Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:02

nathalie2302 schreef:
Hebben jullie trouwens ook dat gevoel dat je van jezelf wel 'moet' terwijl je weet dat je niet durft. Dan gaat het fout en denk je 'zie je wel, ik wist het toch'? Dan vraag ik me af of het beter is om het gewoon niet te doen als iets me eigenlijk heel nerveus maakt, maar tegelijk moet je de cirkel ook doorbreken natuurlijk...

Yep, gisteren. Ik zat echt tegen een paniekaanval aan en kon mijn ademhaling ook niet meer onder controle krijgen. Maar ik wist dat ik door moest, omdat hij anders de volgende keer, ook bij een andere ruiter, onmogelijk zou zijn. Ik ben er dan niet afgevallen, maar het scheelde echt niet veel.

nathalie2302

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:06

Ja maar Inoterry (ik had er nog op willen reageren maar had daarna weer zoveel reacties gelezen dat ik het vergat)...ik persoonlijk vind jou echt ontzettend dapper hoor! paniekaanvallen terzijde (die ik in die situaties meer dan normaal vind trouwens) doe je het toch maar mooi wel. Je vindt toch weer de motivatie om erop te stappen daar mag je best trots op zijn!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:08

nathalie2302 schreef:
Ja maar Inoterry (ik had er nog op willen reageren maar had daarna weer zoveel reacties gelezen dat ik het vergat)...ik persoonlijk vind jou echt ontzettend dapper hoor! paniekaanvallen terzijde (die ik in die situaties meer dan normaal vind trouwens) doe je het toch maar mooi wel. Je vindt toch weer de motivatie om erop te stappen daar mag je best trots op zijn!

:j ben ik het helemaal mee eens. Mij had je niet zover gekregen denk ik. :n

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:10

Ik meld me hier ook maar :')

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:26

Juist door met Tinka veel grondwerk te doen waar ik ook heerlijk ontspannen bij ben, durf ik ook altijd daarna nog zonder zadel erop te kruipen en dan lekker nog ontspannen kan rijden.
Hoe het nu allemaal gaat daar ben ik dik tevreden mee en ik herken dat moeten! Jezelf dingen opleggen omdat je vindt dat het moet en erbij hoort. Doe ik niet meer en vanaf dat moment ben ik meer aan het rijden dan toen met het moeten!

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:31

lindahertha schreef:
ik denk dat het ook een state of mind is geworden. ik bleef afgelopen sinterklaas gekluister aan de buis zitten, want er werd gebruikt gemaakt van een nieuw paard, en ik moest dat zien, en bij elke x dat dat beest zijn oren ietwat naar achter deed, dacht ik al, ooo daar gaat tie....ik verwacht dus ook meteen het ergste...dat is iets wat in mijn hoofd omgezet zou moeten worden

Ik heb wel een gehood ban een therapie dat je een koptelefoon op krijgt met piepjes in je oor, dat je je angst een cijfer moet geven en dat het op die manier afneemt. heeft iemand hier ervaring mee?

Dat heet EMDR en informatie is te vinden op www.emdr.nl. Ik heb hier geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:35

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik wil toch even zeggen dat ik heel hard heb gelachen om de openingspost. Zo herkenbaar, al die smoesje over het weer, drukte, vrachtwagens etc. Ik ben op het moment het rijden weer aan het oppakken met mijn merrie die vanwege een blessure een jaar heeft stilgestaan, maar echt vaak durf ik er nog niet op te gaan zitten. Normaal is ze doodbraaf, maar nu heeft ze toch wel erg veel energie en zin om weer aan het werk te gaan. Onhandig, als je nog maar 5 min. per keer mag draven en nog niet in de paddock en aan de longe mag. := Ach, ik denk altijd wel: liever te voorzichtig, dan onnodig in het ziekenhuis. :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:38

nathalie2302 schreef:

Dat ik je post las, begon ik het mezelf ook af te vragen hoe ik mezelf steeds weer zover krijg dat ik het doe. Ik ga met de hondjes lopen, en het antwoord schoot me te binnen, en is zo simpel dat ik me er voor schaam dat ik het niet meteen wist :o . Ik doe het uit liefde voor mijn paard. Goldz is een vriendelijk, eerlijk paard met bergen humor die altijd vol verassingen zit <3 , zij het niet allemaal even leuke verassingen >;) . Maar Goldz is ook een paard wat bijzonder lomp en onbehouwen is, wat als je hem een vingernagel geeft je hele romp pakt en hij is ook nog eens bijzonder hardleers. Als ik gisteren niet had doorgezet, gaat hij er 100% zeker de volgende keer een tandje overheen. Niet omdat hij echt kwaad wil doen, maar gewoon omdat hij weet dat hij het kan. En door zijn hardleersheid valt het niet mee om slechte gewoontes af te leren, dus die moeten in een zo vroeg mogelijk stadium al de kop in worden gedrukt. Ik heb nog een litteken op mijn had van een flinke lel die ik vorig jaar van hem heb gehad. De blauwe plekken en kneuzingen zijn allemaal wel weer weg getrokken :D .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:49

Ik heb afgelopen zomer ook wel lekker het rijden weer opgepakt, uiteindelijk mezelf zover gekregen om zonder zadel erop te gaan, alleen gestapt, want was zo onstabiel als maar zijn kan.
Overigens ben ik aan de hand niet bang, dat weet hij ook en dan gedraagd ie zich prima. Onder het zadel trouwens ook, ook al wordt ik bang, hij laat zich niet kennen en sleept mij erdoor. Ik schrik overal van, hij niet, hij blijft relaxed doorlopen, oortjes erop en compleet relaxed. Hij is echt een gouden paard, de beste die ik kan hebben. Dus ik hoop zo dat als ik hem volgende week verhuisd heb dat ik zelf gewoon de moed weer kan verzamelen om het op te pakken om eindelijk volop te kunnen genieten met hem in de Drunense Duinen enzo.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:52

Ik heb wel zonder zadel op andere paarden gereden, ook sinds dat ik mijn pony heb maar op die van mij doe ik het niet hoor. :') Maar die is al bang als je zijn kont aanraakt als je erop zit. :=

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:55

het gekke is hoe bang ik ben op die van mij, ik afgelopen zomer in thailand op een pony zat, waarbij ze van te voren al vroegen wie van ons 2 het beste reed (waarbij ik naar voren werd geduwd door mijn vriendin) en dat is nooit goed als ze dat al vragen.....de pony bleek heel erg voorwaarts, maar ik kon ze stoppen door voltes te rijden....,.en toen moest ik er nog op, zonder begeleiding op een vreemd strand, en wat denk je....geen seconde bang geweest, terwijl dat beestje de hele weg liep te dribbelen, niet te houden.....Mijn Verdi zal dat nooit doen, en toch ben ik op hem wel bang...toch gek!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:00

Waarschijnlijk omdat je weet wat die van jou doet en je weet niet wat die 'onbekende' pony doet. :j

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:03

Tinka heeft bij mij ook nog nooit 1 pas verkeerd gezet met het rijden, dus waar bij mij die drempel vandaan komt!!
Ik ga juist eerder zonder dan met zadel rijden met Tinka, ook zo bizar eigenlijk! :roll:

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:16

Ik heb ook wel met Cos de hond uitgelaten en ben er dan opgeklommen met aan de ene kant z'n halstertouw en aan de andere kant de hondenriem als teugels....dat durfde ik dan weer wel, maar om de een of andere reden is dat dan niet echt 'rijden', hoef ik niet veel en gaat dat dus wel :') zo'n beetje rondstappen.

Ook akelige bijkomstigheid...vroeger had ik blijkbaar een soort 'paardenruggen-lijm' aan mijn kont. Niet zichtbaar en reukvrij maar je bleef er wel mee aan een paardenrug plakken. Zonder zadel zit ik nu in stap al te wiebelen...laat staan dat ik zou willen draven... (of als ik topics van mensen zie die met halsring door het hoge gras galopperen en denk...."JAAA...DAT ga ik doen!")

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:18

Jaa...... die paardenruggen-lijm... die hád ik ook.. Hoe zou dat eigenlijk komen hè.. dat je die kwijt raakt?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:20

riagr schreef:
Jaa...... die paardenruggen-lijm... die hád ik ook.. Hoe zou dat eigenlijk komen hè.. dat je die kwijt raakt?

eraf gesleten??? Derriere dusdanig dikker en breder geworden dat de lijm te dun verspreid is over het hele oppervlak??? :')

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:22

riagr schreef:

spiekte even in jouw profiel en wat fantastisch dat jij je 'oude' pony al 32 jaar hebt....waar lees je nu nog zoiets!!! geweldig! :) :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:22

Hier zit die lijm er nog wel redelijk. :=

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:23

jeetje SB...delen die rijkdom..schraap er eens wat af voor ons!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:24

:= Is goed hoor, heb het toch niet nodig. Paard bokt of stijgert zelden. :')

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:26

die van mij ook niet....maar zonder zadel ben ik in draf bijna een 'trick-rider' :D :D (kan natuurlijk altijd zeggen dat het gewoon de bedoeling is om er half naast te hangen :') )

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:29

^^ Ligt er denk ik ook wel aan hoe de gangen ven het paard zijn en hoe het in zijn algemeen zit. Ik rij niet zonder zadel op die van mij. Maar pasgeleden wel op een pony van een vriendin van me omdat ik mijn zit wilde testen of die nog een beetje is hoe het was. :=

De eerste 3 minuten waren wat onwennig en wiebelig maar daarna zat ik weer als een huis. :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:32

@nathalie: dat voelt ook wel bijzonder hoor. Ik ben gewoon opgegroeid met haar... ze heeft me door de pubertijd zien gaan, volwassen zien worden... En het is dus oa deze pony waarmee ik dus zonder blikken of blozen ongezadeld ruim een meter durfde te springen... onbekommerd ging boscrossen...
En om nu te zeggen dat ze écht makkelijk was.... mwaahh... Ze is éérlijk.. dat wel, maar mákkelijk... nou nee. Ze is overigens met haar 36 (bijna 37) jaar nog steeds een pittige tante hoor..

En ik weet dat het volledig off topic is... maar omdat je dit zo noemt én omdat ik zo gek ben op haar (sja), toch even een linkje ( begin januari gefilmd):

En SB: als jij die lijm nog hebt; WAAR, HOE is dit nog te verkrijgen dan??

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:38

Geen idee Riagr, ik ben niet lenig ofzo en mijn pony maakt ook niet echt rare sprongen waardoor ik een vastere zit heb omdat ik het gewend zou zijn.. :\
Duss uhmm tjaa.? Het enigste wat ik doe is meegaan met de beweging maar dat is automatisme. :j

Leuke pony! :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:41

Ik vind dat filmpje compleet on-topic ;) Dat muziekje erbij maakt het wel helemaal compleet...
Ik las niet zo lang geleden ergens dat het gemiddelde paard in Nederland de 10 nog niet haalt...dat is best schrikken. Qua leeftijd vind ik het dus al bijzonder, maar dat ze zo lang bij jou is maakt het nog specialer en idd. de meeste belangrijke fases in je leven heeft ze meegemaakt.....echt mooi