Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:03

Hahaha, wat een geweldige opmerkingen staan hiertussen _/-\o_

Dit voorjaar was ik in de wei foto's aan het maken van de paarden. Komen er twee mensen langs op de fiets en die zeggen tegen elkaar: "die paarden gaan zeker op marktplaats?" :roll:

Mijn collega vroeg me pasgeleden: "ik zie weleens paarden in de wei met een blinddoek op, waarom is dat?" (een masker :D )

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:12

Yelly schreef:
. Commentaar van mijn vader: 'Ja, de rest van het rondje laat hij zijn kop zo afhangen, dat ziet er toch suf uit :roll: Kan je niet je best doen om dat beest een beetje wakker te maken?'

Mijn vader had het dus niet helemaal begrepen _O- Na wat uitleg heeft hij zeker nog wat leuke plaatjes geschoten, maar toch bleef hij erbij dat zijn eerste foto's het mooist waren :P

Schitterend!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:14

Mijn oude paard staat aan huis bij mensen die geen verstand hebben van paarden! Dus toen hij er pas stond en de hoefsmid kwam, vroegen ze of hij nieuwe hoeven kreeg... haha...

En mijn moeder riep een paar jaar geleden een keer "Je zwachtels zijn gewassen, kun je ze even opruimen?" Zwachtels? Dacht ik nog... bedoelde ze mijn bandages.. haha...
En de klassieker is natuurlijk "Ga je je paard kammen".

Ik liep ook eens met twee vossen in het park, een kleine en een grote... De kleinste was een jaar of 20, en de grote 13... Komt er een stel langs die ze wilden aaien, zeggen ze tegen die kleinste "Ben je lekker met mamma op stap", het waren twee ruinen... :D

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:16

Een collega: Rijd je 6 keer per week? Hoeveel paarden heb je dan?

Leuk topic dit!

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:21

Ik nam een keer een vriendin mee. Ik ging rijden op mijn paard, die liep netjes voorwaarts neerwaarts heel de tijd waarop mijn vriendin vraagt: Waarom loopt hij zo raar met zijn hoofd gebogen? Dat is toch niet goed!!! Hij moet met zijn hoofd in de lucht lopen :+ .

Ook wel grappig, ik had vroeger een leasepony, een palomino ruin. Mijn vriendin had een shetlandpony een lichte vos. Hoe vaak wij niet hoorden bij buitenritten: Ah wat lief, moeder en veulen!!!

Mijn schoonzus, die elk jaar naar een belangrijke internationale dressuur wedstrijd gaat, maar verder niks met paarden heeft. Waarom gaat ze: De paardjes lopen zo mooi sierlijk met hun beentjes in de lucht :') .
Laatst bijgewerkt door Bazinga op 09-11-11 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:23

Mijn paard heeft een pollenallergie, dus ik rij haar 's zomers met een pollennetje.
Wij kunnen met de paarden naar een eetcafe in de bossen rijden. Paarden daar vast gezet. Komen kindjes alle paarden aaien. Mijn paard staat daar bijna te slapen.. Komen ze bij mijn paard. Oh jee! Pas op!! die mag je niet aaien! Die bijt! Kijk maar, want die heeft niet voor niks zo'n netje voor zn neus! :')

Wel-paardenmensen:
Kijk, mijn paard is blij, want hij kwispelt.. (zwiept met je staat om de vliegen weg te jagen) >;)

Moet jou paard ook naar de tandarts? 'Nee, ik poets zn tanden zelf wel een keer' >;)

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:30

Ik kwam nog eens bij mijn paard vandaan, in rijkleding, toen ik een ontsnapt Shetje zag lopen.
Dus ik mijn auto aan de kant gezet om het beestje te vangen.
Dat ging niet zo makkelijk en werd uiteindelijk geholpen door een man die ook met de auto voorbij kwam.
Toen ik hem eindelijk had gevangen komt die man naar met toe en zegt: Ben je eraf gevallen? Heb je niks?
Ik zelf ben 37 jaar en 1.73 lang en het was een kleine maat Shet!
Moest mijn best doen om hem tijdens een heftige lachbui uit te leggen dat dat niet het geval was!

IrisenUledi

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:32

moeten paarden echt elke dag de stal uit??? en ga je er echt elke dag naar toe??
en ook meisjes uit de klas ben jij elke dag 2.5 uur met je paard bezig???
haha moet er altijd om lachen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:39

Opmerking van paardenmensen op stal, toen ik mijn Fries net gekocht had (en mijn Fries is écht Fries, stamboekpapier, barok gebouwd, lekker veel manen sokken en dikke staart, een Frieser voorbeeld is er niet in deze regio bij wijze van):

Goh, leuk mixje... ze ziet er bijna uit als een échte Fries!

Ik kon d'r wel slaan. :D

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:41

De meeste dingen zijn al genoemd maar welke mij bij zijn gebleven zijn:

*Ben lekker buiten aan het wandelen met paardlief, voorbijgaande wandelaars: "Zo'n ding heb je toch om erop te zitten" 8)7
*Pony met eczeemdeken op in de wei, bellen mensen de dierenbescherming omdat ze het zielig vinden dat pony met 30 graden een deken op heeft.
*Dat een vliegenmasker zielig is omdat de andere paarden dan zijn gezichtsuitdrukking niet kunnen zien :')
*(heeeel lang geleden) Ik rijdend op mijn kleine pony ruin van 1.07m vriendin ernaast op haar ruin van 1.40m: "Kijk een paard met haar veulen" _O- ik reed op het veulen..
*Mijn allereerste prive-les, mama staat bij de bak naar de groepsles te kijken en roept "Als jij maar niet op die voorste moet want die is groot zeg.. 1.30m := , en ik moest op de paarden _/-\o_

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:44

Lola96 schreef:
Ik kwam nog eens bij mijn paard vandaan, in rijkleding, toen ik een ontsnapt Shetje zag lopen.
Dus ik mijn auto aan de kant gezet om het beestje te vangen.
Dat ging niet zo makkelijk en werd uiteindelijk geholpen door een man die ook met de auto voorbij kwam.
Toen ik hem eindelijk had gevangen komt die man naar met toe en zegt: Ben je eraf gevallen? Heb je niks?
Ik zelf ben 37 jaar en 1.73 lang en het was een kleine maat Shet!
Moest mijn best doen om hem tijdens een heftige lachbui uit te leggen dat dat niet het geval was!

_O- Geweldig!

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:48

Als m'n bijrijdpaard haar vliegendeken en masker om heeft, heeft ze volgens m'n moeder d'r burka aan.. Schijnbaar is ze een moslimpaard...

.. en de hoefsmid wordt ook wel paardenpedicure genoemd

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:51

wat dacht je van 'pootje over" ? :) bij wijken of en appuyemnent

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:03

Hier wordt heel raar gekeken naar de hoefschoenen van mijn paard... "hij heeft sokken aan!"

Verder idd de opmerkingen als je aan de hand aan het wandelne of fietsen bent, ik heb nog steeds geen passend antwoord... En uiteraard de 'hond' opmerkingen als het wandelen met shetlief is.

Verder ooit eens iemand gehad die helemaal boos werd, omdat ik mijn paar mishandelde. Ik ging wandelen met een Fjord die nogal eetgraag was, en die dook als het even kon zo de berm in, waar ik hem dan niet mer uit kreeg :o Had al een hengstenketting aangedaan, dus hij flikt het weer, ik word boos, geef een brul en een ruk en we lopen weer verder. Waarop er ee oud vrouwtje bijna uit haar dak ging omdat ik een dierenbul was, want ik kon toch zien dat dat paard enorme honger had?????? (was overigens, met alle respect, echt een dikzak toen - de fjord niet de vrouw - dus eten volgnes mij niet tekort :+)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:09

garny95 schreef:
wat dacht je van 'pootje over" ? :) bij wijken of en appuyemnent

_O- dat zegt me moeder nog steeds.... ( ondanks dat ze me al jaren helpt, en ze zelf ook longeert/verzorgt :') )

en me vader ( paard is opgezadelt alleen hoofdstel nog, paard heeft halster aan)

'Waar heb jij z'n halster, hij moet der halster nog om :') (merrie in kwestie is helaas altijd een 'hij' bij hem _O- )
Laatst bijgewerkt door just_kiki op 09-11-11 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:11

Mijn ex vroeg zich af hoe een ruin moest plassen nadat ik hem verteld had, dat een ruin een gecastreerde hengst was. Hij dacht dat alles dan weggehaald werd.

Meisje in het bos: Kijk dat paard heeft highlights! (fjord met lange manen)

Mijn huidige vriend dacht in het begin regelmatig dat alle kleine paardjes/pony's jong waren.

En keer stonden er een paar mensen aan het hek bij het land en omdat mijn fjord dominant deed over de andere fjord werden ze meteen als moeder en dochter benoemd. Gewoon omdat het 2 "dezelfde" waren. Ik die mensen verteld dat ze zelfs even oud waren, vonden ze het maar raar dat die ene dan de baas was over de andere.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:12

EsBianc schreef:
Moet jou paard ook naar de tandarts? 'Nee, ik poets zn tanden zelf wel een keer' >;)

In die trant heb ik er ook een, maar die gaat over honden.

Vroeger gingen wij met ons gezin (pa, ma, broers) ons op wat hondenrassen oriënteren.

Waren we bij een ras wat wel getrimd moest worden volgens de fokker, ja dan moest je hem steeds daar naartoe doen.

Mijn moeder: "huh, maar kunnen de jongens niet zelf een rondje met hem rennen dan?"

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:14

Wyoming: haha, zo iemand hoorde ik ook. Die had een hengst gezien (met z'n vijfde been zeg maar).
Die was niet gecastreerd dacht ze.

Hoe gecastreerde hengsten dan zouden moeten plassen, daar had ze nog niet over nagedacht ;)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:24

Inoterry schreef:
Bij mij vinden heel veel collega's het vreemd dat ik nog les, want ik rijd nu toch al lang paard!? Als ik dan antwoord dat er zelfs bij mensen als Anky dagelijks iemand aan de kant staat om aanwijzingen te geven, (en ik zit bij lange na niet op dat niveau :P ), komt steevast de opmerking dat zij voor haar beroep rijd :D .

Oooh, die ken ik! :+
Mijn schoonouders stellen me die vraag ook regelmatig: 'Waarom moet je nog les krijgen?' Want ik rijd per slot van rekening toch al lang. Misschien ben ik er wel heel slecht in?! Want mijn schoonmoeder heeft het in een jaartje geleerd...

:')

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:29

Vriendlief was in het begin heel schattig (even ter informatie, is bijna 3 jaar geleden, inmiddels zegt hij het niet meer), het halster was altijd een hoofdstel <3

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:59

Hahaha geweldig topic dit, lig echt in een deuk :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:28

Dat iedereen shetjes veulens noemt, doet mij denken aan mijn zoon met de honden uit de straat.
Vroeger zei hij telkens: Kijk Mama, daar heb je de puppies weer met de zingende herder. (Die herder liep altijd loeiend richting het gras :+ ) Ik: Nee, Joey, die kleintjes zijn Jack Russels en ik leg uit dat die niet groter worden. Na heel wat uitleg had Joey het begrepen. Kijk Mama, daar heb je de zingende herder met die hondjes die altijd puppie blijven.... :roll:

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:33

Echt een leuk topic dit, lig af en toe echt slap achter de pc. Weet helaas zelf even niks grappigs :')

addy<3 schreef:
Oh ik weet er nog een :+
Haha, vrouwtje van rond de 80 hier uit de buurt heeft op haar leeftijd nog een pony gekregen. Ging er elke dag even langs (stond niet bij huis toen) en had dan altijd een appeltje bij zich. Je gelooft het nooit, het appeltje was geschild en in stukjes gesneden en al en dat werd aan de pony gevoerd haha :+
Normaal zou je juist de schillen en het klokhuis aan de pony voeren :D

Aah, dat is echt schattig! <3

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:12

Mijn vriend maakt vaak grappige opmerkingen :P Hij gaat iedere zondag heel lief met me mee en hij snapt vaak niet helemaal waarom ik daar zo lang moet blijven xD Hij vindt het ook vreemd dat ik nog les heb, 'want je kunt toch wel net zo goed rijden als Anky?' Túúúrlijk joh!
Hij ziet het verschil gewoon niet in hoe iemand rijdt. Hij probeert wel dingen te onthouden en te leren dus laatst was het 'o kijk, dat paard houdt zijn hoofd laag, dat is goed toch?' (Paard liep aan de lange teugel met uitrijden :P) Maar ben al lang blij dat hij met me mee gaat haha xD

Edit: naar aanleiding van een post van iemand hierboven: mijn vriend dacht ook altijd dat pony's nog zouden uitgroeien tot grote paarden xD Heeft me wel even gekost om uit te leggen dat dat niet zo is :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:16

Iepoetjuh schreef:
Mijn vriend maakt vaak grappige opmerkingen :P Hij gaat iedere zondag heel lief met me mee en hij snapt vaak niet helemaal waarom ik daar zo lang moet blijven xD Hij vindt het ook vreemd dat ik nog les heb, 'want je kunt toch wel net zo goed rijden als Anky?' Túúúrlijk joh!
Hij ziet het verschil gewoon niet in hoe iemand rijdt. Hij probeert wel dingen te onthouden en te leren dus laatst was het 'o kijk, dat paard houdt zijn hoofd laag, dat is goed toch?' (Paard liep aan de lange teugel met uitrijden :P) Maar ben al lang blij dat hij met me mee gaat haha xD

MIjn vriendlief gaat ook vaak 1 dag in de week mee.
En toen ik nog kuil zelf moest klaar zetten deed ik daar volgens hem heel lang over.
had paar x gevraagt of hij het wilde doen en hij kon het in wel 5 min.
Maar ik staat ondertussen te kletsen met iedereen :D

Dat ik er zo lang over doe om bij mijn paarden te zijn snap hij ook niet echt :+