Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:43

Jeetje wat een verhalen! Heb niet alles gelezen hoor, maar wel een aantal verhalen!

Ikzelf heb met een vriendinnetje in een weiland dicht bij mijn huis een paar jaarlingen heel veel brokken lopen voeren. We vonden ze zo mager en zielig, dus hadden we brokken gekocht en gaven die met overmaat aan de jonge paarden.

Ook ben ik een keer met vriendinnetjes meegeweest (ook twee zusjes) naar een paar paarden in een weiland. Die waren van hun en ik kon er zo op gaan zitten. Dus dat deed ik dan, maar toen wilde het paard toch graag zijn stalletje in. Maar de stal was niet hoog genoeg voor mij én het paard dus werd er op zo'n manier vanaf 'geschoven'. Hield er wel een gekneusde rug, gekneusde ribben en een hersenschudding aan over! Ik viel blijkbaar zo hard, dan mijn rughuid zo'n klap kreeg dat ik er een soort van striae van heb overgehouden wat nog steeds te zien is. Ik was toen een jaar of 8, 9 denk ik...

Maar later toch nog leren paardrijden, maar wel op een manege met lieve pony's haha!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:58

zoofje schreef:
ik heb een foto gevonden van ponykamp, vrij penny, let vooral op onze roze shrtjess en de handoek op de pony' s rug :P ...
Afbeelding

hihi dat ken ik :') wij hadden met dezelfde pony ongevere dit gedaan alleen dan ook nog allemaal rechtopstaande staartjes gemaakt :))
zelfs nog staartjes in der sokken gedaan *D echt te penny _O-

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:03

hoorde ik iemand iets zeggen over rechtopstaande staartjes? :D

Afbeelding

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:04

Hahaha die foto :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:05

HAHAHA, omg! _O-

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:06

het mooiste was dat ponylief het allemaal wel best vond :+ Braaf beest

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 19:14

Zag de manen, moest lachen... En toen zag ik de staart :') ... Moest nog harder lachen. Geniaal

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:15

Lauke schreef:
zoofje schreef:
ik heb een foto gevonden van ponykamp, vrij penny, let vooral op onze roze shrtjess en de handoek op de pony' s rug :P ...
Afbeelding

hihi dat ken ik :') wij hadden met dezelfde pony ongevere dit gedaan alleen dan ook nog allemaal rechtopstaande staartjes gemaakt :))

Hee manege poelenburg! Haha zulke foto's moeten bij mij ook nog ergens ver verstoft liggen. Van ponykamp zeker? :=

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:20

OMG die is wel heel erg _O- nu nog staartjes in de sokken :))

jep was op kamp :P

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:21

joh zie je die vacht, ik kan de volgende keer gewoon de hele pony vol met staartjes doen :+ Zal hem een worst wezen haha

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:23

_O- dat wil ik zien :+

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:23

zal ik dan maar extreem Penny doen, ik verzorg hem niet meer nu maar dan sluip ik gewoon stiekem de wei in 's avonds en dan ga ik 'm allemaal staartjes indoen, foto maken en weer wegwezen :+ hahaha

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:27

peacehorses schreef:

Afbeelding

Macramé pony! _O-

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:29

haha _O-

RusselNuwell

peacehorses schreef:

Afbeelding

_/-\o_

WenMLove

haha geweldig topic dit!
was niet zo penny penny geloof (hoop) ik!
was wel een keer zo; ik stond op een manege en
het was vol pensioen, er werd dus uitgemest! Maar dit zou per januari
niet meer gelden, je moest dus zelf mesten. Ik had toen een eigen paardje,
die behòòrlijk kon poepen! Maar eigenwijze penny die ik was; ik wilde niet
uitmesten! dus pony 2 weken in de stront laten staan! :oo op een gegeven
moment had ik les en toen kreeg ik een preek van mijn instructrice, die ook
bij ons op stal stond, dat zij mijn stal nu helemaal leeg had gehaald etc.
Schijnheil dat ik was, beweerde ik dat ik helemaal niet wist dat het al januari
was etc.!

Schaam me er nog voor, nu kan ik geen dag overslaan met uitmesten, wordt
dan nog net niet panisch omdat mijn pony in de poep staat, wat na 1 dag
bijna niks is...! :+

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:30

peacehorses schreef:

Afbeelding

Gewèldig _/-\o_

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:31

peacehorses schreef:

Afbeelding

OHOOH _O- _O- _O_

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:32

ElineS schreef:
Zag de manen, moest lachen... En toen zag ik de staart :') ... Moest nog harder lachen. Geniaal

Same here :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:33

peacehorses schreef:
zal ik dan maar extreem Penny doen, ik verzorg hem niet meer nu maar dan sluip ik gewoon stiekem de wei in 's avonds en dan ga ik 'm allemaal staartjes indoen, foto maken en weer wegwezen :+ hahaha

de eigenaren schrikken zich rot de volgende ochtend, hebben ze een punk pony :')

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:58

Ik was op paardengebied niet zo heel erg vroeger.

Maar mijn opa en oma hadden/hebben geiten, en ik maar balen dat ze geen pony hadden.
Dus ik dacht, dan ga ik maar doen alsof de geiten pony`s zijn.
Ik dus allemaal hindernissen in de wei neer zetten, de wei half afzetten met planken, en er over heen met die handel.
Die geiten waren maanden later nog bang voor mij! :')

Ook ben ik een keer op een van de geiten geklommen, en rijden maar!
Daar was de geit het niet echt mee eens, dus ik heb het precies een seconde volgehouden.
Ben er zo hard afgevallen, dat het meteen de laatste keer geweest is. :')

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:10

marjolein_el schreef:
Lauke schreef:
[quote="zoofje"
Afbeelding

Hee manege poelenburg! Haha zulke foto's moeten bij mij ook nog ergens ver verstoft liggen. Van ponykamp zeker? :=[/quote]
Ja, Poelenburgh :) Daar heb ik afgelopen zomer ponykamp begeleid, vooral de poetswedstrijd, hilarisch, waar die kinderen mee aan komen zetten. Roze dekjes en K3 liedjes. 1,2,3 zie jij wat ik zie? Een hele lieve ponyhyyy *\o/* <3

Zelf heb ik mn nichtje een keer zonder cap, zadel en hoofdstel op mn verzorgpaard gezet. Paard schrok, nichtje op de grond.. :(:)

En wij hadden ook een pony die een beetje vals was, die beet naar alles wat de wei in kwam. En we hadden een hond die heel enthousiast was. Vriendinnetje aan de ene kant van de wei, ik aan de andere kant. En dan steeds de hond roepen. En lol dat we hadden. Arme hond is nog steeds bang voor paarden :(:)

Dat is het denk ik wel. Ik had eigenlijk meteen al een eigen pony. Oh ja, die was al heel oud en van de vorige eigenaren mocht ik er niet mee galopperen, nou meteen de eerste dag ging hij met mij op de kletter, wat nou, niet galopperen. Op den duur ging ik naar het smalle strookje land tussen de bomen door, zo ver mogelijk en dan omdraaien en terug galopperen, hard dat we gingen. En die arme pony heeft t niet eens meer een jaar volgehouden. Oh, wat een drama toen die dood was. Heb nachten liggen huilen, was dan ook nog maar een jaar of 7.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:51

Haha wat een leuke verhalen hier zeg! Penny was ook ik zeker! Ik weet nog wel dat een basisschoolmeisje een verzorgpony had bij mij in de buurt. Eigenlijk vond ik haar niet eens aardig maar ik wou ook graag verzorgponys en ben dus net zo lang gaan slijmen totdat ik mee mocht. Op een dag toen ik een keer niet mee mocht en zij een ander vriendinnetje meegenomen had, waren ze het hek vergeten dicht te doen; weg ponys! Zij werd weggestuurd en werd gezegd dat ze nooit meer mocht komen. Tegen mij hadden de eigenaren dit niet gezegd en ik dacht dus dat ik ze nog steeds mocht verzorgen. De ponys stonden gewoon bij die mensen aan huis, maar heb ze maanden kunnen verzorgen totdat ze het doorhadden! Heb er zelfs buitenritjes mee gemaakt en andere vriendinnetjes op laten rijden!

Verder vallen mijn penny verhalen wel mee. Idd zeggen dat die schetlander op de hoek mijn verzorgpony was, maar natuurlijk konden we daar niet naar toe als er vriendinnetjes waren.

Op de middelbare school had ik een leasepony maar die van mijn vriendin was veeeeeel mooier, dus vertelde ik iedereen dat ik twee ponys had en dat zij er eentje van mij mocht huren.. Ze zijn er nooit achter gekomen.

Ik weet ook nog wel wat leuke verhalen voor jullie om te lezen maar voor mij verwoestten ze op dat moment mijn leven:

Eindelijk mochten die vriendin van de leasepony en ik een eigen paard. We zouden er samen een kopen, we waren tenslotte al 8 jaar beste vriendinnen en deden alles samen. Na lang zoeken hadden we dr eindelijk gevonden, Valencia, een kwpner van 4 jaar oud. We waren allebei helemaal dol op dat beestje en we stalden haar op een plek precies tussen onze huizen in (gelijke reisafstand). Op een zondagmorgen wil ik lekker naar mijn paardje toe kom ik daar aan in een lege stal... Geen paard, geen spullen helemaal niks! Wat bleek? Die vriendin had tegen haar moeder gezegd dat ik Valencia had geslagen en dat ze nu zo snel mogelijk verplaatst moest worden omdat ik haar dus mishandelde! Dus was Valencia verhuisd en kregen wij ons geld terug. Tot op de dag van vandaag heb ik nog nooit iets van ze gehoord! Het mishandel verhaal heb ik via de pensionhouder vernomen. Wat vond (en vind) ik dat erg zeg! Dat mensen zo over mij praatten! Het is ook weer niet zo dat ik alleen maar lief foei tegen mijn paard zeg, als het nodig is krijgt ie echt wel een keer een tik, maar mishandelen?? NEE, dat zou ik nooit over mijn hart kunnen verkrijgen! Ik denk dat ze ook heel goed wist dat ze fout zat, want ze hebben dus nooit iets tegen ons gezegd! Behalve hier is jullie geld terug en Valencia is nu van ons.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 11:00

Wow cashlee, dat is niet niks. Wat raar na 8 jaar vriendschap! Dan verwacht je zoiets totaal niet. Hadden jullie geen contract of iets? Ze kunnen toch niet zomaar paard afpakken, lijkt me

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:21

dat is inderdaad een vrij hard verhaal zeg :oo hoe kan het dat je niks meer van haar hebt vernomen? zijn ze gewoon poef van de wereld verdwenen? het was ook jouw paard dus jij had natuulijk ook inspraak hierop... echt heel oneerlijk