Ik heb genoeg gezien en kan er niet meer naar kijken.
Ik zeg niet dat het overal zo is en dat iedereen zo rijdt, maar mijn ogen kunnen het niet meer aan met de dingen die ik wel zie en wellicht zie ik overal beren in het bos, maar ik verkies voor mezelf een andere weg en hoop dat de paarden er niet al te veel onder lijden.
Verdeeldheid blijft er toch en die moet er ook zijn anders kan er geen balans komen.

En over dat auto ongeluk, ja het is erg voor de eventuele nabestaanden en de persoon zelf, maar de situatie veranderd er niet door en je zult er mee moeten dealen of je het leuk vindt of niet.
Maar ik verkies er persoonlijk voor om dat niet erg te vinden, want ik kan niet al het wereld leed van een ander op mijn schouders dragen.
Het is heus niet zo dat ik die persoon dat letterlijk toewens, maar wanneer zoiets gebeurt en het onmacht is kies ik altijd voor de kinderen en de dieren, omdat een volwassen persoon al iets meer levenservaring en als het goed is verstand van zaken heeft.
Maar wanneer een ruiter een hindernis in knalt krijgt het paard vaak de schuld, terwijl wij mensen het laten springen dus die vlieger gaat voor mij gewoon niet op.

Domme pech en jammer dat je geen prijzen behaald hebt, volgende keer beter!
Alleen dan komt er vaak de strengere aanpak aan te pas en moet en zal het dit keer goed gaan en alleen om een geldprijs of een rozet.
Terwijl het leven/welzijn van een mens of dier veel belangrijker is in mijn ogen, maar de mens doet domme dingen met het paard en als er dan zoiets gebeurt word ik er niet warm of koud meer van.
Ben ook te veel afgestompt denk ik.