Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:07

ik vind r ook onregelmatig, sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:14

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:23

Sjolvir schreef:
En ja, toen eindelijk.... mijn paard gevonden.. heeft tijd geduurd en vele paarden later,
maar ben helemaal blij met mijn Tobago.

Is hij perfect, nee! Ik zocht uiteraard een perfecte,
maar wou best in sommige opzichten water bij de wijn doen,
maar dat moest dan wel weer ergens gecompenseerd worden.
Gekocht heb ik een te duur, te klein, niet gestipt, overbouwe,
steile achterbenen hebbend, ongelijke voorvoeten hebbend niet sport paard.
Waarom mocht hij dan toch mee? Omdat hij super fijn te rijden was,
gaf super fijn gevoel.
Vriendelijk, had zekere cool, maar wel allert.
Dat is belangrijker dan de rest, hij is overigens wel helemaal
gezond en de dingen die niet perfect zijn, zitten hem zeker niet in de weg.
En de problemen die hij heeft, qua bouw,
compenseert hij met zijn karakter en het gevoel dat hij kan geven met rijden.
Ja, hij zal met sommige oefeningen vanwege zijn bouw meer moeite hebben,
maar nobody is perfect, ik ook niet.
En het dagelijkse plezier weegt wel op tegen die paar minpuntjes.
Overigens kan hij ook ontzettend stout zijn hoor, maar het is ook geen fiets maar een paard.

Je slaat de nagel op de kop.

Hier ook zo iemand. Ik was eigenlijk niet eens op zoek.. Nog niet.. Ik wilde ooit, later, wel weer een paard, maar nu nog niet. En moest ik er toch eentje willen, dan ook met een waslijst aan eisen: ong. 1.50m (ik ben zelf 1.58m en vind pony's nu eenmaal leuker), ruin, een jaar of 10, en liefst van af een haflinger of fjord.

En nu ben ik de trotse eigenaar van een 9jarige quarter, met een kont die ontzettend overbouwd is en suïciale neigingen. Ze is volledig western beleerd (ik krijg dr westernzadel niet eens in m'n eentje op dr _O-) en 1.55m hoog. Heeft ze geen rotstraal, dan wel een peesontsteking. Koop ik een nieuw hoofdstel, past plots het zadel niet meer. Oja, een pechvogel is ze wel ~~}>

MAAR! Ze is het liefste en beleefdste paard dat ik ooit al heb gekend. De leider van de kudde, maar mij volgt ze als een hondje, ook al staat ze al 3 weken op stalrust. Ze is het beste wat me ooit kon overkomen, en daar kan dr hoge kont of de neerbuigende woorden/blik van sommige 'paardenkenners' niks aan veranderen :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:03

Ze wordt normaal nogal kort bijeen gereden en we vermoeden dat ze tactfouten maakten op het filmpje omdat ik haar nogal los reed. Bij de filmpjes bij de eigenaar zie je die tactfouten zo goed als niet...
Tijdens het longeren op de kleine cirkel liep ze linksom ook heel zuiver.

We hebben dus besloten om haar te nemen maar wel onder voorwaarde dat ze klinisch en röntgenologisch gekeurd wordt (kosten bij afkeuren voor verkoper)
we zullen wel zien :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:16

maar ook los loopt ze niet zuiver. Nou ja dat komt er klinisch ook wel uit dan.

ik krijg zometeen als het goed is foto's van een 4 jarige vosruin v Dreamcatcher van 1.75m, als hij me aanspreekt ga ik vanmiddag nog kijken.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:28

mjah die paddock kon ze ook niet gewoon draven. Het enige wat ze daar heeft gedaan is stil staan, bokken, een sukkel drafje en voor de rest galop.
er was toen even geen grote piste vrij, dat ze heel zuiver liep op de kleine longeercirkel stelt mij dan wel weer gerust.
Op de klinische keuring zal het er wel uit komen als er iets mis is.

Veel succes namiddag!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:29

Wanneer wordt ze gekeurd, Nathe?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:40

Ik ben nu 5 dagen verder en nog steeds helemaal in de wolken met mijn nieuwe aanwinst!!

Foto's heb ik nog niet! Komen nog. :)

Nathe: Mooi paard! Maar loopt inderdaad niet zuiver.. Ik zou er zelf niet aan beginnen. :n

Adin: Succes! Ga duimen voor je!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:45

@ mayflower. mac is leuk he!

@nathe. ik zie ook een paard wat niet goed loopt....... :n ben benieuwd wat daar bij de keuring over gezegt word..

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:45

Gisteren voor 2e keer gaan kijken bij een 8 jarige merrie. Dit keer met instructrice erbij, was erg fijn en heeft me veel wijzer gemaakt. Ben erg gecharmeerd van de merrie, maar heb ik ook twijfelpunten. Vanmiddag weer ergens kijken, bij een 6 jarige ruin, en dan eens de balans opmaken...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:48

@ Lisch: Hij is óntzettend leuk! Ben echt wijs met hem! Hij doet geen stap verkeerd, is nergens bang voor en vergeeft al mijn fouten (lees; Tegenstrijdige hulpen) door mijn onervarenheid. Daarom wilde ik ook een paard waar ik van kan leren! :)

EsterW: Welke twijfelpunten heb je bij de merrie? Spannend, vanmiddag weer kijken. :) Succes!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:54

Ben erg benieuwd hoe het bij de keuring gaat, ik vind 'm ook niet zuiver lopen..
Persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen.

Mocht het paard toch afgekeurd worden; Misschien handig om een bemiddelaar in te huren die veel stallen/fokkers en verkopers kent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:54

Ik kreeg een linkje doorgestuurd van een paard met leuke papieren, wezen kijken, had ie ook nog een onwijs mooi koppie. Toen wou ik 'm al meenemen :') Precies wat ik wou, een KWPN met een super mooi meidenkoppie. Oke, wou eigenlijk een paard die meer ervaring had ipv zadelmak, en ook niet zo'n held op sokken, maar dat koppie maakt gewoon alles goed... :')

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:56

Missmoonie86 schreef:
Ik heb mijn vorige merrie bij een fokker gekocht. En met garantie. Mocht het paard ziek worden of toch kreupel worden dan kon ik het paard weer inruilen voor een ander paard of ik kreeg mn geld terug.
De fokker zelf heeft geen website maar er staan wel advertenties van op speurders omgeving Asten ( brabant). Moet wel zeggen dat de paarden groen zijn of hooguit zadelmak. Maar ze zijn leuk geprijst en hebben een goede afstamming.

Inruilen voor een ander? :wow:
Sorry hoor, maar het is toch geen speelgoed?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:57

helaas hiij spreek t me onvoldoende aan om gelijk in de auto te stappen

mayflower wat fijn dat het zo goed klikt.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:21

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:28

@Mayflower: wat een leuk beestje heb je gekocht, gefeliciteerd!

Mijn twijfelpunten bij de merrie zijn helder: het is een aansprekend, mooi en vriendelijk paard, correct gebouwd en loopt prima, tenminste, voor zover we aan de buitenkant kunnen zien. Echt alle seinen op groen wat dat betreft (o.v.v. keuring, you never know wat er binnenin zit). Maar ze is relatief groen (ca. 1,5 jaar onder het zadel) en ik ben niet enorm getalenteerd. Rij al wel jaaaaaaaaaren, maar ik ken mijn beperkingen. Met goede begeleiding, als ik continu gewezen wordt op mijn 'fouten', moet het denk ik lukken. Het is een vergevingsgezind paard, ik kan veel maken bij dr. Maar ik twijfel toch nog wel of wij als combinatie elkaar voldoende kunnen 'helpen'. Ik moet niet hebben dat ik een mooi paard van de regen in de drup rij... zeg maar. Mss. onderschat ik mezelf ook wel --> dat maakt het juist zo moeilijk.

Nou ja, vanmiddag nog een leuke ruin in t vooruitzicht (die overigens niet veel langer onder t zadel is dan de merrie, dus ik ben benieuwd). Rustig alles afwegen en overdenken en dan zien we verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:32

Nathe, je hoeft ons niets te bewijzen en je hoeft ook eigenlijk je keuze niet te verdedigen ;). Maar ook ik zie dat paard duidelijk onregelmatig door de baan gaan en dat is niet omdat jij hem te los laat. Het is juist goed om een paard op eigen benen te laten gaan en niet zo strak bij de kop te houden dat je daaraan niet meer kan zien dat hij eigenlijk kreupel is ;). Die laatste truuk kennen we allemaal wel toch.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:40

natuurlijk wil ik wel bewijzen dat jullie fout zitten.
Heb hier 46 filmpjes en jullie baseren jullie op 2 filmpjes.
En waarom is het dan geen tactfout maar wel kreupel? Het verschil hier tussen is niet goed te zien alleen door experts/dierenartsen. Daarom dat de keuring ook belangrijk gaat zijn he :)
Vind trouwens dat het filmpje in de paddock niet relevant is, die is veel te klein voor haar en ze heeft ze de hele tijd in staan springen, bokken en galoperen. Mss had ze juist haar voet wat verdraaid ofzo vlak voor dat 1ne filmpje.

Achja ik ben geen dierenarts, we zullen zien op de keuring.
Ik geloof trouwens niet dat de eigenaar zou instemmen met keuringskosten eigenaar als ze wist dat er echt iets mis mee was.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:42

Misschien ziet de eigenaar het net zo min als dat jij het (wilt) ziet (zien). Zeker het filmpje onder de man is gewoon onzuiver. De vraag is nu of er een reden voor is, ik hoop dat het uit de buigproef komt maar die is ook geen garantie. Als je veel filmpjes hebt, zet dan niet degene erop die niet zuiver zijn :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:44

En iedereen gunt je een paard maar geen paard met een eventueel mankement, ik zou dat maar goed in je opnemen, het zijn goedbedoelde adviezen. Maar ik zie het zo vaak om me heen, mensen vragen advies, krijgen advies wat ze niet willen horen en doen toch waar ze zelf zin in hebben. Dan vraag ik me ook wel eens af waarom ze een deskundig iemand meenemen of om adviezen vragen als ze toch nie tluisteren.

Ook mensen die paarden die afgekeurd zijn toch kopen....(ik zeg niet dat jij dit doet he!)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:51

als ze afgekeurd wordt dan koop ik ze niet hoor ;)

ja heb er gewoon echt het verkeerde filmpje opgezet. Achja we zullen wel zien he.
Het wordt een uitgebreide keuring dus dan moet het zeker wel te zien zijn he :) Niet alleen uit buigproeven maar vooral uit het draven op hard/zacht...
Heb ook advies gevraagd van iemand met veel kennis van paarden en diegene zegt ook dat het tactfouten zijn. Vooral ook omdat we filmpjes gezien hebben van met de eigenaar en ik heb er ook nog van mezelf.

achja ik beweer niet dat jullie ongelijk hebben, dit zal de keuring wel uitwijzen he :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:37

Je moet jezelf wel afvragen waarom er tactfouten ontstaan als ze los loopt, onder de man is nog iets van te zeggen. Succes :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:40

ja zeker!

we zullen zien :)

merci!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:15

heb een nieuwe foto ontvangen, vindt m toch wel mooi!
nu nog een afspraak plannen.