Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjolvir schreef:En ja, toen eindelijk.... mijn paard gevonden.. heeft tijd geduurd en vele paarden later,
maar ben helemaal blij met mijn Tobago.
Is hij perfect, nee! Ik zocht uiteraard een perfecte,
maar wou best in sommige opzichten water bij de wijn doen,
maar dat moest dan wel weer ergens gecompenseerd worden.
Gekocht heb ik een te duur, te klein, niet gestipt, overbouwe,
steile achterbenen hebbend, ongelijke voorvoeten hebbend niet sport paard.
Waarom mocht hij dan toch mee? Omdat hij super fijn te rijden was,
gaf super fijn gevoel.
Vriendelijk, had zekere cool, maar wel allert.
Dat is belangrijker dan de rest, hij is overigens wel helemaal
gezond en de dingen die niet perfect zijn, zitten hem zeker niet in de weg.
En de problemen die hij heeft, qua bouw,
compenseert hij met zijn karakter en het gevoel dat hij kan geven met rijden.
Ja, hij zal met sommige oefeningen vanwege zijn bouw meer moeite hebben,
maar nobody is perfect, ik ook niet.
En het dagelijkse plezier weegt wel op tegen die paar minpuntjes.
Overigens kan hij ook ontzettend stout zijn hoor, maar het is ook geen fiets maar een paard.
) en 1.55m hoog. Heeft ze geen rotstraal, dan wel een peesontsteking. Koop ik een nieuw hoofdstel, past plots het zadel niet meer. Oja, een pechvogel is ze wel
ben benieuwd wat daar bij de keuring over gezegt word.. 
Succes!
Precies wat ik wou, een KWPN met een super mooi meidenkoppie. Oke, wou eigenlijk een paard die meer ervaring had ipv zadelmak, en ook niet zo'n held op sokken, maar dat koppie maakt gewoon alles goed...
Missmoonie86 schreef:Ik heb mijn vorige merrie bij een fokker gekocht. En met garantie. Mocht het paard ziek worden of toch kreupel worden dan kon ik het paard weer inruilen voor een ander paard of ik kreeg mn geld terug.
De fokker zelf heeft geen website maar er staan wel advertenties van op speurders omgeving Asten ( brabant). Moet wel zeggen dat de paarden groen zijn of hooguit zadelmak. Maar ze zijn leuk geprijst en hebben een goede afstamming.
. Maar ook ik zie dat paard duidelijk onregelmatig door de baan gaan en dat is niet omdat jij hem te los laat. Het is juist goed om een paard op eigen benen te laten gaan en niet zo strak bij de kop te houden dat je daaraan niet meer kan zien dat hij eigenlijk kreupel is
. Die laatste truuk kennen we allemaal wel toch. 

Niet alleen uit buigproeven maar vooral uit het draven op hard/zacht...