Heb jij de roepnaam van je paard/pony veranderd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re: Heb jij de roepnaam van je paard/pony veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:53

Ik had een paard die IT heette, De vorige eigenaar vond dat zó leuk.... Ik niet maar ik deed het er maar mee. Maar mijn stalgenoten gingen hem Frits noemen en dat paste heel goed. Toen ik eens van stal veranderde zei ik spontaan Frits toen er gevraagd werd hoe hij heette. En voor ik het wist hing er een nieuw naambordje "Frits". Toen heette hij dus frits, en dat pastte wonderwel.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:17

Ik heb vorig jaar een pony gekocht die Pringles heet. Veel mensen vragen waarom ik het niet verander, maar ik was er snel aan gewend en vind het eigenlijk heel goed bij hem passen!
Van mijn eerste pony heb ik wel de naam willen veranderen, maar niks kunnen verzinnen wat beter paste en toen was ik er al aan gewend. Hij heet Winston en is een haflinger.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:26

de mijne heette Uranus,
sinds hij bij mij is heet hij Urano, en zo nu en dan Uraan of Raantje

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:15

Ja, mijn vorige pony is door de eigenaren voor mij Fleurtje genoemd. Toen zij haar kochten was er nog geen naam van haar bekend, zat ook geen paspoort bij. In eerste instantie hadden ze haar "Punky" genoemd, vanwege haar warrige manen, maar al snel is dat toen veranderd in Fleurtje. Fleurtje is ook op haar paspoort gezet.
Ondanks dat ik haar al bijna twee jaar kende met die naam, hebben we toen we haar kregen direct omgedoopt tot Smokey. Degene die haar van ons heeft gekocht, noemt haar ook Smokey.
Bij ons werd ze ook vaak Smoke, Pony, Mokkel of Moksie genoemd, de laatste tijd werd ze door ons vooral Mokkel genoemd. Meer dan Smokey.

De pony die ik nu heb heet Onix en dat heb ik ook niet veranderd. Hij heeft (incl mij) al minstens zeven eigenaren gehad en hij heeft altijd Onix geheten. Die naam staat iig op zijn paspoort en de vijf eigenaren voor mij hebben hem ook altijd Onix genoemd en ik neem aan de fokker ook. Dus ik kan er wel vanuit gaan dat hij altijd Onix is genoemd.

Ik geloof er trouwens ook helemaal niet in dat het veranderen van een naam ongeluk zou brengen en Punky/Fleurtje/Smokey/Smoke/Pony/Mokkel/Moksie en Onix zijn er ook zeer zeker goede voorbeelden. Smokey heeft het altijd goed gehad (iig bij het thuis voor ons, bij ons en waar ze nu is). Gewoon 24/7 buiten, eigenaren/verzorgers die haar lief hebben en met fatsoen en behandelen. Onix daarintegen heeft niet altijd zoveel geluk gehad.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:18

Mijn arbier had bij de vorige eigenaar als roepnaam Wicky, dit deed mij te veel denken aan die pakjes drinken.
Haar officiele naam is Ber Wikowa en haar roepnaam is nu Berwick.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:19

Ik noem mijn paarden van alles en nog wat. Ze hebben allemaal koosnaampjes. Echt de naam veranderen probeer ik zo min mogelijk te doen, maar het worden toch steeds weer gekke verbasteringen.

Rambo werd Rambi, werd Bambi, werd Bamb / Bam / Bammes. Dus echt bewust veranderd, nee.... Maar het lijkt niet meer op wat zijn officiele naam is.

Mijn merrie werd vanaf de geboorte Charlotje genoemd en haar naam is nooit veranderd. Hoewel ik het nog wel eens afkort tot Lotje, Lots of Charlie.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:43

Die van mij heette Big Ben...
Afgedankt en mishandeld paardje. Het is toen de naam Elmo geworden. Elmo betekent 'waard om van te houden' dus dit past wel bij hem. Iedereen verklaarde me voor gek omdat hij niet rood was, maar het past wel bij hem. En toch is ie ook altijd even vrolijk als dat rode monstertje.

Op papier zal het altijd Big Ben blijven, maar op zn bordje staat Elmo ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:45

Mijn shetlander heette Philippe ofzo. Of Philip. Weet ik het. Gezien het feit dat ik niet eens wist hoe je schreef, veranderd naar [***]. Is ook wat stoerder :D

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:48

jup mijn schimmel hete eerst zhivago maar dat vonden we niks dus noemde we hem maar zhippo :)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:52

Mijn paard heet Zirkonia.. Ik zag iemand die het sneu vond dat haar paard "A" heette, maar ik noem haar eigenlijk altijd Z of merrie :Y) Wie nog een leuke normale afkorting weet voor deze naam, roept u maar :))

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:51

gohya schreef:
Ik heb een pony gekocht en die heet op paspoort Sangrita.
Ik heb haar Sanne genoemd,gewoon omdat die naam mooi is ém makkelijk.

Hahaha tnx :D

Darkness85 schreef:
De laatste tijd heeft hij weer een nieuwe bijnaam>> Biefstuk. Maar dat heb ik meer expres gedaan. Omdat ik knetter werd van die mannen die die iedere keer dingen zeiden zoals: Ik vind paarden ook heel leuk hoor.... Op m'n bord. Dus het is meer een koosnaampje. :') Maar ik vind m wel leuk... :Y)

Mijn vriend noemt hem altijd Frikandel :')

Ontopic:
Goofy is niet van mij, maar als dat wel zo was had ik het niet veranderd ;) het past echt goed bij hem!
Zijn roepnaam is wel altijd anders :P gewoon Goof of Goef(Goof op z'n Engels) maar ook moppie, dikkie, stinkie, baby, poppetje :+
En ook OtGoofy, maar daar zit een verhaal achter en zeggen we met een gekke stem :P

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:58

De Kwpnner die ik deed heette Jerry, uitspraak Cherry.
Dat werd Cher! En later ''BEEB''.

De fries heet Maaike. Op haar paspoort Maaike Sanne.
Als ze lief is word het ''Maaik'' en als we totaal niet op 1 lijn liggen ''MAAIKE SANNE!!!!''

belper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:57

Wij hebben sinds een paar maanden een kwpn ruin gekocht, zijn stamboek naam is twilight zone, nou dat vonden wij gewoon echt een stomme naam en het paste niet bij hem.
Dus vanaf dat die bij ons is gaat die door het leven als sjonny een lekkere foute naam :')
Toen we hem nog aan het proberen waren was die voor ons ook al sjonny.
We kwamen erop door gen een beetje van, twally, zonie, enz., enz, toen zag ik het licht en werd het sjonny 8-)
En als die heel vervelend is schelden we hem ook uit voor twilight zone :o

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:03

Mijn Blizzard Only heet Blizz, Blitz, bolle, dikke, lieffie, oen en ga zo maar door.. :')
oh en soms Stanford, naar een personage uit Sex And The City, omdat hij af en toe zo verwijfd kan doen :+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:06

Mijn paard heette al 7 jaar Blade, vind het na zolang eigenlijk helemaal niet kunnen om het nog te veranderen.
Zeker tegenover de eigenaar, hij heet gewoon Blade, klaar.

Gelukkig vond ik dat niet erg want ik vind Blade een hele stoere naam

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:10

Mijn pony heette Kim, is ook zo gebleven.
Andere pony heette Blacky Lady, is Blacky geworden.
En binnenkort komen er shetlanders, Eentje heet Wilma, maar dat wordt veranderd naar Winkie.
En het veulen van Winkie moet nog een naam krijgen, als jullie ideeën hebben? het liefst met de h.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:11

Funny-Bloom van st Vredesdael is Bloembol geworden, Zodessa kort ik af naar Dessa.
Mijn vorige merrie Almfee(duits) werd Fay.
Bloembols veulen werd op papier Edor, roepnaam is echter Kikker aangezien hij na zijn geboorte de sloot in rolde.

ManonBuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:10

Mijn pony heette eerst Dikkie Dik. Ja sorry, die naam vond ik vreselijk. Gelukkig was ie nog niet aan die naam gewend en hebben we een nieuwe roepnaam gegeven:Buddy

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:15

Toen ik 6 was kreeg ik een shet, die heb ik zelf een naam gegeven. Hij heette eerst Woepie, nu Krossie :D Volgens mij kon het hem niet zoveel schelen, hij hinnikte altijd als ik eraan kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:02

Ik heb dr hier 2 staan...
[***] ; Tarzzz..
[***] ; Appel(tje)

Verder zeg ik heel vaak popje, lievurd, vriendje, maatje & schatje tegen ze =)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:47

Mijn paard heet op papier Doornroosje, maar toen ze op de manege kwam is ze omgedoopt naar Tracy, toen kregen ze haar papieren en bleek ze een jaar jonger te zijn. En om het makkelijk te houden, houden ze de KWPN-jaargang-letters het liefste aan, dus toen is ze Una genoemd.

Nu zijn we alweer bijna 7 jaar verder, is ze bijna een jaar van ons en heet ze nog steeds Una.
Op mijn startkaart staat ook Una, en geen Doornroosje...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:01

Mijn pony heet Silvester en wou het veranderen toen ik hem kocht, maar kon niets anders bedenken wat bij hem paste.
Ik noem hem altijd Sil, maar vaak denken mensen dan dat het een merrie is (silvia ofzo)
Silly gebruik ik ook vaak :)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:15

Liselotte is van Lotje naar Otje gegaan, geen groot verschil dus :P

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:41

Mijn paard heet officieel Bram Jan van de Kranenkamp.....

owkee.... dat werd dus Bram --> later Bammie --> inmiddels Bammetje bam bam

(nee is geen shet, maar een grote zwarte KWPN'er)

Maar hij luistert niet naar zijn naam, mijn stem daarentegen herkend hij uit vele, hoort ie me aankomen in de wei dan gelijk de kop ophoog en staat ie me als enige aan te staren..maar dan is t meestal "heey lekkerding"

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:32

onze paarden heetten allemaal naar wat er op het paspoort staat alleen de shets heb ik alle 3 zelf namen moet geven 2 waren er geboren bij ons en mama was niet gechipt of niks.