Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:07

5 paarden.. ik heb er in 1,5 maand 15 (!) gezien..
Joh, des te meer paarden ziet, des te beter weet je wat je nu echt precies wil en vooral wat je niet wil. Een goeie, leerzame ervaring waar je alleen maar profijt van kan hebben.
Ik vond het ook niet leuk dat het zo lang duurde (wie weet moet ik na woensdag weer verder), maar het belangrijkste is dat je wel geniet! En dat vergat ik soms een beetje! Je gaat niet elke dag een paard kopen!

Ik wil graag alles al kopen! Maar ja, eerst zeker weten dat ik een paard heb. Is het al bijna woensdag? :+
Ben nog wel in twijfel of ik voor een onderdeken ga (onder regendeken) of voor regendeken en winterdeken apart..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:16

Ik wou zeggen, ik vind 5 paarden erg weinig.. vond het 3e paard wat ik zag erg gaaf maar ben zo blij dat ik verder ben gaan zoeken en tot het besef ben gekomen dat dat paard het echt niet was!! Je beeldvorming over je 'droompaard' veranderd ook tijdens je zoektocht omdat je er steeds beter achterkomt wat je wel en niet wilt..

Denk dat ik in 2 mnd zon 20 paarden gezien heb, maar raakte het na een tijdje ook wel beu hoor!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:23

De een heeft ook meer tijd om paarden te bekijken ;) en tis ook maar net wat je zoekt en in welke prijsklasse, laat ik het zo zeggen er is genoeg aanbod maar wat ik zoek zit er niet snel tussen haha! Ik ben gewoon ontzettend kritisch.

Ik heb al 3 geschikte kandidaten gehad.. en als die dan ook nog worden afgekeurd, dan word het zoeken steeds minder leuk :)
Tja als je er 10 hebt bekeken en het is niks, zo be it. Maar als je al bij 3 had; Nou dit klikt wel, rijd leuk en dan word afgekeurd.. ben't nu al beu! :P

@ Jatoma; Jaa ik geniet ook wel, Maar ben er nu al uit wat ik wel en niet wil. Wat wel zo is steeds op vreemde paarden rijden doet mijn "zelfvertrouwen" in't rijden wel goed :D.
Maar het zou leuk zijn als er nou eens WEL een paard goedgekeurd zou worden :P

@ Kaitlin : dat "droompaard" dat plaatje heb ik allang laten vieren, die vind je toch nooit ;). Zo ie zo word het een ruin tussen de 1.66-1.72 en al is ie geel met pimpelpaarse stippen, als ie maar goed is!
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 15-07-11 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:25

toch vind ik niet altijd dat je bij twijfel het perse niet moet doen.
Ik ben een enorme twijfelkont en vooral bij zoiets als het kopen van een paard.
Ik ben nu erg blij dat mijn man de knoop heeft doorgehakt en gewoon de beslissing had gemaakt dat deze het zou worden.
Ik twijfelde op dat moment zelfs of ik nog wel een paard wou en nu kan ik niet wachten tot hij hier komt.
bij al onze gekochte paarden (de pony voor mijn dochter en de trekpaarden), had ik die twijfels en met allemaal ben ik erg blij. de twijfel kan ook komen doordat het een best wel belangrijke beslissing is ipv door het paard of je gaat ineens twijfelen aan je eigen kunnen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:26

@ Romanoff, troost je 2 kennissen van mij zijn allebei op zoek geweest naar paarden, de ene slaagde pas na een half jaar en de ander na 8 maanden,maar uiteindelijk gevinden wat ze zochten en er superblij mee, en jouw tijd komt ook zeker wel!

inene is hij/zij er en dan is alle tijd die je er in hebt gestoken het dubbel en dwars waard

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:30

Jaa, dat zal die tijd en moeite dan ook wel dubbel en dwars waard zijn hoor ;). Ik weet ook wel dat ergens daar in de wei het paardje loopt dat ik zoek, maar vind hem maar eens :Y)

Achhh morgen maar eerst afwachten :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:33

precies! Wie weet is dat hem wel en zo niet gewoon vrolijk weer verder zoeken.
En je leert ook veel van steeds verschillende paarden rijden he! ;-)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:37

Ik heb het er met me instructrice over gehad en zij zei alleen klinisch keuren en mocht er dan iets zijn waar ze een foto van willen maken dan gewoon doen. Als je rontgenologisch laat doen dan ben je meer kwijt aan de keuring dan aan de kosten van het paard zelf. En ze zei ook dat het wel goed voor me zou zijn om lekker met een eigen paardje aan de gang te gaan :)! Zondag ga ik weer lekker bij hem kijken met een vriendin.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:40

@ Ellabella: Ja je bent mss iets meer kwijt aan de keuring, maar weet je iig hoe het met zn gewrichten is, of er wat afwijkends is in zn gewrichten, chipjes, beschadigingen e.d. :).
Ik weet niet wat de prijsklasse is van Ferro :).
Als hij er klinisch op dat moment goed is is natuurlijk hartstikke fijn, alleen ikzelf kijk liever ook even naar binnen met meneer Rontgen :D.
Hier kost klinisch+rontgen 400 euro ofzo :) Dus opzich niet heel duur.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:43

@ella: kost jou paard 500 euro dan? Ik denk dat de voors en tegens van de keuringen wel bekend zijn. Er zijn veel mensen die je advies willen geven, maar het beste kan je naar jezelf luisteren!

@hobbyboerin: nja, dat kan. Dit is hoe ik het zou doen, als ik twijfels heb over of ik een paard kan rijden of niet, kan ik het beter niet doen. Ik speel liever op safe, voor zover mogelijk, het is en blijft een gok. Maar wel een gok van duizenden euro 's en een binding van ongeveer 20 jaar die je niet zomaar aan de kant zet. Dus ik wil het dan zeker weten!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:44

Nee 2000 euro inclusief alles, maar ze zei dat ze al snel 45 euro vragen per foto en dan het liefst van elk been 3 foto's maken...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:56

Dat is eerder 45 euro per 5 foto's, in het noorden in elk geval. Ik zou het eens bij een kliniek navragen. Bij ons zijn 18 foto's vd benen + uitgebreide klin keuring samen 490 euro. 4 a 5 extra foto's vd rug kosten 50 euro.. Heb je een idee vd kosten.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:01

Ja het probleem is dat ik hier in de randstad zit en bijna alles is hardstikke duur hier. Het is ook lastig om stallingen te vinden enzo... Dus zal idd wel even navragen hoeveel het per foto's is want als het inderdaad 45 euro per 5 foto's is wil ik wel graag de benen er op zetten

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:05

Romanoff: Ik heb toch weldegelijk mn droompaard gevonden dat werkelijk aan al mn eisen voldeed als een van de weinigen waar we naar zijn wezen kijken, haha! :P Zit nog dagelijks op internet te kijken en sta nog steeds achter mn keus!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:09

EllaBellaah schreef:
Nee 2000 euro inclusief alles, maar ze zei dat ze al snel 45 euro vragen per foto en dan het liefst van elk been 3 foto's maken...

ben je gek! ik heb alles bij elkaar 500 euro betaald, inclusief 25 foto's

voor de laatste onderzoek was ik 70 euro kwijt voor 4 foto's

Bij een kliniek in Nijkerk, dat is niet zover bij je vandaan en is een hele goede

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:10

Ik heb sinds ik Brandy heb echt niet meer op internet gekeken. Niet omdat ik bang ben om spijt te krijgen maar vind het zinloos, haha :D

Ik heb met Finesse zo'n 400 euro betaald voor 18 foto's en klinische keuring, geloof ik..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:13

ohhh ik hoor nu ineens hele andere prijzen voorbij komen dan mij werd verteld!
JulieDR, wat had jij allemaal op de foto gezet?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:14

Nou dan verdiend zo'n praktijk erg snel met die foto's. Maar helaas zullen ze daar geen klanten voor vinden :D. 45 euro per foto.. zitten daar gouden randjes omheen ofzo :D?
Ze hebben daar wel een speciaal keuringstarief voor.. dat heeft elke praktijk :).
Foto's zijn niet zo duur meer.. ze zijn digitaal, 1 druk op de knop en klaar.
Tis even een extra uitgave (maar als je kijkt wat je per maand aan een paard kwijt bent is de moeite wel waard) er kan natuurlijk atlijd iets gebeuren, maar stel dat ie een raar gebrek heeft.. en je komt daar na 2 jaar pas achter (of 2 maand) en heb je ineens een paard wat je mag poetsen en naar mag kijken.. :)
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 15-07-11 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:16

Zoals die vriendin van mij dus en ze heeft hem net een jaar

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:18

Och jeetje! wat erg Silly1972. Dat zou mn hart echt breken.. sneu voor vriendin van je zeg..
wat gaat ze nu met hem doen?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:21

het blijkt dat hij atrose heeft, OCD en Kissing spines
Ze mag korte ritjes maken, alleen lang en laag rijden, niet langer dan half uurtje 3 kwartier, hij krijgt pijnstillers en iets tegen de atrose, en tja dan is het afwachten hoe lang hij dat volhoudt. Maximaal is dat nog 3 jaar, maar dat is dan zeer positief gezien.

Had ze allemaal geweten als ze hem röntgelogisch had laten keuren, want dit zit er al langer.
Voorlopig houdt ze hem aan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:23

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:28

Nou die merrie zegt mij dus weer helemaal niks!

@Silly1972: Jeetje! Wat een boel ook! Heeft ze hem alleen klinisch laten keuren? Vraag je toch af he.. dat dan zoies niet naar voren komt..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:30

ja ze heeft hem alleen klinisch laten keuren. tja en toen liep hij verder goed, dus je ziet maar, klinisch zegt lang niet alles

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:32

pff jeetje zeg! Dat is ook niet niks... :n Zet me inderdaad wel allemaal aan het denken