Extreem lange manen, waar ligt de grens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chay_Flame

Re: Extreem lange manen, waar ligt de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:41

De fries hierboven vind ik een mooie lengte hebben, langer moet het ook niet! :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:42

Na het doorlezen van dit topic ben ik tot de volgende conclusie gekomen: staat tot op de kroonrand in gedragen stand, maar echt niet langer... Zo'n staart die over de grond sleept vind ik echt geen gezicht :n toont IMO zelfs onverzorgd, hoe mooi en uitgekamd hij dan ook is. Qua manen hoeven ze van mij echt niet langer dan de onderkant van de buik als je zegmaar een streep doortrekt, in opgerichte halshouding. Viola, mijn mening, nu maar een AV vinden die precies binnen deze richtlijnen valt, dan ben ik happy *D

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:46

Ik vindt lange manen en staart prima zolang het paard er geen hinder van heeft als het los zit. Een staart hoort ongeveer tot ergens tussen de koot en de hak te komen en manen vindt ik mooi tot net iets over de borst. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het paard het heel warm krijgt door die dikke bos manen tijdens het rijden! Ik ben persoonlijk niet zo van de vlechtjes en mooie dingetjes in zijn haar dus ik zou het wel regelmatig bijknippen en verzorgen opdat hij er geen last van krijgt.

Bij paarden met sokken ( ja als ik ooit geld genoeg heb voor mijn eigen paard neem ik een tinker <3 ) houd ik de sokken ook netjes bij. Elke dag de modder en het zand er uit wassen, denk niet dat mijn paard dat leuk vindt. En ik ook niet :P

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:57

Ik vind de foto's waarmee het topic is geopend echt niet kunnen, zoals de meeste bokkers al zeggen, gevaarlijk en ziet er onverzorgd uit!
Vind ook dat je rekening moet houden met de veiligheid van je paardje en of het voor hem goed is, niet wat jij het mooiste vind!

De fries vind ik erg mooi! ook de Tinkers en Haflingers met volle bos manen vind ik prachtig!

Hier die van mij:
Afbeelding
Afbeelding

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:59

Komen mooie lengtes voorbij.
Hou zelf wel van lang.. maar wel met mate..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:02

ik rijd nu ook een tinker met lange manen. Helaas vond het veulen ze niet mooi en heeft er aan geknabbeld. Gelukkig is er niet veel af, maar is het niet meer in verhouding. Nu lijkt het of het geknipt is. Misschien maar even bijsnijden (in overleg, want ze is niet van mij)
Ik heb haar manen nu in een dubbele hengstenvlecht zitten. Soms een 3 dubbele. Een enkele zakt namelijk uit. Ligt maar net aan waar ik zin in heb :')

Wil binnekort lange vlechten doen ofzo.. Voorpluk is ook in een vlechtje. Die is wel heel mooi van haar..
heb geen foto van los omdat er dan een valse krul in zit vanwege het vlechten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:29

cinn87 schreef:
Ik vind de foto's waarmee het topic is geopend echt niet kunnen, zoals de meeste bokkers al zeggen, gevaarlijk en ziet er onverzorgd uit!
Vind ook dat je rekening moet houden met de veiligheid van je paardje en of het voor hem goed is, niet wat jij het mooiste vind!

De fries vind ik erg mooi! ook de Tinkers en Haflingers met volle bos manen vind ik prachtig!

Hier die van mij:
Afbeelding
Afbeelding

Nog 10 cm en je hebt mijn grens :D

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:17

Mijn 2-jarige heeft ook halflange manen. Vind het mooi!
Maar als je echt een sportpony type hebt vind ik het mooier als het een handbreedte is.
Ook makkelijker om in te vlechten!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:32

Ik vind manen tot net over de schouder het mooist. Ik zie lengtes voorbij komen waar ik van denk dat als het net over de schouder komt ook heel mooi zou zijn ipv zo bizar lang.

woezeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:33

volle bos tot de schouders vind ik het mooiste :D

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:56

Vreselijke lange manen, echt mijn handen gaan dan zo jeuken om af te knippen. :')

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:20

Ik vind lange manen bij paarden erg mooi! Maar het moet niet zo lang worden dat ze erop kunnen gaan staan vind ik.

Mijn mini heeft ook lange manen, ik ben er heel erg zuinig op. Vind het zo mooi staan bij hem :)

Afbeelding

Ik leg er meestal 1 vlecht in, of als ik zin heb 4 losse vlechten. Zijn voorpluk doe ik niet in een vlecht omdat hij nogal graag met zijn hoofdje schuurt tegen de boom..

Afbeelding

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:21

wouw die zijn mooi

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:21

Ik vind het wel mooi, maar voor het rijden adviezeer ik ze altijd te vlechten anders zitten ze behoorlijk in de weg :j
Deed bij Snoopy altijd een eindje van de schoft kort knippen dan zit je ook niet zo met die teugels te frutten :)

Oliver89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 02:23

Ik vindt lange volle manen en staart schitterend. Maar het moet ook te doen zijn voor het paard. Uhmm hoe moet ik het zeggen. Het moet niet in de weg zitten. De staart is mooi als die tot de kogels van het onderbeen komen en betreft manen vindt ik het mooi als die tot de schouders of net iets langer komen.
Te lang is ook niet mooi :o

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 06:41

MLoeser schreef:
Na het doorlezen van dit topic ben ik tot de volgende conclusie gekomen: staat tot op de kroonrand in gedragen stand, maar echt niet langer... Zo'n staart die over de grond sleept vind ik echt geen gezicht :n toont IMO zelfs onverzorgd, hoe mooi en uitgekamd hij dan ook is. Qua manen hoeven ze van mij echt niet langer dan de onderkant van de buik als je zegmaar een streep doortrekt, in opgerichte halshouding. Viola, mijn mening, nu maar een AV vinden die precies binnen deze richtlijnen valt, dan ben ik happy *D

Qua verzorging kan ik mij helemaal bij jou aansluiten alhoewel ik sommige paarden met langere manen zie en dan echt heb van wouw dat is mooi. Maar ja de praktische ik zou dat tocht echt niet willen. Gelukkig heb je dit niet voor het kiezen je paard heeft nu eenmal wel of geen lange manen (het gebruik van de schaar daargelaten natuurlijk).

dorientje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:07

Chihiro schreef:
Ik vind lange manen bij paarden erg mooi! Maar het moet niet zo lang worden dat ze erop kunnen gaan staan vind ik.

Mijn mini heeft ook lange manen, ik ben er heel erg zuinig op. Vind het zo mooi staan bij hem :)

Afbeelding

Ik leg er meestal 1 vlecht in, of als ik zin heb 4 losse vlechten. Zijn voorpluk doe ik niet in een vlecht omdat hij nogal graag met zijn hoofdje schuurt tegen de boom..

Afbeelding

Wat een snoetje!!! Juist leuk, die lange manen!

dorientje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:19

Afbeelding

Tja, lastig is het soms wel...

Afbeelding

Als hij niks kan zien...

Afbeelding

Afbeelding

Dan gaat er een vlecht in

Afbeelding

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:43

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:47

deze hele pagina is wel erg mooi hoor!

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:21

ik vind dat alle koudbloeden lang haar moeten hebben. mijn oude tinker had tot over de schouders. nu mijn drie jarige moet nog erg groeien. Mijn nicht die haar beleerd wilde het eraf knippen hahaha en manlief ook degene die in de buurt komt met een schaar heeft ruzie. Wel vind ik het mooi dat het egaal loopt en niet piekerig.

CarolR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:59

moet voor t paard ook nog wel beetje normaal blijven.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:54

Ja, ik hou er echt van.

Anton 343 Friesse dekhengst zag er ook zo prachtig uit! Merrie van ons heeft ze tot aan de voorknie, maar heb nog steeds geen foto.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:21

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:31

En ook al 'horen' ze dan kort bij een fjord, ik ben hier toch wel verliefd op hoor :D

Afbeelding