Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:38

Oh, waar kan ik dat eventueel online bestellen paysbas?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:47

Soulmate bedoel je dan?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:48

Jep die. :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:54

Had een topic op bokt geplaatst alvorens ik tot aanschaf over ging.
Thja op bokt krijgt men ongezout andermans mensen ;-)

[VS] Soul-mate werkt dit?

Ene zie dat ze ook in België leveren :-)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:07

[quote="Siddieqje"]@twilight, mogen we meegenieten van het paard? Word helemaal benieuwd zoals je erover spreekt. Precies of je hebt hem al gekocht haha. Misschien gewoon even bellen, dan ben je sneller zodat hij niet voor je neus weg is.[quote]

Ik kan pas dinsdag bellen want is nu pinksteren dus vind ik onbeleefd om te bellen.
Alleen vind ik het een beetje stom om te bellen terwijl ik al gemaild heb beetje ongeduldig :P
maar uuhm ik zal even vertellen:
- deens warmbloed
- zwart met mooie brede bles <3
- merrie
- 1.66
- L training M
- Dressuur maar kan ook super springen

conclusie roelien is verliefd <3 haha

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:10

Klinkt goed,
Ik vind dat ook altijd beetje stom. Is precies superopdringerig maar soms doe ik het wel hoor, als ik angst heb dat iets aan mijn neus gaat voorbij gaan anders.

Ik trek mij eerlijk gezegd niets van aan van feestdagen. Dat zijn juist de dagen dat je mensen kan bereiken.
Ik ga morgen en maandag zelf proefrijden. Op feestdagen, de ideale gelegenheid wanneer je zelf en de mensen eens tijd hebben ipv de drukke werkweek.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:15

Haha ach je kunt maar laten merken dat je echt echt geinteresseerd bent. Want zo kom je hier wel over haha.

Ik heb een potje soulmate besteld, baat het niet dan schaad het niet zullen we maar zeggen. Droog zijn haar hoeven maar die regen zowiezo niet meer maar ga er wel op letten als het weer verandert.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:28

@siddieqje, ik houd wel rekening met feestdagen, de eigenaar van mijn ex verzogrpony's was streng gerevormeerd en ik weet een beetje hoe die zulke dingen vonden en stel je voor het is ook een revormatorisch iemand ofzo dan vind ik het niet respectvol om gewoon maar te bellen.
maar als je idd weet dat dat niet zo is is het juist weer handig.

@gypsie, ja naja ik wacht in ieder geval tot dinsdag en anders ga ik bellen :P
en ik ben ook supergeinteresseerd in die soulmate echt goede reacties,
maar laten we eerst maar een paard vinden :P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:30

Idd, het is altijd goed om rekening te houden met zulke dingen. :)
Ik ga proberen foto's te maken etc. zodat ik es een voor en na beeld kan geven.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:33

Daar heb je wel een punt ,maar eerlijk gezegd ken ik niemand maar dan ook niemand in de buurt ,kenniskring,familie,... die nog zo katholiek zijn of iets dergelijke.
Iedereen is gewoon blij met de extra vrije dag :)

Ik vraag wel altijd netjes of ik stoor. Ze kunnen nog altijd vragen om terug te bellen, dan doe ik dat.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:39

Ik ben nu ook wel geïntresseerd in zo'n potje soulmate, ik ga even het topic lezen! Zit ook nog te twijfelen of ik eventueel nog wat extra's ga bijvoeren, weet niet hoe hij op haver etc reageert, maar weet wel dat hij daar ook aanvullende dingen krijgt en niet alleen biks.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:46

Ik vind het ergens te perfect klinken, maar goed wie niet waagt wie niet wint, zo kunnen haar hoeven ook niet blijven en in hoefolie geloof ik ook niet echt...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:52

Over de hoeven maak ik me niet echt zorgen, omdat ze hier nog best vaak ook in nat gras/modder staan :=
Heb nog niet echt gemerkt dat er hier paarden staan die daar echt last van hebben.
Het klinkt inderdaad nogal perfect, ik ben sowieso al niet zo van de ditjes en datjes extra. Ik heb namelijk geen verstand van al die dingen die daar in zitten en je laten adviseren door een verkoper, tja, die is altijd positief :+ Ik voer dan liever een granenmix of musli of haver oid bij in combinatie met gewoon biks en genoeg ruwvoer.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:07

Het is ook dat er op bokt zoveel positieve verhalen staan want anders.... Enneh 90 cent per dag kweenie hoor.. Afijn ik ben net gestopt met roken dus dan kan 't wel. :+

Tja op haar oude adres stond ze ook wel in de modder, er werd ook niet veel mee gedaan maar toch scheurtjes etc. Mis ook een veil gaan regelen dat ik het een beetje bij kan houden.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:11

Ik wacht jou oordeel wel even af :D
Maar ik zag ook in een post staan dat het aan het reduceren van het krachtvoer kon liggen?

Die van mij blijft sowieso voor op ijzers, dus veel last zal ik niet hebben. :)

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:13

ben paardjes(2 quaters: buckskin en paint) weesten kijken vandaag.

begon goed, had miscommunicatie al gemaakt, ze had me eigenlijk niet verwacht.
maar ze vondt niet erg, maar ze had dan niet zoveel tijd voor me. ik vondt geen probleem.
Ik heb de buckskin gepoetst. Allebei stonden ze er rustig bij.
Ze ging eerst zelf op de paint, daarna mocht ik erop. dat was de liefste 4 jarige die ik tot nu toe heb gezien.
die afgezadeld op op stal gezet, heb toen de buncksin opgezadeld. ik mocht hem warm rijden.
deze meneer was beetje eigenwijs en deze dame is geen goede cowgirl :D
Maar ging niet slecht. Er had iemand les met hem, kon ik gelijk kijken hoe die echt liep.
mijn dag was top. /3

Nu moet ik ga nadenken hier over en afwachten op hun stamboom per mail, 2 mensen wouden ze graag zien.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:16

Hoe kan je ze dan eigenlijk niet verwachten? :=

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:18

had een zaterdag gezegd, inplaats van deze zaterdag . ik ben echt muts :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:19

hahaha! :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 08:03

oh oihoh, wat gaan jullie hardt een dag heb ik niet kunnen reageren en jullie zijn weer een pagina of 2 verder. Kijken of ik nog even een leuk berichtje achter kan laten zonder meteen offtopic te zijn, of terug te vallen op een pagina of wat geleden.
Vandaag gaan we eens goede foto's maken van mijn knollie dus dan kunnen jullie misschien wat beter mee genieten!

Oh en ik hou ook van shoppen hoor. Maar net zoals gypsy heb ik echt alles toen d'r tijd voor mijn bijrijdpaard gekocht en hoop gewoon heel erg dat dat past!:D

Heb wel een schitterend nieuw hoofdstel gezien http://hypostore.nl/premiera-monaco-ron ... sriem.html lijkt me erg mooi op haar staan.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:00

@Twilight: Als je belt kom je niet te opdringerig over hoor. Eerder enthousiast. Ik had vorige week ook een mail gestuurd naar mensen n.a.v. een advertentie en had 's avonds nog geen reactie. Heb gebeld, kon dezelfde avond nog komen, dus een uurtje later zat ik op het paard. Twee dagen later kreeg ik een mailtje waarin ze mijn vragen beantwoordden. Ze hadden helemaal niet in de gaten dat ik al langs geweest was.

Ik ga dat topic over Soulmate ook eens doorspitten. Jullie maken me wel nieuwsgierig.
Al die shop-verhalen zijn ook het einden. Ik wil dat oohook, maar dat zit er voorlopig niet in. Waarschijnlijk koop ik de kast compleet met alle spullen mee over, dus ik ga eerst maar eens inventariseren wat ik straks allemaal heb en wat ik mis. Ik bedoel 6 halsters zijn leuk, maar nou niet echt noodzakelijk en aangezien mijn spaarrekening behoorlijk geplunderd gaat zijn, ga ik eerst voor het noodzakelijke.

Vanmiddag ga ik trouwens de eerste keer rijden. Ben benieuwd. Heb haar afgelopen winter een keertje gereden, maar toen had ik last van een rugblessure en was zij het tweede paard dat ik die dag reed. Paard liep prima, maar voor mij was het niet zo'n succes, dus vanmiddag ga ik gewoon tellen als de eerste keer.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:24

Hihi ach dat hoofdstel, je mag jezelf toch wel verwennen met een leuk ding?

@Mikkie: Nouja zeg haha. :+ Da's wel een blunder.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:11

Dat hoofdstel ga ik ook bestellen! Zit nog te twijfelen tussen gewoon zwart of wit onderlegd.. En wil er ook gelijk zo'n leren halster met gevlochten stukken bij doen. Beide dan wel voor wedstrijd of fotos, want krijg er al een hoofdstel bij.

Ik ga ook vooral voor het noodzakelijke, maar ik bedenk steeds wel wee iets erbij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:22

Romanoff: Ik kan me ook goed voorstellen dat je gaat twijfelen en het een dubbel gevoel is. Maar ik zou er mee akkoord gaan door alles op de foto te laten zetten. Wanneer jij zo’n goed gevoel hebt bij het paard, ga je echt spijt krijgen en als je het niet doet en het uiteindelijk dus niks blijkt te zijn… Ik zou er echt mee akkoord gaan!
Gypsy: Wat ontzettend fijn dat je nu lekker je eigen paard op stal hebt staan, heerlijk joh! Ben benieuwd naar nog meer foto’s!
Mikkie: Oh, dat moet heel goed voelen dan, als je het toch wel ‘geflikt’ hebt. Ik hoop dat je een heerlijke tijd met het paardje krijgt en hoop dat alles snel rond komt.
Oeh spulletjes kopen, ja dat vind ik toch ook wel geweldig hoor! Ligt hier nog een zadel, 3 hoofdstellen ,wat dekjes en dekens en bescherming, maar dat is allemaal te klein voor een klein paard vrees ik haha, behalve de dekjes. Mijn moeder kan ook niet goed winkelen, die denkt geloof ik dat we dan 15 minuten gratis mogen winkelen en propt alles in een mandje of wagentje en haalt snel weer nieuwe wagentjes. En uiteindelijk sta je dan 2 uur te discussiëren over wat we wel of niet nemen, dat is met kleding maar ook met paardenspullen :P Ik wil het een beetje in de winkel kopen, en een beetje op bokt zegmaar, ik zie het allemaal wel.
Twilight1: Klinkt goed! Hoop dat je snel wat hoort, ik zou ook niet echt goed weten hoe je het respectvol doet in jouw positie zegmaar. Met kerst of Pasen had ik ook niet gebeld, maar ik denk dat de meeste mensen nu gewoon lekker naar t strand gaan, of feest vieren zoals hier (jep, het is er weer, dorpsfeesten haha). Ik denk dat je als je aan de meeste mensen vraagt waar staat pinksterren voor dat ze het niet weten, maar vind het toch wel goed dat je daar aan denkt!

Oh dat Soul-Mate klinkt inderdaad erg goed, ga ik me ook eens wat meer in verdiepen als het paard er staat.

Gypsy, even een offtopic reactie: goed dat je gestopt bent met roken, vind dat altijd zo knap van mensen :)!
Safire, succes met een keuze maken haha!
Alice13: Oh, dat hoofdstel vind ik ook heel mooi ja (en het paard ook). :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:25

Heeft ook weer bijgelezen haha, gister lang gewerkt dus had gisteravond écht de puf niet meer haha.

http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/77144 ik vind deze toch wel erug leuk, maar het past totaal NIET in mijn budget, wil er wel een beetje overheen gaan, maar dik 15.000 euro? neh dankje :D, zou natuurlijk ook nooit kunnen :')