maikeltje schreef:In mijn ogen is houden van ook durven loslaten en ik persoonlijk zou er niet voor kiezen een veulen erop te zetten in de wetenschap dat de merrie daar zeer waarschijnlijk nog slechter uitkomt

'Slechter' is in deze situatie dat ik het waarschijnlijk helemaal zal moeten opgeven om haar ooit nog te willen rijden.
Terwijl dat nu misschien nog wel eens het proberen waard zou zijn om nog een poging te wagen. Volgens de fysio van mijn paard zou dat op termijn nog haalbaar moeten zijn mits de juiste training en management. Maar haar laten dekken zou de kans daarop aanzienlijk negatief beïnvloeden. Maar ik ben er eigenlijk klaar mee om het nog te willen. Na 3 jaar ben ik het beu van er nog op te hopen.
Dat ik haar nu heb laten dekken, is wat dat betreft waarschijnlijk een stukje loslaten. Ik heb het namelijk los gelaten nog iets met haar te willen doen. Terwijl ik voordien alles zou geprobeerd hebben om toch maar mijn rijpaard terug te krijgen.
Maar de meningen waren dus verdeeld.
De fysio (die overgings ook DA is) raadde het om bovenstaande reden dus af.
Mijn DA zelf daarentegen heeft mijn paard al héél lang geleden opgegeven als rijpaard en zij kon er wel achter staan. Net omdat het paard het de laatste tijd behoorlijk goed deed. Haar bloedwaarden waren al een jaar stabiel.
Dus het is niet zo dat dit mijn paard noodzakelijk haar gezondheid en mobiliteit zal kosten, maar het zal hoogstwaarschijnlijk wel consequenties hebben voor haar toekomst.