Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kehdra schreef:Kan het niet komen omdat het seizoen voor hengstigheid voorbij is?
Voor zover ik weet zijn merrie alleen in de zomermaanden hengstig namelijk
Mijn ruin had eenzelfde soort buik (zie laatste zichtbare foto in profiel), maar was (uiteraard) niet drachtig, dit ziet er in mijn (leken) ogen uit als een goed tehuis
wollie27 schreef:kehdra schreef:Kan het niet komen omdat het seizoen voor hengstigheid voorbij is?
Voor zover ik weet zijn merrie alleen in de zomermaanden hengstig namelijk
Mijn ruin had eenzelfde soort buik (zie laatste zichtbare foto in profiel), maar was (uiteraard) niet drachtig, dit ziet er in mijn (leken) ogen uit als een goed tehuis
nee merries zijn niet alleen in de zomer maanden drachtig.
ik vind de merrie wel drachtig lijken maar ook wel gewoon dik.
zou de dierenarts is vragen om op te voelen of te scannen.
gohya schreef:Ik zal straks dan de deken er af halen.
Ze kunnen wel langs de kant staan,onder de bomen en hebben dan beschutting van de struiken enzo.
Alleen als ze midden in het land staan dan staan ze pal in de wind.
Mijn veearts zei ook al:geen dekens opdoen,ze hebben een goede,beschermende vacht.
Jet schreef:Ik snap best dat je nu een deken hebt opgedaan, hoor! Volgens mij kan dat ook nog best wel, bij de andere stal waar ze naar toe gaat heeft ze toch meer beschutting? Dan kan je er ook voor kiezen de deken dan weer af te doen.
Als je onder de deken voelt, of bij de aanzet van de oren, voel je snel genoeg of ze het er kouder onder heeft dan ze zonder deken was, maar voor haar lijkt het me nu fijner met deken. Dan kan ze ook de energie die ze via het eten binnenkrijgt naar het veulen en zichzelf laten gaan i.p.v. zich warm houden. Ik geloof er niet zo in dat ze nu kouder zou zijn dan zonder deken. Oké, de haren liggen misschien plat, maar dat zegt niets over warm of koud.