shop met stip ;-)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Re: shop met stip ;-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:22

De site ligt er weer uit incl de bijbehoordende virus melding.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:37

Check de post van Rachelleke

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:26

Ulissa schreef:
Check de post van Rachelleke

pffffffffffffffffffft das nogal wat moddergooien

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:44

ik heb net een mailtje ontvangen dat de nieuwe lading hooi is goedgekeurd en dat ze ipv dinsdag, woensdag komen leveren.
Heb jij deze mail ook ontvangen Yvonnedv?
Misschien moeten de andere mensen hier gewoon even wachten tot de leveringen gebeuren en dan verder speculeren?
Echt joh, wat ne zever hier :z Tot nu toe ben ik altijd netjes gecontacteerd en ziet het er goed uit. Ik wacht gewoon af.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:51

Bij mij komen ze ook woensdag, ze zullen dan wel een rondje Nederland doen. Logisch dat ze alles op dezelfde dag willen plannen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:10

brakke schreef:

Nee ik heb geen hooi besteld enkel vlas en een Amika touw plus gratis Amikaset ;)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:24

Ik houd dit even in de gaten, wanneer jullie bestellingen goed aankomen ga ik ook hooi bestellen.

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:27

ah, ok, sorry waarschijnlijk overgelezen.
Je gaat me dus toch voor zijn :7

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:19

Ik heb heel netjes mijn geld terug gehad!!!

Als mensen hier alsnog geleverd krijgen ben ik zeker bereid een nieuwe bestelling te plaatsen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:29

Dat is heel erg netjes
Wekt iig het vertrouwen op.

Ik hoop zo dat het allemaal netjes wordt afgeleverd. Ik ben alleen een beetje argwanend is met de prijzen en het bezorgen vanaf 25,00.
En dan met name van het hooi.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:32

Brainless schreef:
Ik heb heel netjes mijn geld terug gehad!!!

Goed om te horen/lezen

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:40

Bij mij doet de site het niet..

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:43

Een eenvoudig rekensommetje

Pakken hooi op een vrachtwagen : ong. 350
Brandstofprijs Diesel : 1.13 (Nederland) (Belgie tussen 1.10 en 1.236)
Verbruik vrachtwagen : 1 ltr 3,5 km

Een volle vrachtwagen ervan uitgaande dat het hooi uit de buurt van Leuven komt.

Hooi 350 x 1,35 ....................................... = 472,50
Leuven - Enschede 316 km vv 632 km
632 : 3.5 = 180,57 ltr diesel x 1.13 ............. = 198,63 -/-

Kosten wikkelen hooi in plastic
350 x 0,45 .............................................. = 157,50 -/-
---------------------------------------------------------
Opbrengst ............................................... € 116,37

Hierin zijn nog niet meegenomen het laden en lossen van het hooi.
Ook hebben we het hier nog niet over arbeidsloon van de chauffeur.

De chauffeur is minimaal 7 uur onderweg bij een constante snelheid van 90 km/uur
zonder file, stop of weet ik wat.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:57

Ulissa schreef:
Een eenvoudig rekensommetje

Pakken hooi op een vrachtwagen : ong. 350
Brandstofprijs Diesel : 1.13 (Nederland) (Belgie tussen 1.10 en 1.236)
Verbruik vrachtwagen : 1 ltr 3,5 km

Een volle vrachtwagen ervan uitgaande dat het hooi uit de buurt van Leuven komt.

Hooi 350 x 1,35 ....................................... = 472,50
Leuven - Enschede 316 km vv 632 km
632 : 3.5 = 180,57 ltr diesel x 1.13 ............. = 198,63 -/-

Kosten wikkelen hooi in plastic
350 x 0,45 .............................................. = 157,50 -/-
---------------------------------------------------------
Opbrengst ............................................... € 116,37

Hierin zijn nog niet meegenomen het laden en lossen van het hooi.
Ook hebben we het hier nog niet over arbeidsloon van de chauffeur.

De chauffeur is minimaal 7 uur onderweg bij een constante snelheid van 90 km/uur
zonder file, stop of weet ik wat.

hmm.. mooie berekening! Maar inderdaad, dan zijn de prijzen van hun toch echt aan de lage kant, maar
aangezien je die lage prijzen toch als enige moest betalen, zullen ze ook wel geld krijgen via een ander
laadje (dus ander werk), of ze kunnen alles heel goedkoop vervoeren op een een of andere manier.. ach,
ik weet het ook niet. Niet mijn zorg, al lang blij dat er bedrijven zijn die zo goedkoop hooi e.d. leveren. Want
normaal zijn de prijzen allemaal zo hoog, dat iedereen klaagt. En nu gaat een bedrijf er onder zitten en wordt
het meteen uitgemaakt voor onbetrouwbaar en onmogelijk e.d. Geef die mensen toch de tijd.. Jullie bestellen
met z'n allen in 1x en dus moet de winkel al plotseling mega veel inslaan. En dan hebben ze de pech dat het
ook nog eens een slechte lading is ook nog. Soms heb je zulke dagen dat alles mis gaat, nou, als die winkel
dat nu net heeft doordat iedereen opeens besteld, te veel bestellingen voor zo'n kleine winkel, slechte lading
van leverancier en dan wordt iedereen hier meteen van "hopelijk gaat het goed" en "niet te vertrouwen". Gun
die mensen eventjes de tijd.. Normaal zijn de standaart leveringstijden 2 weken (maximaal) en daar zitten ze nog
lang niet aan! Ook houden ze iedereen steeds braaf op de hoogte over hoe en wat. Ik vind dat die winkel super werk
levert! Als het een net opgezet bedrijf is, moet het nog leren. Je kunt van een klein bedrijf die nooit zulke grote bestellingen
heeft niet verwachten dat alles opeens van het lije dakje gaat! Was het leven maar zo! Dus iedereen, stop nog even
met speculeren en geef die mensen tot in ieder geval eind volgende week. Dan zijn (als het goed is) al weer wat bestellingen
geleverd en mocht dat helemaal verkeerd zijn, ga dan lekker verder speculeren, maar wacht tot nu toe eventjes rustig..
breng dat stukje gedult! ;)

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:03

Goed gezegd Lotte-Wessel.
Ik kan tot nu toe niet zeggen dat ik onheus behandeld ben. De enige reden dat ik nerveus word is al die commentaar hier.
Ik verwacht woensdag dus gewoon een levering hooi :Y)
(Heeft iemand er al aan gedacht dat als het hooi niet uit Nederland of Belgie komt, dat de loonkosten en dergelijke veel lager kunnen liggen?)

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:09

brakke schreef:
Ik kan tot nu toe niet zeggen dat ik onheus behandeld ben. De enige reden dat ik nerveus word is al die commentaar hier.
(Heeft iemand er al aan gedacht dat als het hooi niet uit Nederland of Belgie komt, dat de loonkosten en dergelijke veel lager kunnen liggen?)

Dan nog moet het vervoerd worden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:36

brakke schreef:

Ben benieuwd waar jij denkt dat de loonkosten lager zijn - het oostblok misschien? Ta, maar dan heeft het hooi een lange ( en dure) weg naar België moeten afleggen. Bij de berekening zijn inderdaad wat 'dure' zaken niet meegenomen, zoals afschrijving vrachtwagen/materiaal en loonkosten van de chauffeur. Als je daar een gok doet, lijkt het hooi wel als liefdadigheid weggegeven te worden.
Het is zeker niet de opzet om een startend bedrijf af te schieten maar het gaat hier wel om het meest essentiële voedingsmiddel van je paard - dan wil je toch zeker zijn waar het vandaan komt ( van schone grond, geen giftig onkruid) - iemand kan dan wel roepen 'boeit me niet' maar dan denkt die persoon alleen aan de portomonnee op de korte termijn. En dan ook niet huilen als het misgaat.
Het verbaasd me dat terwijl bokt altijd vol staat met adviezen als het om de aankoop van paarden gaat - hoe stom vindt men het niet als je een ongekeurd paard koopt - in dit geval houdt iedereen de ogen alleen maar op de centjes gericht.. Het feit dat de professionele handel overal aan de bel trekt dat er nauwelijks goed hooi/stro voorhanden is wordt naïef weggewimpeld.. Nou hopelijk is het prima spul en kan paard en baasje profiteren, maar ik heb er vooralsnog een hard hoofd in.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:45

In mijn kostenberekening is alleen het verpakken van het hooi meegenomen.
Hierin is nog niet eens meegenomen de aankoop van de balen hooi. (inkoopprijs)
Want ik kan me niet voorstellen dat alles van eigen land afkomt.

Idd Jannepauli de kosten voor de vrachtwagen aanschaf of lease, wegenbelasting, verzekering e.d. zijn hierin
nog niet meegenomen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:47

Ulissa schreef:
brakke schreef:

Dan nog moet het vervoerd worden.

Mss hebben ze wel een paar Polen ingehuurd. Die kosten tenslotte praktisch niets aan uurloon.

Overigens vraag ik me af hoe er gelost gaat worden?
Zullen ze daar ook nog mee helpen?

Overigens wat ik van hun als antwoord op de mail heb gehad betreffende de herkomst van het hooi, schijnt het bij diverse boertjes uit de buurt te komen. Ik wou dat de boertjes her bij mij in de buurt ook voor 1,35 konden leveren. Dan zou ik het zelfs nog wel gaan afhalen ook

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:56

Mooie berekening :j

Tjaa ik denk ook niet dat het allemaal van eigenland komt

Ik wacht even af wat de andere van het hooi vinden als het bevalt ga ik ook bestellen

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:58

Ach, ik blijf erbij, ik wacht gewoon af.
Ben je nix mee met al dit gediscusieer. Als er geholpen moet worden met lossen, geen probleem.
En geloof me, ik voer mijn merrie echt geen onkruid en rommel.
Ik zal iets laten weten als het er is, wachten, wachten, wachten :wave:

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:58

Tja soms denk je wel eens hoe kan het

http://www.eurolines.nl/over_eurolines/ ... _vanaf__16

Mijn man heeft een hele tijd bij eurolines als chauffer gereden en ze rijden lang niet altijd met volle bussen. Ik vraag me hierover ook altijd af hoe kan het maar het schijnt te kunnen en dat al jaren.

Bij de Action vraag ik me ook vaak af hoe kunnen ze het maken voor die prijs maar het schijnt te kunnen.

En zo kan ik nog wel meer voorbeelden opnoemen. Hopelijk kan ik Horselife-shop aan dat rijtje toevoegen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:01

brakke schreef:
ik heb net een mailtje ontvangen dat de nieuwe lading hooi is goedgekeurd en dat ze ipv dinsdag, woensdag komen leveren.
Misschien moeten de andere mensen hier gewoon even wachten tot de leveringen gebeuren en dan verder speculeren?
Echt joh, wat ne zever hier :z Tot nu toe ben ik altijd netjes gecontacteerd en ziet het er goed uit. Ik wacht gewoon af.

Ik heb dus vorige week besteld en betaald...
zouden afgelopen woensdag middag komen, hebben me maandagavond per mail alten weten dat het niet doorgaat, en tot op heden niets meer gehoord of gezien....

op zich maakt het me niet uit waar ze het hooi vandaan hebben, zolang het maar geen atosnelweghooi is of iets in die strekking of geest...
En het zal niet het eerste bedrijf zijn die eerst spotgoedkoop is en zo een klantkring opbouwt..
maar allereerst nog steeds wachtende :D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:02

brakke schreef:
Ach, ik blijf erbij, ik wacht gewoon af.
Ben je nix mee met al dit gediscusieer. Als er geholpen moet worden met lossen, geen probleem.
En geloof me, ik voer mijn merrie echt geen onkruid en rommel.
Ik zal iets laten weten als het er is, wachten, wachten, wachten :wave:

Ik wacht met net zoveel spanning af want dan kan ik ook gaan bestellen :))
Want ik ben nu met mijn laatste pak bezig en mijn moeder met der 4 de laatste pak
Ik kan gelukkig altijd pakken bij de loonwerker halen
Maar dit is wel een stukje goedkoper :=

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:07

Jannepauli schreef:
Ben benieuwd waar jij denkt dat de loonkosten lager zijn - het oostblok misschien? Ta, maar dan heeft het hooi een lange ( en dure) weg naar België moeten afleggen. Bij de berekening zijn inderdaad wat 'dure' zaken niet meegenomen, zoals afschrijving vrachtwagen/materiaal en loonkosten van de chauffeur. Als je daar een gok doet, lijkt het hooi wel als liefdadigheid weggegeven te worden.
Het is zeker niet de opzet om een startend bedrijf af te schieten maar het gaat hier wel om het meest essentiële voedingsmiddel van je paard - dan wil je toch zeker zijn waar het vandaan komt ( van schone grond, geen giftig onkruid) - iemand kan dan wel roepen 'boeit me niet' maar dan denkt die persoon alleen aan de portomonnee op de korte termijn. En dan ook niet huilen als het misgaat.
Het verbaasd me dat terwijl bokt altijd vol staat met adviezen als het om de aankoop van paarden gaat - hoe stom vindt men het niet als je een ongekeurd paard koopt - in dit geval houdt iedereen de ogen alleen maar op de centjes gericht.. Het feit dat de professionele handel overal aan de bel trekt dat er nauwelijks goed hooi/stro voorhanden is wordt naïef weggewimpeld.. Nou hopelijk is het prima spul en kan paard en baasje profiteren, maar ik heb er vooralsnog een hard hoofd in.

mwah... ik koop nu ook hooi in, en kan moeilijk iedere baal helemaal los trekken, monsters nemen en opsturen naar een lab om uit te zoeken welke waardes het hooi heeft en wat dan schadelijk is....
zo ben ik van levernacier gewisseld... vorige had mooi hooi van natuurgrond, onbemest enbespoten etc... zag er prachtig uit maar zat niets geen voedingswaarde in...
en nu, net zo mooi hooi van bemeste grond en super kwaliteit, voldoende voedingswaarde...

en qua prijs, naakte het zich niets.

en vwb dit hooi, eerst bekijken en dan roepen... :j en nogmaals 90 euro per ton is de "normale" verkoop prijs van afgelopen jaar... zie artikel nieuws hier op bokt...