Alle paarden, tegenwoordig toppers of alleen qua prijs??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:48

Alane schreef:
en als ze hetzelfde paard aanbieden voor 2500 euro dan mankeerd er wat aan ....

Er zit ook wat tussen de 2500 en 7500+ ;)

Ik vind zelf dat er weinig aanbod is in de 4000-5000 prijsklasse.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:52

Vragen en krijgen zijn nog steeds 2 totaal verschillende dingen!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:44

Yucca schreef:
Alane schreef:
en als ze hetzelfde paard aanbieden voor 2500 euro dan mankeerd er wat aan ....

Er zit ook wat tussen de 2500 en 7500+ ;)

Ik vind zelf dat er weinig aanbod is in de 4000-5000 prijsklasse.

Nu wordt er geopperd dat 7500 teveel is, wat zou dan gepast zijn?
Wat diegeen die het teveel vind heeft te besteden? want daar wringt de schoen... het paard is niet te duur, vaak is de bankrekening te mager... en dan icm gebrek aan gedult.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:52

Idd vaak is de bankrekening te mager en de wensen te hoog ;-)

Ik denk dat de grootste markt toch wel tussen de € 1500, en de € 8000,- zit,
maar tevens ook het grootste aanbod, waar je door de bomen het bos niet meer ziet....
En eigenaren adverteren met Topper te koop, met potentie voor meer...L1 met potentie voor M1 denk ik dan soms :D
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 07-05-10 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:52

Ik neem aan dat je reageerde op de post van Frisssty?

Mijn bankrekening is inderdaad te mager voor een paard van 7500,- of hoger :+
Het is een hobby voor mij, gewoon lekker wedstrijden rijden op basisniveau. Voor mijn gevoel/portemonee past daar een budget bij van 4000-5000 euro. En ook een paard van 4-5000 euro kan gezond zijn/lief en toch wat potentie voor de basissport, tenminste dat is wat ik wel verwacht van een paard van rond de 5000 euro.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:55

Yucca schreef:

Het is een hobby voor mij, gewoon lekker wedstrijden rijden op basisniveau. Voor mijn gevoel/portemonee past daar een budget bij van 4000-5000 euro. En ook een paard van 4-5000 euro kan gezond zijn/lief en toch wat potentie voor de basissport, tenminste dat is wat ik wel verwacht van een paard van rond de 5000 euro.

Ik denk dat dat wel reeel is voor een gezond normaal paard die fatsoenlijk de basissport door kan lopen.
Maar dan moet je denk ik wel uitgaan van een jong dier wat nog niets of nauwelijk iets kent.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:55

Hier ben ik het zo mee eens.. Ben op dit moment op zoek naar een leuk paard. Eentje waar ik af en toe (lees 2x in de week) op rond kan hobbelen (en dus recreatief geen super sport knol), en dat valt nog niet mee!

Wordt er bijv. een paard aangeboden van 4 jaar oud net onder het zadel. Nog geen wedstrijd gereden (dit zoek ik ook niet maar als je dan kijkt naar prijs zeg maar) Met een printje (waar ik persoonlijk niet zo van houd) en niet eens echt een super maatje (1.64m) en wat vragen ze dan? €7500,00

Waarvoor??? Wat kan zo een paard? Wat is er zo speciaal?
Was best een leuk paard hoor.. Maar als je dan zoekt naar een ''hobbel''paard dan denk ik nou nou wat een geld voor een paard dat nog niets bewezen heeft. Heb al een paard verloren met een gebroken been en met alle respect dan koop je er 1 van diezelfde leeftijd alleen voor €7500,00 (of meer want ze durven me een boel te vragen tegenwoordig) en dan breekt zo een beest zijn been. Niet dat alles om geld gaat maar wat heb je dan nog aan zo een paard?

PS. Ik zie nu iemand die zegt is 7500,00 dan teveel? Nou wel als je kijkt naar prijs/kwaliteit. En het ligt er uiteraard aan wat je zoekt. ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:00

listiglistje schreef:
Yucca schreef:

Ik denk dat dat wel reeel is voor een gezond normaal paard die fatsoenlijk de basissport door kan lopen.
Maar dan moet je denk ik wel uitgaan van een jong dier wat nog niets of nauwelijk iets kent.

Dan zijn we het eens :D een jong paard was in mijn geval geen probleem, en ervaring dat verwacht je inderdaad ook niet voor deze prijs: gewoon goed zadelmak.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:03

WowAmigo schreef:
Ik denk dat de paarden waar Bulck het over heeft wel in een andere kwaliteitsklasse zitten en in een andere koperscategorie die heel andere eisen en ambities hebben.

Prijzen van 2500,-, voor mij zijn dat ook een beetje de paardecategorie "waar iets mee is", een gezond paard met basiskwaliteit heb je niet voor dat bedrag in mijn ogen.

Maar ik ben het wel met TS eens dat mensen vaak denken een topper te hebben en dat ze wel de hoofdprijs kunnen krijgen. Heb ik zelf ook wel eens gedacht (en betaald) :+

ik heb mijn Z2 paard van 11 jaar voor minder verkocht...en ik heb als 7 jarige, iets meer dan zadelmak, voor een nog kleiner prijsje gekocht.
maar daar staat wel tegenover dat ik eigenlijk nooit een paard op bepaald niveau zoek, ik heb ze liever als 6 jarige en B waardig, dan kan ik er zelf nog lekker aan knutselen maar hoef ik ook niet jaren rustig aan te doen.
je kan echt voor weinig geld een heel leuk paard aanschaffen, maar je moet het kunnen zien en zelf ook wat kunnen.
voor ervaring word betaald, en terecht.
een jong paard van minimaal 5000,- euro vind ik echt veel, puur vanuit eigen oogpunt gezien.
echter ben ik nu met dergelijke paarden bezig, en die moeten straks toch eigenlijk wel het dubbele op gaan leveren.
het is maar wat de gek ervoor geeft.

Frisssty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:01

Bij sportpaarden wel jah...maar voor een gewoon recratiie paardje is 2500 (ligt aan leeftijd,ras en conditie) dan is het wel een redelijke prijs

Apple

Re: Alle paarden, tegenwoordig toppers of alleen qua prijs??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:20

5000 euro is nog steeds meer dan 10.000 gulden. Hoop geld.

Ook voor een paard met enige potentie waarmee je een basiswedstrijdje zou kunnen starten nog steeds veel geld.

(paarden die echt potentie hebben om hogerop te komen even buiten beschouwing gelaten)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:34

Apple schreef:
5000 euro is nog steeds meer dan 10.000 gulden. Hoop geld.

Maar hou wel de inflatie in de gaten.
Een paard laten keuren kost in euro's nu net zo veel als in guldens ( rond de 400 gulden en nu rond de 400 euro)

yip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:42

tussen vragen en krijgen is ook een groot verschil, ik moest mij wei afstaan aan de gemeente voor een voetbal kantine, mijn appaloosa's kon ik plaatsen maar ik zat met een welsh van 4 jaar met haar jaarling. ik had er bij staan staan prijs over een te komen en de reacties waren 300 of 400 voor beide, de merrie was een ingereden brave c pony zonder papieren met de kleur bucksin de jaarling was een bruine merrie , ik heb ze voor 600,- samen naar een hee goed thuis gebracht.als ik nu een welsh terug wil kopen zal er wel een getalletje terug voor komen ;(
Laatst bijgewerkt door yip op 10-05-10 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:42

Omrekenen, moet je zeker niet meer doen....bv een waterijsje koste vroeger 50 cent, toen 1 gulden en nu 1 euro ;)

Dus ook paardenprijzen hebben de afgelopen 10 jaar te maken gehad met inflatie!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:25

Ik ben voor mijn zoontje op zoek geweest naar een shetlander, gewoon een simpele brave shet, zonder papieren tegen een normale prijs. Zelfs die dieren vind je nog amper onder 400 euro. Gewoon belachelijk, maar ook de prijzen van een verzorgpaard worden steeds hoger. Heb laatst een aanbod gehad, mocht het dier rijden wanneer ik wou zolang ik er maar 175 euro per maand voor neerlegde!!!

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:56

nou je hebt echt groot gelijk hoor...en waarom zou je dat hier niet vermelden...
paarden die verkocht worden, met als tekst:...GELD IS NIET BELANGRIJK, EEN GOED teHUIS WEL..
tuurlijk iedereen wil voor zn paardje een lekker plekkie....maar als ik dan naar de prijs vraag ..krijg ik als antwoord...5000 euri....??...en das dan de uiterste vraagprijs...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:00

Wat moet volgens jullie een 5 jarige merrie zonder papieren opleveren? Paard is net B niveau en 1.65.
De vp die men hiervoor vraagt vind ik behoorlijk aan de hoge kant (E4000)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:07

Esther28 schreef:
Wat moet volgens jullie een 5 jarige merrie zonder papieren opleveren? Paard is net B niveau en 1.65.
De vp die men hiervoor vraagt vind ik behoorlijk aan de hoge kant (E4000)

Als het paard goede bewegingen heeft met 3 korrecte gangen, 100% gezond (ront& klin) en er verder leuk uitziet waarom niet?
Misschien kan die wel meer als B en heb je hem binnen 2 jaar in het Z? Dan is het een koopje geweest....

Moeilijk zeggen vanachter je pc scherm ;-)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:15

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:38

(Vraag)Prijzen zijn flink hoog al zeg ik het zelf.
Maar goed, als ik kijk wat het dekgeld tegenwoordig al kost dan moet een veulen al zeker 3000,- opbrengen, anders kan het lang niet uit.

Het is inderdaad ook net wat een gek er voor geeft, kwestie van vraag en aanbod.
Ik ga in ieder geval niet meer als 4000,- voor een paard uitgeven, dan zoek ik wel wat langer.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:25

Esther28 schreef:

Volgens mij zit er tuigbloed in.
Prijs is imo redelijk hoog, maar als het paard heel braaf is én hij dus blijkbaar ook voor de kar is beleerd, vind ik het best te doen. Als dit paard al ront. goed gekeurd is, dan is het heel erg netjes.

Aankoop doe je maar 1x. Persoonlijk betaal ik desnoods liever iets "teveel" (marktwaarde), maar dat ik wel een paard totaal naar mijn zin heb.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:30

Christi schreef:
Ik ben voor mijn zoontje op zoek geweest naar een shetlander, gewoon een simpele brave shet, zonder papieren tegen een normale prijs. Zelfs die dieren vind je nog amper onder 400 euro. Gewoon belachelijk, maar ook de prijzen van een verzorgpaard worden steeds hoger. Heb laatst een aanbod gehad, mocht het dier rijden wanneer ik wou zolang ik er maar 175 euro per maand voor neerlegde!!!

Maar brave kinder-shetten zijn schaars, dus dat kost geld.
De stallingskosten worden ook steeds hoger, dus logisch áls mensen geld vragen aan eeen verzorgster is dit ook hoger dan eerst. Een eigen paard is (in de meeste gevallen) nog véél duurder (op dezelfde stalling) :j