Weinig jongens rijden paard waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:29

ach ja en daarnaast de meeste mannen vinden het gewoon eng ipv niet leuk
ik heb genoeg mannen op een paard laten gaan in stap en dat ze dan nog vroegen of "dat ding" niet zachter kon :+

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 05:45

orienta schreef:
ach ja en daarnaast de meeste mannen vinden het gewoon eng ipv niet leuk
ik heb genoeg mannen op een paard laten gaan in stap en dat ze dan nog vroegen of "dat ding" niet zachter kon :+

haha, idd,
Maar best raar, want asl je kijkt in de sport. Zitten er toch genoeg mannen

Infinity90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:54

bij ons op stal zijn veel(spring)ruiters.. en dat zijn ook voornamelijk veel mannen

Lydia_

Re: Weinig jongens rijden paard waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:01

Een vriend heeft een keer gezegt tegen mij dat het hem niks lijkt om maar zo saai rondjes door de bak te hobbelen (dressuur), springen zou hem dan wel weer leuk lijken :)
Ik denk dat jongens gewoon de 'pit' erin 'missen'..

Brecht_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:58

Lydia_ schreef:
Een vriend heeft een keer gezegt tegen mij dat het hem niks lijkt om maar zo saai rondjes door de bak te hobbelen (dressuur), springen zou hem dan wel weer leuk lijken :)

Toch is hier een dressuurruiter ;)

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:24

mijn vriend is sinds ik mijn paard heb helemaal om :)
half jaar later kocht hij een paard :)
ze zijn dr wel, je moet ze alleen goed africhten <3

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:26

veel jongens vinden paardrijden iets voor homos >;)

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:50

totdat je in rengallop laat gaan, dat is toch best stoer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:03

Brecht_ schreef:
Lydia_ schreef:

Zelfde hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:04

charily schreef:
totdat je in rengallop laat gaan, dat is toch best stoer :P

Of tot dat je bokkend en steigerend de bak door vlieg, dan praten ze opeens heel wat zachter :Y)

Tictac_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:13

_maaikie_ schreef:
nl_t schreef:
ik ben een jongen en ik heb 2 paarden, en ik ken eigelijk geen 1 jonge [iig niet van mij leeftijd[15]] en dat vind ik wel jammer.
sommige mensen die vooroordelen hebben over dat iedere jonge diepaardrijd homo is ,die is niet helemaal 100%.
ik ben hetero en ik vind dat iedereen mag/moet kunnen doen wat ie wilt en ik wi ltegen iedere jongen zeggen dat je zelf je leven moet leiden ,en niet door de rest moet stoppen met dingen die je leuk vind.
uit mijn klas/school weet bijna niemand dat ik paardrij hoor ,maar 10 mensen ofzo? waarvan 3 uit me klas? en dat is gewoon omdat sommige mensen heel raar reageren en ik verzwijg niets. maar zo lang niemand iets vraagt vertel ik ook niets.
iig wel gezzelig :D nu ken ik iig wel jongens van me leeftijd op bokt ;)
[dus rij paard, 15 jaar en bengewoon hetero ]welsingle[/b] :(

haha, ik ook 15jaar jongen en single ook hetero Y;( verder weet ook bijna niemand dat ik op paardrijden zit :7

Ik vind het persoonlijk alleen maar leuk als een jongen paardrijdt meestal betekendt dat dan ook dat hij ook wel verzorgend is en lief. Dus jongens moeten zich echt nergens voor te schamen ik denk dat zulkje jongens alleen maar op manege´s veel aandacht krijgen van meiden kunnen die andere jongens nog wel jaloers op zijn :+ en dat het voor homo´s is vind ik echt hele grote onzin dit zit alleen maar tussen iedereen hun oren. (en ik dacht nog wel dat er bijna alleen maar eerder volwassen mannen paardrijden omdat de degene op mijn leefdtijd vaak gepest worden op school, had ik dus toch mis :Y) )

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:39

ik heb een keer gezegd dat ik voor m'n vriend een les geregeld had, toen raakte hij helemaal in paniek 'omdat hij het zo eng vond'. Ik lag helemaal in een deuk. Ik heb 't overigens niet gedaan, was gewoon om te kijken hoe hij zou reageren.:P

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:53

Asyaa schreef:
Brecht_ schreef:

Oke dan had ik het anders neer moeten zetten: " Ik denk dat de meeste jongens gewoon de 'pit' erin 'missen'. "

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:54

ik heb 2 stalgenoten, waarvan 1 jongen, traint fanatiek dressuur. Ken er wel meer in de omgeving hier, maar die zijn dan meer van het mennen in plaats van het rijden. :)

Mijn vriend vind het 'rondjes rijden' ook maar saai en vind elk rondje hetzelfde.. Sja, leg het zo iemand maar uit hoe het werkelijk zit. :+

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:56

Asyaa"
[quote="Brecht_ schreef:
Lydia_ schreef:

Zelfde hier :)[/quote]
en nog een :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 06:06

Lydia_ schreef:
Asyaa schreef:

Oke dan had ik het anders neer moeten zetten: " Ik denk dat de meeste jongens gewoon de 'pit' erin 'missen'. "

Ze mogen van mij best met 25 graden in het zonnetje gaan werken in de buitenbak hoor :Y)
Kijken of ze dan nog zo hard mopperen dat het paard alles doet.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 06:22

Jongens en mannen moeten niks hebben van dressuur. Die willen alleen springen. Kijk maar naar de topsport bij springen, en het zijn bijna alleen mannen. Bij de dressuur is het weer het tegenovergestelde.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 06:51

mijn zoon van vijftien is Z dressuur. als ze er al wat van zeggen op school is hij genoeg vent om dat te pareren of er boven te staan. en de meiden hangen aan zijn kont en dat vind hij geweldig.( dat zag ik in dit topic eerder voorbij komen) op hyves bijna alleen maar meisjes. hij is gelukkig mans genoeg (zelfvertrouwen) om te doen wat hij leuk vind. en hoe de andere " mannen" daarover denken laat hem volledig koud. ik hoop dat dat komt omdat ik altijd heb gezegd dat je meer vent ben als je je eigen ding durft te doen. je stopt er dan wel bergen opvoeding in (hoop je) maar het moet er ook een keer weer uitkomen, he.
nu is hij ook gaan springen en we gaan als het kan samen naar strand en bos. en dan gaat het gas erop.
misschien komt het ook omdat zijn vader heeft gereden en er soms nog wel eens op kruipt, dus het is hem wel met de paplepel ingegoten gekregen.
ik zou het wel leuk vinden als de balans tussen jongens en meisjes beter werd.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:39

Springert schreef:
Jongens en mannen moeten niks hebben van dressuur. Die willen alleen springen. Kijk maar naar de topsport bij springen, en het zijn bijna alleen mannen. Bij de dressuur is het weer het tegenovergestelde.

"Jongens en mannen moeten niks hebben van dressuur" :S heb je de 4 posts boven je niet gelezen?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:33

mannen niks hebben van dressuur? ga een naar de hogen sholen kijken in wenen, spanje, portugal of frankrijk, landen zoals spanje en portugal zijn het de mannen die meer en deels rijden en niet de vrouwen.

mol

melinda15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:35

jongens verschillen, maar sommige wel en andere weer niet. Maar toch rijd mijn viend zelf ook, maar toch vind die het fijner om te kijken als ik rij, dan gaat die lekker op het bankkie zitten haha.
cittagilera schreef:
Hey mede ruiters.
Hoe zo rijden er zo weinig jongens op een paard bij ons op de verenigening maar 5 jongens:S
Ik vind het geen echte sport alleen voor meisjes maar meerendeel meisjes zitten op paardrijden.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:38

Moll schreef:
mannen niks hebben van dressuur? ga een naar de hogen sholen kijken in wenen, spanje, portugal of frankrijk, landen zoals spanje en portugal zijn het de mannen die meer en deels rijden en niet de vrouwen.

mol

Wij wonen in NL :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:39

orienta schreef:
Moll schreef:

mol

Nederlandse mannen moeten over het algemeen niks van dressuur hebben, mannen in het algemeen wel :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:40

Ja wat asyaa zegt :+

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:50

orienta schreef:
Moll schreef:

mol

dus? je NL dressuur en buitenlands dressuur? was toch altijd in de veronderstelling dat Dressuur Dressuur was