Net de DB gebeld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Net de DB gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:49

Maar als zij de nieuwe eigenaar is mag ze het paard dus weghalen. Dus hup, sterke kerel mee en niet bang zijn voor de reactie van de stalbaas daar. Er zit nog geen ketting om de stal ofzo ?

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:52

fijn dat je je zo inzet voor dit paard! hoop dat alles goed afloopt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:54

opisop_shop schreef:
Maar als zij de nieuwe eigenaar is mag ze het paard dus weghalen. Dus hup, sterke kerel mee en niet bang zijn voor de reactie van de stalbaas daar. Er zit nog geen ketting om de stal ofzo ?

Nee dus !!
De staleigenaar heeft recht op geld en kan het paard als onderpand vasthouden tot de schuld betaald is. Het is dan niet van belang wie op dat moment de eigenaar is.

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:57

Nou, ik ben inderdaad ook erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Hopelijk ziet de eigenaresse in dat hoe sneller ze dit afhandelt, hoe beter dat is voor het paard. Maar daar moeten we maar niet te hard op hopen aangezien ze zich al de hele tijd niets van het paard en diens welzijn heeft aangetrokken..... :(

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:59

Ook als het paard niet meer van de verkoper is???
Ligt dat wettelijk vast?
Je kunt iets wat niet meer van iemand is wel als onderpand houden,maar daar bereik je niets mee aangezien het haar dan niet meer kan schelen waar het paard staat en wat er mee gebeurd, hij is dan immers niet meer van haar??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:02

Het is ook niet zo simpel en daarom kan TS het best meteen goed regelen; dus de aankoopprijs + de stalkosten en deze afdragen aan de staleigenaar. Iedereen blij.

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:06

Als iets als onderpand dient kan het niet doorverkocht worden. Dus als de staleigenaar het paard in onderpand heeft omdat de eigenaresse niet betaald heeft, kan TS haar officieel niet eens kopen. Als de staleigenaar meewerkt natuurlijk wel, maar dan moet hij gecompenseerd worden. In dit geval inderdaad de stalkosten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:08

ja maar dan betaalt ze toch veel te veel voor een kreupel paard lijkt me?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:10

Weet je hoeveel dan ?? ;)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:14

Nou hopelijk gaat het goed komen.
En gaat het paard snel naar de TS om een beter leven te krijgen dan dat het paardje nu heeft.
TS Succes!!

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:19

Hoeveel durf ik niet te zeggen. Dat hangt ook af van de redelijkheid van de staleigenaar af. Het mooiste is natuurlijk als hij genoegen neemt met de achterstallige stalkosten. Mochten ze er allemaal niet uitkomen (lees: eigenerasse reageert niet meer en betaalt niets) dan zal de staleigenaar zich het paard waarschijnlijk toe-eigenen. Als hij het hard wil spelen kan hij vervolgens dus zelf een verkoopprijs opstellen. Natuurlijk moet een kreupel paard niet te veel kosten, maar het is maar net wat hij wil. Dat kun je natuurlijk pareren door vervolgens te zeggen: ok laat maar keuren en dan koop ik hem.
Het is koffiedik kijken wat de staleigenaar in gedachten heeft en hoe redelijk hij is.

Het mooiste zou zijn als de eigenaresse íets laat horen. Dan kan er een constructie geregeld worden waarin het achterstallige stalgeld wordt betaald, de staleigenaar het paard niet kan opeisen en TS voor een redelijk bedrag het paard kan kopen. Iedereen blij lijkt me dan! Maar als ze niet reageert wordt het lastig.

Mss heb ik er overeen gelezen, maar doet de DB momenteel nog iets?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:38

Weet je al meer TS?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 11:37

om even op bovenstaande vraag terrug te komen: nee DB doet niets

Ik zal met jullie delen wat ik voor het paard geboden heb, om te kijken wat jullie van de prijs vinden.

Het paard is 10 jaar oud en kreupel. Ik heb 1000 euro geboden. Hiermee kan de eigenaresse in ieder geval alle kosten dekken die ze op de manege heeft gemaakt. Ik weet voor die 1000 euro niet of het paard ooit nog goed gaat lopen. Ze is namelijk al een flinke tijd kreupel. Meer geld ga ik er dus niet insteken, want ik loop al een groot risici met 1000 euro.

Nu kreeg ik net een mailtje terug, dat de eigenaresse zelf dacht aan 1600 euro, en er tussen wil gaan zitten en dan uitkomt op 1300. Ik ga dit dus niet doen, hoe erg ik het ook vind. Paard is nu niet veel meer waard dan de slachtprijs, dus ik vind 1000 al erg veel betaald.

Wat vinden jullie ervan?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:38

Ik vind 1000 euro al veel, 1600 veel te veel. Je weet niet wat het paard heeft. Als jij ermee naar een DA gaat en hij heeft iets ben je zo 1600 lichter. Dus eigenlijk is het paard die 1000 euro al niet eens waard. Laat staan 1600.

Ik zou zeggen.. 1000 of niet, hoe zielig het ook is voor het paard. Zo'n paard kost haar nu alleen maar. Is toch te gek als ze daar nog een leuk bedrag aan over houdt :n

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:39

Je hebt geen idee waar die kreupelheid vandaan komt?
Hoeveel staat er nog open bij de stalhouder?

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:43

Snap dat je dat niet doet, veel te veel!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:45

Niet meer bieden inderdaad. Ze mag blij zijn dat ze er nog 1000 euro voor kan vangen.
Ik zou haar zeker duidelijk maken dat ze blij mag zijn dat ze met die 1000 euro al uit de kosten is, dat jij niet weet of de kreupelheid nog beter wordt en dat je echt niet meer gaat bieden.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 11:45

er staat nog 400 open bij stalhouder, en ze is stalgenoot (en vriendin van haar voor heel dit gedoe) nog 550 schuldig...)

Ik heb er net nog een mailtje achteran gestuurd. Ze had nl in de mail gezet dat ze veel meer waard is dan 1600 euro. Ik heb even aangevuld dat dat idd zo zou zijn, als ze niet kruepel liep. Dat als ze hem nu aan een handelaar verkoopt dat ze de slachtprijs zou krijgen. Dat ze moet beseffen dat ik een groot risico loop voor veel teveel geld en dat ze met beter die 300 euro kan gunnen om uit te geven aan dierenartskosten

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 11:46

pff ik word er echt moedeloos van, eindelijk een reactie, is het niet wat ik gehoopt had...Anders had ik het paard vandaag nog opgehaald!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:48

Je moet wel beseffen dat jij straks met een ellendig paard zit, ik vind het heel goed wat je doet hoor. Maar invensteer niet teveel. Dat is het paard waarschijnlijk niet waard. En meer waard dan 1600? Paard is niet meer waard dan een paar honderd euro.. En dan nog, wie wil zo'n paard nou hebben?

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:48

Die eigenaresse heeft wel last van grootheidswaanzin zeg. Je paard aan zijn/haar lot overlaten, iedereen geld schuldig zijn en er dan nog op willen verdienen en eisen stellen ook!
Het welzijn van het dier doet haar duidelijk helemaal niets. Wat een rare mensen heb je toch pff......snap dat je er moedeloos van wordt!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:50

Pff wat een gedoe TS! Stom van haar dat ze het paard niet gewoon aan je mee geeft voor die 1000,-. Daar zou ze blij mee moeten zijn! Ik hoop voor je dat ze zich alsnog bedenkt, en ook voor het paard.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 11:53

ik hoop het ook zo hard. Ik had stiekem wel gehoopt dat ze realistisch zou zijn en hem meegeven, in mijn hoofd wachtte ik eigenlijk alleen op bevestiging....

Dus dit is wel een flinke domper, ik had me er echt op igesteld. Vooral omdat ijn bod eigenlijk aan de hoge kant is voor wat het paard nu waard is. Ik weet dat ik ook een groot risico loop, maar daar denk ik maar even niet over na.

Mijn plan is om har sowiezo 24/7 buiten te laten, met de rest van mijn paarden (die ze kent dus dat gaat goed) en dan tegen het voorjaar eens te kijken wat eraan scheelt en een dierenarts bij laten komen. Misschien dat het door beweging alleen al stukken beter wordt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:53

Dus in totaal is zij mensen nog zo'n €1000 schuldig.
Dan zou ik er ook niet meer voor bieden. Bij een handelaar krijgt ze het niet voor, bovendien moet dat paard eerst weg kunnen op die stal en dat is nog helemaal niet zeker, als zij de stalhouder zoveel geld schuldig is. Particulier kan ze wel vergeten met een kreupel paard, ze krijgt idd slachtprijs. De kilprijs op dit moment is zo'n €2,50 per kilo, verkoop. Dus inkoop is goedkoper, en dan is het alleen spiervlees. Benen, hoofd etc tellen niet mee. Ze zal er hoooooguit 500 voor krijgen.

Nee, zorg ervoor dat ze die 300 die ze overhoudt niet in haar zak kan steken. Ze moet blij zijn dat zij quitte speelt met wat mensen nog van haar moeten krijgen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 11:56

precies. Ik ga dus maar weer wachten en 1000 keer per dag mn mail checken, maar het verbast me niks als ik pas over enkele dagen weer iets hoor....Ook zo onhandig dat ze niet belt zoals ik gevraagd had en dat zij de telefoon niet opneemt als je haar belt