Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cyrilletje schreef:En dan heb ik het niet over het feit dat je partner je dwingt om te kiezen (in mijn ogen doen partners die van je houden en je begrijpen dat niet), maar stel dat externe factoren ervoor zorgen dat jij een keuze moet gaan maken...
Zal je dan nog steeds kiezen voor je paard?
sharon_quiz schreef:Ik kan niet kiezen. Gelukkig hoef ik dat niet. Als mijn vriend zou zeggen, het paard eruit of ik eruit, dan wordt dat nog lastig. Maar ik denk dat partners die je voor die keuze stellen verkeerd bezig zijn.
Ik ben iedere dag zo'n 3 uur van huis weg in verband met mijn paard. Ik werk fulltime en woon samen. Gelukkig krijg ik weinig klachten van mijn vriend, omdat hij zich niet verveelt als ik er niet ben. Hij heeft ook z'n hobby's. Tja en ik moet er toch echt iedere dag heen, omdat het paard niet voor zichzelf kan zorgen.
Vanquish heb ik nu ruim twee jaar, mijn vriend ruim zes jaar. Ik kán gewoon niet kiezen wie ik uit mijn leven zou verbannen.
Cyrilletje schreef:Echt shocking hoeveel personen het paard boven hun vriend(in) kiezen...
Ik heb ook het idee dat leeftijd en het soort relatie dat je hebt een grote rol spelen.
Als je jong bent en/of zo af en toe een tijdje een vriendje hebt, oké dan kan ik me voorstellen dat je je paard boven je vriendje verkiest. Het vriendje is dan meer een 'mister right now' ipv je 'mister right' en je paard heb je al langer. Dan kan ik het wel begrijpen.
Maar als jij al geruime tijd een serieuze, trouwe en gelijkwaardige relatie hebt met je partner van wie je zielsveel houdt en die ook van jou houdt, dan kan ik me niet voorstellen dat jij een dier daarboven verkiest. Hoe gek je dan ook mag zijn op je paard.
Een paard is en blijft een dier waar je nooit zo'n soort relatie mee kan hebben als met je partner.
En dan heb ik het niet over het feit dat je partner je dwingt om te kiezen (in mijn ogen doen partners die van je houden en je begrijpen dat niet), maar stel dat externe factoren ervoor zorgen dat jij een keuze moet gaan maken...
Niwla schreef:Absoluut mijn vriend.
Een paard is vervangbaar, mijn vriend niet.
Cyrilletje schreef:Echt shocking hoeveel personen het paard boven hun vriend(in) kiezen...
Ik heb ook het idee dat leeftijd en het soort relatie dat je hebt een grote rol spelen.
Als je jong bent en/of zo af en toe een tijdje een vriendje hebt, oké dan kan ik me voorstellen dat je je paard boven je vriendje verkiest. Het vriendje is dan meer een 'mister right now' ipv je 'mister right' en je paard heb je al langer. Dan kan ik het wel begrijpen.
Maar als jij al geruime tijd een serieuze, trouwe en gelijkwaardige relatie hebt met je partner van wie je zielsveel houdt en die ook van jou houdt, dan kan ik me niet voorstellen dat jij een dier daarboven verkiest. Hoe gek je dan ook mag zijn op je paard.
Een paard is en blijft een dier waar je nooit zo'n soort relatie mee kan hebben als met je partner.
En dan heb ik het niet over het feit dat je partner je dwingt om te kiezen (in mijn ogen doen partners die van je houden en je begrijpen dat niet), maar stel dat externe factoren ervoor zorgen dat jij een keuze moet gaan maken...
troelala schreef:Dan hebben jullie het leuk voor mekaar, het is ook wel veel beter als je vriend ook een eigen hobby heeft. Wat heb je eraan als je vriend na het werken thuis komt en verder van de dag alleen maar op de bank hangt. Dan zou ik blij zijn als ik een paar uur naar mijn paard kon
Equimotion schreef:troelala schreef:Dan hebben jullie het leuk voor mekaar, het is ook wel veel beter als je vriend ook een eigen hobby heeft. Wat heb je eraan als je vriend na het werken thuis komt en verder van de dag alleen maar op de bank hangt. Dan zou ik blij zijn als ik een paar uur naar mijn paard kon
Maar vind je het zélf dan niet leuk om samen tijd door te brengen? Mijn vriend en ik hebben ook allebei onze eigen dingen, maar doen dus 's avonds en in het weekend vooral ook veel dingen samen. Niet avond aan avond weg willen zijn heeft er dus niet mee te maken met dat mijn vriend dat niet gezellig zou vinden, maar vooral dat ik dat zelf niet gezellig vind![]()
Ik haal bovenstaande quote nu even aan als voorbeeld, maar ik verbaas me echt over sommige reacties. Wat voor beeld bij een relatie heb je dan
Giolli schreef:sefanja schreef:Ik kies voor mijn paard, mijn moeder denkt nu dat ik eeuwige vrijgezel blijf.
Mijn moeder vind het een reden dat ik maar 1 beste vriendin heb, Niet meer
Zou het zo zijn?