Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Je paard, of je vriend(in)

Optie 1 : Je Paard
271 (71%)
Optie 2 : Je Vriend(in
108 (28%)

Totaal aantal stemmen: 379

sefanja

Re: Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:43

Ik kies voor mijn paard, mijn moeder denkt nu dat ik eeuwige vrijgezel blijf.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:01

sefanja schreef:

Mijn moeder vind het een reden dat ik maar 1 beste vriendin heb, Niet meer :=
Zou het zo zijn? :=

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:06

Ik kies toch echt voor mijn paard.
Maar je hoort het vaak dat zodra meiden met een paard een vriend krijgen dat het paard weinig aandacht krijgt of weg gaat.
Ik ben nu bijna een jaar samen met mijn vriend en hij vind het ook leuk als ik naar me paard ga omdat hij weet dat ik er plezier aan heb.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:08

Ik denk dat ik ook voor mijn paard kies!
Ligt er natuurlijk wel aan in wat voor situatie je zit en hoe serieus (je denkt dat) het is.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:51

Echt shocking hoeveel personen het paard boven hun vriend(in) kiezen... :wow:

Ik heb ook het idee dat leeftijd en het soort relatie dat je hebt een grote rol spelen.
Als je jong bent en/of zo af en toe een tijdje een vriendje hebt, oké dan kan ik me voorstellen dat je je paard boven je vriendje verkiest. Het vriendje is dan meer een 'mister right now' ipv je 'mister right' en je paard heb je al langer. Dan kan ik het wel begrijpen.

Maar als jij al geruime tijd een serieuze, trouwe en gelijkwaardige relatie hebt met je partner van wie je zielsveel houdt en die ook van jou houdt, dan kan ik me niet voorstellen dat jij een dier daarboven verkiest. Hoe gek je dan ook mag zijn op je paard.
Een paard is en blijft een dier waar je nooit zo'n soort relatie mee kan hebben als met je partner.

En dan heb ik het niet over het feit dat je partner je dwingt om te kiezen (in mijn ogen doen partners die van je houden en je begrijpen dat niet), maar stel dat externe factoren ervoor zorgen dat jij een keuze moet gaan maken...
Zal je dan nog steeds kiezen voor je paard? :=

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:00

komt van alles voorbij hier heb ik in de gaten..
ik heb voor mijn vriend gekozen, jajaj.. hij helpt me als ik in de put zit.. en de paarden hebben me wel eens in de put geholpen haha.

wel ben ik blij dat ik eerder een paard had dan mijn vriend. mijn vriend gunt het mij van harte.. maar het is een dure hobby.

ik vind wel dat je vriend je niet voor de keuze moet stellen.
kun je de tijd echt niet meer vinden of het geld niet, dan is het wat anders, maar dan voel je het zelf wel aankomen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:53

Cyrilletje schreef:
En dan heb ik het niet over het feit dat je partner je dwingt om te kiezen (in mijn ogen doen partners die van je houden en je begrijpen dat niet), maar stel dat externe factoren ervoor zorgen dat jij een keuze moet gaan maken...

Dat ligt in mijn geval aan de externe factoren. Over gezondheid en financiën heb ik al iets gezegd, ik ga niet in herhaling vallen.

Nog een voorbeeld dan: stel, ik heb een vriend die van kinds af aan al niets liever wil dan zich permanent in Australië vestigen. Ik zie mezelf echter geen bestaan opbouwen aan de andere kant van de wereld. Genoeg vrouwen die in zo'n situatie 'voor hun man kiezen', maar ik kies liever waar ik mij zélf prettig bij voel. Ik ben zowel in een relatie als daarbuiten een veel prettiger mens als ik gelukkig ben met de dingen die ik doe en kan doen. Als het zo is dat ik mijzelf niet gelukkig zie worden aan de andere kant van de wereld, dan is mijn vriend zonder mij (of met een ander die dat wél wil) IMO beter af. Ik wens hem dan alle geluk van de wereld en blijf zelf hier, en dat ik daarmee 'bij mijn paard blijf' is een fijne bijkomstigheid. Zie ik echter een bestaan aan de andere kant van de aardbol wél zitten, dan doe ik alle mogelijke moeite om voor mijn paard een fijn tehuis te zoeken en dan ga ik naar Australië - maar niet 'voor mijn vriend'. Ik maak zo'n belangrijke beslissing alleen als ik voor mijzelf daar ook een toekomst zie. Het is dan altijd nog mijn eigen keuze en ik zie zoiets niet als 'moeten kiezen tussen vriend en paard'. Geluk zit in mijzelf én ik haal het uit de keuzes die ik maak. Geluk zit voor mij niet in het feit of ik (mijn leven lang?) bij mijn vriend of paard blijf. ;)

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:59

Ik ga voor mijn paard... Gelukkig is mijn vriend zelf ook een paarden vriend,, als ik werkelijk zou moeten kiezen word het lastiger,, maar ik hoop dat ik het altijd kan combineren!!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:01

Ik kan niet kiezen. Gelukkig hoef ik dat niet. Als mijn vriend zou zeggen, het paard eruit of ik eruit, dan wordt dat nog lastig. Maar ik denk dat partners die je voor die keuze stellen verkeerd bezig zijn.

Ik ben iedere dag zo'n 3 uur van huis weg in verband met mijn paard. Ik werk fulltime en woon samen. Gelukkig krijg ik weinig klachten van mijn vriend, omdat hij zich niet verveelt als ik er niet ben. Hij heeft ook z'n hobby's. Tja en ik moet er toch echt iedere dag heen, omdat het paard niet voor zichzelf kan zorgen.

Vanquish heb ik nu ruim twee jaar, mijn vriend ruim zes jaar. Ik kán gewoon niet kiezen wie ik uit mijn leven zou verbannen.

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:07

sharon_quiz schreef:
Ik kan niet kiezen. Gelukkig hoef ik dat niet. Als mijn vriend zou zeggen, het paard eruit of ik eruit, dan wordt dat nog lastig. Maar ik denk dat partners die je voor die keuze stellen verkeerd bezig zijn.

Ik ben iedere dag zo'n 3 uur van huis weg in verband met mijn paard. Ik werk fulltime en woon samen. Gelukkig krijg ik weinig klachten van mijn vriend, omdat hij zich niet verveelt als ik er niet ben. Hij heeft ook z'n hobby's. Tja en ik moet er toch echt iedere dag heen, omdat het paard niet voor zichzelf kan zorgen.

Vanquish heb ik nu ruim twee jaar, mijn vriend ruim zes jaar. Ik kán gewoon niet kiezen wie ik uit mijn leven zou verbannen.

Dan hebben jullie het leuk voor mekaar, het is ook wel veel beter als je vriend ook een eigen hobby heeft. Wat heb je eraan als je vriend na het werken thuis komt en verder van de dag alleen maar op de bank hangt. Dan zou ik blij zijn als ik een paar uur naar mijn paard kon ;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:09

Cyrilletje schreef:

Ik heb ook het idee dat leeftijd en het soort relatie dat je hebt een grote rol spelen.
Als je jong bent en/of zo af en toe een tijdje een vriendje hebt, oké dan kan ik me voorstellen dat je je paard boven je vriendje verkiest. Het vriendje is dan meer een 'mister right now' ipv je 'mister right' en je paard heb je al langer. Dan kan ik het wel begrijpen.

Maar als jij al geruime tijd een serieuze, trouwe en gelijkwaardige relatie hebt met je partner van wie je zielsveel houdt en die ook van jou houdt, dan kan ik me niet voorstellen dat jij een dier daarboven verkiest. Hoe gek je dan ook mag zijn op je paard.
Een paard is en blijft een dier waar je nooit zo'n soort relatie mee kan hebben als met je partner.

Hier ben ik het zeerzeker mee eens, ik zal dan ook zeker voor mijn Man kiezen, maar hij moet wel een zeeeer goede reden hebben om mijn paard weg te doen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:11

Absoluut mijn vriend.

Een paard is vervangbaar, mijn vriend niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:15

Ik ben het met Cyrilletje eens. Ik schrik er ook van hoeveel mensen 'ik kies voor mijn paard' roepen. Het is wat anders als je geen vriend/man hebt, dat maakt de keuze natuurlijk anders. Maar als je die wel hebt en je kiest voor je paard? Laat je man het maar niet horen!

Ik kies boven alles voor mijn vriend (er vanuit gaande dat hij mij niet voor een dergelijke keuze stelt, dat zou ik niet op prijs stellen). Ik wil met hem oud worden, en niet met mijn paard.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:21

Dan hebben jullie het leuk voor mekaar, het is ook wel veel beter als je vriend ook een eigen hobby heeft. Wat heb je eraan als je vriend na het werken thuis komt en verder van de dag alleen maar op de bank hangt. Dan zou ik blij zijn als ik een paar uur naar mijn paard kon ;)[/quote]

Haha ja volgens mij hebben wij het best leuk voor mekaar inderdaad ;) Vriendjes die zeuren over dat hun meisje teveel bij het paard is hebben zeker zelf de hele dag niks te doen :P

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:13

-

Edit: :P sorry ik stuurde een pb naar iemand maar had op de verkeerde knop gedrukt :o

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:47

Niwla schreef:
Absoluut mijn vriend.

Een paard is vervangbaar, mijn vriend niet.

Ten eerste, ik wardeer je keuze hoor! Dat is geheel aan jou en jou mening.
Maar daar ben ik het dus absoluut niet mee eens! :o
Ik persoonlijk zou dat zelf nooit kunnen zeggen, Ook op oudere leeftijd niet.
Omdat ik het heel oneerlijk vind tegenover mijn paard.

Oke een vriend is ook niet vervangbaar, Maar ik van het heel ruw en kort door de bocht gezegt dat een paard dat wel is.
De mijne namenlijk niet, Ja hij is wel vervangbaar. Kan zo een nieuwe komen, Maar de"ziel" die van binnen zit, als bij een vriendje het innerlijk zou ik echt niet kunnen kopen hoor... Die vind k nooit meer terug.
En dat is bij een persoon zo, maar in mijn ogen geeft mijn paard mij veel meer liefde dan een mens doet bij mij. ( EN dat ligt geheel aan mij hoor! Dat is niet over het algemeen. Dat heeft met mijn eigen situatie te maken! )
Echt veel meer, En mens hoef ik niet aan te kijken waarna ik me vrolijk voel.
Nee, de laatste tijd zit ik niet lekker in mijn vel, Ik voel me niet lekker en ik voel me niet op mijn mooist enzo.
En het is zón ontzettend heeeerlijk gevoel om dan bij paard lief te komen en te denken "Oh godszeidank. Jou boeit het niet hé? Hoe ik er uit zie of wat dan ook... "

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:51

Dat ligt er helemaal aan. Als mijn vriend zegt 'paard eruit, of ik eruit' dan is het heel simpel, dan gaat hij eruit :Y) Daarentegen zal mijn paard nooit zeggen 'vriend eruit, of ik eruit' dus kan ik het moeilijk omdraaien. Toch denk ik wel, dat als mijn paard zoveel tijd gaat kosten, dat ik niet fatsoenlijk mijn sociale leven/vriend meer bij kan houden, en ik echt zou MOETEN kiezen, dat het paard eruit zou zijn. Maar ach, dat is allemaal theoretisch. Ik denk dat ik het best getroffen heb, want hoeveel uur ik ook op stal doorbreng, vriendlief vindt het zeker niet erg. :)

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:37

[quote="Giolli
Ja hij is wel vervangbaar. Kan zo een nieuwe komen, Maar de"ziel" die van binnen zit, als bij een vriendje het innerlijk zou ik echt niet kunnen kopen hoor... Die vind k nooit meer terug.
En dat is bij een persoon zo, maar in mijn ogen geeft mijn paard mij veel meer liefde dan een mens doet bij mij. ( EN dat ligt geheel aan mij hoor! Dat is niet over het algemeen. Dat heeft met mijn eigen situatie te maken! )
Echt veel meer, En mens hoef ik niet aan te kijken waarna ik me vrolijk voel.
Nee, de laatste tijd zit ik niet lekker in mijn vel, Ik voel me niet lekker en ik voel me niet op mijn mooist enzo.
En het is zón ontzettend heeeerlijk gevoel om dan bij paard lief te komen en te denken "Oh godszeidank. Jou boeit het niet hé? Hoe ik er uit zie of wat dan ook... "[/quote]

Dat gevoel heb ik dus bij mijn man...

Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook van mijn paarden hoor! Maar m'n ventje komt op nummer 1. Nou ja gedeelde 1e plaats met de kinderen dan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:41

Cyrilletje schreef:

Ik ben het hier volledig mee eens. Ik denk dat het inderdaad veel te maken heeft met het soort relatie en de 'staat' waar die in verkeerd zeg maar. Ik ben ook al enkele jaren getrouwd, we hebben een kind, dat zou ik echt niet opgeven voor een paard.
Ik geef mijn paard ook niet zomaar op, maar mijn gezin komt ten alle tijden op nummer 1.

Overigens heb ik een schat van een vent die er alles aan gelegen is dat ik mijn paard kan houden. Hij blijft braaf elke avond en het hele weekend thuis, zodat ik kan gaan rijden. Nog nooit wat over gehoord, en hij is altijd even enthousiast om wat met zijn allen ( inclusief paard :D ) te gaan ondernemen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:52

troelala schreef:
Dan hebben jullie het leuk voor mekaar, het is ook wel veel beter als je vriend ook een eigen hobby heeft. Wat heb je eraan als je vriend na het werken thuis komt en verder van de dag alleen maar op de bank hangt. Dan zou ik blij zijn als ik een paar uur naar mijn paard kon ;)

Maar vind je het zélf dan niet leuk om samen tijd door te brengen? Mijn vriend en ik hebben ook allebei onze eigen dingen, maar doen dus 's avonds en in het weekend vooral ook veel dingen samen. Niet avond aan avond weg willen zijn heeft er dus niet mee te maken met dat mijn vriend dat niet gezellig zou vinden, maar vooral dat ik dat zelf niet gezellig vind ;)

Ik haal bovenstaande quote nu even aan als voorbeeld, maar ik verbaas me echt over sommige reacties. Wat voor beeld bij een relatie heb je dan :?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:32

Equimotion schreef:
troelala schreef:

Maar vind je het zélf dan niet leuk om samen tijd door te brengen? Mijn vriend en ik hebben ook allebei onze eigen dingen, maar doen dus 's avonds en in het weekend vooral ook veel dingen samen. Niet avond aan avond weg willen zijn heeft er dus niet mee te maken met dat mijn vriend dat niet gezellig zou vinden, maar vooral dat ik dat zelf niet gezellig vind ;)

Ik haal bovenstaande quote nu even aan als voorbeeld, maar ik verbaas me echt over sommige reacties. Wat voor beeld bij een relatie heb je dan :?

Ja natuurlijk doen we ook veel samen. Sowieso in het weekend. En doordeweeks na het werk eten we gewoon samen 's avonds. Na het eten nog even kopje koffie en thee en tv. Dan ga ik naar stal en kom ik rond 22:00 uur thuis en gaan we ook nog een uurtje tv kijken o.i.d. Op woensdag probeer ik altijd te regelen dat een ander m'n paard doet, zodat we ergens naartoe kunnen gaan. Dus we brengen ook wel tijd samen door ;)

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:40

ik kies toch echt voor mijn paard(en)..misschien ook omdat hun mijn beste vrienden zijn :o

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:45

whaa best moeilijk,
denk toch dat ik voor mijn vriend kies,
hij vind er echt geen reet aan, en baalt ook als ik weer eens naar mijn knolliebollie ga,
maar als er wat aan de hand is met mijn paard, is ie er wel en helpt ie ook mee.
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat ie er niks mee heeft, kan die zich ook niet met je rij stijl bemoeien enz...

Gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:46

Dan zou ik met lood in mn schoenen toch voor mn vriendin gaan :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:49

Giolli schreef:
sefanja schreef:

Mijn moeder vind het een reden dat ik maar 1 beste vriendin heb, Niet meer :=
Zou het zo zijn? :=

Eerlijk gezegd snap ik dit niet.. Natuurlijk mijn paard is heel belangrijk voor mij, maar je wilt toch ook een leven naast je paard? Vrienden, relatie,familie.. Is toch nog belangrijker dan je paard?

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de mensen om mij heen kiezen. Gelukkig hoef ik niet te kiezen, want ik ben gek op mijn paard en zou het heel erg vinden. Maar ik zou het nog erger vinden om zonder vrienden/familie of relatie te zitten.