Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Giolli schreef:Ik vind het 2 kanten hebben.
Het is tenslotte de geest waar je van gehouden hebt.
Maar ik heb ook de wonden van het lichaam van mijn vriend verzorgt wanneer dat nodig was.
Ik heb hem geborsteld, Zijn manen ingevlochten, Van zijn lichaam gehouden omdat het zo mooi was.
Ik heb voldoening gezien, Vanuit zijn ogen, waardoor ik zijn geest ook weer kon zien.
Ik zou zijn lichaam niet zomaar als oud vuil kunnen zien.
Het was immers ook een stukje van de geest waar ik zoveel van heb gehouden...
JoycexLynn12 schreef:Toch heeft lieveli wel gelijk, als het paard naar de slacht gaat en het gaat voor consumptie komt het inderdaad in kroketten en dergelijke terrecht.
Hoe hard het ook klinkt, het paard is dood en voelt hier niets meer van..
Net zoals het ophalen etc.. ik denk dat het meer gevoelsmatig is voor de persoon van wie het beestje geweest is, dat je het dier een mooie dood gunt..
Persoonlijk heb ik zelf écht niet het geld om mijn paard te cremeren, en buiten dat zou ik niet weten wat ik ermee zou moeten.. Uitstrooien vind ik zonde, je paard is evengoed weg (of je nou 1000 euro geld uitgeeft aan cremeren en daarna uitstrooien of 25 aan ophalen, je paard is dan weg) of het in een urn doen en op de kast.. dan zou ik telkens naar de urn kijken en beseffen dat lynn daarin zou zitten.
Nee, ik denk dat het ophalen van rendac met nunique echt de beste keus is geweest. (alhoewel ik het niet prettig vond dat ze tussen al die vieze dode kadavers lag)
Verder vind ik de slacht helemaal NIET respectloos. Wat als jij een paard heb waarvan je weet dat het een vechter is? Dan zou ik het eerder respectloos vinden van het baasje omdat diegene het dier laat inslapen terwijl hij wil wegrennen enz.
Mocht lynn ooit naar de slacht moeten zou ik wel kiezen dat ze niet voor consumptie gaat.
IngridB schreef:JoycexLynn12 schreef:Toch heeft lieveli wel gelijk, als het paard naar de slacht gaat en het gaat voor consumptie komt het inderdaad in kroketten en dergelijke terrecht.
Hoe hard het ook klinkt, het paard is dood en voelt hier niets meer van..
Net zoals het ophalen etc.. ik denk dat het meer gevoelsmatig is voor de persoon van wie het beestje geweest is, dat je het dier een mooie dood gunt..
Persoonlijk heb ik zelf écht niet het geld om mijn paard te cremeren, en buiten dat zou ik niet weten wat ik ermee zou moeten.. Uitstrooien vind ik zonde, je paard is evengoed weg (of je nou 1000 euro geld uitgeeft aan cremeren en daarna uitstrooien of 25 aan ophalen, je paard is dan weg) of het in een urn doen en op de kast.. dan zou ik telkens naar de urn kijken en beseffen dat lynn daarin zou zitten.
Nee, ik denk dat het ophalen van rendac met nunique echt de beste keus is geweest. (alhoewel ik het niet prettig vond dat ze tussen al die vieze dode kadavers lag)
Verder vind ik de slacht helemaal NIET respectloos. Wat als jij een paard heb waarvan je weet dat het een vechter is? Dan zou ik het eerder respectloos vinden van het baasje omdat diegene het dier laat inslapen terwijl hij wil wegrennen enz.
Mocht lynn ooit naar de slacht moeten zou ik wel kiezen dat ze niet voor consumptie gaat.
klopt, het paard is dood en voelt hier niets meer van!
Maar het is inderdaad puur gevoelsmatig voor de eigenaar van het paard.
Giolli schreef:Als het leeft lijkt het lichaam zo ontzettend veel waard te zijn.
Maar wanneer het dood is... Ja ik weet niet, dan is het slechts nog een lichaam wat hij achter liet.
Niet dat Olivier dood is!Maar ik weet wel hoe het is...
Moontje1991 schreef:De mensen die voor rendac kiezen dat kan ik acepteren.
Maar de mensen die dat biefstukje van hun eigen paard niet willen missen daar heb geen respect voor.
Breng hem dan gelijk weg waarom er voor zorgen tot hij niet meer voldoet (jaar of 15) en dan opeten.
Eet hem dan gewoon gelijk op.
MarcoBorsato schreef:Moontje1991 schreef:De mensen die voor rendac kiezen dat kan ik acepteren.
Maar de mensen die dat biefstukje van hun eigen paard niet willen missen daar heb geen respect voor.
Breng hem dan gelijk weg waarom er voor zorgen tot hij niet meer voldoet (jaar of 15) en dan opeten.
Ok. Dat is goed. Ik zal Abel nu wegbrengen zodat hij met kerst nog tot nut is. Ik denk dat we er zeker wel 2 dagen van kunnen eten. Heb je nog recepten?
Pebblesther schreef:Wat me wel heel erg lijkt is als je je paard naar de slager toe brengt en dat hij door heeft wat hem staat te gebeuren.
Jilletje schreef:inslapen zou niet mijn 1e keuze zijn maar ik ben geen tegenstander, als een paard botbreuken heeft ga je het niet laden om naar een slager te gaan.
Moontje1991 schreef:De mensen die voor rendac kiezen dat kan ik acepteren.