Verkleed paardrijden, Pas de Deux & Kür op muziek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:49

Als mensen zich vervelen voor passende muziek voor de galop van Vince. Leef je uit :D

Voor stap en draf heb ik al wat leuks gevonden :j

Lieuwkje_90

Re: [centraal] Pas de Deux / Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:39

Ik heb eens een vraagje..
Ben een passend muziekje aan het zoeken voor m'n lieve Soraya.
Rij in België de L proeven (komt overeen met Z1 in nederland) en zou graag een kür maken.
Nu heb ik dus een groot probleem dat m'n lieve pc de muziekjes niet van youtube wil nemen.

http://www.youtube.com/user/dizzysfinge ... pfKHFJmkxg

Dit past haar perfect, maar ik krijg het er niet af.. Weet iemand hoe het kan komen?
Iemand die een oplossing heeft?
Alvast bedankt!

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:13

moet je even een programmatje downloaden, daarmee kun je ze opslaan op je computer.
nou weet ik niet meer precies hoe dat programma heet, had hem hier op de laptop staan, maar nu niet meer.. volgens mij was het iets van freeyoutube download ofzoiets.
ff googlen, misschien kun je dan wat vinden ;)

ben zelf ook weer druk bezig met een kur te maken, de vorige had ik gereden op michael jackson en nog 1 op oasis, maar wil nu weer een keer wat anders.
proefje is zo goed als af, nu de muziek nog :)
dus mocht iemand nog wat moois weten 8-)

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:05

pros_zero schreef:
moet je even een programmatje downloaden, daarmee kun je ze opslaan op je computer.
nou weet ik niet meer precies hoe dat programma heet, had hem hier op de laptop staan, maar nu niet meer.. volgens mij was het iets van freeyoutube download ofzoiets.
ff googlen, misschien kun je dan wat vinden ;)

http://www.dvdvideosoft.com/products/dv ... wnload.htm Dit programmaatje! Heel handig :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:59

Hé, nu lukt het me wel! Ik had nog een oudere versie van het programma! Bedankt voor de hulp!! Wat een heerlijk muziekje heb ik nu!! Bedankt!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:15

Pffffffffffff, ik heb me pas de dueux kur helemaal uitgeschreven, en uitgetekend.... vlg week kunnen we pas trainen en kijken hoe de proef duurt en dan nog muziek

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:17

Ik heb dat programaatje op me pc gezet, maat geen idee wat ik er nu mee moet doen...

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:21

Het programma openen en dan zie je staan: ''Kopieer een YouTube-koppeling uit uw browseradresbalk en plak deze hier''. Dan is het dus de bedoeling dat je de link van een YouTube filmpje daarin plakt. Dus je gaat naar YouTube, kopieert de link van het filmpje en klik dan op ''plakken'' in het programmaatje en vervolgens op ''downloaden''. Tadaaa! Zo simpel is het :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:27

Oke dat snap ik, maar dan moet de muziek dus nog wel onder je kur passen.

Ik ben er nog niet helemaal uit, heb dit nig nooit gedaan, kur is af, maar we hebben nog geen muziek

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:30

Oooh, ik dacht dat je het programmaatje niet begreep. Misschien je kürtje een keertje rijden, laten filmen en dan kijken wat eronder past? Je zou natuurlijk ook - als je dat hebt - naar een filmpje van jou paard in stap/draf/galop kunnen kijken en dan kijken wat er leuk onder zou staan in die gangen. Of heb je al muziek? Makkelijkst is denk ik nog om je kürtje te laten filmen. Alhoewel ik altijd het zo gedaan heb dat ik eerst muziek had, en daarop mijn kürtje aanpastte. Dat is het handigst, maar jij hebt het nu net andersom gedaan.

Als je geen muziek hebt, heb je dan wel enig idee welke kant je op wilt? De muziek kan je dan heel gemakkelijk in elkaar zetten met Windows Movie Maker :j Zit standaard op je computer als je Windows (Vista) hebt :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:40

Ja we willen iets van marrokaanse muziek, volgende week gaan de kur voor hetb eerst rijden, laat het wel meteen filmen dan.

Oke, dank je, dan kijk ik of ik daar wat mee kan

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:28

WMM is wel handig, maar weten jullie hoe je de overgangen daar mooi in elkaar kan laten overgaan? Of lukt dit niet met WMM?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:30

@ Saskiakur, welke muziek heb je voor de draf en stap? Dan wil ik wel eens effe gapen op youtube :P Maar dan moet ik wel een idee hebben van wat je zoekt :D

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:37

Sandeman: heb je al muziek kunnen vinden? Misschien wel handig om even rond te kijken op YouTube wat je aan Marrokaanse muziek kunt vinden en misschien geschikt is :j Kun je meteen kijken of het wat voor de stap/draf of galop zou zijn :j

Lienbono: de overgangen kun je wel netjes maken met Windows Movie Maker :j De muziek moet je hiervoor in elkaar laten overlopen, een klein stukje. Als je 2 stukken muziek in de balk hebt geplaatst - dan staan ze dus naast elkaar - en dan kan je door middel van het 2e muziekstuk te slepen ''in'' het 1e muziekstuk de muziek in elkaar laten overgaan. Ik weet niet of je het zo begrijpt, maar beter uitleggen lukt me niet :+

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:38

Owja, ik begrijp het! Heb een nieuwe windows om m'n pc nu, en ook WMM is anders dan vroeger, dus moet ik nog even allemaal zoeken! Bedankt!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:42

Ohja, nu had ik nog een vraagje. Ik ben van België dus het kan zijn dat de regeltjes hier anders zijn dan in Nederland.. Ik heb wat info opgezocht over de intro en deze zou 20 sec. mogen zijn, maar ik heb bij verschillende küren gezien dat dit langer is. Hoe wordt dit gerekend? 20 sec. Vanaf het begin van de muziek tot je binnen bent in de ring, of 20 sec vanaf het begin van de muziek tot de begingroet? :D

Grietje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:51

Gimme gimme gimme - Abba :D

Abba - Knowing me :D

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:17

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:29

Das een handige link slokkie :))

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:53

Grietje91 schreef:
Gimme gimme gimme - Abba :D

Abba - Knowing me :D

Laat mij nou net een abba kur hebben gemaakt en gimme gimme is mijn draf muziek :Y)

ChantalSterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:20

Haaay,
ik heb eind augustus ook n pas de deux proefje,
alles mogen we zelf verzinnen & moet zo orgineel mogelijk zijn...
dus als jullie ideën hebben ?
x

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:37

Pfffff onze proef is al over 2 weken, 1 x getraint , heb wel wat muziek keuzes kunnen vinden op you tube, maar nog niet onder de kur..... dus ook het tempo, snap niet hoe ik dat voor elkaar krijg. heb wel een muziekje gevonden wat in draf en galop kan... denk ik, alleen die stukjes stap he...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:15

Het is nu al volgende week. Ik heb een leuk arabisch muziek stukje gevonden. We gaan anders gewoon alles gangen op dit nummer doen. Tempo overgangen krijg ik met de muziek toch niet voor mekaar. En het is voor de lol.
Alleen hoe krijg je een youtubemuziekje op en cd??

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:00

moet je het liedje eerst downloaden (op je computer zetten) van daar uit kun je hem dan branden op cd