Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xxBentexx schreef:xxxkatyxxx schreef:Hee,,
Ik vroeg me af wat jullie mening hierover was.
Ik heb namelijk sinds kort een eigen paard. Maar omdat ik best wel veeleisende opleiding doe, heb ik gen tijd om elke dag
naar mn paardlief te gaan...
4x per week wel minimaal.
(Hij staat op pensionstalling dus de stal word elke dag uitgemest en 3x per dag krijgt hij zijn voer.)
Alleen kwa weidegang is de pensionstalling niet zo super.
Paard gaat iedere dag zo'n 2 - 4 uur naar de wei.
Wat vinden jullie hiervan?
Ishet zielig dat hij niet iedere dag beweging krijgt?
het kan wel hoor!!! als hij elke dag maar wel beweging krijgt ( zoals de wei 2 tot 4 uur is wel genoeg!)
Arethe schreef:Naar mijn mening is het inderdaad niet genoeg. Vind dat hij te weinig beweging krijgt en buiten komt. Ik vergelijk een stal voor een paard altijd met een mens in een wc hok...
Ik kom dagelijks bij mijn paard, soms meerdere malen per dag.
Hij staat op dit moment overdag van 9.00-18.00 buiten in een paddock met 3 anderen en 's nachts op een ruime stal met mogelijkheid tot contact met anderen paarden. In de zomer staan ze 24/7 buiten.
Ik besef dat mijn stal wel ideaal is en niet iedereen dit kan bieden. Maar ondanks dat hij dus niet veel op stal staat ben ik er wel dagelijks, zorg ik dat hij dagelijks beweging krijgt op 'n manier (wat niet perse rijden hoeft te zijn). En anders is het misschien een idee om eens rond te vragen of er iemand is die hem af en toe wil poetsen, knuffelen en wandelen.

TE5 schreef:Superlise, als iemand van een brug springt, spring jij dan ook?
Met andere woorden: dat anderen het doen wil nog niet zeggen dat het goed is.
Slecht argument
superlise schreef:Waarom doet iedereen zo panisch over 20 uur op stal, ik weet niet hoor maar op zo ongeveer de helft van alle manege's staan de paarden de hele dag op stal en komen ze er alleen uit met lessen. En kijk naar wat sport stallen, de meeste sportpaarden (die een beetje flink in de sport lopen) staan écht niet buiten hoor, die mogen aan de hand grazen of 15 minuten in hun eentje rondom in de beschermers in een weitje van 10 x 10 meter.
Nee het probleem met die 20 uur op stal heb ik absoluut niet, wel vind ik het jammer dat je paardje maar 4x in de week aandacht krijgt. Ik zou dan toch een bijrijder of desnoods verzorger zoeken die hem lekker wat aandacht geeft etc zodat er iig iemand voor langs komt.
superlise schreef:TE5 schreef:Superlise, als iemand van een brug springt, spring jij dan ook?
Met andere woorden: dat anderen het doen wil nog niet zeggen dat het goed is.
Slecht argument
Het hoeft ook niet perse goed te zijn, er zijn zoveel dingen die niet goed zijn. Volgens mij vraagt ts ook niet of het ''goed'' is want zij kan zelf ook wel bedenken dat als je het helemaal ''goed'' wil doen je je paard lekker in een kudde moet zetten in de middle of nowhere en er nooit meer naar om moet kijken, daar is je paard voor gemaakt. Zij vraagt of dit kán, niet of het goed is.