Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je liever?

Merrie
243 (33%)
Ruin
306 (41%)
Hengst
78 (10%)
Maakt weinig uit
109 (14%)

Totaal aantal stemmen: 736

Loechest

Re: Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:41

Ik heb gestemd op ruinen maar toen ik ging nadenken zijn merrie's ook wel erg leuk. Mijn favoriete pony is een merrie en is ook echt merrieachtig, maar ruinen zijn ook wel leuk alleen minder karakter. Op mijn manege hebben we amper merrie's maar 4.. En ook nog jonge hengsten maar zodra ze ouder zijn worden ze gecastreerd want anders duiken ze steeds op de merries als ze samen in de grote wei staan:P

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:21

Zeker merries, vooral voor de uitdaging! Ruinen zijn gelijkmatiger, dat vind ik vaak wat saai. Het kan ook komen omdat ik eigenlijk altijd alleen maar merries gehad heb, een soort gewenning, maar dan een positieve!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:22

merries, geweldige dieren, lekker koppig maar ik heb daar veel meer mee, vind ruinen te soft en vriendelijk over het algemeen.

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:54

Eingelijk altijd een merrie onder mij kont gehad, nooit ge problemen heerlijke dieren echt waar ! Maar sinds kort vind ik een ruin eigenlijk ook niet zo gek :D

merrien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:59

ik vind denk ik hengst wel leuk
niet dat ik vaak op een hengst, mijn shet was toen wij hem net hadden een hengst ongv een maand of wat meer later is ie geruind, maar ik hou wel van een pittige pony :P ik vind het ook altijd leuk om op een 'bange' of slome/bokkende pony te gaan :+
ik hou wel van een uitdaging :P
maar het ligt bij mij meer aan het karakter *D

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:02

Pfff, moeilijk te zeggen, maar ik weet bijna zeker dat ik meer een ruinen/hengstenmens ben. Mijn verzorgpaarden zijn bijna allemaal ruinen geweest en die vond ik vaak een prettig karakter hebben. Op een hengst heb ik maar een paar keer gereden helaas (een connemara hengst in Ierland was dat) super beestje met een trots karakter, maar wel braaf. Dat ruinen vaak een wat gelijkmatiger karakter hebben vind ik juist wel relaxed, met mijn eigen (wisselende :o ) humeur moet ik er soms niet aan denken om een merrie te hebben/te verzorgen die dat ook regelmatig heeft ;) Maar ik ken ook leuke merries en zou er wel voor openstaan.

Henkie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:35

Ruinen/hengsten, heb niks met merrie's

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:23

ruinen/hengsten, merries vind ik onhandig met die hengstigheid..

s_loves_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:23

mij maakt het eigenlij niet uit ze zijn tenslotte allemaal lief (meestal) :P
alhoewel ik wel graag een paard heb met een stevig nekkie en niet zo'n dun nekkie dus voor mij meer hengst/merrie :D
maar laat gecastreerden ruinen zijn ook welkom!!

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:27

Ik vind het hartstikke gezellig hoor met al die dames onder me kont! Vind dat merries meestal meer karakter uitstralen dan ruinen. Hengsten zijn geweldig, maarja die zou niet in onze dameskudde passen :P We hebben 1 ruin, maar daar heb ik ook echt het minste mee. Vind ze meestal een beetje sullig. (overigens niet alle ruinen!) Geef mij maar een merrie onder me kont en die hengstigheid.. tjaaa ik ben ook nooit zo vrolijk tijdens mijn maandelijkse feestje ;)

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:34

Ruinen en hengsten. Sommige merrie's zijn echt van die pismerrie's. Niet alle natuurlijk, ik ken ook hele lieve merries. En ruinen, ja zoals boven meestal wel een beetje sullig, maar daarbij ook errug lief. En een hengst is natuurlijk geweldig, maar daar moet je maar net mee om kunnen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:35

Ruin/hengst, óf een stevig gebouwde merrie :) Maar persoonlijk vind ik de meeste merries niet zo mooi van bouw...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:39

ik heb eigenlijk altijd een merrie gehad maar van de zomer een hengsten veulen gekocht , deze word geruint als gedrag niet mee zit, en vorige maand een ruintje naar binnen gehaald :P
Ben dus momenteel van allemaal wel.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:41

merrie: lekker pittig en af en toe heerlijk eigenwillig of een betrouwbare hengst ;) Ruinen zijn vaak te soft.
Laatst bijgewerkt door Evanescence8 op 01-11-09 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:42

Ik kan makkelijker met de meeste ruinen overweg - ik snap ze en doorzie ze en we komen er wel uit. Met de meeste merries heb ik weinig, maar, de paarden waar ik echt wat mee heb (de befaamde klik, is een keer of drie voorgekomen), zijn wel merries geweest. En bij het begeleiden van ruiters met een handicap merk ik dat ik vaak wat meer verantwoordelijkheid kan laten aan de merries.

Hengsten heb ik geen ervaring mee. Ik denk dat het niets voor mij zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:43

Merries :) , heb en rijd alleen maar merries :j

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:52

Merries! Juist dat soms wispelturige gedrag vind ik wel iets hebben, het zorgt weer voor wat meer uitdaging ;)
Babiche is ook niet altijd even kroelerig, en kan zich af toe ook als een echte pismerrie gedragen. En ja, merries kunnen inderdaad enorm vervelend zijn en stronteigenwijs. Maar ik voel me op de 1 of andere manier sterker aangetrokken tot merries. Geen idee waarom, misschien omdat ik er zelf ook 1 ben? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:35

Geen merrie's, die komen er niet meer in :+
Ik heb meer met ruinen/hengsten, alhoewel dat per paard verschilt natuurlijk.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:58

Vind dat per paard heel erg verschillen. De dekhengst op stal (hoewel die niet hier op stal staat) is een enorm lieverdje en een knuffel, maar een andere hengst kan net zo goed een draak zijn. Ik heb zelf nu een merrie.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:03

Heb te weinig ervaring met merries, maar die buien lijken met niet echt leuk. := (sommige) Hengsten vind ik vaak erg dominant, kan dus niet met alle hengsten goed opschieten. Doe mij maar gewoon een ruin! :D

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:17

sommige mensen beweren dat je met een merrie een betere band krijgt dan met een ruin.
dat vind ik echt onzin.
ikwou altijd persee een merrie om ooit zelf een veulen te fokken.
tot mijn paard geboren werd.
ik was gelijk verliefd en wat bleek het was een hengst.
ik heb hem toch gekocht want de klik was er gelijk.
en dat vind ik veel belangrijker dan het geslacht.
ik heb hem nu vanaf zijn geboorte en hij is 2,5 inmiddels
ik vind het een super paard.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:25

Bij mijn zoektocht naar mijn eerste eigen paard ben ik aanvankelijk op zoek gegaan naar een ruin omdat deze toch als 'evenwichtiger' te boek staan als merries en ik wilde absoluut geen zogenaamde 'pismerrie'. Ik ben uiteindelijk echter toch uitgekomen op een merrie. Met de ruinen die ik gezien heb, bleek er toch geen klik en ze leken mij om de een of andere reden ook te sterk. De merries kwamen op mij gewoon veel zachtaardiger over.

Nu ik zo even terugdenk, zijn 'lievelingspaarden' van vroeger ook bijna allemaal merries geweest, dus eigenlijk is het wel logisch dat ik nu zelf ook een merrietje heb (ookal wist ik toen nog weinig van hengstigheid en dergelijke af :o en omdat ik ze niet elke dag zag, merkte ik daar waarschijnlijk ook minder van).
Ik moet zeggen dat de mijne wel degelijk 'buien' heeft (vooral in de zomer was dat duidelijk te merken, bijvoorbeeld met hengstigheid) maar ik als ik dat vergelijk met verhalen over andere merries die ik wel eens hoor/lees, dan denk ik dat het met de mijne eigenlijk nogal meevalt. Er valt nog aardig mee te werken, ze kan alleen af en toe afgeleid raken.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:21

Ik vind ruinen of hengsten veel leuker dan merries, daar heb ik namelijk echt niks mee.
Hengsten vind ik het leukst mits ze betrouwbaar zijn, ze zijn net wat spectaculairder om te zien.

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:25

een ruin, ze zeuren niet :p, en ze zijn wat lomper, en laten meer toe qua lichaamsaanraking enzo :p weet niet hoe je het precies omschrijft.,
maar dit verschild natuurlijk ook per paard. ik zit ook altijd prettiger op een ruin, heb er sneller een klik mee dan met een merrie.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:32

ik ben meer een ruinenmens. we zijn in het bezit van zowel, ruin merrie als hengst. maar sluit natuurlijk niet uit dat er nog eens een merrie ofzo bij komt, ligt ook aan het karakter. ruinen vind ik doorgaans evenwichtiger, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd!