Stel, er word een miljoen geboden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:44

Pfff sorry hoor. Maar wat kunnen mensen ontsettend aciociaal zijn met geld.
Kijk je paard eens eerlijk in zijn ogen, en zeg dan nog eens dat je hem wilt inruilen voor geld, omdat je zo graag een mooie auto wilt kopen! :roll:

Met andere woorden, je ruilt je beste vriend in voor een auto.
En já tuurlijk had je liever die miljoen gehad, dan de volgende dag een dood paard in de box te vinden. Maar het is gewoon bijna aciociaal om te zeggen, dat je zo graag een mooie auto wilt hebben, dus je paardje maar weg gaat. Vrienden zijn niet te koop, paarden wel. Zo is het gewoon, maar ik zou hem niet verkopen voor zo'n bult geld omdat ik zo graag wat anders wil hebben, Zou me mijn hele leven schuldig voelen! ;)

Best wel erg. Wacht maar tot het er op aan komt,

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:45

superrizzo schreef:
Ik snap werkelijk waar niet dat er mensen zijn die ''zomaar '' even een opvolger kopen.

is jullie paard je niet heilig ?
denken jullie werkelijk waar dat je weer zo'n leuk paard treft ?

denken jullie echt dat een paard alleen goed voer,beweging en een aai over z'n bol wil door elk willekeurig persoon.

Ik denk van niet.

Ik neem aan dat je al financiele middelen hebt om paard,kind whatever te houden anders neem je geen paard net zo goed als dat je dan geen kinder houd.

liefde gaat voor mij verder dan geld.

De liefde voor mijn kinderen gaat dan weer net ietsje verder. En inderdaad zullen we het zonder dat miljoen ook best redden maar ik ga dan toch liever voor zekerheid en dat miljoen voor m'n kids als je het niet erg vindt ;)

En er zijn een heleboel leuke paarden gelukkig.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:46

Een miljoen?
Dat is heel heel veel geld.......
Mijn hart zou schreeuwen niet doen,terwijl mijn verstand direct zou schreeuwen hup weg ermee.
Ik ben er nog niet uit.......
Maakt geld gelukkig?
Vind ik weer een paard waar ik op mijn oude dag nog mee de straat op durf? Een miljoen ...........................

Uhhhhh ik verkoop hem en vraag of ik zijn bijrijdster mag worden :) Zo heb ik van beide kanten plezier hahahahaha

HCRanch

nee voor geen goud gaat mijn Spirit weg. Heb helaas al zijn moeder moeten verkopen en dat was al HELL

Tat_jana

ik twijfel... ik denk dat ik het niet zou doen,, mn mannetje is me erg veel waard heb een hoop gerommel met paarden gehad en heb nu eindelijk een topknol..

ik denk het dus niet, maar ik denk ook dat het licht aan de periode dat het geboden word :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:47

Ik heb in mijn leven al genoeg paarden gekocht/gefokt en weer verkocht JustaLive.
Mijn paarden zijn m'n maatjes, maar die zijn voor geld inderdaad gewoon te koop. Ik voel me daar niet schuldig over, ze gaan naar een ander baasje die ook wijs met ze is en goed voor ze zorgt.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:48

Als er IEMAND je paard koopt voor 1 miljoen euro.
Denk je dan niet dat diegene jouw paard net zo goed, danwel niet beter verzorgd dan jijzelf?
Diegene heeft wel potverdorie 1mjn uitgegeven eraan dus zekerweten dat ie er zuinig op zal zijn.

Ik weet ook dat je een speciale band hebt met je eigen paard (heb ik ook). Maar ik weet zeker dat mijn paard niet gaat kniezen in zijn stalletje als hij niet meer van mij zou zijn.

Zolang hij zijn aandacht krijgt, lekker kan bewegen en heerlijk zijn voer krijgt is hij mega tevreden.

nee nog steeds, ik zou hem ZEKER verkopen voor een miljoen!
ook voor de helft en ook voor een kwart ervan :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:48

Fokken is wat anders, dan net zoals ik maar 1 vriend in je hele leven te hebben, en niemand anders. Dan is je paard je wel heilig ja. En dan maak je wel onderscheid tussen geld en paarden.
Dat is heel wat anders als "ik heb toch 4 paarden dus die kan wel weg voor een mil. " Nee, ik heb er maar 1. Heb er voor gespaard en geleerd, en dat is zoveel anders als gekregen of gefokt.
Olivier is écht mijn vriend.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:49

vinurr schreef:
weet écht niet waar dit moet, TEM maar als het verkeerd staat

Stel, er word een miljoen geboden voor je paard, terwijl hij niet te koop is. (als je meerdere paarden hebt: alle paarden óf je lievelingspaard) Wat doe je dan? Verkoop je hem, of laat je het geld toch aan je voorbij gaan?

Ik zou mijn paard toch houden, ik verkoop hm alleen als het écht niet anders kan.

Voor een miljoen ,ja helaas dan gaan ze echt de deur uit ,ik ga zeker opzoek naar een mooiere betere als het gaat om een paard.
Kleine uitleg.
Ik heb een welsh A waar ze €12.000,00 voor wilde betalen EN DAT HEB IK NIET GEDAAN!
Hij is de pony van mijn kindjes en goud waard, voor mezelf vind ik wel iets anders!
Laatst bijgewerkt door vivana op 14-09-09 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:50

Spruit_Elf schreef:
Zolang hij zijn aandacht krijgt, lekker kan bewegen en heerlijk zijn voer krijgt is hij mega tevreden.

Inderdaad! Of hij dat nou van Jan, Piet of Klaas krijgt dat maakt je paard echt niet uit hoor...

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:51

JustaLive schreef:
Kijk je paard eens eerlijk in zijn ogen, en zeg dan nog eens dat je hem wilt inruilen voor geld, omdat je zo graag een mooie auto wilt kopen! :roll:

En já tuurlijk had je liever die miljoen gehad, dan de volgende dag een dood paard in de box te vinden. Maar het is gewoon bijna aciociaal om te zeggen, dat je zo graag een mooie auto wilt hebben, dus je paardje maar weg gaat. Vrienden zijn niet te koop, paarden wel. Zo is het gewoon, maar ik zou hem niet verkopen voor zo'n bult geld omdat ik zo graag wat anders wil hebben, Zou me mijn hele leven schuldig voelen! ;)

Wie zegt dat mijn paard mijn beste vriend is?

Ik vind mijn paarden hele lieve beesten en ze hoeven zeker niet weg maar voor 1 miljoen breng ik ze meteen :j Lekker wat nieuws kopen en weer een jong paard aanrijden :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:51

vivana schreef:
vinurr schreef:

Stel, er word een miljoen geboden voor je paard, terwijl hij niet te koop is. (als je meerdere paarden hebt: alle paarden óf je lievelingspaard) Wat doe je dan? Verkoop je hem, of laat je het geld toch aan je voorbij gaan?

Ik zou mijn paard toch houden, ik verkoop hm alleen als het écht niet anders kan.

Voor een miljoen ,ja helaas dan gaan ze echt de deur uit ,ik ga zeker opzoek naar een mooiere betere als het gaat om een paard.
Kleine uitleg.
Ik heb een welsh A waar ze €12.000,00 voor wilde betalen EN DAT HEB IK NIET GEDAAN!
Hij is de pony van mijn kindjes en goud waard, voor mezelf vind ik wel iets anders!

Ben ik het mee eens, voor je kinderen maakt het geen verschil of die voor 1,- of 12.000,00 weg gaat. Het is hun pony, en op die leeftijd zijn dat echte vrienden :) Voor mijn leeftijd niettemin ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:52

JustaLive schreef:
Fokken is wat anders, dan net zoals ik maar 1 vriend in je hele leven te hebben, en niemand anders. Dan is je paard je wel heilig ja. En dan maak je wel onderscheid tussen geld en paarden.
Dat is heel wat anders als "ik heb toch 4 paarden dus die kan wel weg voor een mil. " Nee, ik heb er maar 1. Heb er voor gespaard en geleerd, en dat is zoveel anders als gekregen of gefokt.
Olivier is écht mijn vriend.

KarinvdM schreef:
JustaLive schreef:

Wie zegt dat mijn paard mijn beste vriend is?

Ik vind mijn paarden hele lieve beesten en ze hoeven zeker niet weg maar voor 1 miljoen breng ik ze meteen :j Lekker wat nieuws kopen en weer een jong paard aanrijden :)

DIT bedoel ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:52

Ik zou het wel doen, maar toch dat komt omdat ik nu toch heb besloten dat ik over een tijdje stop met mijn paard, m'n moeder neemt 'm over.
Maar als ik echt mijn droompaard zou hebben... ik weet het niet. Ik denk toch dat als het puntje bij het paaltje komt heel veel mensen hun paard wel weg zouden doen, ook al zeggen ze nu van niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:53

JustaLive schreef:
Voor mijn leeftijd niettemin ;)

Ik denk dat dat bij jou inderdaad een belangrijke factor is...
Toen ik 13 was had ik vast ook gezegd dat ik mijn paard (die ik toen nog niet had) voor veel geld niet kwijt zou willen.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:54

als bij die miljoen ook een super plekkie hoort ,
Ist ie verkocht....Strik drom heen en weg dr mee... ,

Er zullen hier best bokkers zijn die het niet met mij eens zijn , maar ik ben nou eenmaal als 'handelaar' opgevoed .
Ik zou een jong paardje ervoor weer kopen , met beter kwaliteiten , doorrijden en als je er een leuk prijsje voor kunt krijgen weer verkopen.

By the way , ik ben 15 ;)
Laatst bijgewerkt door HorseChica op 14-09-09 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:56

En ookal kan dat dan wel penny zijn, "Voor duizende euro's gaat mijn paard niet weg."

Maar ik weet zeker, dat je op mijn leeftijd gewoon een vriend nodig hebt. En als je die niet hebt in een mensen persoon. Dan wel in een paard, en die heb ik. En als je die hebt,. wil je hem niet kwijt. Want dan sta je er gewoon alleen voor.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:56

Tsjah dan moet je ook niet iedereen over 1 kam scheren en zeggen dat de mensen die hun paard wel weg doen voor dat geld ontzettend asociaal zijn met geld ;)

Voor iedereen is het verschillend. Een paard heeft voor iedere eigenaar een andere betekenis en een andere waarde

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:57

Voor 1 miljoen breng ik dr zelfs aan huis! Geen twijfel mogelijk. Ze krijgt het bij een ander ook goed.
Als je nou zegt voor een miljoen naar de slacht, zeg ik nee. Maar ze kan het bij een ander net zo goed hebben.

HorseChica

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:58

sjoos , ik ben het helemaal met je eens ;)

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:58

JustaLive, prima voor jou dan toch ;)
dan houd je je paard toch als iemand dat zou bieden

Maar dat wij het wel zouden doen maakt ons nog geen slechte paardeneigenaren :)

Je kan niet in elkaars portomonnee kijken dus daar mag en kan je niet over oordelen (niet alleen jij, maar een paar anderen hier ook niet.)

:)

LiekeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:02

Een miljoen zou ik ook niet kunnen weerstaan... Maar hij moet natuurlijk wel goed terechtkomen!
Maar als ze er een miljoen voor bieden twijfel ik er ook niet over dat het anders is, en voor het miljoen dat ik dan heb kan ik hem overal komen opzoeken ;)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:03

vivana schreef:
vinurr schreef:

Kleine uitleg.

Uh....ik heb hier nog een heeeel leuk a welshje staan,misschien wat voor die gene die jou 12.000 bood? :+

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:03

Ik heb een paar jaar geleden mijn paard moeten verkopen, wegens financiële redenen, en dat was bagger. Dáárvoor had ik in een topic als dit NEE geantwoord.

Maar als ik nu een paard mocht hebben (wat ik dus niet heb) en ik zou daar een miljoen voor geboden krijgen, dan doe ik er toch ook echt wel een strikkie omheen. Want hoe erg ik het verkopen van mijn paard ook vond, inmiddels zijn er belangrijkere dingen in mijn leven. Zoals bijvoorbeeld mijn ouders die niet meer gezond zijn en naar een flat moeten, maar die ze in de woningbouwvereniging nauwelijks kunnen vinden. Voor een miljoen kan ik een goede flat voor ze kopen en toch nog ruim overhouden voor een paardje... Dus ja, strikkie erom...

Maar goed, zoiets gebeurt de gemiddelde mens toch niet ;)

Karin

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:05

Voor een paard waar ik zelf nog niet zo'n band mee heb: ja. Als ik een potentiële 'topper' zou hebben staan waar een betere ruiter vast veel meer uit kan halen dan ikzelf: ja.

Maar mijn 17-jarige die al 12 jaar in de familie zit, waar ik nog lang niet klaar mee ben en wiens waarde vooral uit een hoop emotie bestaat: nee. Die gaat niet weg, nog niet voor een miljoen.