Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ebony2 schreef:hoi iedereen
sorry dat het zo lang duurde, maar er is heel wat gebeurd
even een up date
nadat ik mijn meisje uit bed had gehaald en de oudste uit school ben ik met ze in de auto gestapt en naar de boerderij van de man gereden die de eigenaar kon zijn.
in eerste instantie zag het er verlaten uit, dus ik stiekem door de bosjes sluipen om te kijken of er pony's waren. Hoor ik ineens gegrom sta ik oog in oog met een border collie (en hij met mij), ik schrok me dood. Ik ben maar stil blijven zitten en dat beest maar blaffen.
Komt er ineens een knul naar buiten die vroeg wat ik aan het doen was, wat voelde ik me banketstaaf.Ik uit gelegd dat ik degene was die had gebeld over de pony.Hij was heel kortaf en zei dat hij niet van hun was want dat hun pony's er nog stonden.Ik mijn excuses gemaakt en gevraagd waarom ze me dan niet even hadden terug gebeld. Waren ze vergeten zei hij en hij liep zo naar binnen. Stond ik dan met mijn goede gedrag![]()
Vervolgens weer naar stal gereden om pony op de foto te zetten, staat hij rond om in de vlechtjes haha (ja wij hebben ook penny's op stal), en met een rose halstertje om van mijn dochters pony.De stoere hengst was omgetoverd tot penny ponny, wat zal hij blij geweest zijn dat de merries hem zo niet konden zien![]()
Ik snel de vlechtjes eruit halen voor de foto(anders zou de eigenaar hem zeker niet herkennen), wil ik net een foto nemen komen er twee meiden aan luid roepend dat ze wisten wie de eigenaar was. Één van de meiden had van de week een buitenrit gemaakt en ergens bij een boer achter de schuur gehinnik van een pony gehoord.Dus waren ze naar die boer gegaan en gevraagd of hij een pony miste.Boer ging kijken en ja hoor, pony was spoorloos verdwenen.Had hij nog niet eens gemerkt.......
De meiden het verhaal uitgelegd, zegt die man doodleuk, jullie mogen hem wel houden hoorwat moet ik ermee????
na uitgelegd te hebben dat hij hier niet kon blijven, zei hij kom hem dan maar brengen.
dus pony terug brengen, wil de beste man een touw om zijn nek knopen en hem aan een aanhanger die op het land staat vast knopen.
Na wat heen en weer gepraat at hij echt niet met een touw om zijn nek kan blijven staan besloten dat hij het halster van dochterlief dan wel mag gebruiken ( mijn dochter weet dit uiteraard nog niet).
Maar goed hij werd even goed aan de aanhanger vast geknoopt. Hij had de pony van iemand gekregen en wist niet wat hij er mee moest.....
Maar om een lang verhaal kort te maken....
pony is terug bij zijn eigenaar....maar ik voel me zo ontzettend rot![]()
met de merries kunen we hem op stal gewoon niet houden, dan zal hij op stal moeten blijven en dat is ook zielig, maar om hem daar bij die boer achter te laten...ik voel me echt een verrader
Ik heb dan ook besloten om vanavond terug te gaan en te vragen of hij echt van zijn pony af wil, en als hij dat echt wil ga ik op zoek naar een nieuwe eigenaar en tot die tijd maar de verzorging op me nemen
het is niet anders......
ebony2 schreef:Ik heb mijn kwpner laten castereren voor bijna 200 euro, dus de prijzen liggen hier waarschijnlijk hoger, dat is overal verschillend
en zoals ik al eerder schreef, je kan nou eenmaal geen pony meenemen als je zelf de eigenaar niet bent, dat is diefstal en daar krijg ik waarschijnlijk nog meer problemen mee
nu hoop ik op toestemming om hem mee te mogen nemen
het is allemaal zo makkelijk gezegd.....
het liefst doe je zoiets ook, maar je hebt hier toch te maken met de wet....
juist door deze opmerkingen ga ik me nog rotter voelen...jammer
.
.
sorry hoor, maar dat ze die pony niet eens missen, zegt mij meer dan voldoende en ookal krijg je een dier waar je niets vanaf weet, dan zoek je daar toch wat info over en zorg je dat het dier het goed heeft ? of ben ik nou zo raar ???
ebony2 schreef:Doriet: toen we gingen vragen of die pony van die man was, zei hij: ja die is van mij, maar hou hem maar, wat moet ik ermee
omdat wij geen hengst op stal kunnen houden zeiden we dat we hem niet wilde en hem terug kwamen brengen want het was wel duidelijk dat hij hem zelf niet kwam halen.
pas toen we hem terug brachten kwamen we erachter dat hij met een touw om zijn nek aan een aanhanger vast gebonden moest worden.Toen vertelde hij dat hij de pony gekregen had en dat hij voorlopig zo moest blijven staan en dat hij later wel zou kijken hoe of wat hij ermee ging doen
als we het van te voren hadden geweten hadden we hem niet eens terug gebracht. Daar komt nog bij dat we zo onder de indruk waren van het hele gebeuren, dat we pas weer thuis gingen nadenken dat dit toch echt niet kon
hopelijk snap je het nu weer een beetje
opisop_shop schreef:Zijn dit die leuke vrienden die laatst een topic hadden geopend op bokt waarin ze een gratis/goedkoop shetje zochten als cadeautje?
Zucht... heb toen nog duidelijk gezegd dat je niet zomaar een pony cadeau kan geven aan iemand hoe leuk ook bedacht, maar volgens haar was er plek dus zou het een leuk cadeau zijn... :S