Pony gevonden in Den Oever!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:05

Ik ook, vind het wel raar gaan allemaal. Maar goed, hoop dus dat het goedkomt met de poooooowny :P

Mloes

Re: Pony gevonden in Den Oever!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:26

Wat een verhaal. Was wel mijn ultieme Penny-droom, een prachtig paard dat komt aanlopen.. :D

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 13:35

er is inmidels een gesprek geweest
zijn vriendin wist nog nergens van, ook niet dat de pony zoek was geweest
ze hebben drie maanden terug een dochtertje gekregen en de vrienden groep
had geld ingezameld en had ze als kraam kado deze pony gegeven
(met het idee ze hebben toch een boerderij, leuk een pony, land zat)
nu werd de vriendin best overvallen met de vraag of ze afstand wilde doen
hier willen ze eerst even met elkaar over praten en ze hebben beloofd om morgen of
overmorgen contact op te nemen over wat ze uiteindelijk beslissen
ze vinden het nl heel erg banketstaaf t.o. hun vrienden om hun "kado"zomaar weer weg te geven,
maar weten zelf eigenlijk net zo goed wat ze er mee moeten

ik wil dan ook nog wel even benadrukken dat ze echt (vooral de vriendin)het beste voor hebben met de pony, en dat hij bealve het feit dat hij vast staat aan een touw, niets aan verzorging te kort komt. Ik zei eerder al dat hij er erg goed verzorgt en onderhouden uitzag.
Ik ga dus nog steeds van het positieve uit, dat alles wel goed komt, en hij uiteindelijk naar een goed tehuis zal aan en dat ze anders zelf met wat aanpassingen een land kunnen afzetten waar hij wel binnen de hekken blijft. we denken in ieder geval met ze mee en hopen dit tot een happy end te brengen :o

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:40

Komt hellemaal goed hoor!! ebony vindt al netjes van je dat je hem hebt opgevangen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:42

Dat klinkt toch wel goed. Misschien is er wel een meisje die hem als verzorgpony wil dan krijgt hij wat meer aandacht en went aan dat getut aan zijn lijf.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:03

Pag. 6
ebony2 schreef:
hoi iedereen
sorry dat het zo lang duurde, maar er is heel wat gebeurd
even een up date

nadat ik mijn meisje uit bed had gehaald en de oudste uit school ben ik met ze in de auto gestapt en naar de boerderij van de man gereden die de eigenaar kon zijn.
in eerste instantie zag het er verlaten uit, dus ik stiekem door de bosjes sluipen om te kijken of er pony's waren. Hoor ik ineens gegrom sta ik oog in oog met een border collie (en hij met mij), ik schrok me dood. Ik ben maar stil blijven zitten en dat beest maar blaffen.
Komt er ineens een knul naar buiten die vroeg wat ik aan het doen was, wat voelde ik me banketstaaf.Ik uit gelegd dat ik degene was die had gebeld over de pony.Hij was heel kortaf en zei dat hij niet van hun was want dat hun pony's er nog stonden.Ik mijn excuses gemaakt en gevraagd waarom ze me dan niet even hadden terug gebeld. Waren ze vergeten zei hij en hij liep zo naar binnen. Stond ik dan met mijn goede gedrag :(

Vervolgens weer naar stal gereden om pony op de foto te zetten, staat hij rond om in de vlechtjes haha (ja wij hebben ook penny's op stal), en met een rose halstertje om van mijn dochters pony.De stoere hengst was omgetoverd tot penny ponny, wat zal hij blij geweest zijn dat de merries hem zo niet konden zien :D

Ik snel de vlechtjes eruit halen voor de foto(anders zou de eigenaar hem zeker niet herkennen), wil ik net een foto nemen komen er twee meiden aan luid roepend dat ze wisten wie de eigenaar was. Één van de meiden had van de week een buitenrit gemaakt en ergens bij een boer achter de schuur gehinnik van een pony gehoord.Dus waren ze naar die boer gegaan en gevraagd of hij een pony miste.Boer ging kijken en ja hoor, pony was spoorloos verdwenen.Had hij nog niet eens gemerkt.......

De meiden het verhaal uitgelegd, zegt die man doodleuk, jullie mogen hem wel houden hoor :( wat moet ik ermee????
na uitgelegd te hebben dat hij hier niet kon blijven, zei hij kom hem dan maar brengen.
dus pony terug brengen, wil de beste man een touw om zijn nek knopen en hem aan een aanhanger die op het land staat vast knopen.
Na wat heen en weer gepraat at hij echt niet met een touw om zijn nek kan blijven staan besloten dat hij het halster van dochterlief dan wel mag gebruiken ( mijn dochter weet dit uiteraard nog niet :P ).
Maar goed hij werd even goed aan de aanhanger vast geknoopt. Hij had de pony van iemand gekregen en wist niet wat hij er mee moest.....

Maar om een lang verhaal kort te maken....
pony is terug bij zijn eigenaar....maar ik voel me zo ontzettend rot |(
met de merries kunen we hem op stal gewoon niet houden, dan zal hij op stal moeten blijven en dat is ook zielig, maar om hem daar bij die boer achter te laten...ik voel me echt een verrader
Ik heb dan ook besloten om vanavond terug te gaan en te vragen of hij echt van zijn pony af wil, en als hij dat echt wil ga ik op zoek naar een nieuwe eigenaar en tot die tijd maar de verzorging op me nemen
het is niet anders......

Pag. 9:
ebony2 schreef:
Ik heb mijn kwpner laten castereren voor bijna 200 euro, dus de prijzen liggen hier waarschijnlijk hoger, dat is overal verschillend

en zoals ik al eerder schreef, je kan nou eenmaal geen pony meenemen als je zelf de eigenaar niet bent, dat is diefstal en daar krijg ik waarschijnlijk nog meer problemen mee
nu hoop ik op toestemming om hem mee te mogen nemen
het is allemaal zo makkelijk gezegd.....
het liefst doe je zoiets ook, maar je hebt hier toch te maken met de wet....
juist door deze opmerkingen ga ik me nog rotter voelen...jammer

Ik volg hem niet helemaal meer, maar iig geval succes ermee! ;)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:09

Nou, dat klinkt op zich zeker niet verkeerd. Misschien willen ze wel wat van jouw adviezen aannemen om het voor henzelf en voor de pony leuker te maken. Een verzorgster erbij zou zeker niet gek zijn, dan leert de pony wat maniertjes, anders is het straks een heel ongeleid projectiel als hun eigen kindje eenmaal groot genoeg is. Castratie zou ook niet gek zijn, maar ja, het is hun pony en hun geld.

Het is iig goed geweest dat het pony'tje bij jou terecht kwam na z'n wandelingetje :j .

@Doriet, even goed lezen, ook over de vriendin en het cadeau, dan volg je het wel ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:11

Ebony zo leuk zijn als je hem mocht houden.

Sjee wat een prijsverschillen. Heb mijn shet vorige week laten castreren, had het er met de dierenarts nog over. De verdoving alleen al kost 50 euro. De rekening hebben we nog niet gehad, maar voorrijkosten, narcosemiddel, pijnstiller, operatie op zich, ik verwacht ook 180 a 200 euro. Hij is ook nog eens van verdoving tot dat hij klaar was 3/4 bij ons geweest.

Sweety1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:25

Heel goed gedaan Ebony, gelukkig kwam de pony bij jullie terrecht toen hij was ontsnapt.

Zo zie je maar weer wat voor een ondoordachte dingen mensen kunnen doen,

zonder overleg een pony kado geven als kraamkado... 8)7 .

Succes ermee !

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:27

wij doen ze staand op de wei, kost me 50,- pp, maar laat er dan ook meerdere doen

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:36

Doriet: toen we gingen vragen of die pony van die man was, zei hij: ja die is van mij, maar hou hem maar, wat moet ik ermee
omdat wij geen hengst op stal kunnen houden zeiden we dat we hem niet wilde en hem terug kwamen brengen want het was wel duidelijk dat hij hem zelf niet kwam halen.

pas toen we hem terug brachten kwamen we erachter dat hij met een touw om zijn nek aan een aanhanger vast gebonden moest worden.Toen vertelde hij dat hij de pony gekregen had en dat hij voorlopig zo moest blijven staan en dat hij later wel zou kijken hoe of wat hij ermee ging doen

als we het van te voren hadden geweten hadden we hem niet eens terug gebracht. Daar komt nog bij dat we zo onder de indruk waren van het hele gebeuren, dat we pas weer thuis gingen nadenken dat dit toch echt niet kon
hopelijk snap je het nu weer een beetje

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:52

Jeetje daar sta je dan met je goeie gedrag :7 sorry hoor, maar dat ze die pony niet eens missen, zegt mij meer dan voldoende en ookal krijg je een dier waar je niets vanaf weet, dan zoek je daar toch wat info over en zorg je dat het dier het goed heeft ? of ben ik nou zo raar ???
Zowieso vind ik het belachelijk om een dier als grap kado te doen, dat arme dier is nu wel mooi de pineut :(:)

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:56

ebony2 schreef:
Doriet: toen we gingen vragen of die pony van die man was, zei hij: ja die is van mij, maar hou hem maar, wat moet ik ermee
omdat wij geen hengst op stal kunnen houden zeiden we dat we hem niet wilde en hem terug kwamen brengen want het was wel duidelijk dat hij hem zelf niet kwam halen.

pas toen we hem terug brachten kwamen we erachter dat hij met een touw om zijn nek aan een aanhanger vast gebonden moest worden.Toen vertelde hij dat hij de pony gekregen had en dat hij voorlopig zo moest blijven staan en dat hij later wel zou kijken hoe of wat hij ermee ging doen

als we het van te voren hadden geweten hadden we hem niet eens terug gebracht. Daar komt nog bij dat we zo onder de indruk waren van het hele gebeuren, dat we pas weer thuis gingen nadenken dat dit toch echt niet kon
hopelijk snap je het nu weer een beetje

Aaah, dankjewel voor de samenvatting! Nu snap ik het weer. :D
Ik blijf dit toch wel even volgen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:27

Jeetje, wat zullen ze blij zijn met die vrienden... Leuk bedacht, maar blijkbaar weten ze niet wat voor zorg er komt kijken bij een paardje en dan al helemaal een shetlander hengst! Maar goed, als ze het beste met het paardje voor hebben en ook nog wat advies van jou meekrijgen, komt het misschien wel goed. En als ze er "vanaf" willen, weten ze ook bij wie ze aan kunnen bellen ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:36

Zijn dit die leuke vrienden die laatst een topic hadden geopend op bokt waarin ze een gratis/goedkoop shetje zochten als cadeautje?

Zucht... heb toen nog duidelijk gezegd dat je niet zomaar een pony cadeau kan geven aan iemand hoe leuk ook bedacht, maar volgens haar was er plek dus zou het een leuk cadeau zijn... :S

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 18:40

opisop_shop schreef:
Zijn dit die leuke vrienden die laatst een topic hadden geopend op bokt waarin ze een gratis/goedkoop shetje zochten als cadeautje?

Zucht... heb toen nog duidelijk gezegd dat je niet zomaar een pony cadeau kan geven aan iemand hoe leuk ook bedacht, maar volgens haar was er plek dus zou het een leuk cadeau zijn... :S

het zou kunnen, ik weet niet hoe ze er aan zijn gekomen
zo zadel je iemand wel op met een probleem zeg......al is het niet zo bedoeld

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:52

wel erg om zomaar een shet cadeau te geven(ongevraagd)
maar ik denk dat het voor de eigenaar wel verstandig is om er over na te denken wat ze er mee willen.

ik kan me voorstellen dat de vriendin ook niet zoveel belang heeft bij een shet als ze zelf ook al een kindje heeft

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:45

Ik vind het van die eigenaren ook niet helemaal fair dat die pony ontsnapt is en dat ze doen alsof hun neus bloed, want zo komt het over.
En die vrienden snap ik ook niet, arme pony.
Maar ik had hun dan meteen verteld dat ik die pony zou verkopen als ik dat niet wilde.
Maar ja, het is nou eenmaal geen fiets.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:15

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:40

xXLianneXx schreef:
wist je dat het verboden is een dier kado te geven zonder te weten of het dier wel gewenst is of er mogelijkheden/kennis is om het dier goed te verzorgen :P

Is daar een wet voor dan.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:48

jesito schreef:
xXLianneXx schreef:
wist je dat het verboden is een dier kado te geven zonder te weten of het dier wel gewenst is of er mogelijkheden/kennis is om het dier goed te verzorgen :P

Is daar een wet voor dan.

dat wist ik ook niet. zou wel goed zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:49

Ik heb er ook nog nooit van gehoord...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:53

je kan pownies winnen bij prijsvragen ...... dus ik denk zomaar dat dit niet wettelijk geregeld is :)

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:54

ik heb die advertentie toen ook gezien was idd een kraamkado .

Iedereen kreeg een huisdier en omdat hun een boerderij hadden kregen ze een shetland pony .

nou ik hoop dat het voor de pony goed uitpakt en dat of hun ervoor gaan zorgen ofdatze afstand doen .

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:55

Bij mijn weten worden er ook nog weleens pony'tjes verloot bij paardenmarkten enzo. Maar dit wordt geloof ik wel aan banden gelegd inderdaad (ooit gelezen). In ieder geval wel even interessant om uit te zoeken.