paarden weg doen vanwege financiele problemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: paarden weg doen vanwege financiele problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:17

Heb het al gevonden

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:25

Wel de spaarpotten en kinderbijslag van de kinderen gebruiken en ondertussen wel paarden houden.... Daar kan ik met mijn verstand niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:27

Nou ja die spaarpotten vullen ze zelf.

Ik zou ook alles doen om mijn paarden te blijven houden, ook de kinderbijslag en spaarpotten. Die kinderen zullen heus niet in lompen hebben gelopen.

Ik denk dat men te makkelijk denkt over het weg moeten doen van paarden. Het kan je heel erg aan je hart gaan, het is wel een dier met een voor jouw herkenbare identiteit.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:29

Maar wanneer jij het financiëel niet meer kan trekken om jou dieren, waar jij verantwoordelijkheid voor draagt, niet meer de zorg te geven die ze nodig hebben ben je in mijn ogen fout bezig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:31

Tja met dat soort mensen kan ik geen medelijden hebben, sorry. Als je altijd maar luxer leeft dan je eigenlijk kan: dingen kopen met leningen dus etc. dan gaat het ooit gewoon mis. En hopelijk leren ze er dan van..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:35

Ze hadden veel eerder die salon van die vrouw moeten afmaken
ipv gekke spullen te kopen en op vakanties te gaan!
ik ben ook al 7jaar nie tmeer op vakantie geweest maar alles gaat goed met me heb geen schulden en heb mn paardje nog..
met het inkomen dat hun hebben hoor je echt niet in de schulden te zitten, maar ze hebben gewoon verkeert geleeft
en trouwes toen ze zeiden we schamen ons , Met je kop op tv je hele hebben en houden laten zien is dat dan niet om je voor te schamen?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:39

Ik zie ook net hun inkomen, en dat is inderdaad nou niet bepaald weinig oid.... Ze hebben gewoon gigantisch verkeerd geleefd!

RamonaJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:16

die was ik ook aan het kijken,
ik was al de hele tijd erbij aant zeggen dat ik dit echt niet zou kunnen , en dat ik gewoon zou kijken voor een andere mogelijkheid!
zolang je de paarden kan betalen zou ik het blijven doen.
Aleen er werd bij vermeld dat zij geen wormenkuren, entingen,hoefsmid,tandarts betaalde
dat vond ik wel een beetje erg.
maar goed de paardjes zagen er wel goed uit en stonden ook in een lekkere wei. ;)
jesito schreef:
Ik was net naar rtl4 aan het kijken naar een dubbeltje op z'n kant en daar was een gezin met veel schuld waardoor er ondermeer haar paarden weg moesten.
Ik zat bijna te janken toen het moment aangebroken was dat die dieren opgeladen werden en stelde me dat even voor als ik in zo'n situatie zou staan.
Wat moet dit moeilijk zijn.
zouden jullie dat kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:08

cp112 schreef:
Ik zie ook net hun inkomen, en dat is inderdaad nou niet bepaald weinig oid.... Ze hebben gewoon gigantisch verkeerd geleefd!

Om rond te komen en hebben wij ook mininaal 3800 euro nodig, dus daarom werken wij beiden. Maar we kunnen geen gekke dingen doen, moet dus enorm sparen om mijn rijbak voor een kleine 1200 euro op te laten knappen, meer zit er niet in, dus wordt een tussenweg.

Niet iedereen woont in een 3 kamerflatje van 400-500 euro, onze hypotheek is 1200 euro, paarden aan huis die kosten nu geen drol. Maar als ik alle verzekeringen en belastingen krijg, dan wordt ik wel eens heel mismoedig, zeker als ze binnen 3 maanden allemaal op mijn tafeltje liggen. Wij hebben dan ook nog geen kinderen.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:24

Ik heb de aflevering gezien.. huilen maar! Echt zo sneu! |(

Ik zou, als ik echt zou moeten mn pony nog liever in bruikleen geven bij een liefhebber, of vekopen met het recht om hem terug te kunnen kopen oid. Maar ik zou er niet aan moeten denken dat het zo ver zou komen. Als ik beslissingen maak die met financieen te doen hebben denk ik daar, zeker bij grote aankopen, zeer grondig over na. Iedereen moet keuze´s maken, je kunt niet alles hebben.
Als je, zoals die vrouw in het programma, een man en drie kinderen hebt, een huis (dat was koop toch?), een auto, motor, vakanties enzovoorts... gewoon heel die ´hippe´ leefstijl, dat kost je een vermogen en het levert troep op. 8-) Ik hoop dat mensen zich door al die crisis zich meer gaan beseffen dat het leven daar niet om gaat...
Ik vond dat advies wat ze kreeg voor haar pedicurepraktijk trouwens niet echt fair (mensen aanraden om terug te komen terwijl dat eigenlijk niet nodig is).

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:31

Ik heb dat programma ook gezien en vond het erg appart... Wel dure gekke dingen doen en geen geld om de dieren goed te kunnen onderhouden en schuld kweken 8)7
Maar goed er leven zoveel mensen zo en op een gegeven moment houd het gewoon op... In je leven moet je keuzes maken en zo ga ik bijv niet echt op vakantie (geef er toch niks om) en let ik echt op de prijzen van kleding etc etc. Zo was ik bijv. pas een keer aan het shoppen met een vriendin en kocht zij een simpel zomervestje van 80 euro en een simpel truitje voor 50 euro... Nou sorry, maar voor 130 euro kan ik een berg andere kleding kopen alleen dan wel van een ander merk ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:36

russel schreef:
cp112 schreef:

Om rond te komen en hebben wij ook mininaal 3800 euro nodig, dus daarom werken wij beiden. Maar we kunnen geen gekke dingen doen, moet dus enorm sparen om mijn rijbak voor een kleine 1200 euro op te laten knappen, meer zit er niet in, dus wordt een tussenweg.

Niet iedereen woont in een 3 kamerflatje van 400-500 euro, onze hypotheek is 1200 euro, paarden aan huis die kosten nu geen drol. Maar als ik alle verzekeringen en belastingen krijg, dan wordt ik wel eens heel mismoedig, zeker als ze binnen 3 maanden allemaal op mijn tafeltje liggen. Wij hebben dan ook nog geen kinderen.

Wij hebben dit ook zo hoor, ligt er natuurlijk ook aan hoe hoog hun hypotheek was, dat weet ik niet (die van ons is nog 'ietsje' hoger dan de jouwe ;) maar ook wij hebben de paarden aan huis, dat scheelt weer heel veel)
toch vind ik hun inkomsten echt niet laag.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:39

Pff een truitje en vestje voor 130 euro. Ik denk dan maar weer, dat is weer een maand stalling voor 1 paard en bijv. 2,5 zak biks....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:43

Oei, dat is een goedkope stalling en biks..

Ik had laatst een vestje voor 70 euro, vond het ook veel te duur, maar ik heb winkel na winkel afgelopen, alles veel te klein, te duur, te modeonderhevig. Baalde als een stekker, maar ik had een vest nodig. Aan de kassa was ik ook even verontwaardigd, omdat ik het met omrekenen nooit had willen kopen met guldens, maar toen kostte die flodders, want het is gewoon van edc van dik t-shirtspul, geen 150 gulden. Nu kan je niet onder normale prijzen blijven.

Als je maatje S hebt en jong bent, is het aanbod groot, maar ik heb L en ben geen 20 meer, dus dan is het niet makkelijk. Kortom ik koop dus bijna nooit wat en ik krijg wel eens de opmerking van mijn man, "koop eens wat leuks" :D Maar ik ben te zunig, maar kan mij voorstellen dat er genoeg vrouwen zijn die er graag leuk uit zien en dat is tegenwoordig duur.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:57

Ik ga vaak naar de kringloopwinkel en daar hangt ook vaak iets tussen wat van een duur merk is.Mijn dochter kocht op een rommelmarkt een jas die 3 keer gedragen was en 150 euro nieuw kost.Ze mocht hem voor 15 euro hebben.Je kan alles zo duur maken als dat je zelf wil.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:08

helemaal mee eens je kunt alles zo duur maken als je zelf wilt.
dat geld ook voor paardenspullen.
ik ben weleens naar een tweedehandspaardespullen markt geweest en kocht daar erg leuke paardespullen voor mijn paarden,o,a, dekens halsters en shabrakken.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:09

maar daarom vind ik het nog wel heel erg van die mensen dat de paarden weg moesten,ik moet er zelf niet aan denken.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:10

marleen_usar schreef:
Ik ga vaak naar de kringloopwinkel en daar hangt ook vaak iets tussen wat van een duur merk is.Mijn dochter kocht op een rommelmarkt een jas die 3 keer gedragen was en 150 euro nieuw kost.Ze mocht hem voor 15 euro hebben.Je kan alles zo duur maken als dat je zelf wil.

inderdaad!
ik had laatst voor 28 euro 3 broeken, zomerjas, t-shirt, en een badjas voor de kids!
dat is gewoon leuk inkopen doen, vind ik :)
netjes spul hoor, mankeert niks aan!

ik leef sowieso vrij sober vergeleken met veel mensen, maar dat bevalt me gewoon goed.
heb niet meer nodig dan dat wat ik heb. (al zou een auto met de tijd wel handig kunnen zijn misschien).

we hebben ook een pony, gekregen, en ze kost niet zoveel aan onderhoud in de maand,
voor onvoorziene kosten heb ik een extra rekening geopend, met spaargeld.
ze komt niks tekort en heeft een leuk leven op de wei met meer pony's.
als ik ooit op het punt kom dat ik haar niet langer kan onderhouden, dan ben ik wel zo fair om een beter plekje voor haar te zoeken, ik heb in principe al een adresje achter de hand die haar dan van ons overneemt.
ik hoop dat het niet nodig is, ze voelt zich happy zoals ze nu bij ons leeft, en ik wil haar helemaal niet meer missen, maar stel het kan niet anders, dan maak ik wel keuzes ja.
dat hoort ook bij verantwoording nemen over je gezin en je dieren.

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:14

Ik heb zelf in die situatie gezeten .
Door de scheiding van mijn ouders konden hun mijn paard niet meer betalen .
Ik zelf verdien net genoeg om stalling en weidegang te betalen , dus als de hoefsmid moest komen , of ze geent moest worden moest ik daar voor sparen .
Het is niet dat ik dit niet over heb voor haar , dat zeker wel ! Ze was , en is nog steeds m`n alles !
Maar goed , watnou ze krijgt koliek of iets dergelijks .. Moet een grote operatie ?? Dan ??
Dan zou ik dit dus niet kunnen betalen .
Ik zou haar niet altijd de zorg kunnen geven die ze verdiend !

Hierdoor heb ik dus gekozen haar te verkopen .
En ze heeft het prachtig ! Een beter leven als nu kan ze zich niet meer voorstellen . Plus dat ik zovaak langs mag komen als ik wil om te kijken hoe het met haar is .
Al met al ben ik dus blij deze keus gemaakt te hebben , al hoop ik dat ik nooit meer voor z`n moeilijke keus moet komen te staan .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:17

@ SannexRebel,

Wat een moeilijke beslissing, maar je hebt wel het juiste gedaan: namelijk het beste voor het paard! Wel fijn dat hij het nu zo goed heeft (alhoewel hij het bij jou natuurlijk ook hardstikke goed had, toch?)

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:22

Was inderdaad een moeilijke beslissing . Maar ben wel blij dat ik die beslissing genomen heb .

Tuurlijk had ze het bij mij goed , maar als ik haar niet had verkocht in de omstandigheden waarin ik zat weet ik zeker dat ze een stuk ongelukkiger zou zijn geweest .
Gewoon omdat ik door de scheiding van mijn ouders , en de ziekte van mijn moeder die daarop volgde in een depressie gekomen ben . Ik zou ik die tijd niet voor haar hebben kunnen zorgen .

Nu loopt ze 24/7 in een wei met 7 andere paarden en pony`s . Ze hebben beschikking over een schuilstal en krijgen dagelijks extra hooi en brokken .
Ze wordt bijna dagelijks gereden door een vrouw van midden 50 die echt het beste met haar voor heeft . ( Lees op de verjaardag van Beauty een speciale taart maken vol met appels , wortels noem zo maar op en een splinter nieuw hoofdstel om haar " nog mooier " te maken hihi ) .
Dus nee , zoals ze nu leeft kan ze zich echt niet beter wensen . Daar ben ik van overtuigd !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 08:48

De mensen uit Dubbeltje op z'n Kant, die de paarden weg moesten doen, wonen blijkbaar bij mij in de omgeving :=
Ik ken ze in ieder geval niet, maar ik las net een geschreven stukje door de vrouw in ons dorpsblaadje.

De paarden zijn blijkbaar door iemand opgekocht uit haar omgeving op voorwaarde dat de familie hen gaat verzorgen.
Dus uiteindelijk heeft ze hen nog steeds.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:01

Dan heeft ze een ontzettend mooie deal kunnen maken.......
Mede dankzij de camera vermoed ik zomaar :P

Fijn voor die vrouw dat ze toch nog haar paardjes kan en mag verzorgen......

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:20

ik snap niet goed dat sommige mensen het zo ver kunnen laten komen. Wij moeten met een stuk minder rondkomen, maar ook ik kan lekker sparen. heb ik het geluk dat mijn vaste lasten niet zo hoog zijn.
geld uitgeven wat je niet hebt, vind ik erg dom.
Ben altijd erg benieuwd of die mensen er wat van geleerd hebben. heb daar altijd mijn twijfels bij...
sneu voor die vrouw, maar voor de paarden misschien maar beter zo!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:26

Ik kan het niet echt sneu vinden. Met zo'n inkomen moet je prima rond kunnen komen. Als zei haar paarden had willen houden had ze andere prioriteiten moeten stellen. En en en kan niet. Het is of het 1 of het ander.

De voorstukjes vond ik erg sneu. Maar toen ik het inkomen las hier dacht ik ze moet zich dood schamen.