nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:37

Wat mooi om die fotos te zien!
Vodka voelt zich ook al steeds meer thuis, ze hinnikt als ik aankom en is gek op winterpeen. Elke avond krijgt ze een paar stukken winterpeen en die zijn zo op.
Ze is niet echt heel sociaal naar andere paarden, eergisteren heb ik haar voor het eerst bij mijn welshje gezet en die vond haar bere-interessant, Vodka echter haar niet..ze heeft een soort "space" van 5 meter om zich heen en als Lass daarbinnen kwam, liep ze heel hard achteruit en deed dat al trappend. Lass had de boodschap snel begrepen, dus hield afstand. Vandaag ging het al een heel stuk beter, Lass stond vlakbij haar, en in het middagzonnetje lag Vodka languit gestrekt te zonnen.
Stapje voor stapje gaat het dus steeds iets beter. Ik heb van de week ook een drafje gezien (had niet gedacht dat ze dat zou doen) en een soort slow-motion bokje :D
Ze is gek op haar hooi en wortels, een handje biks begrijpt ze helemaal niks van.

Maar al met al past ze zich best goed aan, af en toe ziet ze in de verte andere paarden lopen en dan richt ze zich helemaal op, ogen helder en dan zie je haar echt denken, wie zijn dat?? Ze kijkt ook veel helderder uit haar ogen, ze voelt zich denk ik wel beter.

Pashon

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:48

mooi om te horen dat het met de andere pony's ook goed gaat.
Ben benieuwd naar nieuwe foto's!

Wat betreft de pony van Liber, hij hoeft momenteel echt geen schoonheidsprijs te winnen zijn welzijn gaat voor een mooie pony. De pony was sowieso niet zo lang gebleven als dat hij was, hij moet eerst nog wat meer aansterken voordat hij aan een grondige toilleteer beurd aan te pas komt.
Ik heb liever een pony met een wat mindere voorpluk en dat z'n oogjes goed blijven dan een mooie voorpluk en geirriteerde oogjes ;)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:50

silverbrumby schreef:
Oh Pashon, wat zonde van die voorpluk.... Mischien kun hem inderdaad wat UnicumW zegt, wat bijpunten dat het niet zo recht lijkt?
Rockwitch heb jij je foto's al geupload op mijnalbum.nl? Ben zo benieuwd haha.
Romanov gaat het elke dag beter mee, lijkt wel of die elke dag ietsiepietsie groeit in de breedte haha. Hij voel zich al heel wat beter in ieder geval, gister stond ie te rennen en te springen in de bak, allemaal gekke sprongen maken haha.

Het lijkt me eerst eigenlijk belangrijker dat dat ding gewoon niet in de weg hangt en die lekker aan kan sterken en uitrusten. :o

Arme paardjes allemaal, fijn dat ze zo opknappen!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:10

Brainless schreef:
tita schreef:
mooi stuk in de stenstor :j

maar ik blijf het zeggen het is water naar de zee dragen

Is ook zo hoor, maar wij hopen dat de EU wakker wordt en het probleem daar gaat aanpakken door bv voorlichting, opvang en medische zorg te verlenen.

Ik stel hier toch ook mijn vragen bij hoor. In eerste plaats omdat het inderdaad water naar de zee dragen is... Je 'red' er 5, maar voor die vijf die je red komen er weer 10 in de plaats. In tweede plaats hoop ik ook dat de EU wakker wordt, voor opvang en medische zorg zorgt, maar dan wel voor al de mensen die er nog in zware armoede leven. Zolang er nog zoveel Roemenen in extreme armoede leven, zal het leven van de paarden ginder er ook niet beter op worden. Dat de EU daar in eerste plaats maar eens voor zorgt.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:47

Ik heb vanmiddag het hele topic gelezen dat jullie nieuwe baasjes zochten.
& net dit topic. :D
Vind het echt top wat jullie doen, en hoe je de pony's ziet opknappen. Echt top ! :D

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:50

@ pashon, ik begrijp je volkomen hoor. ik zou hetzelfde hebben gedaan, ik bedoelde ook niet dat je hem moest gaan plukken, maar 5 kleine knipjes met de schaar omhoog is al een heel ander gezicht. maar als hij maar tevreden is he ;) hij ziet het zelf toch niet }>

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:47

unicumW schreef:
@ pashon, ik begrijp je volkomen hoor. ik zou hetzelfde hebben gedaan, ik bedoelde ook niet dat je hem moest gaan plukken, maar 5 kleine knipjes met de schaar omhoog is al een heel ander gezicht. maar als hij maar tevreden is he ;) hij ziet het zelf toch niet }>

dat snap ik, maar werd een beetje overladen met pb's waar ik mijn verstand had zitten om zijn voorpluk zo te knippen en dat de pony's beter bij een ander af waren enzo. werd een beetje geirriteerd daardoor :o

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:51

Meen je dat, wat vreselijk. := Trek je er niets van aan hij gaat er heus niet door gepest worden.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:52

Pashon schreef:
unicumW schreef:

dat snap ik, maar werd een beetje overladen met pb's waar ik mijn verstand had zitten om zijn voorpluk zo te knippen en dat de pony's beter bij een ander af waren enzo. werd een beetje geirriteerd daardoor :o

Ik lees al vanaf het begin braaf mee, maar wil toch even zeggen dat ik het dan niet met die mensen eens ben :D :(:) Eerst werken aan het aan de geesterlijke/lichamelijke toestand van de paarden is imo toch het normaalste en beste wat je kan doen, daarna komt het uiterlijk :j vind het super wat jullie allemaal doen! en aan zo'n recht geknipte voorlok ga ik mij echt niet ergeren hoor :n Voor alle nieuwe eigenaren en degene die het allemaal waar heeft gemaakt, rockwitch: Mijn complimenten! +:)+
Laatst bijgewerkt door Djoena op 03-05-09 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:54

katiavl schreef:
Meen je dat, wat vreselijk. := Trek je er niets van aan hij gaat er heus niet door gepest worden.

ik trek me er ook niks van aan, word een beetje moe als ik lees waar sommige mensen wel niet over kunnen zeuren :O
Zijn welzijn gaat voor een mooi uiterlijk, dat komt later wel.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:12

Alsof je door het knippen van een voorpluk een paard mishandelt... Gaat echt nergens over! :n Jullie doen super werk met deze paardjes en aan de foto's die tot nu toe te zien zijn geweest zijn ze al flink aan het opknappen! +:)+

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:23

Imre schreef:
Alsof je door het knippen van een voorpluk een paard mishandelt... Gaat echt nergens over! :n Jullie doen super werk met deze paardjes en aan de foto's die tot nu toe te zien zijn geweest zijn ze al flink aan het opknappen! +:)+

Inderdaad :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 11:27

ach jeetje moeten mensen zich nou druk gaan maken over een geknipte voorpluk? Sjonge jonge dat beest staat prima en hij kan nu gewoon normaal kijken. De vorige paarden hadden helemaal geen voorpluk, die waren in roemenie helemaal weggeknipt. Dus laten we ons nou niet druk maken over het feit dat Pashon het even wat makkelijker heeft gemaakt voor dit paardje om normaal te kijken. We mogen blij zijn dat deze nog leeft, want het was echt een close call toen hij koliekerig was.

pruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:42

Laat ze zeggen wat ze willen ik vind dat die voorpluk wel grappig.Noem het een modern kapsel. 8-) 8-)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 11:47

hahaha ja toch, wat maakt het nou uit, het is niet van levensbelang dat zijn voorpluk er mooi uit ziet.

pruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:56

Ik vind het erger als alles word kort geknipt. :? 8)7

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:04

Pashon heeft zeker weten het beste met het paard voor! Ze heeft het voor dat paard alleen maar gemakkelijker gemaakt om te kijken! Super gedaan! :)

Ik vind het trouwens echt súper wat jullie doen voor de paarden!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:13

het maakt mij totaal niet uit wat voor haarkapsel de paarden hebben ;) :(:)

hoofdzaak is dat ze erop vooruitgaan en dat gaan ze! +:)+

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:35

Heerlijk om te zien hoe ze vooruit zijn gegaan! :j Super hoor!

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:29

Pashon schreef:
unicumW schreef:

oh :+ haha, nou als ik dat had geweten had ik niks gezegd, is natuurlijk ook niet belangrijk hoe die eruit ziet, en zo was het ook niet bedoeld van mijn kant.. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:28

tantjeuh schreef:
Ik stel hier toch ook mijn vragen bij hoor. In eerste plaats omdat het inderdaad water naar de zee dragen is... Je 'red' er 5, maar voor die vijf die je red komen er weer 10 in de plaats. In tweede plaats hoop ik ook dat de EU wakker wordt, voor opvang en medische zorg zorgt, maar dan wel voor al de mensen die er nog in zware armoede leven. Zolang er nog zoveel Roemenen in extreme armoede leven, zal het leven van de paarden ginder er ook niet beter op worden. Dat de EU daar in eerste plaats maar eens voor zorgt.

Paarden waren wat makkelijker mee te nemen :+

Even serieus; natuurlijk heb je gelijk!!, maar op dit moment draaien er al heel wat stichtingen die hulp bieden in Roemenië eo.
Veel Roemenen (ook de Zigeuners) leven zo al eeuwen en de meeste vinden zichzelf absoluut niet arm.
Nu met de paarden kunnen we laten zien hoe schrijnend de situatie daar wordt, als ze (ao zigeuners) zelfs al hun "enig" waardevolst bezit al zo gaan behandelen moet het wel heel erg zijn.
Deze mensen gaan voor een hulpoproep (aan de EU) voor de dieren, hopelijk krijgen de Roemenen hun recht weer terug om met paard en wagen op de doorgaande wegen te mogen. Dan ben je het probleem al voor het grootste gedeelte kwijt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 22:31

Hey doos ben je weer thuis? hahaha je hond heeft het hier best naar zijn zin hoor, dus die hou ik mooi.

Maar tuurlijk weten we wel dat dit maar een druppeltje op een gloeiende plaat is, maar als wij die foto's krijgen, van paarden die gedumpt zijn, en die echt hulp nodig hebben omdat ze anders dood gaan. Tja ik kan gewoon niet mezelf dan omdraaien en verder mijn schouders ophalen. Want dat blijft in mijn hoofd rondspoken. En ik kan helpen, dus waarom zou ik het niet doen.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:10

De eerste leuke momentjes zijn nu te melden: (fotos houden jullie echt tegoed hoor!)

Gisteren werd er een ander paard naast Lass (mijn welshje) en Vodka gezet en Lass begon een beetje te showen en te patseren, en wat gebeurde er? Vodka keek het even aan en begon toen mee te doen, zo gaaf, ook rennen en draven en met haar hoofd schudden..even lekker gek doen! Heerlijk zulke momenten.
En gisteravond stonden Lass en Vodka elkaar lekker aan de rug te knabbelen, dat doet me echt goed.
Er komt iets meer vlees op de ribbetjes en ze voelt zich duidelijk lekkerder, het gaat dus eigenlijk gewoon...goed.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:25

hartstikke fijn om te lezen dat het met de dieren zo goed gaan!!
jullie kunnen trots zijn op jezelf

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:26

rockwitch schreef:
Maar tuurlijk weten we wel dat dit maar een druppeltje op een gloeiende plaat is, maar als wij die foto's krijgen, van paarden die gedumpt zijn, en die echt hulp nodig hebben omdat ze anders dood gaan. Tja ik kan gewoon niet mezelf dan omdraaien en verder mijn schouders ophalen. Want dat blijft in mijn hoofd rondspoken. En ik kan helpen, dus waarom zou ik het niet doen.

Heel begrijpelijk. Er zijn nog zoveel paarden die hulp nodig hebben, en er zullen er elke dag meer bij komen. Maar dat zou geen reden moeten zijn je om te draaien en te denken "het zijn er teveel, dus het heeft toch geen nut". Natuurlijk kun je ze niet allemaal redden, maar je doet wat je kan en je hebt er nu wel alweer vijf gered. Deze vijf hebben het nú al zoveel beter, en dat is alleen al de moeite waard je hier voor in te zetten. Het zijn er wél weer vijf die je hebt kunnen helpen (op een aantal van duizenden, maar déze vijf zijn in ieder geval op weg naar een beter leven).

_/-\o_ +:)+