liefst doe ik het zonder - ik vind het eigen verantwoording
op mijn verzorgpony's rijd ik ook genoeg zonder enzo
maar met springen eigenlijk altijd wel met
je weet maar nooit..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bovendien zit ie niet vervelend en houdt je haar uit je gezicht 

(ok die zijn meestal wat rustiger)
vind die cappen te groot/bol.
haha en daar rij ik bijna elke dag wel mee.
)PriscaZ schreef:Ben inderdaad wel benieuwd of iedereen die zonder cap rijdt er wel eens over nadenkt hoe het voor je ouders/man/familie/vrienden etc moet zijn om door het ziekenhuis of de politie of zo opgebeld te worden met het slechte nieuws dat je in coma ligt of erger... Mijn ouders hebben dat dus meegemaakt en alleen dat is gewoon al een reden om hem altijd op te hebben.
Mijn paard is ook helemaal betrouwbaar en doet nooit gek, maar er zijn ook vaak andere paarden in de bak, helicopters die in een laagvlieggebied tot de grond mogen, mensen die gaan vliegeren, honden die achter je aankomen, automobilisten die niet snappen dat je niet precies naast een paard flink gas moet geven of wat dan ook waar je zelf geen invloed op hebt.
Vooral smoesjes als hij zit niet lekker vind ik zo'n onzin... er zijn hartstikke veel verschillende merken te koop en er is er echt wel 1 die wel goed past. Daarna is het een kwestie van aanwennen.
sflj schreef:Ik rij graag zonder helm op mijn paard. Misschien is met veiliger maar heb meer lol, zonder. Mijn familie is blij dat ik lol heb...

PriscaZ schreef:ik voel graag de wind door m'n haar, hoor beter zonder cap, vind die bandjes achter m'n oren en onder m'n kin irritant en vind een pet veel mooier staan/ fijner zitten (want lichter, meerdere varianten, makkelijker op en af te zetten enz) dan een cap. Dus ja, voor mij maakt dat wel degelijk verschil.sflj schreef:Ik rij graag zonder helm op mijn paard. Misschien is met veiliger maar heb meer lol, zonder. Mijn familie is blij dat ik lol heb...
Leg mij dan eens uit waarom paardrijden met cap minder leuk is dan zonder cap? Dat snap i namelijk niet. Zelfde paard, zelfde activiteit die je doet, je hebt alleen wel of geen cap op. En dat zou dus betekenen dat je ook nooit met een petje of een muts rijdt, want dan heb je ook iets op je hoofd en blijkbaar drukt dat de pret...
Snoevie schreef:hey weer een cap-topic
zelf rij ik met,ook omdat het hier op stal verplicht is,maar ook is het ook gewoon veiliger,dat is aangetoond.
wat ik irritant en onverantwoordelijk vind,dat mensen lopen roepen: jamaar mijn paard is zo braaf er gebeurd nooit wat.
Dan denk ik: tja dat is wel heel erg naief.
Als je dan nog zegt: ja het is een kl*teding hij zit niet lekker,en ik weet dat er wel wat kan gebeuren,maar ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid.
Dan denk ik: inderdaad je eigen keus.
Maar het geklets over: jamaar mijn paard doet nooit wat(hij struikeld nooit zeker,en schrikken is ook onmogelijk),of dat een cap eigenlijk niet zo veilig is.......dan denk ik wel: wees dan eerlijk over de reden dat je m niet opzet.
Maarja opzich is het natuurlijk zo dat ieder dat zelf moet weten

sflj schreef:Charica schreef:LOL ga op de fiets zitten als je wind in de haar wilt hebben hahah
Je kunt ook op een hobbelpaard gaan zitten als je wilt paardrijden.