Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
tita schreef:Dat kan niet helemaal maar je kunt wel aan hand van een foto oordelen of je het paard leuk vind en of ie de moeite is om te gaan bezichtigen.
Je hebt een bepaalde prijsklasse in je hoofd en als er in die categorie (bv 4000-6000) niks leuks tussen staat, dan ga je automatisch naar een duurdere klasse.
Heel vaak denk ik dan![]()
hoe komen die mensen aan zo'n bedrag.
Neem wel aan dat jullie het met me eens zijn, dat de prijzen ze afgelopen jaren flink uit de grond zijn geschoten voor de paarden
kazary schreef:http://www.sporthorses.nl/scripts/detai ... ag=1&foto=
staat ook op marktplaats
Heel aansprekend dier bijvoorbeeld. Natuurlijk moet je hem in het echt gaan zien. Maar op de foto geen verkeerde.
als ie 10 cm groter was geweest had er wrs een ander prijskaartje aan gehangen. 
?? Pletje123 schreef:Lante schreef:Inderdaad Ilzas,
ik verkoop ook wel eens een paard, die is dan in mijn ogen minder dan mijn andere paarden, maar daardoor niet een slecht paard; ik heb geen slechte paarden. Een goeie eet namelijk net zoveel als een slechte.
Ik heb vorig jaar mijn sportpaard verkocht. Dat was echt een heel fijn paard die met nieuwe amazone zonder veel ervaring in de B is gestart en nu al weer bijna M mag starten. Voor de fokkerij vond ik haar net niet goed genoeg, maar het is een super fijn sportpaard. Onzin dus dat een goed paard niet in de weg kan staan.
Sorry Lante, maar dat denkt iedere fokker/paardenhouderDat is nou juist het probleem waar veel kopers tegen aan lopen. Teveel mensen denken dat ze een Salinero II op stal hebben staan, met de daarbij behorende vraagprijs.
tita schreef:Het gaat om het feit wat wil ik er voor uitgeven en voor wat voor bedrag staan de paarden te koop.
tita schreef:En ik ben ook niet van gisteren en zit ook al langer dan 20 jaar in de paarden dus ik weet ook wel dat een foto niet alles zegt.
tita schreef:Gewone paarden niks bijzonders waar men toch al gauw 15000 euro voor wilt zien enkel door de afstammeling en het uiterlijk.
tita schreef:Neem wel aan dat jullie het met me eens zijn, dat de prijzen ze afgelopen jaren flink uit de grond zijn geschoten voor de paarden
een voor mij niet mooie merrie 3 jaar vraagprijs 5000-10000Citaat:Dan laat je de paarden meer moeten kosten dan wat jij wilt uitgeven toch gewoon voor wat ze zijn?
Ik krijg de indruk dat jij voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Citaat:Je bent van 1976, het lijkt me sterk dat je op je 13e al een baan in de paarden had of in de handel zat...
lezen is niet je sterkste punt ik zit helemaal niet in de handel sterker nog zou niet eens willen ik rij vanaf mijn 10e dus iid 22 jaar heb al jaren eigen paard en genoeg gekeken en gezien.Citaat:Afstamming zal je bedoelen?
fouten mogen gemaakt worden sorryCitaat:Ja, maar alles wordt duurder, het zou vreemd zijn als dat bij paarden niet het geval zou zijn.
manic schreef:Ik zat ook rond de 3000 te denken. In die prijsklasse moet je wel erg goed uitkijken dat het dier gezond is. Als het te mooi klinkt om waar te zijn is dat ook meestal zo.
Mag ik vragen waarom het een KWPN (kruising) moet zijn? Papier lijkt zo onbelangrijk als je er mee wil doen wat jij wil doen (gewoon lol hebben!)
In plaats van hier te vragen wat zo een dier moet kosten kun je je beter afvragen wat je er aan uit wilt geven.
Vind jouw merrie wel heel gaaf vossie. Zeg voor de grap is wat de vraagprijs is?
CielitoLindo schreef:wat is de afstammeling dan kun je ook makkelijker zoeken op sporthorses
dus als iemand mij kan vertellen waarom deze merrie zo duur moet zijn, dan hoor ik het graag ik ben tenslotte ook maar een simpele amateur CielitoLindo schreef:is allemaal hypotetisch toch..
Het is maar net wat je prioriteit is: geld verdienen met de verkoop of een goed gevoel overhouden aan de verkoop. Voor mij is het toch het laatste belangrijker. Als je geluk hebt of een bijzonder goed paard, dan kan het beide... 
Ilzas schreef:kazary schreef:Ilzas, zomaar de vraag, waarom geen: BWP, geen NRPS?
Ach, BWP zou misschien nog mogen. Misschien vals gevoel van nationalisme![]()
NRPS gewoon niet. Dat vindt ik niks. Ik heb er een mening over die ik hier niet neer zet. En je zult zien: de volgende is een NRPS...