Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:30

ik heb vandaag het inlegvel voor Banjer's paspoort ontvangen :)

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:35

Ik heb een vraag

ik (nouja, niet ikzelf, maar de eigenaresse, maar ik moest er even achteraan gaan) heeft een paspoort van nhs.

nu loopt het tot blz. 36.
Maaar, op blz.27 staat: vaccinaties andere dan paardeninfluenza.

Is dit het zelfde?

In de inhoudsopgave staat ook niets over medische behandelingen.

Dooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:26

Heb met het HaflingerStamboek gebeld voor medisch inlegvel, mij wordt verteld dat na 2000 al een medische verklaring in je pony/paard paspoort moet zitten?!

Heb het ongeveer 3 keer nagekeken maar kan niets dat er op lijkt vinden...

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:49

xCondor schreef:
Ik heb een vraag

ik (nouja, niet ikzelf, maar de eigenaresse, maar ik moest er even achteraan gaan) heeft een paspoort van nhs.

nu loopt het tot blz. 36.
Maaar, op blz.27 staat: vaccinaties andere dan paardeninfluenza.

Is dit het zelfde?

In de inhoudsopgave staat ook niets over medische behandelingen.

Nee, dit is niet hetzelfde. Je moet bij de KNHS nog een inlegvel aanvragen :)

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:44

yip dan moet je idd nog eentje aanvragen

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:24

Ik heb 20 mei een inlegvel aangevraagd bij de knhs maar ik heb nog niks ontvangen. Wie weet hoe lang dit duurt?

Emmaa_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:00

Ik ben nu bezig met het aanvragen van een inlegvel op de KNHS site maar ik heb een vraagje:

Bedoelen ze met het levensnummer het registratie nummer? En het chipnummer op mijn startkaart is 0.. Terwijl ze wel gechipt is dus dit snap ik ook niet helemaal.. Kan iemand me hier even snel mee helpen?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:53

Ik heb het inlegvel gekregen. Maar nu vroeg ik me af, vullen jullie al gelijk in of je paard voor de slacht weg gaat of niet? Ik vul het nog even niet in. Mocht ik er later voor willen kiezen om mijn paard naar de slacht te willen doen, dan kan dit alsnog. Mocht mijn paard ziek worden en behandeling nodig hebben, waardoor ze niet meer geslacht kan worden, kan ik altijd nog invullen dat ze niet voor de slacht is bestemd.

AniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:56

hoelang hebben jullie moeten wachten op jullie inlegvel?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:31

Lynske78 schreef:
Ik heb 20 mei een inlegvel aangevraagd bij de knhs maar ik heb nog niks ontvangen. Wie weet hoe lang dit duurt?

Ik een week ervoor, heb ook nog niks ontvangen :n

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:59

18 juli word mijn verzorgpony van mij, en nu moet ze overgeschreven worden op mijn naam, maar ze moet ook nog een inlegvel! Kan dit tegelijk geregeld worden? Want voor het omzetten van eigenaar moet het paspoort opgestuurd worden met een ingevuld formulier enzo!
En moet het inlegvel telefonisch, of kan het ook via de site? Want ik kan het nergens vinden eigenlijk.
Je moet naam en adres opgeven van de aangevraagde, moet ik dan mijn adres doen, of nog die van de huidige eigenaren?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:40

Nell_ schreef:
18 juli word mijn verzorgpony van mij, en nu moet ze overgeschreven worden op mijn naam, maar ze moet ook nog een inlegvel! Kan dit tegelijk geregeld worden? Want voor het omzetten van eigenaar moet het paspoort opgestuurd worden met een ingevuld formulier enzo!
En moet het inlegvel telefonisch, of kan het ook via de site? Want ik kan het nergens vinden eigenlijk.
Ik heb het bij het kwpn ook in 1 keer aangevraagd, heb mijn paspoort opgestuurd (aangetekend) met daarbij een briefje dat ik het op mijn naam wilde zetten en daar bij het aanvraagformulier voor het inlegvel. Was binnen 3 weken geregeld.
Je moet naam en adres opgeven van de aangevraagde, moet ik dan mijn adres doen, of nog die van de huidige eigenaren? Je eigen gegevens

Denk er trouwens wel aan dat het inlegvel voor 1 juli aangevraagd moet worden, anders moet je een nieuw paspoort aanvragen, wat uiteraard duurder is.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:53

Het inlegvel zat er dus wel al in gelukkig! Alleen nu had de Da tegen de eigaren gezegd dat ik het zelf in moet vullen dat ze niet voor de slacht bestemd is, en dat hij er dan een stempel bij zet. Klopt dat?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:09

Wie weet of je verplicht bent het lidnummer in te vullen op het aanmeldformulier voor friese paarden?
Het gaat om het lidnummer KFPS...ik heb die namelijk helemaal niet.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:04

Ik heb het inlegvel net ontvangen.

aquila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:59

Emmaa_92 schreef:
Ik ben nu bezig met het aanvragen van een inlegvel op de KNHS site maar ik heb een vraagje:

Bedoelen ze met het levensnummer het registratie nummer? En het chipnummer op mijn startkaart is 0.. Terwijl ze wel gechipt is dus dit snap ik ook niet helemaal.. Kan iemand me hier even snel mee helpen?

Zo heb ik het in ieder geval wel ingevuld.

Levensnummer = registratienummer
Chipnummer = transpondernummer

Chipnummer staat bij mij op elke pagina + op pagina 6.
Die zou ik aanhouden bij het invullen.
Waar het nummer op je startkaart 0 is weet ik niet, maar dat lijkt me voor het aanvragen van het inlegvel niet uitmaken.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:01

Ik heb het twee dagen na het aanvragen al ontvangen, maar ik heb het via het NNFPS aangevraagd, niet via de KNHS.
Die krijgen ook veel meer aanvragen natuurlijk :) .

Tsunami_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:31

Ik heb de mijne via het KNHS ook vrij vlot ontvangen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:26

Ik heb de mijne na bijna 2 maand ontvangen :j (via KNHS)

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:04

Hallo,

Ik ben hier echt heel erg laat mee, maar ik hoorde pas vandaag dat je zo'n inlegvel moet hebben. En ik hoorde dat je het tot vandaag kon aanvragen en dat het ook via internet kon. Maar ik zie nergens wat. En mijn pony is een BWP (belgisch warmbloed paard) maar moet ik het dan ook bij de KNHS aanvragen of bij het BWP ik snap het allemaal niet!

Zou iemand mij kunnen helpen? :o

Groetjes Jorien

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:07

Dit moet je bij diegene die je paspoort heeft uitgegeven aanvragen. Dus als je pony een bwp is dan moet je het daar ook aanvragen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:10

Ik was helaas even mijn paspoort 'kwijt' en heb dus aan de hand van een startkaart het medisch inlegvel besteld, helaas kom ik er zojuist achter dat er in beide paspoorten dus al een 'causule' voor is opgenomen. Iemand enig idee of ik daarom nog niets heb gehoord van de KNHS?

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:34

Nou ik heb net maareens contact opgenomen met de KNHS.. ik heb in april al een bevestigigngsmail van hun gehad en begin Juni een brief waarin stond dat ze binnenkort die 7,50 van mijn rekening halen. Maar heb tot op heden nog helemaal niks van hun ontvangen. Nu maken ze een uitzondering omdat hun zeggen dat ze dit wel hebben verstuurd, want normaal geven ze het maar 1x uit. Nu moet ik alleen wel weken wachten. Zijn er meer mensen die dit hebben? Of ben ik weereens de enige

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:36

heb gisteren ook eindelijk het inlegvel ontvangen :)

Jeckyl: wel vervelend zeg! Ik heb het iig niet

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:13

JECKYLL schreef:
Nou ik heb net maareens contact opgenomen met de KNHS.. ik heb in april al een bevestigigngsmail van hun gehad en begin Juni een brief waarin stond dat ze binnenkort die 7,50 van mijn rekening halen. Maar heb tot op heden nog helemaal niks van hun ontvangen. Nu maken ze een uitzondering omdat hun zeggen dat ze dit wel hebben verstuurd, want normaal geven ze het maar 1x uit. Nu moet ik alleen wel weken wachten. Zijn er meer mensen die dit hebben? Of ben ik weereens de enige

Wij hebben wel de bevestigingsmail gehad, maar geen brief, hebben helemaal niets van de KNHS gehoord verder... Zal wel weer heel handig verlopen, de KNHS kennende. Gelukkig heb ik hem niet nodig, maar anders was dat weer goed geregeld.