shan schreef:Het is geen persoonlijke aanval naar iemand in het bijzonder ik zeg alleen dat ik niet vind dat mensen die bitloos rijden meegaander zijn dan mensen die wel met bit rijden.
Zoals je in mijn eerste post kunt opmaken rijdt ik ook regelmatig bitloos dus ik sta er positief tegenover, mits diegene die bitloos rijden hun paard zo kunnen laten lopen als in dressuurproeven gevraagd wordt, en als dit niet lukt, moeten ze niet gaan meuten over de jurering en discriminatie.
O, en er is trouwens nog geen keuze, het moet eerst nog maar gebeuren!
Ik denk ook wel dat het werkelijk gaat gebeuren, zie diverse reacties in dit topic van mensen die dit graag willen of al doen (Daan_Ordeal bijvoorbeeld
!!). De tijd zal het leren.
Ik neem ook aan dat je pas gaat starten, als je paard bitloos kan meelopen in een wedstrijd. Maar dat geldt net zo goed voor mensen die met bit rijden en daar zijn er ook meer dan genoeg van, die echt niet zomaar aan een wedstrijd mee kunnen doen. Niemand wil voor gek staan, toch?
Verder is het natuurlijk zaak dat de juryleden meewerken en eventuele vooroordelen opzij zetten. Kun je dat niet als jurylid, dan kun je je functie niet meer uitoefenen.