Het gevaar van bitloos rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het gevaar van bitloos rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:21

Paintlinger schreef:
Eerlijk gezegt Gast9373: lees ik bij jouw veel 'feiten' wat geen feiten zijn....Maar omdat je ze wel zodanig opschrijft worden ze voor lief genomen.

Zou jij mij kunnen vertellen hoe je weet dat de paardenmond het gevoeligste deel van het paard is...
Denk dat toch echt dat dat het oog is Knipoog

omdat ik een thuis opleiding heb gevolgt in de anatomie van een paard en dit uitvoerig is behandeld, en het lijkt mij niet dat wat je studeert op een school onzin is Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:22

over die ogen dacht ik ook haha

en ik ken het paard van vivalavida en die heeft gewoon een tik met z`n lip. kan geen foto`s zien hier, die zijn geblokkeerd Tong uitsteken Zit op m`n werk.. Nagelbijten / Gniffelen

maar ik weet ook niet waarom ze als meest vriendelijke bitloze optoming worden neergezet, lijkt mij een simpele sidepull namelijk

edit: zie weer te laat Tong uitsteken en wij hebben ook les gehad in anatomie van het paard, 2 jaar ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:23

Paintlinger schreef:
En paard wat niet met naar voren gerichtte oortjes loopt is niet per definitie ongelukkig...maar in de meeste gevallen geconcentreerd...

Punt!!! Mijn mormel loopt altijd met de oren niet naar voren gericht als hij aan het werk is. Puur concentratie. Ik krijg vaak te horen dat hij "niet blij kijkt" blabla, maar de mensen die verder kijken dan alleen de oren kunnen beamen dat er niks mis mee is, een dier wat niet lekker in zijn vel zit loopt niet met die dusdanige lossigheid in het lijf.

Cin, graag nadere gegevens van die opleiding Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:24

Paintlinger schreef:
En paard wat niet met naar voren gerichtte oortjes loopt is niet per definitie ongelukkig...maar in de meeste gevallen geconcentreerd...

ik kijk ook niet alleen naar de rogen maar de uidrukking van de ogen, daarin kan je een hoop zien ( ok ik bend an wat spiritueler aan gelegd dan de meeeste mensen en misschien komt t daardoor ) maar je kan aan een paardenhoofd zoveel zien, aan een uitdrukking ( als je meer wilt weten over de spiritele band die ik kan leggen met paarden moet je maar pmmen, loop hier niet te koop mee. maar dan kan je een hele hoop opmaken )

_Christine

Dat kiezen verhaal van cinnepin geloof ik niet in, mijn pony is 20 jaar en is vanaf zijn 4e met bit gereden (2 maal tot de Z2 en nu alweer L2 met winst) en de tandarts is vorige maand geweest en zijn tanden en kiezen waren absoluut niet afgesleten! Ze kon er zelfs nog aan veilen omdat ze te lang waren!

Paintlinger

Cinnepin schreef:
Paintlinger schreef:
Eerlijk gezegt Cinnepin: lees ik bij jouw veel 'feiten' wat geen feiten zijn....Maar omdat je ze wel zodanig opschrijft worden ze voor lief genomen.

Zou jij mij kunnen vertellen hoe je weet dat de paardenmond het gevoeligste deel van het paard is...
Denk dat toch echt dat dat het oog is Knipoog

omdat ik een thuis opleiding heb gevolgt in de anatomie van een paard en dit uitvoerig is behandeld, en het lijkt mij niet dat wat je studeert op een school onzin is Knipoog

Goh wat gek dat ik dan (met dezelfde opleiding) + die van paraveterinair er anders over denk Vork

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:25

Cinnepin schreef:
Paintlinger schreef:

ik kijk ook niet alleen naar de rogen maar de uidrukking van de ogen, daarin kan je een hoop zien ( ok ik bend an wat spiritueler aan gelegd dan de meeeste mensen en misschien komt t daardoor ) maar je kan aan een paardenhoofd zoveel zien, aan een uitdrukking ( als je meer wilt weten over de spiritele band die ik kan leggen met paarden moet je maar pmmen, loop hier niet te koop mee. maar dan kan je een hele hoop opmaken )

Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:26

dwaallicht schreef:
Cinnepin schreef:
Ik heb ook in het profiel wan vivalavida gekeken. T paard loopt ok. Maar als ik op de 1e foto en de 3e foto kijk doet t paard zijn mond open, ik denk toch dat dit komt door t bit. T bit doet pijn of zit niet lekker. Een paard gaat echt niet voor de lol met de mond open lopen. Dit word dan *gesnoerd* met de sperriem.
Op de 3e foto vind ik t paard ook zeker niet blij kijken. T paard loopt dan misschien ok, maar heeft ie er zelf ook plezier van?
Ik krijg bij die uitdrukking toch echt kriebels.

Vief kleppert graag met dr mond. Dat is een familietrekje.
(en ja, ik lees, en voor je wat gaat roepen, dit topic is door Rose gestart dus nee is niet zo gek.)

hahaha ooow ik heb geen tijd om te reageren maar das idd een tik.. met halster doet ze dat ook, in de wei ook en ongetwijfeld met bitloos ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:26

Zamora schreef:
over die ogen dacht ik ook haha

en ik ken het paard van vivalavida en die heeft gewoon een tik met z`n lip. kan geen foto`s zien hier, die zijn geblokkeerd Tong uitsteken Zit op m`n werk.. Nagelbijten / Gniffelen

maar ik weet ook niet waarom ze als meest vriendelijke bitloze optoming worden neergezet, lijkt mij een simpele sidepull namelijk

edit: zie weer te laat Tong uitsteken en wij hebben ook les gehad in anatomie van het paard, 2 jaar ofzo Nagelbijten / Gniffelen

ik heb een thuis studie gevolgt gericht op de atanomie en mijn certificaat gehaald. en weet er dus nog wel enigzins wat van en ook dat t geen onzin is wat ze je leren Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:27

dwaallicht, kom jij alleen dit topic betreden om op mij te katten en vooral niet ontopic te gaan? of discuseer mee over t onderwerp of blijf weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:27

Afbeelding

Dus als je jezelf "spiritueel" vind (groot woord hoor) kun je gelijk al vanalles uit de blik van een paard aflezen?
Try this one. Ik ben heullll benieuwd!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:28

Afbeelding

Nu mag jij vertellen waarom mijn paard z'n oren in z'n nek heeft??

(ik weet het zelf wel...maar vertel jij het eens cinnepin...Lachen )

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:29

Cinnepin schreef:
dwaallicht, kom jij alleen dit topic betreden om op mij te katten en vooral niet ontopic te gaan? of discuseer mee over t onderwerp of blijf weg!

beter lezen. btw, dit topic gaat niet over je zogenaamde spritualiteit en is niet door jou gestart. Als ik jou was zou ik de tips gewoon eens ter harte nemen ipv alles af te schuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:31

waarom krijg ik t idee dat er steeds meer *vriendjes* van bepaalde mensen ( VEENENDALERS DUS ) erbij worden gehaald die niet eens op t onderwerp blijven maar alleen mij aanspreken? Ik ben niet voor niets weggegaan uit t Veenendaaltopic! T gaat hier over bitloos, weet je, laatmaar....het blijft bij jullie t zelfde! Altijd als je met 1 een conflicht heb word gelijk de rest opgetrommelt en zit t halve veenendaal topic er weer, ze lezen t topic niet eens maar kijken op MIJN berichten ( en zeg niet dat tnnietw aar is want zelfs een stom iemand kan t opmerken ) om vervolgens alleen op mij te reageren, ik denk dat meer mensen dit in dit topic ookw el opvallen, jammer maar ik zeg dit topic vaarwel om dit kinderachtige vriendjespolitiek gedoe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:32

Ik kom niet uit Veenendaal hoor, maar ik was brandend nieuwsgierig naar je vermogen om aan de ogen van paarden die je niet kent, te kunnen aflezen wat er in die koppies omgaat!!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:32

Ik woon in Drenthe (noord drenthe) en ken niet 1 veenendaler Haha!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:34

Cinnepin schreef:
waarom krijg ik t idee dat er steeds meer *vriendjes* van bepaalde mensen ( VEENENDALERS DUS ) erbij worden gehaald die niet eens op t onderwerp blijven maar alleen mij aanspreken? Ik ben niet voor niets weggegaan uit t Veenendaaltopic! T gaat hier over bitloos, weet je, laatmaar....het blijft bij jullie t zelfde! Altijd als je met 1 een conflicht heb word gelijk de rest opgetrommelt en zit t halve veenendaal topic er weer, ze lezen t topic niet eens maar kijken op MIJN berichten ( en zeg niet dat tnnietw aar is want zelfs een stom iemand kan t opmerken ) om vervolgens alleen op mij te reageren, ik denk dat meer mensen dit in dit topic ookw el opvallen, jammer maar ik zeg dit topic vaarwel om dit kinderachtige vriendjespolitiek gedoe!

Lezen!!
Dit is een topic van Rose, mijn zusje. Wat heb jij daar dan te zoeken? Ik kijk wel eens als zij een topic heeft gepost ja, vind ik boeiend.
Dat jij daar in gaat zitten kan ik niet helpen. JIj zegt dat Vief dr mond open heeft, ik zeg waarom. Niks geks aan. Vervolgens ga jij je spiritualiteit erbij halen, dikke onzin. Doe es normaal zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:34

***wacht op verslag over de foto's*** Tomdiedom... tralala...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:35

Ik ook... wil best een gratis 'reading'... Clown

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:38

nu ik dit allemaal zo gelezen heb vraag ik me een paar dingen af Lachen

Is het nu beter voor het paard om met of zonder bit te rijden

En ik hoor vaak dat vooral fjorden een handje ervan hebben op de voorhand te gaan lopen, dit is door verschillende oefeningen wel op te lossen toch?

(even duidelijk ik ben een beginnende ruiter met eigen poownie ook een fjord en krijg 2x per week les gewoon de basis dingen) maar aangezien hier toch zoveel adviezen worden gegeven kan ik van sommige van jullie misschien nog wel wat leren Haha!

Ik rij voornamelijk buiten en als ik heeeel eerlijk ben heb ik er nog niet eens bij stilgestaan wat de gevolgen kunnen zijn van het veel op de voorhand lopen ipv de achterhand Bloos

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:42

Dat hangt imo van ruiter en paard of....
Niet zozeer alleen de combinatie ruiter-paard, maar je moet je een paar dingen afvragen wanneer je bitloos wil rijden.

-Waarom wil ik bitloos
-Heb ik me er genoeg in verdiept en weet ik waar ik aan begin
-Welke optoming werkt bij mijn paard (kwestie van proberen vind ik).
-Kijk na een periode bitloos terug en kijk of het wel beter bij je paard past dan een bit.
-Heb ik genoeg rijkunde om te beoordelen hoe ik dit aan moet pakken

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:46

Mijn opa en oma hebben heel vroeger in Veenendaal gewoond,mag ik nu ook meepraten? Clown

Het gevaar van het openen van een topic over bitloos rijden:OORLOG!

Is het nu echt niet mogenlijk om een beetje aardig te blijven(of anders gewoon iets anders te gaan doen)?

Niet eens zin om bijtelezen,terwijl het onderwerp me wel intereseert....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:48

We gaan weer goed nu hoor nu Cinnepin ons vaarwel heeft gezegd dus praat gerust mee Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:50

Paintlinger, ik vind je punten er toe bijdragen om tot een zinvolle discussie te komen. Was iedereen maar zo bewust bezig maar al te helaas is dat nog steeds niet het geval...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:52

Paintlinger schreef:
We gaan weer goed nu hoor nu Cinnepin ons vaarwel heeft gezegd dus praat gerust mee Lachen

OK,dan ga ik toch maar lezen Vork Haha!