Hypes in a horses life

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hypes in a horses life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:29

Kennelijk is mijn humor niet de jouwe, Bandida, ik zal je dan ook de rest besparen.....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:30

De vraag aan de TS om nader uitleg via pm moest maar zo:

Moderatoropmerking:
PB verwijderd

Nog een keer de vraag dan om nadere uitleg.
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 20-10-08 06:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: door TeeGee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:33

magda_90 schreef:
De vraag aan de TS om nader uitleg via pm moest maar zo:

Moderatoropmerking:
PB verwijderd

Nog een keer de vraag dan om nadere uitleg.

Ik heb helaas moeten temmen, het is verboden om PB's te publiceren op het forum, en dat heb jij nu wel gedaan. Je hebt hiermee de forumregels overtreden, Magda.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:34

Hoezo ben je sneu aan het doen. Eerst zo'n reactie terugsturen via pm, daarna uitlachen en dan zo doen. Hoe oud ben je.

[edit] en dat allemaal alleen maar omdat ik nader uitleg wil hebben wat je blijkbaar niet van plan bent om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:35

Ik doe niet sneu, Magda, ik geef gewoon aan waar ik wel en geen zin in heb! Tja en dat jij PB's openbaar maakt, dát mag niet!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:38

Je draait er om heen, zoals eerder keren is gebeurt. Ik vraag simpel om een uitleg. Van zulke reacties ben ik niet gediend, simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:39

Kijk, ik schrijf een column, Magda. Voorts blijf jij drammen om antwoorden te krijgen, die je wel weet en dáár ben ik niet van gediend.
Verder weet je blijkbaar nog niet hoe het vaak zit met columns en dergelijke. Vaak met een satirisch ondertoontje. Verder hoef je niet zo'n toon tegen me aan te slaan want ik had gemakkelijk je moeder kunnnen zijn. Dank u!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:42

Als ik antwoorden had geweten had ik de vraag niet gesteld. En ja ik weet wel het zit met columns en dergelijke, maar mag je dan niet nieuwsgierig zijn naar de achtergrond ervan? Mag je die vraag dan niet stellen, en als je eerder al geen antwoord kreeg, mag je hem dan niet nog keer stellen?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:44

suleilitha schreef:
Kennelijk is mijn humor niet de jouwe, Bandida, ik zal je dan ook de rest besparen.....

Ik denk het ook Suleilitha. Als het niet zo vol onwaarheden had gestaan had ik het wel grappig gevonden. Niks mis met eens goed de draak steken met de laatste hype. Maar 't moet er wel op zijn natuurlijk.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:47

en het topic krijgt een hele nare wending...
zonde want ik was het met veel interesse aan het volgen.

Het blijft gewoon interessant om te merken dat iedereen zo anders reageert op dit stukje tekst van de TS Haha!

Wat ik eruit haal is gewoon een beleving van iemand die het vroeger en nu vergelijkt. Het is eigenlijk meer als een Vlaams filmpje (de vlamingen onder ons kennen ze misschien nog wel, die kortverhaaltjes die je bij de zonnestraal of zonneland meekreeg Lachen ) te lezen.

Een schrijver van een bepaald boek, een roman of whatever, daar ga je toch ook niet mee in discussie omdat bepaalde passages niet stroken met wat jij vind of omdat je je aangesproken voelt?

het gaat dan ook niet om bepaalde zinnetjes maar om het grote geheel, denk ik dan.

Ik vind het een leuk stukje om te lezen en wacht rustig af op het vervolg TS Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:49

Het is niet omdat ik mij aangesproken voel, ik ben nieuwsgierig naar de achtergrond gedachte erover. En daar wordt geen antwoord op gegeven. Nu wordt ik als doordrammer bestempeld terwijl die informatie juist ervoor kan zorgen dat ik er net even anders tegen aan kijk, wat is daar mis mee?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:57

@magda_90: dat is het em juist je kan iemand niet zomaar naar de achtergrondgedachte van dit soort tekstjes vragen omdat je dan volgens mij wilt weten wat de meningen van die persoon zijn. Het gaat hier niet om meningen maar om beleving, het zijn twee verschillende dingen (naar mijn gevoel toch)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:59

Ik ben niet zozeer benieuwd naar haar mening, maar over het waarom van het stukje.

Ik hou er wel over op.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:04

Ik kan me dan weer wel vinden in het stuk. Niet het zo zwart wit weergeven, maar wel in de verschillen van "toen en nu". Wij hadden amper van een martingaal gehoord, en iedereen zag en deed ongeveer hetzelfde (vooral genieten van de pony's) tegenwoordig is het zo dat óf heel divoza er aanhangt, óf divoza is een vloek. En dat is klinkklare onzin. Ik denk dat het gros juist héél goed nadenkt over wat hij doet, wél een bit, of geen, wel een boomzadel of juist niet, wel en stal.......enz. En ieder kiest datgene wat het best bij hem of haar past. En op de mooiste manier in zijn of haar belevingswereld past. Maar ik ben er helemaal vanovertuigd dat als je als "herintreder" de paardenwereld weer binnenkomt je best even moet slikken.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:07

Wirobelgje schreef:
@magda_90: dat is het em juist je kan iemand niet zomaar naar de achtergrondgedachte van dit soort tekstjes vragen omdat je dan volgens mij wilt weten wat de meningen van die persoon zijn. Het gaat hier niet om meningen maar om beleving, het zijn twee verschillende dingen (naar mijn gevoel toch)

Mee eens en volgens mij is dit stukje niet bedoeld om zó letterlijk te nemen. De ts heeft ook aan gegeven dat het om een column gaat. Ik vind dat ts erg leuk schrijft en hopelijk komen er nog meer van dit soort stukjes. Haha!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:16

magda_90: nieuwsgierigheid is goed maar jou vraag "waarom de ts dit stukje schrijft" kan je gewoon niet beantwoorden.
Waarom schrijft iemand over een bepaald onderwerp? omdat dat op die moment in zijn/haar gedachten zit.
Ts zal er waarschijnlijk ineens een beeld over gekregen hebben en ze heeft het neergepend. Meer is er niet aan en meer kan je er niet achter zoeken.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:48

Ik heb het jaren als tradional gedaan omdat ik niet beter wist! Want iedereen deed het, dus ja wat doe je dan?
Nu doe ik het op de manier hoe mijn paardjes het het fijnst vinden.
En dat is voor mij het allerbelangrijkste. Knipoog
En dan kom ik uit op de 'natural' manier!
Dus lekker buiten 24/7 met maatjes, bitloos bevalt ons veel beter! Bekappen doet mijn tber en dat gaat super. Ze hebben hele sterke hoeven! Krachtvoer krijgen ze na hun werk een beetje! Geloof niet in boomloos. Heb een gewoon kunstof westernzadel wat heerlijk rijd en zit! Voor mijn andere pony heb ik een kunstof australian heerlijk!
Maar ik kan veel vinden in je verhaal hoor ts.
Ben nu ook al 40 dus weet ook hoe het toen ging. Maar was het toen beter voor de paarden? Ik denk het niet!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:13

Wirobelgje schreef:
magda_90: nieuwsgierigheid is goed maar jou vraag "waarom de ts dit stukje schrijft" kan je gewoon niet beantwoorden.

Dat vind ik wel. De eerste post is duidelijk een opiniestuk, dus zo vreemd is het toch niet dat lezers zich af vragen waar het vandaan komt en wat de reden er voor is? Verder staat het op een forum gepost, het lijkt me toch niet de bedoeling dat we dat allemaal lezen en dan zwijgen Knipoog

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:35

Ik vind het geweldig geschreven, en moet zeggen nu ik zelf goed 6 jaar een paardje heb, en een aantal dingen op de menselijke manier gedaan heb, kom ik er toch ook achter dat het paard gewoon lekker paard moet blijven en niet als mens behandeld moet worden ... (En zag me paard daar ook van opknappen en weer paard worden )

echt schitterend geschreven, misschien inderdaad de moeite waard om het ergens in een blad te laten publiceren ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:38

Pffft, ik zal even vertellen hoe het tot stand is gekomen, het stuk.
Na het bezoeken van een dressuurwedstrijd zaten mijn lief en ik daar 's avonds nog even over na te praten. Glaasje erbij, gezellig, beetje er op los filosoferen.
En dan ga je inderdaad vergelijken. Ik heb toen pen en papier gepakt en zo is het gekomen.
Maar het is niet zo dat alles uit de dikke duim komt. Ik heb gewoon in mijn leven erg veel gezien en meegemaakt en dat neem je dan toch wel mee.
En ach........ als je een boek niet leuk vindt dan koop je het niet, en als een stuk je niet aan staat, je hoeft het niet te lezen, hoor.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:51

magda_90 schreef:
Het is niet omdat ik mij aangesproken voel, ik ben nieuwsgierig naar de achtergrond gedachte erover. En daar wordt geen antwoord op gegeven. Nu wordt ik als doordrammer bestempeld terwijl die informatie juist ervoor kan zorgen dat ik er net even anders tegen aan kijk, wat is daar mis mee?

Tja, die achtergrondgedachte lijkt mij nou juist niet zo moeilijk...

Je moet het verhaal van de TS uit de openingspost met een klein korreltje zout nemen, hoewel er een hele grote kern van waarheid in zit. In ieder geval, ik vind het geniaal geschreven en ben het er helemaal mee eens!! Gewoon nuchter paardenhouden, dat zouden we hier eens wat meer moeten doen, i.p.v. al dat (NH-)gezweef Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:22

Ik vind het een interesant stuk hoor.
Leuk om te lezen hoe het er vroeger aan toe ging Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:28

magda_90 schreef:
Zoals eerder gezegd, je hebt iets gehoord en zonder verder te informeren schreeuw je het van de daken.

Magda, wat je hier neer hebt gezet is geen argument, op geen enkele manier Lachen. TS snapt het juist heel erg goed en ziet met lede ogen op wat een gekke manier de paardenhouderij is veranderd. Deze column had ook over spelende kinderen kunnen gaan, zoals wij vroeger met stoepkrijt en een springtouw uren zoet waren en je tegenwoordig toch minstens iets op batterijen nodig hebt om je te vermaken. Zo is het in de paardenwereld ook gegaan en heeft dat op deze manier onder woorden gebracht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:40

suleilitha schreef:
Ik weiger er aan te wennen omdat ik op paardengebied slechts op mijn ziel wordt getrapt door mensen die vooral handelen vanuit onkunde en zuinigheid. Bovendien is hun beperkte kennis nergens op gestaafd omdat de meerderheid onder de NH-bevolking nog maar luttele jaren in de paarden zit en de gevolgen van NH op lange termijn nog niet bekend zijn.

Briljant ROFL

En rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst Clown

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:47

Ik vind het overigens wel heel opvallend dat de naturals hier als door een wesp gestoken reageren. Blijkbaar hebben de traditionals bij het andere stukje wél een gevoel voor humor Vork