Tinkers in de BIT

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:14

Whow, een dagje niet gekeken en 3 blz erbij.... Gaat lekker zo...

Maar goed... Volgens mij begint het nu een beetje een *ruzie* topic te worden... Weet niet of dat nu juist de bedoeling was...

Mijn (waarschijnlijk, en hopenlijk) laatste woorden in dit topic:

Tinkers zijn heerlijke recreatiepaarden/pony's. All round, je maakt er een sprongetje mee, dressuurt af en toe, maar vooral: lekker het bos in en mennen! Heb alstjeblieft geen al te hoge verwachtingen van je paardje, is niet eerlijk tegenover hem/haar. Wil je echt!!!! wedstrijden rijden, neem dan een warmbloedje. Als je Tinker een beetje talent heeft, heel fijn, maar prijs hem/haar ajb niet de hemel in. Grand Prix zal ie nooit lopen.

Tinkers reageren anders dan warmbloeden: Jij kwaad op mij? Ach.... Doe even rustig! Zijn cooler, relaxter. En daarom zo geschikt voor het all-round werk. Geen toppers, maar all-rounders....

Ieder z'n meug, de een is er helemaal gek van (me included), de ander vind er niks aan. Maar de Tinker-gekken moeten in mijn ogen ook wel een beetje realistisch blijven.

Denk aan jezelf, denk aan je Tinker, hou een beetje eigenwaarde. Heb lekker plezier met je Tinker, op welk gebied ook. Maar ga niet anderen zitten afzeiken omdat ze gewoon niet zo gechameerd zijn van *jouw* ras.

Renée

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:16

Iedereen hier heeft het maar over een Tinker kan dit niet/wel en een Kwpn kan dat niet/wel .....maar ligt het ook voor een gedeelte niet aan de ruiter ....er zijn er die kunnen Bonfire(om in de sfeer te blijven) nog niet laten wijken....
Ik ben het er wel mee eens dat een Tinker nou niet echt een sportpaard is maar het zijn nou ook niet echt gevlekte schillenknollen.Ik rijd zelf alleen recreatie maar dat wil niet zeggen dat mijn Tink er als een sukkel bij loopt ,hij loopt echt wel ontspannen afgebogen en kan wat wijken enz. eigenlijk doe ik hetzelfde als toen ik nog op ECHTE paarden reed.... Verward gek he

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:16

IK zeik ze ook niet af als t allen zo is dat ze er niet van gecharmeerd zijn! Maar men (zeg niet dat iedere niet tinkerfan dat hier doet!) moet ophouden de tinker af te kraken en aan te komen met allerlei hersenspinsels

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:22

Amen Renee Haha! Mogen de wijzen maar toch weer eens ook uit het oosten komen Knipoog (en dit laatste is natuurlijk als een grap bedoelt!!!)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:23

Renée... geen reactie? Tong uitsteken

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 21:25

En waarom de ruiters die het wel willen proberen in de dressuur de grond in trappen? Ik ben een op en top dressuurruiter die altijd wpn ers heeft gereden. Nadat mijn vorige pony dood ging kreeg ik de kans om Irish in te rijden, en ja ik heb vaak gedacht van wat moet ik met zo een paard, wat moet ik in godesnaam met een tinker. En mijn stalgenoten verklaarden me voor gek. Ook ben ik meerdere keren in janken uitgebarsten omdat ze alleen nog maar steigerde en bokte. En nee dat waren geen kleine bokjes want madam is dus echt niet te lomp om haar kont op te tillen. Verder was iedereen van mening dat ze nooit zou leren galloperen. Nu heeft ze in haar proeven nog nooit lager dan een 8 voor galop gehad. En tsja sommige jury''s zijn bevooroordeeld. Maar er zijn ook jury's die na het rijden naar me toe komen om te zeggen dat ze genoten hebben! Juist omdat ik met zo een apart paard rij. Ben ik minderwaardig omdat ik nu een tinker rij? Ben ik een beginner, manege ruiter mischien? Nee ik ben iemand die net als elke ruiter met een KWPN'er die wedstrijden rijdt droomt van een start in de Z, dom? onhaalbaar? Mischien wel, maar als ik die droom heb en bereid ben om hem na te streven en bovenal bereid ben om er in te geloven. Wie zijn jullie dan om mijn paard en mij te beoordelen? Want elk paard is anders, en elk ras is anders. Maar is het ene ras minder geschikt dan het andere? Tuurlijk niet. Het zal wat moeilijker gaan met een tinker, maar zoals ik van mijn overleden pony geleerd heb: de stars are the limit.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:28

snowdon"]
[quote="Dorine schreef:
Snowdon, ff nog vraagje:

Jouw Tinker steigert dus soms, in wat voor situaties is dat?
Reactie van verzet of angst of nog wat anders?
Hoe is hij te overtuigen toch voorwaarts te gaan?

Ben ineens toch benieuwd hoe verschillende Tinkers in de rijbak reageren als je wilt dressuren en ze hebben een dag dat ze niet willen werken zeg maar. Of een moment.
Hoe gaan ze in verzet? Staken, wat houdt dat in bij jullie?
Of bokken ze wel eens en wanneer dan? Steigeren en wanneer?

Ok ik zal fluisteren Knipoog Ik weet natuurlijk niet hoe andere tinkers staken, ookal zouden t stakende tinkers zijn, bij mij heb ik naast snowdon nog geen andere stakende tinkers meegemaakt (gammon een klein beetje dan)

[/quote]

Gammon staakte niet, die liep er letterlijk de kantjes vanaf omdat je te voorzichtig reed. Haha! Hij is net als mij, liever lui dan moe...

En ik ben gek met mijn Tinkertje om datgene wat hij is en kan. Ik sta al bijna in de bak te juichen als hij aan de longe een half rondje VWNW loopt, maar ja, we zijn beide nog groen dus dat kan de reden van mijn enthousiasme zijn.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:36

Helaas, kan het niet laten...
Lonneke... Heel fijn dat die van jou talent heeft, maar het merendeel heeft het gewoon niet... Dat heb ik ook al een paar keer gezegd...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:37

Pellie schreef:
Gammon staakte niet, die liep er letterlijk de kantjes vanaf omdat je te voorzichtig reed. Haha! Hij is net als mij, liever lui dan moe...

Weglopen bij het opstappen is ook een vorm van staken, zo ook het hoofd omhoog gooien als teken van niet willen. Ok ik reed hem voorzichtig, maar als ik hem ff wat vroeg was t duidelijk dat ie eigenlijk niet wilde...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:38

*Tequila* schreef:
Helaas, kan het niet laten...
Lonneke... Heel fijn dat die van jou talent heeft, maar het merendeel heeft het gewoon niet... Dat heb ik ook al een paar keer gezegd...

foei Renée Knipoog (sorry beetje humor tussendoor mag toch wel? Tis al zo'n serieuze boel hier...

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:39

[quote="tinkernikky]
En zoals Marjolein al zei over haar tinker zal haar tinker daarvan er zo eentje wel zijn die niet geschikt is voor de dressuur sport.Ik bedoel zij heeft zelf wel de beste kijk op haar paard. En zal wel weten wat haar paard en niet kan.
[/quote]

Idd weet ik dondersgoed wat mijn tinker wel en wat mijn tinker niet kan, mijn tinker is naar mijn mening een van de tinekrs die wel geschikt is voor de dressuursport, en ik wil ook met haar gaan starten op termijn, maar ik ben wel realistisch genoeg om niet te denken dat ik hoog eindig. Dat verwacht ik niet van haar en met die intentie ga ik ook niet starten. Oordeel dus niet over mijn tinker zolang je haar nog niet in t echt gezien hebt.
Laatst bijgewerkt door Marjolein op 06-02-03 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:41

Maar Monique is niet eigenwijs... Nee hoor... En ze hoeft ook helemaal niet het laatste woord te hebben...

Marjolein, ik ben het volledig met jou eens hoor...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:43

*Tequila* schreef:
Maar Monique is niet eigenwijs... Nee hoor... En ze hoeft ook helemaal niet het laatste woorde te hebben...

Veel tinkermensen, including me zijn nu eenmaal eigenwijs *LOL*

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:44

Jij bent niet eigenwijs, jij bent lief! Lovers

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:44

zeg eh, dat hoort in dat andere topic thuis Knipoog

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:57

weet je wat het is:...

het begint er gewoon op te lijken, dat de tinker niets goed kan doen..

daarmee bedoel ik dat hier de laatste tijd veel discussies zijn over de 'pittige' tinker, en nu weer over de 'wedstrijd' tinker,
het is raar als je tinker braaf is en het is raar als je wedstrijd wil gaan rijden, want wat je ook zegt er is altijd wel iemand die het er weer niet mee eens is, waardoor je weer zo'n duscussie krijgt,
ik ben eigenlijk helemaal geen dresuur ruiter (amazone Knipoog ) want ik doe vanalles met mijn tink, waaronder dressuur wat op het moment gewoon lekker gaat (vind ik..) dus wagen we het er gewoon op, veel vrienden van mij rijden wedstrijd en dan ga ik vaak kijken en dan denk ik bij mezelf vaak ow wat gaaf als ik hier tussen al die sjieke paardjes zou rijden, weer eens wat anders, en als ik dan een mega mooi sjiek paard zie die niet eens aan de teugel loopt dan denk ik; jeetje dat kan die lompe knol ( Clown sorry) van mij wel beter, dus ik rijdt straks gewoon voor de lol mee, en als het niets wordt dan is er toch niets makkelijker dan te denken nou ja jammer dan.... er zijn nog genoeg leuke dingen om te doen..

ik vind dat je de tinker overal voor kan gebruiken,
(en niet alleen maar voor de kar..)
maar echt hoog niveau is gewoon niet voor elke tinker weggelegd..

maarrrrrrr niet geschoten is altijd mis..... Haha!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:01

ik heb in dit topic bijna net zoveel berichtjes geschreven als in alle topics bij elkaar wahhhhhhhhhhhhhhhhhhahahhahhaa Haha!

Ik zeik ook geen kwpners af en hun eigenaar net zo min als dat ze mij afzeiken en of mijn tinker(ons ras)... Schijnheilig

Ik sta op een stal met allemaal kwpners en qwarters( ben de enige koudbloed mens) en ze zijn allemaal even gek op mij en mijn tinkers en trots dat ik hun stalgenootje ben met mijn knollies op mijn manier ben ik zeker aanwezig en men acsepteerd mij zo als ik ben en zoals mijn paarden zijn.
Bij ons op stal wordt de dressuur sport kei hard beoefend en er is een paard die nu getraint is in duitsland op grant prix nivo hij is vorige maand terug gekomen(nu alleen de ruiter nog)..
En die mensen complimenteren mij over mijn tinkers en vinden hem harstikke mooi en lief en zeker heel speciaal.
Ik heb er twee en de ene vind onze kapanda leuk en de andere vind Riccardo weer leuker. saken verschillen en dat mag ik vind de ene kwpner ook mooier dan de andere.
Maar zoveel negatief gedoe als hier heb ik bij mij op stal nog niet mee gemaakt van kwpner eigenaars zeg.

Bij ons op stal laat iedereen elkaar in de eigenwaarde al ziet iemand achterste voren op zijn paard. dat moet die gene dan helemaal zelf weten.

Er is ook een ruiter met een quarter die veel aan NHS det die rijd met een hoepel en verder niks, en die kan en mag lekker doen wat ze leuk vind.
Zonder dat andere daar over gaan oordelen.
Er wordt alleen geintereseert gevraagt wat ze aan het doen is en sommige willen het voor de lol ook wel eens doen met hun paard.

Op het gebied van snelheid, is mijn tinker tot nu toe wel een uitblinker op onze stal.
De meeste paarden kunnen hem niet bij houden in draf, en in de galop rent hij ook de meeste er uit, de enige die ric er uit rent is replika(een arabier) en die van Thirza (sya)zal hem er ook wel uit racen wahhhhahah

Dus een tinker zou ook een geschikt paard zijn voor de endurance.
Ze hebben ook een sterk uithoudings vermogen.
Ik zeg nu niet dat een tinker een uitermate geschikt gefokte endurace paard is!
Kom ik toch weer uit op de veelzijdigheid van de tinker, en dat hij daarin een uitblinker zou kunnen zijn op andere rassen.

Niet dat persé het ras tinker een uitblinker moet zijn voor mijn gevoel hoor.
Want wat heb ik er aan op mijn buitenritjes op zondag morgen?

maar inderdaad zoals vele hier al schreven zoalng je maar lol hebt met je eigen paard dan is het goed.

En dat heb ik ik ben 1 van de gelukkigste paarden bezitters op de aarde.
Ik heb het enorm getroffen met mijn Tinkers, en dan heb ik het alleen al over zijn karakter en niet over zijn kunnen.
We zijn echt de beste maatjes. Zijn aan elkaar gewaagt.
We voelen elkaar goed aan. En ik heb maar weinig ruzie met hem.

En dat kunnen meerdere tinker eigenaren beweren..

Monique

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:04

Marjolein schreef:
[quote="tinkernikky]
En zoals Marjolein al zei over haar tinker zal haar tinker daarvan er zo eentje wel zijn die niet geschikt is voor de dressuur sport.Ik bedoel zij heeft zelf wel de beste kijk op haar paard. En zal wel weten wat haar paard en niet kan.

Idd weet ik dondersgoed wat mijn tinker wel en wat mijn tinker niet kan, mijn tinker is naar mijn mening een van de tinekrs die wel geschikt is voor de dressuursport, en ik wil ook met haar gaan starten op termijn, maar ik ben wel realistisch genoeg om niet te denken dat ik hoog eindig. Dat verwacht ik niet van haar en met die intentie ga ik ook niet starten. Oordeel dus niet over mijn tinker zolang je haar nog niet in t echt gezien hebt.
[/quote]

Ik oordeel helemaal niet over jou tinker.
We hadden het alleen over de gemiddelde tinker, waarvan je nu ook zelf aan geeft jou tinker er 1 van is.

Is dat niet zo dan is jou tinker beter dan de gemiddelde tinker>?

Mon

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:11

SuperQuinta schreef:
weet je wat het is:...

het begint er gewoon op te lijken, dat de tinker niets goed kan doen..

daarmee bedoel ik dat hier de laatste tijd veel discussies zijn over de 'pittige' tinker, en nu weer over de 'wedstrijd' tinker,
het is raar als je tinker braaf is en het is raar als je wedstrijd wil gaan rijden, want wat je ook zegt er is altijd wel iemand die het er weer niet mee eens is, waardoor je weer zo'n duscussie krijgt,
ik ben eigenlijk helemaal geen dresuur ruiter (amazone Knipoog ) want ik doe vanalles met mijn tink, waaronder dressuur wat op het moment gewoon lekker gaat (vind ik..) dus wagen we het er gewoon op, veel vrienden van mij rijden wedstrijd en dan ga ik vaak kijken en dan denk ik bij mezelf vaak ow wat gaaf als ik hier tussen al die sjieke paardjes zou rijden, weer eens wat anders, en als ik dan een mega mooi sjiek paard zie die niet eens aan de teugel loopt dan denk ik; jeetje dat kan die lompe knol ( Clown sorry) van mij wel beter, dus ik rijdt straks gewoon voor de lol mee, en als het niets wordt dan is er toch niets makkelijker dan te denken nou ja jammer dan.... er zijn nog genoeg leuke dingen om te doen..

ik vind dat je de tinker overal voor kan gebruiken,
(en niet alleen maar voor de kar..)
maar echt hoog niveau is gewoon niet voor elke tinker weggelegd..

maarrrrrrr niet geschoten is altijd mis..... Haha!

ff een kleine aanvulling maar echt hoog is gewoon niet voor elke tinker weg gelegt, dat is uberhaubt niet weg gelegt voor iedere ruiter op welk paard we het dan ook hebben..

monique

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 22:13

ja moniek zo kom je wel aan al die berichtjes als je dubbel post Tong uitsteken

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:14

daar geef ik je helemaal gelijk in....
al kocht ik vandaag nog een Z paard,
dan zou ik over 10 jaar nog geen Z rijden... Bloos Haha!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:23

irish_lady schreef:
ja moniek zo kom je wel aan al die berichtjes als je dubbel post Tong uitsteken

wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahahahahhah had hem al snel weggehaalt, ging perongeluk.
me pc wordt een beetje traaaaaaaaag van al dat gebok hier, en dus dacht ik hey hij blijft steken en dus nog een keer op ok klikken en toen stond hij er dubbel....dom dom dom..

Monique

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:26

tinkernikky"]
[quote="Marjolein schreef:
[quote="tinkernikky]

We hadden het alleen over de gemiddelde tinker, waarvan je nu ook zelf aan geeft jou tinker er 1 van is.

Mon
[/quote]
je zegt toch echt dat mijn tinker geen dressuur type is?
en ik wil wel best zeggen dat mijn tinker meer aanleg heeft voor dressuur dan de gemiddelde tinker. Dat heeft ze ook.

een tinekr kan net zo goed de B doorlopen als elk ander paard, ind e B worden gehoorzaamheidsoefeningen gevraagd die elk paard hoort te kunnen, pas in de hogere dressuur (M of hoger, dat is nog de basis) krijg je pas te maken met lichamelijke tekortkomingen, enja die heeft een tinker nu eenmaal.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:31

Lezen is een kunst...

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:37

Marjolein"]
[quote="tinkernikky"][quote="Marjolein schreef:
[quote="tinkernikky]

Mon
[/quote]
je zegt toch echt dat mijn tinker geen dressuur type is?
en ik wil wel best zeggen dat mijn tinker meer aanleg heeft voor dressuur dan de gemiddelde tinker. Dat heeft ze ook.

een tinekr kan net zo goed de B doorlopen als elk ander paard, ind e B worden gehoorzaamheidsoefeningen gevraagd die elk paard hoort te kunnen, pas in de hogere dressuur (M of hoger, dat is nog de basis) krijg je pas te maken met lichamelijke tekortkomingen, enja die heeft een tinker nu eenmaal.
[/quote]

Er staat niet dat ik vind dat jou paard niet geschikt is, die indruk heb je zelf gewekt. Want jij bent realistisch genoeg dat zelf in te zien dat jou paar dat niet kan schrijf je zelf omdat de bouw van jou paard daar niet naar is, we hebben het hier niet over de B we hebben het hier over de dessuur sport! De B haalt een shetlander ook namelijk.
Ik wist niet dat je dan al over sport praate, de B betekend namelijk Basis,en ieder paard is basis gerechtigt.(beginners)B van baisis(gangen) of beginners..maakt mij niet uit.

"En zoals Marjolein al zei over haar tinker zal haar tinker daarvan er zo eentje wel zijn die niet geschikt is voor de dressuur sport'

wat ik dus schreef ik wat jij hier zelf zegt:
pas in de hogere dressuur (M of hoger, dat is nog de basis) krijg je pas te maken met lichamelijke tekortkomingen, enja die heeft een tinker nu eenmaal.

en inderdaad lezen is dan een kunst.

Monique