Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
snowdon"]
[quote="Dorine schreef:Snowdon, ff nog vraagje:
Jouw Tinker steigert dus soms, in wat voor situaties is dat?
Reactie van verzet of angst of nog wat anders?
Hoe is hij te overtuigen toch voorwaarts te gaan?
Ben ineens toch benieuwd hoe verschillende Tinkers in de rijbak reageren als je wilt dressuren en ze hebben een dag dat ze niet willen werken zeg maar. Of een moment.
Hoe gaan ze in verzet? Staken, wat houdt dat in bij jullie?
Of bokken ze wel eens en wanneer dan? Steigeren en wanneer?
Pellie schreef:Gammon staakte niet, die liep er letterlijk de kantjes vanaf omdat je te voorzichtig reed.Hij is net als mij, liever lui dan moe...
Marjolein schreef:[quote="tinkernikky]
En zoals Marjolein al zei over haar tinker zal haar tinker daarvan er zo eentje wel zijn die niet geschikt is voor de dressuur sport.Ik bedoel zij heeft zelf wel de beste kijk op haar paard. En zal wel weten wat haar paard en niet kan.
SuperQuinta schreef:weet je wat het is:...
het begint er gewoon op te lijken, dat de tinker niets goed kan doen..
daarmee bedoel ik dat hier de laatste tijd veel discussies zijn over de 'pittige' tinker, en nu weer over de 'wedstrijd' tinker,
het is raar als je tinker braaf is en het is raar als je wedstrijd wil gaan rijden, want wat je ook zegt er is altijd wel iemand die het er weer niet mee eens is, waardoor je weer zo'n duscussie krijgt,
ik ben eigenlijk helemaal geen dresuur ruiter (amazone) want ik doe vanalles met mijn tink, waaronder dressuur wat op het moment gewoon lekker gaat (vind ik..) dus wagen we het er gewoon op, veel vrienden van mij rijden wedstrijd en dan ga ik vaak kijken en dan denk ik bij mezelf vaak ow wat gaaf als ik hier tussen al die sjieke paardjes zou rijden, weer eens wat anders, en als ik dan een mega mooi sjiek paard zie die niet eens aan de teugel loopt dan denk ik; jeetje dat kan die lompe knol (
sorry) van mij wel beter, dus ik rijdt straks gewoon voor de lol mee, en als het niets wordt dan is er toch niets makkelijker dan te denken nou ja jammer dan.... er zijn nog genoeg leuke dingen om te doen..
ik vind dat je de tinker overal voor kan gebruiken,
(en niet alleen maar voor de kar..)
maar echt hoog niveau is gewoon niet voor elke tinker weggelegd..
maarrrrrrr niet geschoten is altijd mis.....
irish_lady schreef:ja moniek zo kom je wel aan al die berichtjes als je dubbel post
tinkernikky"]
[quote="Marjolein schreef:[quote="tinkernikky]
En zoals Marjolein al zei over haar tinker zal haar tinker daarvan er zo eentje wel zijn die niet geschikt is voor de dressuur sport.Ik bedoel zij heeft zelf wel de beste kijk op haar paard. En zal wel weten wat haar paard en niet kan.
Idd weet ik dondersgoed wat mijn tinker wel en wat mijn tinker niet kan, mijn tinker is naar mijn mening een van de tinekrs die wel geschikt is voor de dressuursport, en ik wil ook met haar gaan starten op termijn, maar ik ben wel realistisch genoeg om niet te denken dat ik hoog eindig. Dat verwacht ik niet van haar en met die intentie ga ik ook niet starten. Oordeel dus niet over mijn tinker zolang je haar nog niet in t echt gezien hebt.
Marjolein"]
[quote="tinkernikky"][quote="Marjolein schreef:[quote="tinkernikky]
Idd weet ik dondersgoed wat mijn tinker wel en wat mijn tinker niet kan, mijn tinker is naar mijn mening een van de tinekrs die wel geschikt is voor de dressuursport, en ik wil ook met haar gaan starten op termijn, maar ik ben wel realistisch genoeg om niet te denken dat ik hoog eindig. Dat verwacht ik niet van haar en met die intentie ga ik ook niet starten. Oordeel dus niet over mijn tinker zolang je haar nog niet in t echt gezien hebt.