Nanne schreef:Voortaan eerst even research doen en dan pas je mond opentrekken Arabesk...
Idd, dingen becritiseren terwijl je het eigelijk niet eens weet waar je het over hebt.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Nanne schreef:Voortaan eerst even research doen en dan pas je mond opentrekken Arabesk...
Rozanne schreef:Nanne schreef:Voortaan eerst even research doen en dan pas je mond opentrekken Arabesk...
Idd, dingen becritiseren terwijl je het eigelijk niet eens weet waar je het over hebt.
Cyntje schreef:Toen ik de titel al las... kon ik de TS al raden...![]()
Ga met het commentaar van de rest mee... het zal allemaal wel meevallen hoor
Niezzz schreef:Cyntje schreef:Toen ik de titel al las... kon ik de TS al raden...![]()
Ga met het commentaar van de rest mee... het zal allemaal wel meevallen hoor
Jij ook al?
Tja wat moet ik hiermee? Dan moet je bij de organisatie gaan klagen en niet op bokt, wij kunnen er niks aan veranderen.
De organisatie wél.
Slotty schreef:gaat arabesk nog wel reageren? vorige keer waren er ook zoveel vragen, en kwam er geen antwoord van haar kant..
dus hier nog een vraag: arabesk, wat wil je hiermee berijken? (en dat is gewoon een oprechte vraag)
Juul schreef:Marloes weidegang hoort eigenlijk wel bij een goed leven voor een paard, net als lichamelijk contact met soortgenoten. Lopen en grazen is 1 van de basisdingen voor paarden eigenlijk. Dat is goed voor ze en daar genieten ze van. Ook ik ben er voor. Maar zoals Arabesk die dat constant moet laten horen en iedereen wil veranderen, dat heeft echt geen zin en iedereen wordt er geïrriteerd door. Mensen kun je toch niet veranderen.
MarloesDijs schreef:[naam] schreef:Marloes weidegang hoort eigenlijk wel bij een goed leven voor een paard, net als lichamelijk contact met soortgenoten. Lopen en grazen is 1 van de basisdingen voor paarden eigenlijk. Dat is goed voor ze en daar genieten ze van. Ook ik ben er voor. Maar zoals Arabesk die dat constant moet laten horen en iedereen wil veranderen, dat heeft echt geen zin en iedereen wordt er geïrriteerd door. Mensen kun je toch niet veranderen.
Wat bij mij oa onder aandacht valt, is dat ik hem na het rijden als hij erg gezweet heeft, afspuit, droog laat stappen in de stapmolen met een zweetdeken op en daarna hem laat grazen op een grasveldje. Is dat ongeveer te vergelijken met het grazen in de wei? En soms staat hij samen met zn vriendje in 1 paddock, maar vaak staat hij naast andere paarden.
Ik weet dat ik nu offtopic ga, maar ik wil graag weten of ik mn paard een beetje goed verzorg (heb m pas 2 weken)
En bij het rijden met andere paarden heeft hij ook contact met hen, zoals ruiken (alleen met paarden die hij al kent) en hij staat naast andere paarden op stal. Wil gewoon alles goed doen voor m ..
KiWiKo schreef:Ik snap dit topic wel hoorDeurne is waar de toekomst de opleiding krijgt.......... en als de opleiding feitenlijk niet echt bijzonder betrokken is bij weidemanagement dan is dat toch een redelijk trieste zaak.
hier wordt geleerd hoe met paarden om te gaan en hoe paarden te houden en hoe ermee te werken........ maar aan de basisbehoefte van een paard wordt erg makkelijk voorbij gegaan.
Nou moet ik zeggen dat Deurne misschien nu wel land heeft voor de paarden, 5 jaar geleden in iedergeval nog niet.......
en misschien moeten de stallen nog verbouwd worden, en zitten de "vriendelijkere" stallen in de pen....... en komt dat dus nog....
dat kan.
Maar ondertussen zijn we het er wel allemaal over eens dat paard een paard moet kunnen zien, ruiken en voelen.......
Juul schreef:Kiwiko, paardenwelzijn is iets wat de laatste tijd in opkomst is. Vroeger wisten mensen er niet veel van en interesseerden zich er ook niet voor. De laatste jaren gaan mensen pas echt verder kijken. Logisch dus dat Deurne ook nog niet heel ver is daarin. Er moet ook geld voor zijn hè. Het wordt iig allemaal langzamerhand beter veelal, laten we daar maar alvast blij mee zijn.
pharagirlke schreef:Dat neemt niet weg dat ook ik de TS zo kon raden. En dat ze er inderdaad een handje van aan heeft om een bommetje te gooien, en als er dan kritische vragen gesteld worden sluipt ze op kousenvoetjes weg.IMO geen manier van doen.
Vind het ook heel goed van je Arabesk, hoe jij zomaar kan zien dat die paarden altijd, 24/7 op stal staanDat ze binnen staan tíjdens het event lijkt me vrij logisch gezien alle plek nogal in gebruik was
Of was die drukte je nog niet opgevallen in die tijd dat je daar was?
KiWiKo schreef:pharagirlke schreef:Dat neemt niet weg dat ook ik de TS zo kon raden. En dat ze er inderdaad een handje van aan heeft om een bommetje te gooien, en als er dan kritische vragen gesteld worden sluipt ze op kousenvoetjes weg.IMO geen manier van doen.
Vind het ook heel goed van je Arabesk, hoe jij zomaar kan zien dat die paarden altijd, 24/7 op stal staanDat ze binnen staan tíjdens het event lijkt me vrij logisch gezien alle plek nogal in gebruik was
Of was die drukte je nog niet opgevallen in die tijd dat je daar was?
Tsja dat TS niet geraden hoefde te worden ben ik helemaal met je eensdat KAN alleen maar Arabesk zijn
![]()