Wat een waardeloze enquete!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Wat een waardeloze enquete!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:22

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:15

Verplaatst: OPG --> PP

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:19

24/7 aanbod van ruwvoer in een paddock was ook geen optie in de enquete. Ze blijven uitgaan van 'voermomenten'

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:20

Dat viel mij ook op indd, Arabesk Ja

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:25

Ik heb het ook ingevuld. Gewoon al om te weten wat de vragen zouden zijn. Ik vond de vraag over welke hulpmiddelen je gebruikt wel wat raar. Gaan ze dan binnenkort verbieden om nog sporen, zweep en uiteindelijk bit te rijden? Stel je voor dat je binnenkort een wei moet hebben om paarden te houden?? Ze zijn nu al aan het zagen dat paarden steeds meer de landbouwgronden innemen!

Ik heb in ieder geval bij de opmerkingen geschreven dat men moet oppassen met nieuwe regeltjes over houden en gebruiken van paarden omdat men nu eenmaal niet alles over 1 kam mag scheren. En dat de echte "mishandelingen" en "verwaarlozingen) dikwijls ver uit het zicht van het publiek blijft.

Hoe verklaar je anders dat er steeds artikels verschijnen over x aantal paarden in een stalling gevonden helemaal uitgemergeld, enkele dieren zelf gestorven? Dan is het wel ver gekomen vooraleer men het nog maar opmerkt, niet? Maar owee als je paard in de modder staat (liever dan in z'n loopstal) dan krijg gelijk de dierenbescherming op je dak.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:30

Ik heb hem ook ingevuld. Vooral de vraag over het voeren irriteerde me heel erg. Ik heb ook aangegeven dat ze mijn antwoord moeten weglaten bij de uiteindelijke conclusie. Ook heb ik aangegeven dat elk paard uniek is, en je niet elk paard hetzelfde kan houden.
Ik heb trouwens ook aangegeven dat ik met bit rijd, maar ook weleens bitloos. Het bitloze hoofdstel werkt alleen veel harder in dan het hoofdstel met bit.
Denk dat de prioriteiten qua dierenhouderij beter eerst ergens anders gelegd kunnen worden dan bij de paarden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:33

Ik voer mijn paard "maar" 1x per dag maar wel voldoende voor de hele dag (zij staat 24/7 buiten op een kale wei).

Ook voer ik haar 1 summerfit koek per dag, maar kon dat ook niet kwijt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:33

Ja wij voeren ook 1x per dag, een heeeeeeeeeeeleboel Clown

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:46

Idd, die vraag over ruwvoer is heel raar. Mijn pony krijgt op dit moment helemaal geen ruwvoer gevoerd, hij is immers continue bezig met het gras. Lijkt het net of dat niet belangrijk is. Maar ook als er geen gras is krijgt hij maar 1x ruwvoer, maar wel een heleboel.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:16

Ik heb hem ook ingevuld. Inderdaad een enquete van lik-me-een-vestje.
Hoe willen ze tot een fatsoendelijk oordeel komen met zulke vragen. Of liever gezegd: op basis van die antwoorden die ze erbij gezet hebben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:06

Arabesk schreef:
Ja wij voeren ook 1x per dag, een heeeeeeeeeeeleboel Clown

In de zomer voer ik niet eens echt: ze staat in de wei. En na het rijden krijgt ze wat biks als dat nodig is. In de winter krijgt ze 2 keer per dag biks en hooi.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:39

Ook ik vond hem slecht en duwend naar een keuze.
Ik heb al veel voorbeelden gelezen en dacht zelf nog aan deze- Het voeren van een sportpaard - iig te weinig hooi of te weinig biks->geen goede keuze dus.
Elk paard is uniek en daar moet je van uit gaan.

Laten ze eerst eens richten op mishandeling ("sex") en verwaarlozing, want dat is nog lang niet goed genoeg.