Opgelicht op TV,fraude in paarden*samenv. op pag2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:29

Ja welke zwarte Arab hebben jullie gezien dan? Iemand Waseem gezien? Raakje komt van Flaxman zie je. Maa rik heb geen tv. CODY BEDANKT!!!! Voor het mij vertellen!!!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:30

pfffff, dat in Brecht is niet ver van ons.

Die vent komt er bij niet in Knipoog

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:31

*
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 19-02-22 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:33

Sjongejonge...... vind je het gek dat die mensen hun twijfels begonnen te krijgen? 10 volbloed arabieren kopen (en niet te vergeten die lelijk geschoren Haflinger in de reconstructie Knipoog ), nog niet eens een hoofdstel om kunnen doen en partner van van Spong en die bekende makelaar?! (ben even zijn naam kwijt) Dat is wel erg ongeloofwaardig. Ik had nog niet eerder van hem gehoord maar die kop en die naam zal ik niet snel vergeten

morgan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:35

Hallo
ik vindt het een heel goed onderwerp,
omdat we op deze manier alle paarden liefhebbers kunnen waarschuwen
als zij hun paarden verkopen of aanbieden.
dus als er weer eens zo'n programma op tv komt hoop ik dat dit dan weer gemeld wordt zodat er weerheel veel mensen naar zullen kijken zoals ik

morgan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:36

flettie,
ik ben het met je eens die kop vergeet je niet snel meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:40

Nee, het was niet degene die ik dacht Haha!
Maar dit is ook een ***

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:42

flettie schreef:
...10 volbloed arabieren kopen (en niet te vergeten die lelijk geschoren Haflinger in de reconstructie Knipoog )...

Joh, dat ras ken je misschien nog niet, dat is een volbloed Hafi *LOL* !! Knipoog

Ik begrijp alleen niet dat er bij mensen geen lichtje gaat branden; als iemand "zomaar" even 10 paarden wil kopen, om een eigen stoeterij met "nieuwe" bloedlijnen te beginnen Verward .
Gelukkig voor alle gedupeerden, zijn er niet daadwerkelijk paarden meegenomen Scheve mond !!

(De makelaar was trouwens Zadelhof)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:42

maar als iemand in 1 keer 10 paarden wilt kopen dan merk je toch wel dat er iets niet goed is? Zeker als ie duidelijk laat merken dat ie niks van paarden afweet.

Als ie bij ons was geweest hadden we dat echt opgemerkt.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:43

de reconstructie was wel beresterk nietwaar Haha! volbloedpaarden?....wel een snoeppie hoor die haflinger...maar is dat nu zo'n dure volbloed arabier?...die zwarte was inderdaad kwijlen Kwijl en het was een supergoede waarschuwing! iedereen opgelet dus!
wij zeiden al tegen elkaar; je zou zo'n man net vandaag op je erf gehad hebben Lips are sealed dag droom!

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:52

Ilindra schreef:
Nee, het was niet degene die ik dacht Haha!
Maar dit is ook een ***

Dus er zijn er meer !?

Is die 'van jou' Haha! ook op zo'n grote schaal bezig dat iedereen daar beter voor gewaarschuwd kan worden ?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:56

Dat zwarte arabje was volgens mij Flaxman's Rabdan en ook zag je Ibn Barrada (koffievos) met Helen door de stallen lopen.
Ik heb zelf een zwart arabje te koop staan, ik zal dus goed opletten.......!!
maar inderdaad "die kop vergeet je niet weer". Ik zou daar ook zo niet intrappen. Toch gebeurt het wel vaker, dat mensen bv. niet komen opdagen op een afspraak. Zeggen dat ze komen met trailer en al, paarden vasthouden voor iemand (zelfs na contract) en dan doodleuk zeggen dat het niet doorgaat. Je maakt van alles mee.

Be aware of Co Stompé ???!!!!!!!!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 00:20

horseranch schreef:
Be aware of Co Stompé ???!!!!!!!!

Pffft *LOL*
Daar leek hij inderdaad best wel op Haha!
Tja, helaas zullen er nog velen rondlopen die in de paardenhandel 'goud geld' verdienen... en niet altijd op een eerlijke manier.
Maar dit was toch wel een amateurtje hoor, wat een dropl*l dat hij al vrij snel door de mand viel door gewoon geen kennis van zaken te hebben.
Ben trouwens benieuwd of iemand hem herkend heeft van recente tijd en er een melding van maakt. ( tel 0800-5152)
En inderdaad is het goed dat er meer beruchtheid aan gegeven word, hopenlijk durven meer mensen dit naar buiten te gooien.
Ik vind het dan ook heel naar voor de mensen die gedupeert zijn door deze man, het zal jou maar gebeuren... daar gaat je naam en zaak.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:29

Het is toch niet te geloven dat zo iemand weg komt met dit soort verzinsels? Hij heeft zelfs auto's meegekregen met zijn praatjes... Ik vraag me af waarom mensen niet eerder wantrouwend zijn bij het horen van zijn onwaarschijnlijke verhalen.
Ik hoop dat ze die man gauw achter slot en grendel zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:36

He, heb het niet gezien, kan iemand vertellen wat er was. Wat was er met die zwarte arabier. Ben niet nieuwsgierig hoor.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:02

Heb er alleen wat over gehoord. Maar waar gaat het precies over.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:24

Chica schreef:
ps. Ik denk dat na vanavond de uitzending ook weer te bekijken valt via hun site mocht je het gemist hebben, dan even op deze
link
klikken.

Ik zou even hier kijken als ik jou was, Germie Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:30

Daar heb ik niets aan, ik zit of met een trage modem, of zonder geluid.
Oftwel als iemand een samenvatting kan geven, zou wel fijn zijn Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:52

ikkrijg ook al geen geluid. Boos! en ik heb toch een beest van een pjuter:-(

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:56

Hèhè Knipoog Eindelijk heb ik het ook gezien op internet, valt niet mee met de kwaliteit...
Echt erg!!! Inderdaad erg hoe de naam van van Nes door het slijk wordt gehaald door zo'n debiel! Erg goed dat dit soort dingen aan het licht komen, iedereen is nu gewaarschuwd!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:56

Lachen, toen ik die camera-foto van hem zag schrok ik ff. Bij ons op het werk is net een nieuwe begeleider aangenomen en die lijkt toch wel héél erg op die man!!!!! Eén van de bewoners herkende hem er ook wel in. Dat zou een megastunt zijn, dan ben je een goede oplichter als je jezelf zo in een baantje kan praten.

Ik zou dit kop nog wel eens willen bekijken, iemand een idee hoe dat zou kunnen?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:00

Hoi!
Je kunt op de website het filmpje bekijken van de hele uitzending... Staat onderdaan! Veel succes, want hij wil nog wel eens haperen Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:09

Ja ik had het gevonden, het werkte redelijk en hoefde in principe alleen het eind nog een keer te zien. De volgende keer als ik werk zal ik die gast nog eens nader onderzoeken... Inspector Pellie Cool

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 14:56

Ik ben benieuwd Pellie, hoop voor jou niet dat het ook echt om deze man gaat...

Even een kleine samenvatting voor Germie. (en anderen die het gemist hebben en niet via de pc terug kunnen zien)

Het onderwerp ging over een man die de laatste tijd lekker bezig is met het oplichten van stallen die paarden in de verkoop hebben.
Hij komt daar aan, wil paarden zien en koopt er dan vervolgens een zwik tegelijk met zijn gladde praatjes.
Hij beweerde dat hij een fokkerij op ging zetten en daar de paarden ook voor nodig had.
Vervolgens gooide hij een aantal namen op waar hij die stal mee ging opstarten (o.a. Mr Spong en makelaar Zadelhof) en deed voor of hij alle geld van de wereld heeft.
Ditmaal probeerde hij het bij Stal Flaxman (plaats weet ik zo even niet meer) en zou daar wel 10 paarden kopen.
Maar de dochter van de eigenaar vertrouwde hem niet doordat hij niet eens een hoofdstel of halster om kon doen en twijfelde dus aan zijn kennis in de paarden wereld.
Hij ging dus naar huis met een aantal paarden boeken en het advies om die eens te gaan lezen Haha!
Hij zei dat hij de volgende dag terug zou komen met trailer en geld maar verscheen niet meer.
Goed, geen kwaad geleden zou je denken totdat er rare berichten kwamen naar stal Flaxman en er rekeningen kwamen op naam van v. Nes, dit is de naam van de eigenaar van stal Flaxman en hun wisten zeker dat hun daar geen deel in hadden dus conclusie.... de oplichter geeft zich uit alszijnde Kees van Nes...
Hiermee heeft hij veel bedrijven opgelicht en afhandig gemaakt van zadels etc. maar ook misbruik gemaakt door in hotels te verblijven onder die naam en vervolgens de rekening fijn te laten betalen door hun.
Ook maakt hij zich schuldig door het lenen van auto's van mensen die hem wel dachten te kunnen vertrouwen om daar dan weer mee naar een autobedrijf te rijden en die achter laat maar wel de auto waar hij een testrit mee doet niet meer terug te brengen... hiermee is hij te pakken genomen en heeft er voor vast gezeten.
Totdat hij weer vrij was en hij weer vrolijk verder gaat met het gebruiken van andere namen (bijv. Steef van de Ende) en het oplichten van stallen en hippische sportzaken...
Hij heeft dus al een zeer uitgebreid strafblad, van oplichting tot aan poging tot doodslag!
Hij heeft een zeer vlotte babbel, is ondertussen aardig wat wijzer geworden in de paardenwereld, kleed zich niet meer zo sjofel als voorheen en doet dus voorkomen dat hij een beste bobo is.
Zijn eigen naam is Steef van D. ziet er idd een beetje uit als Co Stompé en liegt en bedriegt alles aan elkaar vast.
Hij doelt dus niet alleen op de paarden, das meer afleiding, maar gaat voor het kleinere spul... sleutels van auto, huis, ook zadels maar ook de auto's zelf laat hij niet graag achter.
En niet te vergeten het verblijven in hotels op andermans rekening laat hij zich niet ontvallen.
Als ik nog wat vergeten ben en iemand weet nog wat vul me dan aan want ik weet het niet meer tot in detail Haha!
Dit is zeg maar de grove lijn waar het om gaat.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 17:09

ach, ik vind het een griezel.....
brrrr, die wil ik niet tegen komen bij mijn knollie hoor!!!