ik moet misschien stoppen met rijden....

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 03:06

Oei Vera, wat een naar nieuws! Maar inderdaad niet te snel treuren hoor....eerst maar eens die 8 weken. Rijden of niet rijden...van Banjer blijf je toch wel genieten!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:27

Goh wat een ramp, ik ken hier een vrouwtje in de buurt die ook rugklachten heeft en die had deurne en alles gedaan en mocht niet meer rijden....en ik ken nog een man die niet meer mocht rijden door rugklachten, maar die is inderdaad gaan mennen en de vonk is overgeslagen hoor, die is nu helemaal fanatiek daarmee bezig en het gaat hem goed af! Dus gewoon lekker gaan mennen Lachen

callippo

Berichten: 3218
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:32

Dat is vervelend zeg!
Maarre, met 8 weken rust kun je natuurlijk nog genoeg doen met je paardje.
Denk eens aan grondwerk, van Natural Horsemanship. Zo zou je hem misschien ook nog van het bokken af kunnen helpen.
Zelf heb ik last van mijn knieen, waardoor ik amper 10 minuten met beugels kan rijden. Nu rijdt ik dus 'noodgedwongen' bijna altijd zonder zadel (is ook weer goed voor je zit Lachen)

Heel veel sterkte ermee!

Apple

Berichten: 76240
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:43

SmithsGirl schreef:
De bokken opvangen door kortere beugels dat lukt niet.... dan knikker ik gegarandeerd over Banjer's nek heen in het zand.... ik zit ze juist uit door mezelf op haar rug te "drukken" en achterover te leunen..........


Lijkt me idd dat je dan een groot gedeelte van de klappen met je rug opvangt. Heb je weleens geprobeerd door achterover te leunen en iets in het zadel de gaan staan de bokken op te vangen? Dan vang je de klap met je knieeen op en je duikt niet gelijk voorover van je paard. Banjer bokt dan als het ware 'onder je door'.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48706
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 11:58

dat heb ik nog niet geprobeerd Apple... maar vanavond heb ik weer les (wat dus eigenlijk niet mag.... Schijnheilig ) en als ze dan bokt ga ik dat proberen...

Calippo... ik doe met Banjer al aan NH... zaterdag hebben we weer les (grondwerk), we doen ook nog aan VD, clickertraining en het begin van langelijnenwerk begint nu ook al te komen...Lachen