Weer ruzie: ik kan er niet meer tegen :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:11

Aks het over mijn paard gaat: die gaat al terug. Hij is klinisch afgekeurd... Maandag gaat hij terug. Spijtig genoeg, want het is een schat. Dat 'stalgebrek' dat hij heeft is voor mij overigens absoluut geen reden om hem weg te doen, is eerder een tic. Maar hij heeft klinische HKO.

Ditalles volledig off-topic.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 21:53

Echt bedankt trouwens iedereen voor de opbeurende woorden, dat heb ik echt even nodig. Ik ben net terug van de fouragehandelaar, die vertelde mij dat ik bij hem vrij lange balen (bijna 2x zo lang als de kleine balen in NL) kon bestellen voor €3,90 per baal. Nou dat heb ik toen meteen gedaan, dat snap je. Het komt vrijdag of maandag. En de staleigenaar maar zeuren dat het zo duur is... nou en die bestelt nog in het het groot! Frusty
Ik pak gewoon zoveel ik van hem mag hebben: 3 plakjes om op te liggen en 2 om te eten en de rest vul ik zelf aan. Dan mag ik hopen dat hij er nix meer uithaalt...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:37

Daar zie ik hem ook nog voor aan ja....

Er is maar een remedie tegen het verwijderen van stro, en om zeker te zijn dat Suevo genoeg krijgt, en dat is de hele dag op stal aanwezig zijn en voor zijn box te gaan zitten. Heel vervelend voor jouw, want ik kan me voorstellen dat je je tijd moeilijk kunt vullen daar, en dat je er liever niet zo erg lang bent....en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je wel wat anders (beter) te doen hebt.

Voor de rest zou ik misschien Suevo eerder richting Nederland sturen, naar iemand die je vertrouwd. Je zei dat je Juni naar Nederland terug zou komen? Is dat geen oplossing?

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:09

misschien moet je gewoon veel zelf gaan doen, het is natuurlijk dan wel meer werk, maar je paard er zo bij laten staan is natuurlijk ook helemaal niks! sterkte Scheve mond

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 23:18

Hij werd tot nu toe kwaad als we het zelf deden omdat we dan dus te veel pakten volgens hem. Maar nu ik zelf stro heb moet, als dat echt het probleem was, dat geen bezwaar meer zijn van zijn kant uit, toch?

Maar tuurlijk mest ik liever zelf uit en in principe kan ik daar ook wel van 's morgens tot 'savonds zijn nu maar wat moet ik daar doen? Gisteren ben ik tot vrij laat gebleven, tot het voeren om 7u, toen was het donker. Ik dacht, daarna zal hij toch niet nog eens terug komen? En vanmorgen lag idd alles er nog in. Maar heb ik voor zijn zoon toch weer een paard gereden omdat ik nix te doen had.
Nou ja de zoon is aardig en open voor nieuwe ideeen en heeft nog nooit geen kwaad woord tegen me gezegd, en klaagt ook over zijn pa (net als zijn vrouw en dochter trouwens dus het ligt zeker niet aan mij!). Voor hem rijden vind ik dan nog niet zo heel erg maar voor die ouwe zak doe ik NIX meer!

Offtopic: dat paard is van een client van de zoon, en hij wil voor mij gaan vragen of ik dat paardje mag trainen voor geld. Dat zou ik erg leuk vinden want hij lijkt ook qua bouw en bewegen veel op Suev!

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:27

als het jouw spul is, mag je er ook mee doen wat je zelf wil...dan mag en kan hij er geen probleem van maken! wij mogen gelukkig net zo veel opstrooien wat we willen, als het maar niet te gek is. dat scheelt een hoop, heb nu ook wat problemen op stal en moest eigenlijk weg, maar gelukkig is het opgelost. Het is niet leuk als je goed staat en je moet door dit soort dingen gaan verhuizen terwijl je elders niet beter staat

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:00

Dinkeygirl, je doet weer concessies....hou toch eens voet bij stuk! Die zoon kan wel zeggen dat hij gaat vragen of je voor geld dat paard kunt trainen, maar hoe veel heeft hij in de melk te brokkelen? Als het spulletje van zijn vader is heeft ook zoonlief niets in de melk te brokkelen.

En ja, wat moet je daar de hele dag doen? Lees een boek. Ga in de zon zitten. Leer een taal (ik weet niet hoe goed je je spaans beheersd, en of jij wel een talenknobbel hebt. Maar zit het met je Frans? ) Poets het zadel, ga Suevo's staart uitpluizen. Noem eens wat. Maar je ziet dat, als je hele dagen blijft, ze toch het stro er niet uit durven te halen.
En het is van de gekke dat je je eigen stro moet kopen. En ik zou er nog niet zo zeker van zijn dat ze dat stro wat jij gekocht hebt er niet ook nog uit gaan halen....

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 07:56

Ik moet zeggen dat ik Dinkeygirl groot gelijk heeft als ze concessies doet hoor!!! Sorry, maar als het zo nog wel verdraagbaar is doe je het de laatste tijd dat je daar nog staat toch lekker zo... en misschien heeft ze er wel plezier in om dat andere paardje te rijden, meer plezier wellicht dan in lezen oid... tsja, die man verandert toch niet, dan kan ze zich voor zolang het nog duurt maar beter aanpassen vopor haar eigen genoedsrust. Het heeft echt geen zin als ze zich nu nog door die rare vent gek laat maken zou ik zeggen... fijn toch juist dat die zoon enzo wel oke zijn...ongeacht wat ze wel of niet te zeggen hebben. Zo klinkt het iig nog een beetje dragelijk! Haha!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 08:59

Jeetje,
ik hoop dat het zo niet langer doorgaat !

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 13:46

Vikki dank je, je haalt de woorden uit mijn mond Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:06

DinkyGirl, wat een ontzettend mooi paard heb je. Ik zou er alles voor over hebben om te zorgen dat hij het goed heeft. Als hij niet eerder terug kan naar NL, dan maar extra geld voor extra stro en dan maar een hoop gezeik met die ouwe rotzak.

1 lichtpuntje, het einde is in zicht, begrijp dat je daar niet blijft wonen. Zorg dat je mooie beestje er niet onder door gaat. Brok kennen ze daar niet?

Ook een wazig verhaal over rennies voor luchtzuigers, weet niet of dat helpt, maar misschien te proberen.

Je kunt in iedergeval bij hem gaan zitten als je verse stro geeft. Wacht je tot hij minstens een plak op heeft. Doe je dit 2 x per dag, heeft hij dat tenminste in zijn lijf. Lekker veel met hem aan de hand wandelen, of kan dat daar niet. Kun je in die kuil in zijn stal geen zand doen, schep je elke dag eruit, blijft je stal droog en de hoefjes ook.

Veel succes en sterkte