Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Deze vreemde eet in de bijt mag wat mij betreft dan ook per direct van de olympische agenda verwijderd worden.
Wellicht is het tijd voor: 'Animalympics', met disciplines als honden die schapen bijeen drijven, dolfijnen die fraaien sprongen laten zien en papegaaien die liedjes kunnen zing.
Anky en haar paard Salinero zouden daar meer thuis zijn, dan op de olympische spelen, waar het gaat om menselijke presentaties en niet om dierlijke.[/i]
Geweldig!!!!
)
Riddikulus schreef:Bij intresse wil ik het lijstje wel posten

Solide schreef:Bij deze wordt de schrijver van het stukje uitgenodigd voor een uurtje les op mijn paard
Kan altijd wel lachen om dit, mijn vriend vind paardrijden een PAARDENsport, geen MENSENsport. Ik kan er wel om lachen, hij durft er al niet op, de held. Als hij dat ook weer zegt, nodig ik hem ook weer uit om meteen naar stal te gaan en te gaan rijden, maar dat slaat hij altijd af. Laat de mensen maar lüllen, wij weten wel beter

Solide schreef:Is er dan sprake van dat het mogelijk wordt afgeschaft?
Citaat:Deze vreemde eet in de bijt
Natasja91 schreef:Citaat:Deze vreemde eet in de bijt
.
Pikeur schreef:Solide schreef:Is er dan sprake van dat het mogelijk wordt afgeschaft?
[VN] Prinses Haya vreest voor Olympische toekomst paardensport
'k Heb eigenlijk geen idee wat ik er nu van moet denken..

Pikeur schreef:Solide schreef:Is er dan sprake van dat het mogelijk wordt afgeschaft?
[VN] Prinses Haya vreest voor Olympische toekomst paardensport
xKatleentjex schreef:Eindelijk een man die het groot licht heeft gezien.
Ben het helemaal met hem eens. Paardrijden, een sport, komop zeg.
Je neemt een paard, dan moet je even een inspanning doen om je benen te rekken om op de rug te geraken. Hoger dan 1.70 gebruik je best een opstapje zodat je je spieren niet teveel moet belasten.
Je geeft 1 por(niet te hard, het is immers geen sport) en je paard stapt. Als je je teugels in de hand neemt, zal je paard automatisch een krul in zijn hoofd krijgen die zo mooi staat. Nog een por en hij gaat draven. Dan krijg je hetzelfde effect zoals je met een auto over kasseien rijdt. Het hobbelt erg vervelend en de kunst is om zo weinig mogelijk te hobbelen en dus zo stil mogelijk te zitten. Dus hoe stiller, hoe minder beweging, hoe minder spieren en hoe minder sportwaardig.
Galop is helemaal als een lekker in een zetel nestelen.
Als je paard naar links wil, trek je even aan de linkerteugel. Bij rechts uiteraard andersom. Wil je appuyeren, dan moet je even in 1 van je beugels leunen. Pirrouettes trek je even 1 van je teugels naar je schouder toe en geef je een por in de zij. Niets moeilijks aan, het is gewoon dat 99% van de ruiters zo bescheiden is, maar eigenlijk doet iedereen thuis in de achtertuin dagelijks appuyementen en pirouettes.
Paardrijden is absoluut geen sport. De enige reden waarom vrouwen dit zo graag tegenspreken is omdat een goede smoes is om hun gebrek aan sexueel contact te compenseren. Ik heb namelijk uit goede bron gehoord (de zus van de vriendin van de oom van de loodgieter van de poetsvrouw van de overbuurvrouw van mijn beste vriendin, en die had het van een professor)dat 90% tijdens elk ritje stiekem een orgasme krijgt.
Mensen die beweren dat ze afvallen van paardrijden, zijn mensen die geen geld hebben voor een paard maar er toch per se eentje wilde hebben, waardoor ze dus geen geld meer hebben om zelf fatsoenlijk eten te kopen en dus zo afvallen. Mensen die beweren dat ze spieren gebruiken, hebben gewoon stiekem een fitnestoestel op de slaapkamer staan.
Nee, paardrijden is toch echt geen sport.
. Storm76 schreef:Die meneer heeft het waarschijnlijk niet op dieren, hij heeft het over 'een vreemde eet in de bijt' en het is toch echt een 'vreemde eend in de bijt'...