Wat betekend je paard voor je??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:33

Dat wordt een oneliner: alles.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:42

Ookal doe ik leo al bijna 2 jaar.... met hem heb ik niet zo'n gevoel van... wow.... Dat had ik met Geisha wel, haar ik heb een halfjaar gereden, maar zij was een paard naar mijn beeld! Ze was moeilijk, maar wel super en liet je nooit in de steek! Binnen kon ze klieren, maar zodra je naar buitenstapte was ze voor 100% te vertrouwen!

Maar ik moet wel eerlijk zeggen, op leo ben ik wel stapelgek, maar op een andere manier! Leo is een clown, hij kan niet veel, dus ik kan hem dingen ook niet kwalijk nemen. Leo ga ik anders om... heel vreemd! Maar als ik er toch heel diep overnadenk en herinneringen ophaal.... dan betekent ook leo best veel voor mij!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:42

veel te veel...
Hij betekend echt TE veel voor mij,
moet er echt niet aan denken als hem iets zou overkomen, of dat hij om wat voor reden weg moet...

Toscar en ik zijn beste vriendjes! Lovers
Tos is ook echt geen gebruiksobject van mij, of alleen voor de sport...
Tos is mijn knuffelbeer... mijn grote vriend! Lovers

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:46

Sheril betekent heel veel voor me, maar ik heb ook nog plaats over in mijn 'houden van' voor mijn vriend, onze kat en konijnen, mijn ouders enz.
Ik heb Sheril zeker niet als gebruiksvoorwerp, vind lekker rommelen met haar net zo leuk als rijden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:09

Álles!
Mijn pony is m'n allerbeste vriendje Kusje en ik zou eigelijk niet weten wat ik zonder 'm moet.
Mijn merrie is ook heel belangrijk voor me, maar Mazzel heb ik al bijna 3 jaar, én daarbij is hij m'n eerste eigen pony.. en dat is gewoon speciaal!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:11

Alles. Moonlight is mijn beste vriendin. Al is ze met rijden nog wel eens niet zo aardig............

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:23

M'n paard is m'n leven en zo zal dat zijn met elk paard...

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:30

Ethelate schreef:
veel te veel...
Hij betekend echt TE veel voor mij,
moet er echt niet aan denken als hem iets zou overkomen, of dat hij om wat voor reden weg moet...

Toscar en ik zijn beste vriendjes! Lovers
Tos is ook echt geen gebruiksobject van mij, of alleen voor de sport...
Tos is mijn knuffelbeer... mijn grote vriend! Lovers

Zo hbe ik het ook met chat Lovers hoe jij het zegt eef Lachen
Ze is echt alles voor me Lovers ... En ze is niet eens van mij Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:51

Eigenlijk vind ik dat moeilijk te verwoorden. Het is net als liefde. Maaraak is alles voor me.

Hij is 24/7 in mijn gedachten.
Hij maakt me aan het lachen,
aan het huilen
Hij maakt dat ik mezelf mooi vind want dat vindt hij ook
Hij maakt dat ik mezelf 100% respecteer en waardeer, dat doet hij ook
Hij maakt dat ik weer nieuwe energie krijg in deze best moeilijke tijd van steeds maar weer ziek zijn.
Hij maakt me gelukkig in iedere betekenis van het woord.
Voor hem leef ik en werk ik.
Hij maakt dat ik voor hem door het vuur ga, doet hij ook voor mij.
hij maakt dat we keer op keer de wedstrijd goed doorkomen, terwijl ik wat zwaarder ben. Het maakt hem niet uit. Hij heeft de kracht.

En bovenal, hoe dramatisch dit ook klinkt, toen ik Maaraak kreeg zat ik in een diep dal. Een heel diep dal. Klaar om te gaan, eindelijk de moed verzameld. Ik had hem gekocht al had ie vier gebroken benen. Het was een gevoel. Het moest zo zijn. En ik geloof er heilig in dat hij mijn engel is.

Nou dat is ongeveer hoe ik het kan verwoorden. Zo een krijg ik nooit meer. Ik zal best plezier aan paarden na hem beleven, tuurlijk wel. Maar een ervaring als deze zal ik niet weer hebben denk ik. En dat is ook de reden waarom ik soms zo gevoelig op hem reageer. Weinigen begrijpen dat en tuurlijk zullen er vast onder jullie ook zijn die denken 'die is werkelijk rijp voor het gesticht'.

En weet je wat het ergste is? Zo geweldig als hij voor mij is en na wat ie allemaal gedaan heeft en nog doet. Hij veroordeelt me niet op het feit dat het nu even wat minder gaat, ik niet echt lekker in mijn vel zit en niet alle dagen bij hem ben. Dat ik aan zijn hals sta te huilen als ik hem eindelijk na een week weer zie. Hij legt zijn hoofd op mijn schouder alsof ie zeggen wil 'het komt wel weer goed'. Zonder over me te oordelen zoals zovelen wel doen. Hij oordeelt niet want hij voelt dat het even niet anders kan. Hij voelt dat ook al is er afstand ik nog steeds evenveel van hem hou. En dat die liefde nog steeds met de dag groeit.

En dan zit ik dit verhaal met natte ogen te schrijven. Huilen Waarom nou ook net op dit moment zo'n topic Knipoog

Maar goed, eind goed al goed. Als het meezit en mijn vriend heeft het contract goed doorgelezen dan verhuist Raakje zaterdag naar een stal hier in de buurt. Een hele leuke stal. Goede sfeer en ze staan daar open voor de alternatieven zoals ik. Homeopathie, NH noem maar op. Als ik daar vrijheidsdressuur doe, met hem loop te rennen omdat we spelen of aan het Emiel Voesten ben dan wordt ik niet uitgelachen Pling

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:10

Gewoon een vriendje,
maar ik zou het echt heel erg vinden als hij dood zou gaan, dat is echt iets waar ik helemaal niet tegen kan Verdrietig (niemand niet denk ik, maar bij de 1 ligt het toch gevoeliger..)

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:11

Ik ga mijn hele leven al met paarden om, kan me een leven zonder niet voorstellen. Toch is de band met ieder paard anders. Kiri, mijn merrie, die ik al 10 jaar heb vind ik lief maar ik heb toch een mindere band met haar als met Jumper, mijn ruin die ik pas afgelopen mei heb gekocht. Ik wilde een paard om wedstrijden te gaan rijden en Kiri is daar niet geschikt voor dus besloot ik een paard erbij te kopen. Meteen toen ze Jumper uit de stal haalden dacht ik al: 'wow, dat is em'. En dat gevoel is nooit meer over gegaan. Afgelopen september was ik hem bijna kwijt, hij kreeg koliek en moest met spoed geopereerd worden. Het was kantje boord en hij heeft 16 dagen in Duitsland in een kliniek gestaan, waarvan meer als een week in kritieke toestand. Ik heb hem elke dag bezocht, er nachten niet van geslapen en toen alles over was (er waren hierdoor nog veel meer toestanden) ben ik hardstikke overspannen geworden. Maar de band tussen Jump en mij gaat nooit meer stuk, dat weet ik zeker. En voor alle geld in de wereld zou hij nog niet te koop zijn!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:32

He hallo
Ik heb meerdere paarden, maar met kojack heb ik echt zo'n aparte band.
Ik heb hem nu 3 jaar in okt 4.
Vaak 'begrijp' ik hem, soms ook niet Haha!
Ik vind het ook vreselijk moeilijk dat hij nu voor een paar maanden weg gaat, ik ga hem echt vreselijk missen. Maar ik weet zeker dat er onwijs goed voor hem word gezorgd !
Met mijn andere paarden heb ik ook een goede band hoor, met jhera heb ik ook iets aparts, ze staat nu ver weg dus ik zie haar niet vaak, maar als ik haar zie 'klikt' het gewoon, komt denk ik ook dat ik telkens bij haar ben geweest.
Ik verzorgde haar voordat ze van mij was ook een beetje, zeker toen ze 2x een veulen kreeg, ik was oen ook een van de weinige doe bij het veulen mocht, ik zie gewoon dat ze me vertrouwt.Met haar veulen heb ik nog niet echt wat maar die zie ik ook bijna nooit.
Met uncle sam heb ik ook wel een band, niet zo sterk als met de andere maar er is wel 'wat' Haha!.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:38

Alles!!
Lovers

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:40

Fleur betekend heel veel voor me.. Ze is mijn frutselpruts, mijn zonnetje in donkere dagen en soms mijn donderwolkje die me even met 2 benen op de grond zet. Kan er zo ontzettend van genieten alleen maar naar haar koppie te kijken Haha!
Toch is het niet alleen Fleur zelf, maar vooral het gedoe om de paarden heen. Het feit dat je elke dag even buiten bent, lichamelijk bezig bent, even kan vergeten waar je je nou zo druk over maakte, de gezelligheid van stalgenoten enz enz.
Ik kan me best voorstellen dat er ooit een paardje komt die net zo veel voor me betekend als Fleur, maar een leven zonder paarden lijkt me onvoorstelbaar.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:19

Bij mij betekent hij ook erg veel, ik kan niet zeggen alles. Ik kies namelijk gedeeltelijk voor de sport, en gedeeltelijk voor mijn paard, wat het best moeilijk maakt. Is Bud niet goed voor de sport, dan zou het voor de sport het beste zien hem te verkopen en een beter paard te kopen. Maar of mij dat zou lukken? Haha! Ik ben gek op dat gekke debiele paardje van me Lovers Bovendien ziet het er niet naar uit dat ik hem omwille van de sport hoef te verkopen Knipoog Hij maakt mij vrolijk, maar kan me ook in een dipje gooien. Gaat vaak heel goed, en soms botsen we. Maar ik houd heel erg veel van hem Lovers

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:25

Berdientje is mijn kleine allesje, ze is altijd in mijn gedachten, ze maakt me aan het lachen als ik verdrietig ben, maar maakt me soms ook aan het huilen (meestal omdat ze zo lief doet Lovers ) Ik kan alles bij haar kwijt, ze is mijn wandelende dagboek... Ik vertel haar alles... Ik was meteen helemaal verliefd op haar en dat wordt alleen maar meer. Ze is alles behalve een gebruiksvoorwerp. Ze is mijn maatje, mijn vriendinnetje, mijn knuffeltje, mijn rots in de branding, ik zou niet zonder haar kunnen op dit moment

Lovers

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 17:47

Mijn pony's zijn gewoon alles voor me al heb ik een betere band met Early en Melano dan met Furie. Ik zou niet weten wat ik zonder ze zou moeten doen. Melano heb ik ook zo'n hechte band, heb echt het gevoel dat ze door het vuur voor me zal gaan. Dat doet me gewoon goed en daarom hou ik ook zo ontzettend veel van haar Lovers Tegen Early kan ik gewoon alles kwijt hoe debiel het ook klinkt. Maar als ik dan bijvoorbeeld boos ben en naar de stal ga en bij hem ga zitten dan luisterd die gewoon naar me en kijkt die me gewoon aan en luisterd die aandachtig. Net of die het kan verstaan.
Ik heb er gewoon geen woorden voor, zoveel hou ik van ze Lovers

belcanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:37

mijn paard is alles voor me. als hij dood zou gaan zou ik echt geen ander paard meer willen denk ik. het is echt mijn droom beestje past perfect bij me en hij kan bijna alles in de western. ik heb hem zeker niet alleen voor het rijden want vaak kom ik ook gewoon even langs om hem te zien en te knuffelen. en ik zit er nu al over in wat ik met hem ga doen in de zomer vakantie want ik ga dan 5 weken op vakantie en ik ben nog nooit zo lang zonder hem geweest. moet ook nog ff iemand vinden die hem kan doen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:29

Uiteraard ontzettend veel.. Ik zou echt niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Ik weet niet eens of ik zelf wel verder zou willen als hij er niet meer is Scheve mond .
Pinky is mijn trots, mijn vriend, mijn pronk, gewoon mijn alles...

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:36

Hmmm mijn pony is ook zo'n beetje mijn alles! Ik heb hem van mijn ouders gekregen in een periode dat ik het heel moeilijk had. Dankzij hem heb ik de nodige afleiding gehad en ben ik er redelijk bovenop gekomen. Dus wanneer ik hem kwijt zou raken, zou ik niet weten waar ik was

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:42

Snowdon betekent heel erg veel voor mij. Ten eerste heb ik hem kunnen betalen dankzij de erfenis van mn vader. Hij is mn eerste pony/paard en dat betekent ook sowieso al heel veel voor me! Maar daarnaast heb ik een gigavertrouwensband opgebouwd met hem, met de bijbehorende ups en downs. Op dit moment heb ik erg veel aan hem en geef ontzettend veel om hem. Ik krijg ook heel vaak te horen dat ik gewoon verliefd ben op Snowdon en er zijn sowieso weinig mensen waar ik veel om geef (of andersom?). Ik zou hem ook nooit weg kunnen doen, niet vanwege geld, maar al helemaal niet vanwege sport of wat dan ook!

Ik hoor ook weleens dat er veel geld geboden is, voor iemands paard, dit gebeurt ook bij de tinkers en als snowdon nou zo'n gewilde was, zou ik nog niet eens twijfelen! Never nooit niet dat hij weggaat! Zulke momenten herinneren mij er ook altijd weer aan hoe goed ik het heb met Snow en dat we toch wel een sterke band met elkaar hebben!

Als er ooit een ander paard bijkomt zal ik daar met moeite zo'n goede band mee krijgen, aangezien Snowdon mijn alles is! Ik zou hem ook totaal niet kunnen delen met iemand ofzo...

Kortom Snowdon, we are a team!

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:42

Killian is wel alles voor mij en ik zie hem zeker niet als een gebruiksvoorwerp, want dan had ik hem allang verkocht omdat hij (nog niet) trailermak is. Een van mij vooruitzichten was namelijk om samen met hem naar de manege te gaan en daar leuke dingen gaan doen, maar dat heb ik een hele tijd moeten uitstellen en dat zie ik nu voor een doel in de toekomst waar we aan werken. We hebben al heel veel samen meegemaakt en ik ben trots op hem wat hij allemaal al heeft geleerd en wat ik van hem heb geleerd. En daar kunnen we nog steeds in groeien. Kortom al is het soms een draak ik wil hem nooit meer kwijt!!!!!!!!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:17

Ik kan me wel vinden in de reactie van batje.
Mijn paard betekent op zich wel veel voor me, maar ik kan best een dag zonder, soms gewoon ff een dagje GEEN paarden zodat ik ook aan andere dingen toe kom. Ik heb Ironique nu bijna 7 jaar, soms botsen we en soms zijn we de beste maatjes, dat verschilt per dag Haha!
Daarbij heb ik al een keer een paard verloren, ik ben hem absoluut niet vergeten, maar toch slijt het verdriet wel naar verloop van tijd..