Wat voor voer jullie gebruiken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 02:03

Salty krijgt voornamelijk hooi, 2 kilo basisbrok (merk onbekend, maar samenstelling te vergelijken met Subli) en als ze hard gewerkt heeft krijgt ze ook nog een paar handjes Hartog Lucerne.

Ruwvoer is immers de basis van een goede voeding!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:51

Havens Derby Compact brok en Reform kruidenmuesli en verder heel veel hooi voor mijn hengst. Havens brok en Power Plus Mix van Havens voor mijn ruin en basisbrok voor mijn pony en merriebrok voor mijn merrie. Alles van Havens.
Kilo's varieren naar gelang het werk mijn paarden moeten verrichten.
Greetz

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:55

Hippostar forte....

Verder sochtends kuil, smidags een arm hooi of kuil als hij niet het land op gaat, en savonds ruim twee plakken hooi.

Hij krijgt denk ik iets van 1,5 kilo sochtends en 1,5 kilo savonds, totaal dus 3 Haha! (miss. iets meer...ik gebruik een beker ipv een voerschep Knipoog )

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 00:24

Als Dikke niet veel doet, krijgt hij ca. 1 kg "Isi & Co" müsli (zónder haver). Als we meer doen, krijgt hij ´s middags een schep"Quarter" müsli (mét haver).
Als we een hele week op tocht zijn, krijgt hij "Standaard" müsli (ca. 2 - 3 kg, afhankelijk van wat hij heeft gedaan) , dit is allemaal van Nösenberger. Verder krijgt hij ´s ochtends en ´s avonds nog per maaltijd een handvol lijnzaadvlokken, appels, wortels, bieten, banaan, mandarijn, sinasappel (<-- afhankelijk van wat ik heb liggen Knipoog ) en extra bij het hooi, een plak stro.
Hooi krijgt hij in het totaal ong. 6 plakken. In de zomer, als hij op de wei staat, krijgt hij van alles gewoon wat minder Lachen .
Als hij weer eens "dunnere" drollen heeft, krijgt hij ´s ochtends en ´s avonds nog een bekertje biogarde yoghurt en een flinke snuf oregano door z´n voer.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:36

Ze krijgen allevier het huismerk brok van de Dommelsche watermolen, ze kregen eerst altijd Subli basisbrok maar Apollon werd daar maar niet wat dikker van dus hebben we daarna nog een of ander nieuw merk gebruikt (kan ff niet meer op de naam komen) dat werkte ook niet, nu krijgen ze al een hele tijd het onderhoudsbrok en de muesli van de Dommelsche watermolen en daar doen ze het heel goed op, Apollon blijft hierdoor ook een beetje dikker anders zie je haar ribben heel goed.
Verder krijgen ze ons eigen geoogste hooi en af en toe wat slobber.
S'avonds krijgen ze vaak de aardappelschillen, appels, spruitjes, sla etc. die we nog hebben liggen.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:38

Baduh krijgt driekwart Master Sportbrok en een kwart Equiral Struktuurmix. Vooral over Equiral ben ik zeer tevreden. Tussendoor krijgt hij telkens porties kuilgras.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:24

Krachtvoer: Equiral stud (afhankelijk van het paard, 1 tot 3 kg per dag) en een beetje haver (nooit meer dan een halve schep). Voor de grootste schrokkers een handje lucerne er over. In de winter een wortel er bij en 1 keer in de week een beetje gekookt lijnzaad.
Ruwvoer: kuilgras en hooi.

max_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:49

We voeren subli basisbrokken.structuur musli van subli.Veulenbrokjes van subli, En merriebrokken van subli. Ze krijgen verder ook nog een pak hooi per dag (met zijn 4en) En kuil nu ze niet op het gras staan.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:16

Bram krijgt 2 1/2 schep Besserli bix (binnenkort stap ik over op Equiral).
Een schep Pavo Stimix. Een schep Maismeel, en wortels! En natuurlijk heel erg veel kuilgras!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:58

Subli sportbrok
gemengde haver [weet geen merk]
Pavo kruidenmelange
En heel, heel veel kuil en stro