Osteopathie en Bachbloesem: dagboek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GreaseMonkey

Re: Osteopathie en Bachbloesem: dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 22:00

Ik heb de druppels inderdaad vandaag ontvangen (vanavond pas) Vanaf morgen avond wordt het gegeven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:22

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 17:18

... kan nog niet echt verschil merken. (ben ook nog maar net begonnen natuurlijk)

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:50

Dit is het typisch gevecht tussen wetenschap en homopathie. Het welbekende kat en muisspel.

Alle medicijnen slaan ook niet bij iedereen aan en destijds heeft het bij 1 van mijn paarden gewerkt. Hopelijk ook bij die van jou.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:11

Gister avond heeft iemand anders eens op Gigi gereden in de wekelijkse les bij ons op stal. Iedereen stond langs de kant met open mond te kijken naar hoe rustig Gigi was (voor haar doen Nagelbijten / Gniffelen )! Of het door de andere ruiter of door de bach komt zal vanavond blijken als ik weer eens een poging ga wagen Lachen

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:16

ben benieuwd op lang termijn

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:42

nou klinkt in elk geval al goed joh!!!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:16

Babje_84 schreef:
Gister avond heeft iemand anders eens op Gigi gereden in de wekelijkse les bij ons op stal. Iedereen stond langs de kant met open mond te kijken naar hoe rustig Gigi was (voor haar doen Nagelbijten / Gniffelen )! Of het door de andere ruiter of door de bach komt zal vanavond blijken als ik weer eens een poging ga wagen Lachen

Hoe is je poging van gegaan?
Was Gigi nog steeds zo rustig?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:27

Goed dat je er aan begonnen bent..zal je paardje goed doen

Ik heb een pony die altijd maar denkt denkt denkt... en dus alvast voor mij bedenkt wat we gaan doen.

Ik geef vaak een tijdje bv voor een wedstrijd of als we iets gaan doen 4 dagen van te voren rescue remedie en ik heb dan een paardje onder me lopen die het allemaal wel best vind... en dan dus heel relax in dat koppie is.

Voor mezelf heb ik de spray die werkt ook super en de zalf heb ik in mijn poetskoffer, auto, tas, en thuis liggen voor wondjes enz enz...

Vwb dat boek... ik heb hem ook geweldig boek.

Afbeelding

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 22:24

Ze was wel rustiger, maar niet zo rustig als bij de ruiter van de dag ervoor... We reden in de buitenbak en daar is een hoekje waar ze normaal gesproken niet langs te krijgen is, nou ging ze er langs. Zijwaarts, dat wel, maar ze ging er langs! Dat ze trouwens onder mij minder rustig was als bij de andere ruiter komt denk ik door mij. Die andere ruiter is er als een 'onbeschreven blad' op gaan zitten, en ik heb nog haar 'oude gedrag' in mijn hoofd...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 06:11

Dat had ik met mijn vorige pony die was heel anders als het paard dat ik nu heb,ik moest echt omschakelen.Maar met een week moet je zichtbaar resultaat hebben hoor.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 07:05

Fijn dat het toch wat beter gaat.

Het je er eens over gedacht om ook bach voor jezelf te nemen?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 07:27

Ik heb de bach die mijn paard krijgt eerst zelf geprobeerd. Ik ga niet zomaar iets aan mijn paard geven als ik de uitwerking ervan niet ken. Niet dat ik medicatie op mezelf zou gaan uitproberen hoor, maar homeopathisch is toch wat anders.
Ik zou niet weten waarom ik bach voor mezelf zou moeten nemen trouwens...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 07:29

Ze bedoelt dat je dan wat relaxer op je paard zit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 07:30

Je hoeft het niet altijd in te nemen een flesje bij je dragen heeft dezelde uit werking.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:10

Ik gebruik de rescue ook voor mezelf hoor... is helemaal niets mis mee.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 10:53

Ik begreep dat ze bedoelde dat ik relaxter op het paard zit, maar ik zit al relaxed op mijn paard, dat bedoelde ik met dat ik niet zou weten waarom ik het zou moeten gebruiken Knipoog Ik vind er ook niets mis mee hoor, om bach te gebruiken, ik vind alleen dat ik het niet nodig heb. Haha!

Nu klink ik misschien heel egotripperig, maar ik heb nooit problemen met paarden gehad en nu ook niet, ik heb toevallig een merrie die jong is en heel erg veel dingen spannend vindt omdat ze gebrek aan zelfvertrouwen heeft (waarschijnlijk door te vroeg, te laat of verkeerd afspenen). Dat probleem ligt niet aan mij maar aan haar. Nou is het natuurlijk wel zo dat de ene ruiter er beter op in speelt dan de ander maar dat heeft bij mij meer met niet kunnen dan met stress te maken. Ik kan er minder goed op in spelen omdat ik aan 1 enkel nog maar 1 van de 3 buitenste enkelbanden intact heb, waardoor ik dus minder stevig zit en minder goed kan doorpakken Lachen (dus tot ze bach hebben uitgevonden die enkelbanden kan laten teruggroeien, of ik weer examens moet doen gebruik ik het niet voor mezelf Nagelbijten / Gniffelen )

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:01

Wat ik trouwens bedoelde met dat dit...
Babje_84 schreef:
... en ik heb nog haar 'oude gedrag' in mijn hoofd...

... een probleem is, is dat ik van te voren al verwacht dat ze zal gaan schrikken, en vervolgens wordt dat een self fulfilling prophesy. Ik heb geen gestresst gevoel ofzo, ik denk alleen 'eens kijken wat ze nu bij deze hoek doet' en om te voorkomen dat ze wegspringt komt er onbedoeld druk op de teugel en een aangespannen binnenbeen. Dat voelt ze en dan denkt ze 'ow zijn we al in deze hoek?' en dan schrikt ze. Als ik door de zelfde hoek rijd en ik denk 'ik wil dat je met je neus naar beneden gaat' schrikt ze niet. Das alles en das iets dat ik mezelf moet afleren, aangezien bach geen aangeleerde denkpatronen weg kan halen, alleen maar gevoelens afzwakken, heb ik er in deze situatie dus niets aan.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 21:16

Vanavond heb ik zelf maar weer eens meegereden in de wekelijkse groepsles. Eigenlijk ging het begin zoals gewoonlijk: rennen rennen rennen, inhouden inhouden inhouden Huilen
Na een half uur rennen had ik, mede dankzij de instructeur, beter door hoe ik het beste met dat gedrag kon omgaan en ging het eigenlijk al beter. Tijdens het uitstappen vooral aandacht besteed aan het stappen op verschillende tempi zonder over te gaan in draf. Bijvoorbeeld een lange zijde behoorlijk doorstappen, vervolgens een korte en een halve lange zijde heel langzaam, dan weer een stuk in normaal tempo enz. Gigi ging zich hierdoor zelfs ontspannen en strekken. Ik hoef er vast niet bij te vermelden dat ik apetrots was Haha!

Bij stal heb ik haar lekker rustig afgezadeld en nog even gepoetst, met de buurvrouw staan kletsen en Gigi een beetje gedachtenloos door der manen kroelen en op een gegeven moment stond ze met hangend hoofd, hangende lip en hangende oogleden te soezen!!! Dat heb ik haar echt nog nooit zien doen!!! De Bach doet dus wel degelijk zijn werk!!!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:34

welke osteo komt er voor je paardje?? Mag ook via pm als je wilt

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:41

Magnesium zou voor dit paard heel goed zijn en van de brok af, alleen muesli voeren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 05:04

je hebt dus l veel overgangen gereden?
nou dat is voor een jong dier juist alleen maar goed he?
dan houden ze de aandacht bij je.
gaat vast wel goedkomen

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:51

Ikima schreef:
Magnesium zou voor dit paard heel goed zijn en van de brok af, alleen muesli voeren.

Leg mij het verschil tussen brok en muesli eens uit??

In muesli is zelfs meer suiker toegevoegd en niet gestampt. Pure onzin dus om muesli ipv brok te voeren. Muesli is op de markt gebracht om dat het zo natuurlijk lijkt, gewoon commercieel dus.

TS ik ben ook van mening dat Bach van invloed is. Onze merrie heeft het ook geholpen.
Magnesium werkt idd kalmerend, maar zou ik er in dit geval niet bijgeven. Je weet immers dan de effecten niet. Het lijkt nu goed te gaan, dus niks veranderen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:07

De voedingsstoffen kunnen ze beter en sneller opnemen uit muesli dan uit brok (volgens Havens). Zef heb ik ook een paard wat erg kijkerig en nerveus wordt als ik alleen brok geef, zodra ik op muesli over ga is het binnen een paar dagen over, noem het maar eigen ervaring.
Magnesium werkt ook wat ontspannend, dus een minder gestressed paard. Magnesium werkt vooral goed bij merries.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:34

Ach ze zullen er een commercieel verhaal van moeten maken. Marketing technisch is het niet erg sterk als ze vermelden dat het zo gezellig in de voerbak staat. En op het ene product is meer te verdienen dan het andere.
Waarschijnlijk zul je van muesli minder (in kg) geven dan dat je van brok doet.

Magnesium heeft idd een ontspannende werking. Als supplement te koop, maar als je paard van bananen houdt, kun je hem die ook geven. Maar nogmaals ik zou het eerst even alleen bij de Bach houden.