Wat schort er allemaal aan jou houding?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:26

Ik zou ook graag soepeler mee willen kunnen veren op een paard. Moet daar nog hard aan werken (misschien ook juist eens náást het paard) Ik merk wel dat het heel veel scheelt dat ik nu weer wat meer verschillende paarden rijd dan ik de afgelopen paar jaar deed.

Ik krijg wel eens te horen dat ik een erg stille hand en erg stil been heb. Daar heb ik dan ook hard aan gewerkt dus dat had dan resultaat blijkbaar Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:03

Ik moet mijn onderbeen verder naar achteren leggen, mijn schouders naar achteren en m'n hakken soms meer utidrukken. Af en toe gaan mijn ellebogen weer eens naar buiten of mijn handen te plat.

Ik ben er wel achter dat je houding ook veel te maken heeft met het zadel waarop je zit. Ik heb op de Isabel Werth Wintac Pro van mijn stalgenootje gezeten en daar werden mijn onderbenen veel meer naar achteren geduwd en omdat het zadel hoge kussens heeft vergeleken met mijn zadel werd ik naar voren geduwd wat helemaal niet lekker zat. Ik houd van een diepe zit maar dat zadel zat echt.... VAAG Verward

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 23:08

Eest zat ik in een kieffer dresseur zadel (weet niet welke) en ze zeiden dat ik gelijk een heel stuk rechter zat Verward Was ook wel een heerlijk zadeltje.
Verder als je paard lekker gangen heeft kan je natuurlijk ook veel meer op je houding letten, bij avanti Lovers zit ik als geplakt aan het zadel tewijl op een groot hobbeling paard het er echt niet uitziet allekanten op klotsen Scheve mond

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:09

Knieen aansluiten, tenen naar binnen, hakken naar beneden, en ZITTEN GVD (alsdus mn instructrice Haha! )

Het probeem is dat ik niet goed in mn zadel pas... Tis te groot en mijn kont is te klein. Heb geen steun aan de wrongen en dat is HEEL VERVELEND als je je knieen aangesloten moet houden.. Heb nog steeds elke keer spierpijn als ik gereden heb.. In mn liezen, dus ik loop als een gans Haha!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 03:59

IK geloof dat ik het noooooooit leer........ik zit vaak iets te ver achterover, en stille benen Verward

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:24

kromme rug, handen te hoog....ik zag net een berichtje staan van iemand die het had over jezelf opnemen op video: dit werkt inderdaad voortreffelijk!!! Jezelf terugzien op video doet wonderen. Helaas hebben we thuis geen videocamera maar ik denk dat ik toch eens ga sparen voor een tweedehandsje ofzo!

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:42

Ik kijk naar beneden, waardoor mijn schouders iets naar voor gaan. Mijn rug blijft wel recht, daardoor is het een heel gek zicht!!
Soms rijd ik ook wel met pianohandjes.
Mijn benen zijn goed , ik heb van verschillende mensen gehoord dat ik mijn been heel stil kan houden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:49

Bij mijn eigen pony en kleiner, schouders meer naar achter, recht zitten (ik zit scheef waardoor mn hele houding fout is) en ontspannen.
Bij een groter beestje is alles fout dan ben ik echt een beginner

Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:53

Benen stil houden tijdens de galop lukt mij bijna nooit goed. En ook
het doorzitten bij een bepaalde pony lukt mij nooit. Verder heb ik nog al eens de neiging om na mijn pony te kijken waar ik mee bezig ben dan recht naar voren. Er moet nog veel gebeuren aan mijn houding.

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:53

Mijn handen moet ik stiller en rechtop houden en mn schouders iets naar achteren, maar verder valt het wel mee geloof ik.
Ik kijk nog heel af en toe naar beneden, maar minder als eerst, wat was dat erg zeg Lips are sealed

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 14:35

Nou hou je vast: Haha!

Ik moet met wijken niet inknikken in me heupen

Soms heb ik de neiging om mijn handen te hoog te houden (het gaat steeds beter moet ik zeggen) *LOL*

En ook heel soms krijg ik het commentaar dat ik mijn tenen naar voren mot draaien, en er geen kapstokken van moet maken Haha!

Zilly

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 14:46

hmzz, ik moet m`n benen wat meer tegen het zadel duwen.
Dat is ECHT alles Haha!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 16:45

Ik moet op mijn onderbenen letten, dat ik deze aangesloten hou.
Mijn rechterschouder ontspannen houden, ik trek hem vaak op zodat ik scheef zit.
Naar voren kijken, ik kijk dus niet tussen de oren door, maar naar de oren Haha!
Verder heb ik door mijn rechterschouder gespannen te houden moeite met mijn rechterhand stilhouden.
Verder ziet mijn houding er voor het plaatje nog wel aardig uit, ik krijg vaak zat complimentjes, alleen jammer dat ik zelf weet dat er nog een hoop aan schort.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 17:10

Ik ga altijd een beetje voorover zitten met aangaloperen.
En vaak mijn hakken vergeten it te drukken,maar daar heb ik op Rinkja gelukkig nooit last van.Dan hoef ik mn kuitspieren alleen maar aan te spannen en ze gaat al harder,maar op andere paarden doe ik ze toch snel weer een beetje omhoog.
Als ik met zweep rijd,heb ik altijd pianohanden,anders kan ik dat ding gewoon niet goed vasthouden,anders valt dat wel mee.

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:17

Geen dragende hand, zit te ver naar voren, trek mn benen op in de galop (klemmen). Er valt dus nog heel wat te verbeteren. Eigenlijk is het ook niet zo gek als je er 5 jaar uit bent geweest. Rijd nu bijna 3 maand weer en stop nu echt niet meer.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:29

Dat is er ook nog 1, mijn benen als een paard niet doorloopt..
Die klapperen dan van alle kanten, ziet er echt uit als een beginner..
Ik word er al zenuwachtig van om dan maar te bedenken wat voor commentaar ik dan volgende week in mijn 1e les sinds 3 maanden weer krijg

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:29

ik moet m'n hakken uitdrukken, ik ga zelf ook met de stelling mee, ik ga soms krom zitten Nerd

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:31

ik ben geneigd om mijn pony zeg maar aan te duwen met me zit heel fout ! en soms doe ik iets teveel werk met mijn benen(drijven)! maar verder ben ik eigenlijk wel erg tevreden met mijn houding,zit stil recht , en houd mijn handen op de juiste manier !(niet eigendunk bedoelt hoor!)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:46

- achterover zitten, vooral in de galop
- tenen naar binnen
- handen ietsje hoger (vind ik veeeeel mooier als handjes die op de nek van het paard liggen)
- onderbenen naar voren, ik ben er net echtergekomen dat die best ver naar achteren liggen. Wij hebben namelijk geen spiegels in de bak, maar ik heb pas gelden foto's vban het rijden laten maken en daar schrok ik toch wel eventjes van!

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:01

Uitstekende voeten en ik had eerst heel erg dat ik absoluut niet goed kon zitten in galop. Inmiddels is dat al goed verbeterd. Die uitstekende voeten is zwaar iritant, alles blijft erachter hangen. Misschien moet ik ze eens spalken aan mijn zadel Haha! Haha! Haha! Haha! Lol!

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:22

Beenhouding is echt perfect! Maar je bovenlichaam moet je nog wat meer aan werken. Meer naar achteren zitten... <- instructrice

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 08:53

Handen hoger en rechtop en schouders naar achter in de galop.

Ook al hopeloos! Party!!

Vivian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:03

Naar voren kijken...ik kijk dus altijd naar de grond Tong uitsteken
Maar er word aan gewerkt en het gaat nu al beter!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:46

Ik moet op mijn onderbenen letten en dat ik niet naar voren ga zitten tijdens de galop..

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:49

Schouders ontspannnen, niet mijn benen afsteken, niet naar beneden kijken, geen piano handen, en meer op mijn zit rijden.

Het valt nog mee. Maar het zijn allemaal van die foutjes die er stiekem ingeslopen zijn Knipoog