draait alles dan om geld????

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:46

Als je het je kan veroorloven om dure paarden en spullen te kopen, moet je dat vooral doen. Daar is niets mis mee. Je mag er absoluut ook trots op zijn dat je mooie spullen en paarden hebt. Maar ga er niet iemands ogen mee uitsteken. Dat is gewoon kinderachtig.
Ik ben zelf ook heel trots op mijn spullen en mijn paarden. Ze mogen dan wel niet het duurste van het duurste en het beste van het beste zijn, maar het zijn mijn paarden en ik ben trots op ze. Maar ik ga niet te koop lopen met hoe duur alles wel niet was. Mensen die dat wel doen laat ik snel links liggen. Met zulke mensen wil ik niet omgaan.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:00

Ik heb voor mijn dravers ook vrij dure spullen, erg mooie wedstrijdsulky en trainingssulky, mooie Italiaanse tuigen, alles in kleur bij elkaar passend, en daar ben ik als een kind zo blij mee. We krijgen op de koersen ook altijd complimenten dat de paarden er zo keurig bijlopen.
Toen ik nog dressuur reed, had ik in de wedstrijden ook alles supernetjes, echt mooie spullen, ook heel blij mee.
Ik ga echter niet aan iedereen vertellen hoe duur iets wel was, of roepen "kijk eens, mooi he?" Ik kijk wel uit..... vind het voor mezelf gewoon fijn als de combinatie klopt.

Ik geef verder niet veel om luxe, ben blij met een auto die de trailer kan trekken, dat hoeft geen bolide te zijn, en om kleren voor mezelf geef ik ook niet veel, daarom kan ik die andere spulletjes ook kopen.

Ik vind het heel erg als mensen zich laten voorstaan op hun dure spullen, alsof ze die dingen voor andere mensen kopen ipv voor zichzelf!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 05:23

Hmmmm misschien is het gewoon de essentie dat men uitstraalt dat men blij is met zijn spulletjes, al hoe duur/goedkoop ze ook waren. Dat is pas de echte waarde.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 08:47

vind gewoon dat je lol moet hebben.
Wat maakt het uit hoeduur je paard is,of van welk merk je spullen zijn.
Als alles maar veilig is en lekker zit.
Dan vind ik niet dat mensen over geld mogen zeuren.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 11:11

Bij mij is het heel makkelijk. Ik geef niet om geld en duren spullen.
Wat een ander heeft zal me een worst zijn, want dat merk ik niet eens op. Ik zie natuurlijk wel mooie spullen, maar daar wordt die persoon niet anders van.
En als die persoon er wel anders van wordt, dan ken ik die personen meestal niet of niet goed, want dan vindt ik ze in het dagelijkse leven buiten de paarden om OOK al niet aardig.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 17:36

Ik vind het een heel verschil of iemand dure spullen koopt, omdat ze dat een betere kwaliteit vinden hebben of gewoon omdat het duur is *LOL*
En of je er blij mee bent of anderen er de ogen mee uitsteekt vind ik ook een heel verschil...!

Ik heb zelf ook een goed dressuur en veelzijdigheidszadel. En vorige week heb ik er een springzadel bij gekocht(vz-zadel lag niet super en was al jaren aan het sparen voor een springzadel *LOL* ). Maar voor die spullen moet ik ook hard werken naast mijn studie en daarom ben ik er ook heel blij mee. Mijn dressuur- en springzadel zijn wel van een goed merk, omdat die gewoon perfect lagen op mijn paard(en het dressuurzadel al op mijn vorige beestje) en omdat ze gewoon fijn zitten *LOL* Maar ik heb ze wel alletwee tweedehands gekocht(nog wel bijna nieuw Haha! )...
Ben ook regelmatig op marktplaats en EA te vinden hoor *LOL*

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:08

Fitzroy schreef:
Ik vind niet dat je dat zo maar kunt stellen.
Als mensen bv. tot doel hebben om zo ver mogelijk in de sport te komen en hun paarden hebben daar niet de capaciteiten voor, zie ik er niets verkeerds in om je paard dat het lichamelijk allemaal niet aan kan te verkopen en op zoek te gaan naar een paard dat dat wel kan.
Meestal hangt daar dan ook wel een duurder prijskaartje aan.

En de een geeft zijn geld uit aan dure kleren voor zichzelf en de ander voor dure dekens voor zijn paard, dus wat is het probleem?

Laat iedereen toch eens lekker in zijn waarde, ik word altijd nogal moe van dit soort meningen Slapen

En hier ben ik het helemaal mee eens.
Als iemand het geld heeft en graag dure spullen koopt.. Laat dat dan!
Snap niet eens wat eraan te ergeren valt, maargoed.
Ik koop vaak ook spullen met een duur prijskaartje eraan. daar zijn wel (voor mij) belangrijke rede's voor: Ik heb graag spullen met veel kwaliteit, iets wat gewoon lekker lang meegaat en voor zoiets betaal ik liever even wat meer als voor flutspul dat je binnen een week weg kunt gooien. Zo heb je bevoorbeeld de Rambo-dekens, Bucas, Anky etc. Daar betaal je misschien veel geld voor, maar dat is het in zekere zin waard!
Ik let er vaak op of ook het mooi is (dat is vooral met shabrakjes, dekens, halsters etc) Ik bedoel: jij koopt toch ook een kleurtje wat bij jou paard past *LOL*

Maargoed.. Sta jij elke dag aan iemands kont vastgeplakt en maak je mee wat iemand allemaal koopt en waar diegene allemaal heengaat?
Of erger je je alleen aan het merkje wat er op een deken staat?
Dus als ik met m'n Passier zadeltje langs kom ben ik een arrogant mens en wil ik aan iedereen showen hoe een goed zadel ik heb..
Nou dat valt je dan vies tegen, want dit zadel ligt goed, zit goed, en is van keiharde kwaliteit. En voldoet dus aan mijn eisen!

Sorry hoor, maar als we ons hier al aan gaan ergeren heb ik nog wel andere dingen op te noemen waar ik me aan erger! Slapen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:22

Als je de reacties goed leest zijn er een heleboel mensen die zich er niet aan ergeren. De ergernis begint (iig bij mij) pas als mensen zich beter gaan voelen met hun dure spullen en andere mensen, met wat simpeler materiaal, gaan afkraken.
En die mensen zijn er ook...! Al kan ik daar nog steeds geen reden voor verzinnen Verward

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 23:00

Ik ben ook trots op de dingen die ik nu kan kopen, mooie dingen...
Ik merk wel dat soms anderen jaloers reageren. Als ik trots ben op mijn zelfgebouwde kast, zeggen dat hij mooi is, maar achter mijn rug om wat anders zeggen en zo wat stoken...) Ik heb het financieel vroeger altijd erg zwaar gehad, maar woon nu samen en werk bijna full-time, en doordat ik altijd zuinig leefde houd ik een hoop over en kan er dus veel als ik daar voor kies... Ik ben heel blij met mijn spullen, en uit dat ook. Het is niet bedoeld om anderen de ogen uit te steken. Hebben zij iets nieuws (nieuw of 2e hands) dan ben ik net zo blij voor hun... Hebben zij een prachtig paard of mooie pony, dan zeg ik dat ook gewoon... Je kan toch ook gewoon blij zijn voor elkaar?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 23:09

Citaat:
De ergernis begint (iig bij mij) pas als mensen zich beter gaan voelen met hun dure spullen en andere mensen, met wat simpeler materiaal, gaan afkraken.

Dat bedoel ik er dus ook mee! Pling Ik zie dat een hoop mensen mijn opmerking verkeerd begrijpen, ik vind dat iedereen vooral moet kopen wat hij zelf wil, tuurlijk, maar ik vind het gek dat je met de nek aangekeken wordt als je toevallig zelf geen anky jas hebt ofzo, ik noem maar wat, want iedereen heeft hem en jij niet dus hoor je er niet bij. Er is namelijk een clubje hier in de buurt waarbij het zo werkt en DAAR erger ik mij aan. Niet het feit dat de ene duurdere spullen heeft dan de andere...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:56

Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt. Er zijn mensen die uiterlijk vertoon heel belangrijk vinden. In huis, bij de paarden, of waar dan ook. Deze mensen hangen hun ego op aan de spullen die ze hebben omdat ze verder weinig betekenen. Vaak zijn het ook de mensen die, wat betreft rijkwaliteit, weinig in huis hebben en dat zo proberen te verdoezelen.

Maar er zijn ook genoeg mensen (zoals in dit topic) die gewoon het beste voor hun paard willen zonder anderen de ogen uit te steken. Zij zijn gelukkig met mooie spullen die kwalitatief goed zijn en daar is niets mis mee. Verder hoeven ze geen statement te maken met die spullen omdat ze dat gewoon niet nodig hebben, ze hebben genoeg in huis.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:11

Ach, als ik het geld ervoor had zou ik ook het beste van het beste hebben hoor. Ik wil dolgraag die schoenen van ariat van 199 euro maar daar begin ik maar niet aan. ALs ik het geld er echter voor zou hebben. Duurder materiaal is vaak kwalititatief mooier en beter. Maar ermee te koop lopen, hoe doen de mensen dat dan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:31

Rieja schreef:
Ik vind het trouwens wel leuk om er netjes uit te zien te paard, maar ik overdrijf het niet (reed laatst nog in de les met m'n terracotta-kleurige broek en bordeauxrood dekje...als er iets is dat vloekt...haha)

Dat had ik laatst dus ook, alleen was het bij mij een trui zodat ik zelf ook nog steeds zag dat het vloekte (armen en dekje). Erg irritant!

Ik zoek een beetje de middenweg hierin, ik heb een mooi duur hoofdstel (Dobert *LOL*) voor de wedstrijden en twee goede zadels, maar ook een hoop 2ehands of goedkopere dingen. Ieder zijn lol, zou ik zo denken.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:39

Ik rij voor me zelf paard,
niet voor al die mensen die langs de kant saan...

Dus nee, ik ga niet iemand proberen de ogen uit te steken...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:48

Desiree schreef:
Maar ermee te koop lopen, hoe doen de mensen dat dan?

Tja, da's inderdaad een vak apart.....mij lukt dat nooit. Mijn nieuwe jas is binnen 2 uur vuil doordat ik een duwtje van m'n paard kreeg, die net uit de modder kwam. M'n mooie lichtgekleurde rijbroek ziet er binnen een dag gewoon uit - dus VUIL. Er zijn van die mensen die uren rondlopen in hun supermooie kleren en nog is er geen spatje vuil te bekennen. Het lijkt wel alsof hun paarden ook nooit met hun nieuwe dek direct in hun eigen mest gaan liggen (wat die van mij dus wel doen) of over hun sperriempje kwijlen..............

Misschien zou ik dat ook wel willen, met m'n nieuwe spullen te koop lopen maar het lukt me niet eens!!

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:02

Jippie"]
[quote="Linda250 schreef:
Ik ben precies andersom. Ik vind het een sport om zo goedkoop mogelijk aan goede spullen te komen!

Dat had ik kunnen schrijven!
[/quote]

Same here!

Ik zorg er ook altijd voor dat Chica en ik er netjes uit zien, dat vind ik gewoon leuk. Een bijpassend dekje bij de trui/jas, een mooie frontriem enz.
Niet echt overdreven zoals bandages enz, maar in ieder geval dat het niet vloekt Haha!

Maar als iemand me dan vraagt of die spullen duur waren, is mijn antwoord nee! Mijn truien zijn bijvoorbeeld gemiddeld 9 euro, terwijl ze eerst 60 euro kostten. Gewoon op aanbiedingen letten en dan heb je zo prachtige truien! Al mijn 3 rijbroeken zijn zelfs 2e hands, maar hele dure merken en in goede staat. Zo heb ik hele luxe broeken voor een mini-prijsje.
En dan ben ik zo blij als ik weer een koopje heb gevonden. Een heerlijk gevoel geeft dat! Het is gewoon bijna een hobby geworden *LOL*

Oke, natuurlijk koop ik wel eens wat splinternieuws en duurs. Zo heb ik laatst nog een heel gaaf dekje gekocht voor 35 euro, iets wat ik echt niet snel zou doen. Maar ik was in een gekke bui, ach waarom niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:36

Wat ik opvallend vind in dit topic, is dat je dus wel dure spullen mag kopen, maar niet 'een anders ogen er mee uit mag steken'.
Wat verstaan jullie daar dan onder? Mag je je dure zadel etc dan niet in het openbaar gebruiken, of mag je niet antwoorden als iemand je vraagt wat dat zadel nou kostte?

Wij geven behoorlijk wat geld uit aan onze paarden. Twee goede paarden, al is er dan eentje 'maar' een Fjord, maar wilde er dan wel eentje met goede papieren. En daarop een fijn zadel, dat haar en mij goed zat. Heb nu dus een Kieffer en een handgemaakt Texaans westernzadel. Met zuiver wollen pad, en een neoprene geval. Leo hetzelfde, gloednieuw merkzadel erop. Goede kwaliteit, ligt goed op het paard, zit Dick lekker. En een zuiver wollen pad erop. Drie keer duurder dan een goedkope, maar beter voor de rug van het paard, dus hoppekee doe er ook maar bij.
Verder staan we op een rustige pensionstal waar we met rust gelaten worden, waar geen kinderen rondlopen want daar hou ik niet van. M'n paard is m'n hobby, heb een drukke baan, dus wil 's avonds en in het weekeinde rust aan m'n hoofd en geen gillende kinderen. Volpension trouwens, dus alle tijd die ik bij de paarden ben, is qualitytime.
Tja, en dan onze beruchte weekeindjes uit..... Dan gaan de paarden op onze eigen veewagen, en rijden we ergens heen waar we het lekker hebben met z'n viertjes. Lekker rijden, paardjes in een goede stal, en wij zelf in een hotelletje waar we ons lekker laten verwennen. Why not?

Zo, nu weet iedereen hoe de vork in de steel zit.
Steek ik nu iemand z'n ogen uit?????
Zo ja, dan schets ik je nu ook even de andere kant van het verhaal:

's Morgens om 06.30 uur gaat bij ons de wekker. Even douchen, aankleden, katten en konijntje voeren, boterham in een zakje (ik ontbijt in de file) en gaan met die banaan. Om 07.30 uur zit in in m'n auto (van de zaak, dus inderdaad ik heb een gloednieuw vehikel onder m'n reet maar zelfs het reservewiel is niet van mij, alles van het baasje) en om uiterlijk 08.30 uur zit ik op kantoor. In m'n nette kleertjes, spijkerbroek is not done. Als een klant een probleem heeft oid jump ik in de auto en los ik elders in de regio personeelsshit op. Op kantoor spreek ik aardig watmensen die graag een kaartje willen hebben voor 'de soos' maar eigenlijk helemaal niet willen werken. Boos worden of ze eens goed de waarheid vertellen is niet klantvriendelijk, dus dat doen we niet....
Om 17.30 uur is het tijd om te sluiten, maar de telefoon blijft doorgaans nog wel effe gaan, dus rond 18 uur heb ik de deur wel dicht.
De file staat nu de andere kant op, dus rond 19 uur ben ik wel thuis.
Gezonde maaltijd op tafel flansen (Dick is nu ook zo'n beetje wel thuis) en rond 19.45 uur gaan we naar stal, waar we dan rond 20 uur zijn.
Tegen 23 uur weer naar huis, nog even wat drinken, en naar bed.
Want morgen is er weer een dag dat ik me het schompes ga werken voor m'n paardje, het kwaliteitstuig dat ik er graag op zie liggen, de mooie en vooral warme laarzen die ik aan m'n voeten, de veewagen die klauwen vol geld aan onderhoud kost, de belastingaanslag voor privegebruik van m'n auto van de zaak etc etc etc.

Moraal van het verhaal?
Snobs heb je altijd, maar denk nou eens niet dat iedereen die dure spullen heeft, die koopt om jou de baas te zijn of de ogen uit te steken. De meesten moeten er gewoon hard voor werken, en andere dingen voor laten schieten.

Amen,
Sonja

DunnitsMystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:46

hmm heel goed punt sonja Lachen
Ik denk dat het er helemaal aan ligt waarom iemand dure spullen koopt.. Toen ik mijn paard kocht wou ik een quarter en ook van een bepaalde bloedlijn het liefst.. Daar hangt dus een prijskaartje aan.. Heb ik dat paard gekocht om andere mee de ogen uit te steken , nee absoluut niet.. Sterker nog buiten mijn trainers om is er niemand (op de oude eigenaar na) die weet wat dat paard gekost heb.. Ik vind dat niet belangrijk.
Wat betreft spullen, ik wil geen concessies doen als het om mijn paard gaat. Ok een dekentje hoeft niet perse super nieuw te zijn en van het duurste merk. Maar als het om zadels, bitten etc gaat wil ik goede kwaliteit. Dat is nou eenmaal duurder als een regulier zadel of bit.. so be it, maar ik vind belangrijker dat een bit goed in de mond van mijn paard ligt en dat het zadel goed op haar ligt zonder risico's van drukplekken etc dan het prijsje wat aan dat zadel hangt.. En als het dan wel een duur zadel blijkt te zijn wat het beste past so be it., mijn paard gaat voor mijn portomonee..
En net als Sonja en de meeste denk ik moet ik er ook hard voor werken..
Heb er ook geen last van als iemand anders een mooier (duurder) zadel als mij heeft b.v. Het enige wat me kan irriteren aan zo een situatie is dat dat zadel gekocht is omdat het duur is en niet omdat het zo goed ligt op het paard.. Want dan gaat het meer om de uiterlijke schijn dan om het paard zelf.
Laatst bijgewerkt door DunnitsMystery op 27-01-03 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

DunnitsMystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:47

dubbele post.. grumble.. sorry

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:55

stef schreef:
mijn paard heeft geen anky equipad (of zoiets toch?)

Anky Technical Pad om precies te zijn
Ik heb dus al die dure zooi (ook de pad), maar ga dus nooit uit, ben afgezien van de Almelose Ruiterdagen in 8 jaar tijd 2 keer op vakantie gewest.
En ja, ik show er ook nog graag mee!
Waarom? Omdat ik gewoon onwijs trots op mijn spullen en vooral paarden ben!
Als je je daaraan stoort kijk je maar een andere kant op.

Er zijn nog veel meer mensen die veel mooiere, betere en duurdere spullen / paarden hebben als ik. En weet je?
Ik gun het ze en ben blij voor ze, omdat ik weet hoe je van alles kan genieten!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 14:25

Iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij koopt, zolang ze er een ander niet om veroordelen dat die minder dure spullen heeft. Op de stal waar ik nu sta gebeurt dit niet, maar op de manege waar ik eerst reed waren er wel enkele pensionklanten die zo dachten. Die vonden het merkje het belangrijkst, en als je daar niet aan voldeed dan was je een soort minderwaardig.
Mijn eigen spullen zijn wel van een goede kwaliteit, maar zijn niet van de meest dure merken. Dat geldt trouwens ook voor mijn eigen kleren en onze meubels enzo. Ik vind het zelf het belangrijkste dat het past en niet binnen een jaar versleten is, en niet welk merkje eraan hangt. Verder koop ik eigenlijk niets tweedehands.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 15:09

DunnitsMystery schreef:
Heb ik dat paard gekocht om andere mee de ogen uit te steken , nee absoluut niet.. Sterker nog buiten mijn trainers om is er niemand (op de oude eigenaar na) die weet wat dat paard gekost heb.. Ik vind dat niet belangrijk.

Kijk, en zo gaat het volgens mij heel vaak als mensen een duur paard/zadel/trailer noem maar op, kopen. Degene die het geld er voor neerlegt, maakt er verder geen punt van, heeft het er daarna ook nooit meer over (maar is natuurlijk wel trots op z'n paardje of spulletjes, lijkt me normaal) maar volgens mij zijn het juist de mensen die graag in je schoenen hadden gestaan, die je vervolgens eenstempel op dekop drukken.....
Als iedereen een ander nou gewoon gunt wat íe heeft (ook al heeft íe dat zelf niet -> ik ben ook jaloers op DunnitsMystery want ik kan zulke lange manen niet betalen Haha! *LOL* ) dan bestaat er nog wel een lichte vorm van afgunst, maar niet meer die ergernis.....

DunnitsMystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 15:28

Ligt eraan waarvoor je het koopt denk ik Knipoog als het puur om het ogen uitsteken gaat dan blijft zo iemand erover banketstaaf natuurlijk.
Er is zeker niets mis mee om trots te zijn op je spulletjes en paard (hmm verkeerde volgorde Lachen ) Maar ik denk ook dat het trots zijn niet prijs afhankelijk is. Mijn paard is misschien duurder als die van iemand anders en een ander paard is weer duurder als die van mij. Maar ik denk niet dat ik daardoor meer of minder trots ben op mijn paardje dan iemand anders.. Ik denk ook wel dat dat voor veel mensen geld.. pas als je (niet jij sonja maar deze zin bedoel ik in de 3de persoon) ontevreden bent over wat je zelf heb ga je kijken hoe andere het hebben.. En als dan blijkt dat die het dan "beter" hebben in de vorm van een duurder paard of auto of etc etc dan komt er afgunst bij kijken en dan krijg je dus gezeik. Of mensen gaan dan juist een net iets duurder paard (of auto) kopen..
Tuurlijk ik ben ook wel eens jaloers op iemand.. Dan denk ik van hmm dat had ik ook wel willen hebben of dat zou ik ook wel willen kunnen.. Maar er komt dan geen afgunst bij kijken want ik gun het hem/haar dan wel.. Jaloezie kan soms ook een drijfveer zijn, als ik iemand goed zie rijden dan wil ik dat ook.. En daar moet ik dan maar voor werken net zoals hij /zij ook heeft gedaan .. Helaas wil dat besef dat een ander er ook voor moet werken er bij sommige mensen nog wel eens bij inschieten Lachen..
voor zover mijn preek Knipoog

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:21

Ik wil gewoon het beste voor mijn paard, en ja ik ben ook best trots (en zeer zuinig) op mijn spullen!
Oja nog even over wat de topicstarter schreef over dat die 'tutjes' allemaal dure instructuurs hebben: Ik heb graag goed les, ik het geld ervoor.. En als ik dat daar aan uit wil geven, dan doe ik dat!
En reken maar dat ECHT goed les in de meeste gevallen heel wat kost, maar ik betaal liever wat meer voor een uurtje veel leren en verbetering in het rijden, dan een uur hobbelen!
Maargoed hier kan ik wel uren over doorpraten, maar weet je waar ik me aan erger? Aan mensen die zich aan elk klein dingetje doodergeren!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:08

Over wat mensen aan lessen investeren zul je mij ook niet snel horen...Daar gaat bij mij ook heel wat geld inzitten *LOL* Als je goed les wilt hangt daar al snel een prijskaartje aan. Logisch, want goede instructeurs hebben het meestal druk Haha!

Ik bedoel zelf met de ogen uitsteken vooral als die personen, mensen met 'mindere' spullen daarop veroordelen...En ik krijg van Sonja en de mensen die daarna hebben gereageerd die indruk dus absoluut niet!

Ik vind het gewoon een heel verschil of je dure spullen koopt, omdat je ze nodig hebt en mooi vind of omdat je je daardoor beter voelt dan de buren...! En dat geldt niet alleen in de paardenwereld dat vind ik ook met kleding en auto's ed. Haha!

Ik kan me trouwens wel aan kleine dingen ergeren, maar dat zijn dan vooral dingen als luidruchtig kauwgom kauwen naast me enzo Party!! Dan is het net of je naast een herkauwende koe zit...Tong uitsteken
Hieraan kan ik me niet ergeren, maar ik vind het wel vervelend als ik weer eens veroordeeld wordt omdat ik geen duur hoedje op heb of omdat mijn paard een iets minder spectaculaire moederlijn heeft dan die van pietje of jantje...!