pascha inde kliniek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: pascha inde kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:29

Ja, wij duimen hier gewoon nog even door hoor!
Fijn dat ze weer thuis is, en dat ze niet op stal hoeft te staan, maar toch lekker naar buiten mag, ook al is het in haar upje op een stukje land.. Ach gut

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 09:08

foto's van de kliniek komen er zo aan en zal straks foto's maken op haar landje Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 09:30

ik ga vanavond even me hoofd pijnige (nadenken) over de foto's van pascga want krijg ze niet van me pc af Boos!
dus foto's houden jullie tegoed Knipoog

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:32

we blijven duimen Haha!
heerlijk dat ze weer thuis is Knipoog alleen moet ze wel eenzaam op het land staan, overleeft ze vast wel Tong uitsteken

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 22:27

pascha heeft zich niet leuk gedragen op het stukje alleen en ook niet met een shet erbij want die in echt vierkant in elkaar getrap terwijl ze nooit schopt.
dus kom 2 dingen doen pascha op stal zetten en hopen dat ze niet teonrustig wordt (werd ze dus wel)
en die andere was gewoon in de groep en het 3 weken uit laten zoeken. (kijken wel hoe het met haar gaat hoor Knipoog )
dat laatste hebben we dus gedaan want opstal was ook niet goed voor dr benen want ze was alleen maar aan het draaien. dus dan maar op het land tussen de andere en dan maarhopen dat alles goed blijft gaan.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:54

hey bren pascha is ook een maffe paardje ook he Tong uitsteken het is ook nooit goed met der Tong uitsteken later we hopen dat die benen beter worden zo is het ook niet leuk voor jou....

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 14:55

gister was de hoefdsmid geweest.
en die moest pascha en nog een ander paard doen maar hij ging eerst pasch doen want die nadere is niet leuk als je die moet bekappen en beslaan.
maar pascha was erg braaf . nou zal de opluchting even type Knipoog
hij zegt ik doe wel eerst dat pijnlijkevoetje dan heb ze dat in elk geval al gehad.
hij haalt de ijzer eraf en haalt de aarde (wei) uit de hoeven en snijt de straal bij en hij zegt tjonge jonge wat is dat voor zwarte pit in die straalgroef Verward
en hij probeert het eruit tehalen en pats hoefzweer. hey zegt ie dat is mooi het is een hoefzweer. hij snij het eruit zeg maar tot bloedens aan toe Verward
maar daarna ging ie die andere voeten doen en hij zegt let op wedde dat ze straks veel beter loopt en ja hoor ze loopt stukke beter dus nu alleen de peesblessure en dan kunnen we rustig aan opbouwen Haha! Go jij! Go jij!
terwijl de kliniek er ook op had gecontroleerd maar niet diep genoeg schijnbaar Knipoog
en ik haar haal vanochtend uit het land om tespoelen en ze komt gewoon naar me toe gedraaft Haha!
ik was echt zo gelukkig Haha!

ik kan de smid wel in ze nek springen van blijschap Tong uitsteken geen kneuzingen maar een beste hoefzweer.
het was best een joekel van een zweer maar die is er uit Haha!
ze ging ook rennend en bokkent naar de weide maatjes
(ja ik weet ze mag niet rennen met een peesblessure maar ze doet het toch Tong uitsteken kan er niks aan doen op stal zetten is ook geen suc6 alleen)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:01

gelukkig,dat geneest wel...ben ik nu weer ouderwets? of te overdreven misschien,dat ik de hoef in verband zou doen,goed schoon en het paard voorlopig niet zonder ingepakte hoef op het land zou zetten...in verband met bacterieen e.d die er in kunnen komen....of ben ik inderdaad te overdreven..?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:05

Nee Geerke, dat is idd de juiste manier.

Alleen maar een peesblessure Bren Verward Ik zou persoonlijk blijer zijn met alleen maar een hoefzweer Nagelbijten / Gniffelen Met een peesblessure kun je wel zo'n 6 maanden bezig zijn!

In ieder geval heel veel sterkte en fijn dat de smid heeft ontdekt waarom ze dus zo'n pijn in dat voetje had. Raar dat Bodegraven het niet had ontdekt. Hadden ze het ijzer er daar niet afgehaald voor de foto's en heeft de smid er daar niet naar gekeken Verward

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 15:08

ja de smid heeft er naar gekeken en het ijzer is er ook af geweest Verward
ze staat ook met nat verband in de wei en verschoon het ook 4 x per dag
en de peesblessure was al naar betere hand moest van de arts na het weekend 2 min drave op het harde en moest nu al beginnen met 5/10 min stappen op het harde
Laatst bijgewerkt door brenpasbeau op 20-08-08 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:09

oh...gelukkig!ik kan weer slapen...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:10

Heb jij even geluk met een peesblessure die zo snel weg is Haha! Meestal ben je daar toch wel zo'n 6 maanden mee uit de running. Hoef je niet terug te komen voor een scan?

Beterschap voor Pascha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 15:18

AnneOmie schreef:
Heb jij even geluk met een peesblessure die zo snel weg is Haha! Meestal ben je daar toch wel zo'n 6 maanden mee uit de running. Hoef je niet terug te komen voor een scan?

Beterschap voor Pascha!

jawel Knipoog
ben er ook nog niet hoor zijn er nog wel even zoet mee

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:19

Komt vast wel goed als je lekker rustig aan met haar doet en haar de tijd geeft om te genezen Lachen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:20

*edit* in verkeerde topic gepost Haha!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:16

hey ik ben blij dat het goed gaat met je paardje.
maar ik heb wel een paar vraag tekens

gaat een peesblessure zo snel zo veel beter?
want de meeste paarden die ik ken en die een peesblessure hebben gehad zitten 3 maanden of langer aan boxrust vast en daarna nog ruim een jaar stappen.
dus was het een lichte peesblessure of werd de meeste kreupelheid veroorzaakt door die zweer?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:22

Een beetje peesblessure duurt idd meestal wel gauw zo'n 3 tot 6 maanden RandyO.

Ik hoop iig dat Pascha snel weer de oude is!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 20:34

RandyOrton25 schreef:
hey ik ben blij dat het goed gaat met je paardje.
maar ik heb wel een paar vraag tekens

gaat een peesblessure zo snel zo veel beter?
want de meeste paarden die ik ken en die een peesblessure hebben gehad zitten 3 maanden of langer aan boxrust vast en daarna nog ruim een jaar stappen.
dus was het een lichte peesblessure of werd de meeste kreupelheid veroorzaakt door die zweer?

alles gaat in overleg met de arts ga niks uit me zelf doen omdat ik weet dat het lang duurt.
maar volgend de arts was het als aan de genezing bezich en moeten we langzaam op het harde stappen.
ik had er zelf ook een ? over hoor, want vond het ook wel erg snel. maar goed wacht af meer kunnen we niet doen helaas
ik koel nu 3x perdag 20 min koud water +daarna als de been redelijk droog is smeer ik het in met spiergel/coollingsgel.het krijgt op natuurlijke basis druppels voor de pees. daar gelooft me vader heilig in dus dan maar erbij baad het niet schaad het niet. is op natuurlijke basis.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 16:57

heb vandaag voor het eerst er weer op gezetten Haha! 10 min gestapt Knipoog

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:38

fijn om te horen dat het aan de betere hand gaat met je paardje succes Haha!

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:54

super dat het weer beter gaat! Nog sterkte voor de aankomende tijd gewenst!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 16:01

dank jullie wel Knipoog
doe alles op ze tijd doe er liever telang over dan tekort. Knipoog

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:39

pascha de peesblessure gaat volspoedig goed.
we draven nu 10min op het harde en 2x in de week 3 rondjes links en recht draven daarna weer naarbuiten om 10min uitstappen Haha!
en ze heeft na die hoefzweer geen pas kreupel meer gelopen Haha!

volgende week terug voor de peesscan en daaruit kunnen we verder bepalen hoe en wat we verder gaan doen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:51

MD-->VvdD

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 22:19

tehard gezegt dat het goed ging we zijn weer terug bij af.
ze heeft weer een dik achterbeen, ze ging glijden in het land Verdrietig op de dag dat ze savonds het land af moesten.
overdag staat alles buiten behalve pascha, wil haar nu niet meer op het land hebben het is teslecht tenat. waardoor het land soppig is en dus de paarden wegzakken erin en dat moet ik nu dus echt niet hebben met die pees :S
maar goed ze staat op stal en ze is het er niet mee eens ik stap nu 4x 10 min op het harde ernaastdat ga ik 2 weken doen en als dat goed gaat ga ik 1 x 10min erop en 3x ernaast en zo weer rustig opbouwen van 1x 15min erop en 2x ernaast enz...