Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lowara schreef:nope.. goed juist. eventuele hoefafwijkingen kun je op jonge leeftijd nog corrigeren namelijk.
de mijne ging vanaf 4 maand al naar de hoefsmid ( euhm.. was hoefjes optillen,maar goed)
nog een leuke.. die ik eigenlijk nog extremer vind:
ik had mijn 2.5 jarige mee in de winter naar de club om haar te laten wennen aan vreemde omgevingen. in de bak was een vrouwtje wat vreemd naar mij aan het kijken ( ik liep gewoon wat rondjes)
op de vraag hoe oud ze was, gaf ik braaf aan dat ze 2.5 was.
antwoord: is hij wel ingeent? want anders mag je hier niet komen he?
pardon?? waarom zou ik mijn 2.5 jarige niet inenten elk jaar dan?vond het een typerend antwoord...en niet echt relevant, want een beetje normale eigenaar ent gewoon vanaf veulen af aan in.
schijnbaar was haar maatstaaf betreffende jonge dieren correct inenten een stuk lager en slechter dan het hoort.
Waardeloos!
.. tuurlijk... voor die tijd kan ie niet ziek worden!!!

Sieppus schreef:Ik heb 2 jaarlingen. Beide gaan netjes om de 3 maand naar de smid, omdat ik het belangrijk vind dat ze een goede stand van de benen krijgen. Er iemand bij komt die me dingen kan uitleggen over de hoef en alles erop en eraan. Ben ik nu een van de weinigen die mijn jaalringen al van jongs af aan naar de hoefsmit doen? Ik lees steeds vaker dat er paarden/pony's zijn die na hun 2e of zelfs 3e jaar naar de smid gaan. Of is dit een nieuwe trend?
echt