Gebeten door paard... tetanus prik bah UPDATE!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 18:20

Thanx Yootha

Kellyloverke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:51

Hey, en heb je de prikjes al gehad? Ik heb 1 in mijn bovenbeen gehad en het viel best wel mee. Je maakt het voor jezelf altijd erger en dan valt het best wel mee. maar het si wel vervelend. Wij moesten ongeveer 50 minuten wachten op de dokterswacht en binnen 5 minuten konden we weer naar huis. Nou, daar gaat dan een deel van je vrije zaterdagmiddag. Het vervelendste vind ik dat ik nu een hele rare bobbel op mijn wijsvinger heb want het paard had gebeten en mij vel erafgeschraapt! Naja, een herinnering (niet een leuke) voor later! Moet je je vinger ook een paar dagen 1x per dag in de soda houden? Dat moest ik wel namenlijk!
Sterkte ermee!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 19:00

Jouw verhaal komt mij heel bekend voor (ik heb alleen geen tetanusprik gehaald) Echt op de details nauwkeurig. Zoals dat het paard gelijk achter in zijnstal vluchtte. Dat paard waar ik het over heb is er overigens niet meer. Is onderzocht door VA maar kon niets vinden, hij was zo vals dat het echt heeel gevaarlijk was. Je kon niet mesten of voeren. niks.
brrrr.
STerkte ermee!

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:32

Hey Annemiek, hoe was het met de prikkies? Kan je nog op je billen zitten?

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:17

Heb je je prik al?
Ik ben in december door een pony in mijn arm gebeten, stond in de stand om de pony af te zadelen, ik was klaar en hap, alsof ik een knakworst was.
Ze bleef nog staan ook terwijl ik d'r een grote b*k gaf!

Ook ik moest het vaccin zelf halen bij de aphotheek en daarmee naar de dokter, die heeft de prik toen gegeven.
Overigens op een plek die ik zelf kon aangeven.
Dan maar in mijn bovenbeen aangezien ik op een dag heel wat til met een ventje van bijna 2 jaar en een oppaskindje van de zelfde leeftijd.
Niet echt last gehad van de prik, beetje een stijf been.

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:40

Ik ben ooit is gebeten door een paard, door mij kleren heen, aan de voorkant, net onder mijn schouder. Bloede, is nog een tijdje half onstoken geweest, maar hbe nooit een tetanus prik gehaald.....was dat heel gevaarlijk?

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:26

Ik laat me altijd preventief ervoor enten, elke 5 jaar dus. Heb je nooit die tijddruk als je weer eens een wondje hebt. Want in princiepe kan je van elk wondje met straatvuil tetanus oplopen, daarvoor hoef je niet perse gebeten te zijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 17:45

Pas geleden zat mijn vindertje er ook tussen bij Nicole *au au* Maar ze had gelukkig niet doorgebeten. Het was ook niet expres want dat appeltje in mijn hand was gewoon veel te lekker.

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 08:40

rinnie1982 schreef:
Pas geleden zat mijn vindertje er ook tussen bij Nicole *au au* Maar ze had gelukkig niet doorgebeten. Het was ook niet expres want dat appeltje in mijn hand was gewoon veel te lekker.

Dat had ik ook met Webster alleen had ik een broodje en was het mijn duim. Heb er alleen een blauwe nagel aan overgehouden.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:19

Jur is ook wel een bitch, die wil ook weleens heel vuil naar je toehappen, maar ik ken haar daarin. Ze weet duvelsgoed hoe ver ze kan gaan gelukkig. Stalgenote van mij word steeds door Jur gebeten zei ze.... Lekker dom, ze maakt het er vast zelf na... Frusty

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 14:22

Mijn moeder moest vorig jaar voor haar tetanusinjectie ook de 'flupsels' zelf bij de apotheek afhalen, hoor. Ze was namelijk gebeten door een muis, die ze probeerde te redden, omdat hij in het nauw was gedreven door een stuk of wat katten. Ik ben zelf wel een paar keer gebeten door paarden en ponies, maar dat was allemaal eenmalig - ze deden het bij mij dus nooit weer. En ik ben nooit om een TI gegaan en heb nog nooit wat gekregen *ff afkloppen*.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:57

Das erg waardeloos anneomie...beterschap dan maar Lachen
Ik had die stal ingestormt en dat beest alle hoeken van de stal laten zien voordat ik ook maar naar mijn vinger had gekeken.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 18:42

Hi allemaal bedankt voor jullie reacties!

kon een paar dagen niet bokken maar gelukkig ben ik weer online Haha!

Donderdag om 10.30 uur afspraak bij de dokter en kreeg dus 2 prikken in mijn bil... 1 links en 1 rechts Huilen Ze prikken dus onder je heup. Ik moet over 1 maand weer een injectie en over een half jaar nog 1 en dan ben ik de komende 15 jaar tetanus vrij Haha!

Gelukkig deden de prikken geen pijn en heb ik daarna ook helemaal nergens last van gehad dus ook niet stijf ofzo. Ik denk dat ik genoeg vlees op mijn billen heb Haha! Knipoog

Ik heb mijn vriendin verteld dat haar paard me had gebeten en ze wist niet zo goed wat ze moest zeggen dus zei ze sorry... ik zei jij kan er ook niets aan doen maar ik geef jouw paard nooit meer een lekker worteltje ofzo Ze kon het zich niet voorstellen dat hij me had aangevallen Verward

Overigens doet haar paard alleen zo vals als je langskomt en zijn staldeur onder zit dicht, als de deur openstaat doet hij wel redelijk normaal maar ik kom niet meer in de buurt! Misschien verdedigt hij zijn stal wel ofzo Verward

Fijne avond allemaal
Groetjes,
Annemieke

Danijelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:23

Marieke22 schreef:
Tetanusprikje valt wel mee hoor

Ik moest ook een keer zo'n prik halen omdat ik was gebeten.. nou dat deed echt zeer!! Ik kon mijn arm niet meer bewegen .. ik had er zeker 2 dagen last van.. sorry hoor, maar niet voor iedereen is het pret! Knipoog

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 17:47

De dokters assistente zei dat je je beter in je bil kunt laten prikken dan in je arm. Het schijnt dat het in je arm veel pijnlijker is en dat je arm dan ook lam wordt en erger 1 prik in iedere arm. Die prik in mijn bil voelde ik amper en ik ben niet zo'n held hoor Knipoog alleen de houding was een beetje belachelijk... voorover gebogen met je broek op je enkels

Gelukkig was het een vrouwelijke assistente Haha! Ben soms een beetje preuts Haha! Schijnheilig

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:54

Tja, voor al diegenen die pijn hebben gehad na een tetanus prik, waarschijnlijk is er te oppervlakkig geprikt en dan krijg je er last van.

Ik ben in '95 in m'n gezicht gebeten door een paard en dus meteen doorgegaan naar de EHBO. Plastisch chirurg is eraan direct bij gehaald en je ziet er nu gelukkig haast niks meer van. Mis alleen dus wel de rechter helft van m'n onderlip. Maar ik moest dus ook de volledige tetanus vaccinatie weer hebben. Ze hebben mij de 1e 2 injecties in m'n bovenbenen gegeven, geen centje pijn. Herhalingsrecepten mee voor de volgende prikken. Daarmee naar de huisarts gegaan. Die assistente prikte toen heel oppervlakkig. En daar heb ik toch een last van gehad, niet te geloven zeg! Na 3 maanden de laatste prik gehaald, gezegd dat ze wat dieper moest prikken en voila, geen centje pijn gehad.

Ik herhaal 'm dus nu netjes iedere 5 jaar, dan kan je volstaan met een herhaling. Wacht je langer, dan moet je weer de volledige vaccinatie halen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:59

Hehe Haha! Het viel reuze mee he?? Haha! Vrijdag en zaterdag heb je gewoon kunnen rijden.. En ohh wat was het koel he?? Cool