DonCamillo schreef:Mijn grappigste: ik was in mijn eentje met een jong paard in de duinen aan het het rijden. Het was een mooie, koude herfstdag en er waren een hoop mensen op de been.
Midden in de duinen is een vennetje en daar moest en zou ik doorheen, alleen het paard wilde niet. Na een hoop aandringen besluit hij maar meteen met een geweldige sprong in het diepe te springen, wat ik totaal niet meer had verwacht. Ik viel er dus af, maar bleef de teugels vasthouden want anders moest ik naar huis lopen! Paard op hol dwars door het meertje en ik er als een speedboot met boeggolf achteraan. Toen hij aan de overkant nog niet stopte heb ik maar losgelaten.
Gelukkig heeft een van de toeschouwers het paard kunnen vangen, zodat ik druipend en wel er weer op kon klimmen. Zoals ik al zei, het was een mooie koude herfstdag en het was nog een heel eind naar de stal...
Die wandelaars hebben de dag van hun leven gehad!
Deze vind ik de beste!!!
Grappigste : De molen doen op een pony (ong. 1.15m), wanneer ik juist achterstevoren zit, begint ze te bokken. Dat is zo al niet makkelijk, maar nu was alles omgekeerd!! Ik val er vanaf, maar beland recht op mijn voeten! (Iedereen dacht dat ik er was af gesprongen)
Ergste : patrouille met een politiepaard op de weg, plots steigert ze zonder waarschuwing heel hoog. Ze blijft enkele seconden hangen op haar hoogste punt ( net een eeuwigheid) om dan toch achterover te vallen. Ik raak eerst de grond, kan mij nog net in een bolletje leggen maar krijg de volle 600 kilo op mij. Tijdens het rechtkomen, zet ze zich af op mijn been (afdruk was duidelijk zichtbaar op mijn laars). Ik had als bij wonder niks, buiten een paar schrammen en blauwe plekken. Alleen de schrik voor steigerende paarden zit er nog altijd heel diep in.