Je ergste of grappigste val.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Re: Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:29

Mijn ergste was toen ik een keer op een groot manege paard reed, gaf hij midden in de galop een loeier van een bok en ging de andere kant uit, met als gevolg dat ik aan de rechterkand langs de bakrand ging (lang leve de cap). Uiteindelijk week hij naar binnen uit en viel ik in het zand. Bloos
Mijn grappigste val... Tja, ik denk dat het was toen ik een kleine pony aan het inrijden was, die ging in galop heeeeeeel hard richting de bakrand en dan vlak voor de rand opeens links of rechts (heel onvoorspelbaar) met als gevolg dat ik er aan de linkerkant heel charmant afgleed... Na een paar keer gewoon doorzetten had die pony er gelukkig geen lol meer in, ze is uiteindelijk bij een kleine dressuur amazone terecht gekomen Clown

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:30

Grappigste vallen:

Toen ik nét reed (7 jaar) toen reed ik op een kleine shetlander, en we hadden een bak die dichtging
door middel van een slagboom Vork
Je raad het waarschijnlijk al..

Ik mocht voor het eerst, alleen galloperen door de bak.. zonder longe of wat dan ook.. Koe
En die pony, die ook niet dom Blond is.. rent zo onder de slagboom door ..

En..

Ik reed ooit een pony in, hele lieve pony.. En we draven aan, en ik verlies me evenwicht en schuif
zo van de pony af.. ROFL En we hebben he-le-maal dubbel gelegen, omdat het er zoo dom uitzag
en er helemaal niks gebeurde

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:36

Ergste: Van mijn pony. Die ging steigeren (op het asfalt) en we klapte samen achterover. Toen ben ik weggebracht met de ambulance.

Grappigste: Met mijn vorige paard was ik aan het rijden. Het ging erg goed en ik dacht: nou nog 5 minuten en dan stoppen we. Nog voordat ik klaar was met denken lag ik er naast. Hij dacht er blijkbaar anders over. (Weet trouwens nog steeds niet wat er gebeurde haha)

Toen ik nog een klein meisje was reed ik op een klein schimmeltje. Ik ging samen met mijn vader een buitenritje maken (mijn vader op de fiets). Wij zaten naar jonge zwanen te kijken. Mijn pony zag blijkbaar iets anders... Hij duwde zo me vader in de sloot met fiets en al. Ben er zelf niet afgevallen, maar het was wel erg grappig.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:37

mijn grappigste; bij het inrijden van een paard van 1.80+, ik wil als klein meisje van 1.66 volkomen uit balans in een verticale spagaat ongeveer mijn voet in de beugel steken en het paard zet een stap in mijn richting waardoor ik dus achterover val zonder ik dus mijn voet nog maar in de beugel had. Ik heb mijn instructie nooit zo hard horen lachen.

Op tweede plaats staat toch een keer dat ik op mijn o zo brave paard achterstevoor lag te "zonnen" waarop mijn paard om een nog duistere reden begon te stappen, geen probleem dacht ik en al soezend blijf ik liggen, maar dat stappen werd draven en dat is niet zo confortabel, dus ik sla mijn beide armen in een poging om erop te blijven rond zijn achterwerk, waardoor mijn paard natuurlijk een bokJE geeft en ik tussen twee schriklinten door in het gras rol. Ik heb mijn paard nooit zo verbaasd zien kijken.

Ergste was een jong paard in blinde paniek, waar ik tegen een muur geparkeerd werd.(hersenschudding met cap gelukkig, en gekneusde rug)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:43

Mijn grappigste: ik was in mijn eentje met een jong paard in de duinen aan het het rijden. Het was een mooie, koude herfstdag en er waren een hoop mensen op de been.
Midden in de duinen is een vennetje en daar moest en zou ik doorheen, alleen het paard wilde niet. Na een hoop aandringen besluit hij maar meteen met een geweldige sprong in het diepe te springen, wat ik totaal niet meer had verwacht. Ik viel er dus af, maar bleef de teugels vasthouden want anders moest ik naar huis lopen! Paard op hol dwars door het meertje en ik er als een speedboot met boeggolf achteraan. Toen hij aan de overkant nog niet stopte heb ik maar losgelaten.
Gelukkig heeft een van de toeschouwers het paard kunnen vangen, zodat ik druipend en wel er weer op kon klimmen. Zoals ik al zei, het was een mooie koude herfstdag en het was nog een heel eind naar de stal...
Die wandelaars hebben de dag van hun leven gehad!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:45

Ik viel met springen van mijn verzorgpony voorover en voor mijn idee was het vet spastisch dat mijn benen nog vet om zijn hals zaten te ''spartelen'' Clown.
Maar ik hoorde dus van de kijkers dat het een hele galante val was, dat vond ik dus wel grappig *LOL*.
Ik heb geen erge vallen gehad, gelukkig.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:51

Aaron had 2 weken vakantie gehad, en had nog niet zo veel zin om weer aan het werk te gaan.
Ik zat er net op en hij was nog een beetje fris. Hij galopeerde best wel hard naar het draad en ik vloog er zo af over het (is gewoon een lint) draad heen in het prikkeldraad dat op de grond lag en niet was vast gemaakt voor de wei die naast de bak zit. In m'n broek zater 2 grote scheuren Verdrietig verder een dikke kras op m'n been en de dag erna een stijve nek verder niet gelukkig Knipoog

Rich1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:51

Hai,

Mijn shetlander rolt boven op je dat doet ook pijn en verder ben ik ooit is een keer in de prikkelbosjes gevallen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:59

ik heb geen leuke val gehad. ja ooit 1 keer half, maar ben er niet afgevallen... ik ging paardrijden. een van mijn eerste keren. paardje was opgezadeld, maar zadel zat achteraf gezien veeeeeeel te los (ik had niet zelf gezadeld)./ ik hing met zadel en al onder het paard.

ergste van is laatst. toen indi omviel en ik er onder lag. is nu 8 of 9 weken geleden, maar zit nog steeds met de gevolgen... gebroken knie en gescheurde meniscus. (en cap in 3 stukken!)

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:09

Haha, sommige vallen Huilen van het lachen

Mijn 'grappigste'.
Ik ging als een kind van 11/12 naar een andere manege.
Mijn eerste les wasa op een pony, waarvan ik niet wist dat hij in de galop de hoeken in reed. Dus ik braaf aangallopperen, in een rijtje Huilen van het lachen. En ja hoor, dat paard rent zo die hoek met een acute stop, waard0oo ik dus met m'n hoofd tegen de muur de hoek in vloog! Ik had nergens last van, maar de klap was te horen in de kantine en de instructice kwam naar me toe:'Weet je nog hoe je heet?, Wanneer ben je geboren?'. En ik vrolijk verder rijden Lachen

Ergste, nou dat is geen drama. Klinkt erger dan de gevolgen doen lijken. Ik was met mijn vertrouwde oude paard met een halstertje en zonder zadel even gaan rijden in de bak, meneer schrok van een gestoorde weg springende kalf. En ik knal met m'n hoofd tegen de ijzeren bakrand aan.. Erg gezellig. Pijnlijk, maar 'gelukkig' alleen een het botje van m'n oogkas een beetje gekneusd. Volgende keer toch maar een cap op!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:25

Hm, laatst ben ik er onder het springen afgevallen...
Ik dacht, dat haalt hij niet..ben bereid op een weigering, maar maakt ze een noodsprong...dus ik werd over dr heen gelanceerd...
Heb enkel een lichte hersenschudding Lachen

En de grappigste, dat was op Wytske, een New Forest.
We zaten op een bos pad te galopperen, en ik had een waterplasje niet gezien, aangezien madam daar graag over heen springt Clown
Juist ja, ik hing aan de nek, Wytske blijft door draven, dus ik pak de teugels beet en laat me vallen Clown
Dat is een tic van mij, als ik op het punt sta te vallen, ik laat de teugels niet los :_
Verder niks aan over gehouden, op een lachbui na Lachen

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:45

Mijn grappigste val was van een manegepaard.
Ze had net een paar dagen stil gestaan en ik was de eerste die er weer op ging..ze was dus een beetje fris.
Toen ik aan wilde springen in de galop begon mevrouw me toch een partij te bokken.
Ik zat er helemaal scheef op en ze gaf nog een bok.
Toen vloog ik eraf, en landde zo met mn voeten op de grond, ik kon er zo weer opstappen hahaha!!

Gelukkig ben ik tot nu toe nooit erg hard gevallen (klopt nu erg hard af op hout....)

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 18:00

Nelleke1 schreef:
grappigste ? eehm ik denk dat me verzorgshet toen onder de bakrand door rende en ik dus aan de bakrand bleef hangen (wel pijnlijk trouwens)

ergste? vorig jaar me ribben gekneusd als je vakantie hebt omdat een vriendin het zo leuk vond je te zien vallen en dus teugels los maakt

daasecht flauw...

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 18:04

Pistasche schreef:
[PP] Wat was jou ergste val!

Is al een topic over Ja

Ja oke. Maar dit gaat vooral over de grappigste vallen. *LOL*
Die andere over de ERGSTE. Tong uitsteken

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:09

Grappigste heel lang geleden van een shetlander, stond boven aan de dijk, hij wou niet verder lopen, gaf een bok en ik lag plots onderaan Tong uitsteken

Ergste weet ik niet, aangezien het ergste was dat ik mijn been gebroken was maar dat kwam niet doordat ik viel, maar ik afstapte (in een kuil of zo) Huilen van het lachen
Zat ik daar, " ben je gevallen? " "nee ik stapte af Clown "

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:13

Grappigste

Was met een stel vriendinnen aan het galoperen [hun op grote friesen ze hebben er 5 en 1 shet] ik wou op de shet nou aan hjet galoperen in hun 3 km grote boomgaard0.o
reden we door een plas friesen oow simpel shet AAaahhh WATER WORD IK SCHOON VAN!!!!! springt ik lette niet op [iets verder op lag een tak en daar spingt ze al hoog overheen] val midden onder de sprong eraf in een plas :'} resultaat 3x nat[niiks]

minder grappig

was aan het rijden op me vz shet mikyy
maar je mag alleen met hem met zweep om hem aan te drijven ik was te koppig om zweepje vast te houden in galop schoof ik ietsjes naar achter komt zweep tegen zijn kont hij geeft me toch een bok val ervan af

resultaat
- gebroken voet
- vier gebroken ribben
- gebroken neus
- gebroken vinger
- arm uit de kom
- lichte hersenschudding
- en een rolstoel [leuk om mee van de heuvels in het bos af te chezen]
dat allemaal van een SHETLANDER DIE VERDER NOOIT IETS DOET !!!!!

Gambeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:15

Mijn grappigste en tegelijk ergste: Laatst tijdens een wedtrijd/show quadrille alle 4 mooi verkleed als ballerina's een proef rijdend op de muziek van het zwanenmeer.. deed mijn paard ineens zijn hoofd tussen zijn benen en gaf een enorme bok. Ik viel voorover en maakte een mooie sierlijke koprol.. maar wel recht op mijn hoofd, met gekneusde nekspieren en chronische hoofdpijn als gevolg, heb er nog steeds last van Scheve mond Maar een mooie opmerking van een klein meisje uit het publiek maakte het toch wel een beetje goed: wauw wat knap dat dat meisje een koprol maakte! Vork

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:17

Ergste: Paard was beetje hyperschrikkerig en bokt&rent en ik zie niet eens de grond op me af komen want viel recht op me hoofd Sigaar Kon dagen erna mijn nek niet meer draaien. En ben keertje recht op mijn gezicht gevallen waardoor mijn neustussenschotje scheef stond en ik dus een operatie moest.. Sigaar en nog wel meer van dat soort dingen.

Grappigste: Ik ging springen met mijn paard (paard is daar erg gek op Nagelbijten / Gniffelen ) En had dus op de lange zijde een hindernis, en het springen werd steeds leuker en paard werd steeds enthiousiaster. Tot op een gegeven moment Plaisir een beetje gekke sprong maakte, ik boven de hindernis beetje naar rechts schoof, ondertussen geland en Plaisir galopeerd verder, en we naderde het hek van de korte zijde, ik steeds meer naar rechts schuivend, Plaisir maakt een sliding om te stoppen, ik klap door en ik land tussen de planken en had er 2 gebroken. Toen ik daar op de grond lag kwam mijn moeder: 'Monique gaat het?' En ik:' Ja hoor, en met jou?' Clown

Was niet helemaal van bewust van wat er was gebeurd Tong uitsteken

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:20

Mn grappigste:
Ik reed op mn oude verzorgwelsh (categorie B) en iemand van de manege liep met dr verzorgshet met een jongetje van de manege erop. Jongetje wil even ruilen (was toen nog wel wat jonger, en kleiner) dus ik zeg oké, hij op die welsh ik op die shetlander en dat meisje laat dat shetje even los, want ze dacht die kan dr wel aan, ik let héél even niet op, ze duikt zo het gras in, en ik duik er zo achter aan Huilen van het lachen

Ergsteval:
Reed op ''de rotbok van de manege'' oftewel, mijn lievelings pony Haha! En die had een dikke buik, en een behoorlijk kiep-zadel. Kwam er ook nog is bij, dat als je aan ging gallopperen, dat ze ongelovelijk goed, der hoofd tussen dr benen kon doen, en goed kon bokken! Dus ik ging op haar rijden, aangallopperen, boem, nog een keer, boem, weer opnieuw proberen, boem, nog een keer, Jahoor het ging goed, nóg een keer, ging weer goed! (tenminste, geod, goed, ik viel er niet af, dat beesie deed nog steeds maf en dat zadel kiepte nog steeds Tong uitsteken ) Dus toen voelde ik mn zadel al naar voren gaan, en toen werd er gezegd laatste sproing (we gingen die les ook springen) Dus ik denk, nou dan doe ik de nog wel even nemen (had het zadel al zo'n 6 keer goed moeten leggen)
Dus ik spring die sprong, gaat goed, tot ik over de sprong heen ben, toen ging het zegmaar weer van boem Vork
Toen had ik 4 gekneusde ribben en 3 zwaar gekneusde ribben. Erg pijnlijk, uiteindelijk mocht ik 2 maanden niet rijden, maar van maanden werd weken gemaakt, en toen gingen we na 2 weken weer rijden, weer eraf gevallen en daarna eigenlijk een tijde niet gereden (zo'n 3 en halve maand) en toen er weer op gestapt, wéér gevallen, maar toen gelukkig niets aan de hand Lachen

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:50

DonCamillo schreef:
Mijn grappigste: ik was in mijn eentje met een jong paard in de duinen aan het het rijden. Het was een mooie, koude herfstdag en er waren een hoop mensen op de been.
Midden in de duinen is een vennetje en daar moest en zou ik doorheen, alleen het paard wilde niet. Na een hoop aandringen besluit hij maar meteen met een geweldige sprong in het diepe te springen, wat ik totaal niet meer had verwacht. Ik viel er dus af, maar bleef de teugels vasthouden want anders moest ik naar huis lopen! Paard op hol dwars door het meertje en ik er als een speedboot met boeggolf achteraan. Toen hij aan de overkant nog niet stopte heb ik maar losgelaten.
Gelukkig heeft een van de toeschouwers het paard kunnen vangen, zodat ik druipend en wel er weer op kon klimmen. Zoals ik al zei, het was een mooie koude herfstdag en het was nog een heel eind naar de stal...
Die wandelaars hebben de dag van hun leven gehad!

Deze vind ik de beste!!! Clown Clown Clown

Grappigste : De molen doen op een pony (ong. 1.15m), wanneer ik juist achterstevoren zit, begint ze te bokken. Dat is zo al niet makkelijk, maar nu was alles omgekeerd!! Ik val er vanaf, maar beland recht op mijn voeten! (Iedereen dacht dat ik er was af gesprongen)

Ergste : patrouille met een politiepaard op de weg, plots steigert ze zonder waarschuwing heel hoog. Ze blijft enkele seconden hangen op haar hoogste punt ( net een eeuwigheid) om dan toch achterover te vallen. Ik raak eerst de grond, kan mij nog net in een bolletje leggen maar krijg de volle 600 kilo op mij. Tijdens het rechtkomen, zet ze zich af op mijn been (afdruk was duidelijk zichtbaar op mijn laars). Ik had als bij wonder niks, buiten een paar schrammen en blauwe plekken. Alleen de schrik voor steigerende paarden zit er nog altijd heel diep in.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:09

ik heb altijd privepaarden gereden die op zijn zachtst gezegd erg moeilijk en gevaarlijk waren en heb paar hele harde en gevaarlijke vallen gemaakt
maar 2 zal ik mijn leven nooit meer vergeten;

de ergste val;

zwarte toen(is nu al weer ruim 11 jaar geleden) 3 jarige merrie van ruim 1.75 m
prachtig paard maar gooide iedereen van zijn rug uit pure protest hoor(paard had echt geen medische problemen)
niemand inclusief de eigenaresse wilde er nog op
dus ik ging er wel ff op
eerste 10 min gingen goed tot ik aan wilde galopperen; paard begin giga hoog te bokken(met zijn achterhand boven zijn voorhand en kop tussen de benen) en probeert over de kering van de rijbak heen te springen
ik pakte het paard eens goed aan en gaf paar flinke tikken met de zweep
maar daar was ze niet van onder de indruk sterker nog; de merrie probeerde me tegen de kering te gooien;
dit lukte haar ook; ik viel er keihard af vol tegen de kering ; maar dat vond het paard nog niet genoeg; ze gooide zich bovenop mij
tja en toen ws er grote paniek op de manege; paar bleef minimaal 1min liggen (lijkt misschien niet lang maar geloof me het is een minuut te lang) toen het paard weer op stond ging ze met haar hoef(ze stond vierkant op ijzers) op mijn voet staan om zich af te zetten om weer keihard weg te galopperen
nou de pijn die ik toen voelde kan ik niet beschrijven
ik reed toen altijd met gymschoenen(dom ja maar ja eigenwijs en een tiener Tong uitsteken ) en ik zag direct dat mijn witte gymschoen rood werd van het bloed
tja en ik was harstikke duizelig zag echt sterretjes maar ik wilde koste wat het kost terug op het paard
heb ik gedaan ook en ik ging erop en heb haar toen een paard rondes achter elkaar in galop gereden; bokken , steigeren ze deed alles wat gevaarlijk was dus toen heb ik haar ff goed een half uur aangepakt en toen was ze klaar
eenmaal thuis gekomen kon en durfde ik mijn schoen niet meer uit te doen
volgende dag naar het ziekenhuis waar ze de schoen uitgedaan hebben
en tja toen zag ik pas wat er aan de hand ; mijn voet leek een olifantenvoetjes, mijn kleinste teen zat nog aan een klein draadje huid vast en de rest was mijn hele voet aan gort
nu na ruim 11 jaar heb ik nog steeds last van die voet; de voet is nog steeds dikker dan de ander; vol met blauwe plekken en er zijn stukjes bot verbrijzeld. de teen kon niet meer gehecht worden en is met hechtpleisters op de plaats teruggezet; ik heb de kleine teen nog steeds maar is wel helemaal misvormd nu

en de grappigste val;

ook al weer ruim 11 jaar geleden
we waren met een groepje vriendinnen buitenrijden met onze eigen paarden en of verzorgpaarden totdat we opeens de slappe lach kregen
gevolg; alle paarden op hol
en wij bleven maar lachen
omdat mijn paard echt gruwelijk hard ging stuurde ik haar van het ruiterpad af maar dat was niet echt slim; ze sprong over een sloot en ik vloog op haar nek
toen kwamen we weer terug op het ruiterpad en ik had nog steeds de slappe lach maar de paarden gingen echt kei hard
ik hing aan de hals van het paard en kon dus echt niet meer terugkomen in het zadel dus ik heb me laten vallen
ik kwam op mijn kont terecht dus ik zat rechtop toen iedereen mij passeerd
en ik zei doodleuk; he ; ik ben gevallen
was echt lol toen
het is al ruim 11 jaar geleden maar elk jaar op verjaardagen van mij of vriendinnen komt dat verhaal weer naar boven

Lizzy_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:16

Zo eng was het niet:P Ik lach op de grond en kwam niet meer bij van het lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:18

Mijn ergste val is zeker niet grappig. Ondervind er nog altijd de gevolgen van.
Een heel verhaal, dus daarom even in een link voor de geinteresseerde.

[PP] Mijn capje, mijn redding....

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:22

Silence schreef:
Mijn ergste val is zeker niet grappig. Ondervind er nog altijd de gevolgen van.
Een heel verhaal, dus daarom even in een link voor de geinteresseerde.

[PP] Mijn capje, mijn redding....

Ik heb hem gelezen. Wat ernstig. Ik heb laatst 1 keer zonder cap gereden. Nu durf ik dat niet meer... Bedankt!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:24

Ben een keer tijdens de cross in de waterbak gevallen Clown
Ik wou insprong,sprong en dan uitsprong, mevrouw dacht daar anders over en sloeg linksaf en toen gleed ik eraf...*LOL*