Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
djodjodjo schreef:Nanne schreef:Ik zou, zoals hierboven gezegd, eerst maar eens gaan kijken naar een verzorgpaardje. Om wat meer ervaring op te doen.
En de tijd die je kwijt bent aan een eigen paard is 24 uur per dag 365 dagen per jaar. Dus denk er eerst maar eens goed over na.
Nounounou, dat valt ook wel mee hoor! Natuurlijk gaat er veel tijd in zitten maar het is goed te doen.
Ik denk dat jij mits je goede begeleiding krijgt zeker aan een paardje kunt beginnen

).
C_arola schreef:Ik zou met 4 maanden het paard nog niet thuis neerzetten, maar ze schreef dat ze dat volgend jaar pas wou gaan doen, dan heb je al weer een jaar ervaring bij.
jessy82 schreef:en wat dekt die verzekering dan? Je kan je hond of kat ook verzekeren maar dan dekt die verzekering allen hele apparte dingen die haast niet voorkomen!![]()
En wat kost zo'n verzekering ongeveer?

djodjodjo schreef:Nanne schreef:Ik zou, zoals hierboven gezegd, eerst maar eens gaan kijken naar een verzorgpaardje. Om wat meer ervaring op te doen.
En de tijd die je kwijt bent aan een eigen paard is 24 uur per dag 365 dagen per jaar. Dus denk er eerst maar eens goed over na.
Nounounou, dat valt ook wel mee hoor! Natuurlijk gaat er veel tijd in zitten maar het is goed te doen.
Ik denk dat jij mits je goede begeleiding krijgt zeker aan een paardje kunt beginnen
C_arola schreef:Ik denk trouwens dat er verschil zit in 1 paard en meerdere paarden. Waarom moet het paard op een manege staan wanneer die thuis ook in de wei kan? En bv een uur ofzo per dag rijden en dan verzorgen, stal ed. Lijkt me makkelijk kunnen.
Mijn paard staat in volpension en ik heb zelfs niet genoeg aan 1 uurtje. Miss_Montana schreef:C_arola schreef:Ik denk trouwens dat er verschil zit in 1 paard en meerdere paarden. Waarom moet het paard op een manege staan wanneer die thuis ook in de wei kan? En bv een uur ofzo per dag rijden en dan verzorgen, stal ed. Lijkt me makkelijk kunnen.
Als je paard thuis staat heb je aan 1 uurtje per dag rijden/verzorgen echt niet genoeg hoorMijn paard staat in volpension en ik heb zelfs niet genoeg aan 1 uurtje.
jessy82 schreef:dus de meerderheid van jullie vind dat het wel kan,mits mer goede begeleiding..
Zelf vind ik ook dat het wel kan,maar ja je moet je er wel goed op voorbereiden.
Maar ook niet te moeilijk doen denk ik..
Bedankt voor alle reacties!!
groetjes jessy
jessy82 schreef:Maar ik wil zeker een heeele brave!
) met verzorgen en alles erbij.