nieuw paard voor westrijden, hoe moet ik het vertellen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bubsj

Re: nieuw paard voor westrijden, hoe moet ik het vertellen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:43

Falona schreef:
Bubsj schreef:
Verder ben je 14 en wil je wedstrijden rijden. Je komt dan hoe dan ook uit bij de pony's.

Volgens mij mag je vanaf het jaar waarin je 12 wordt bij de paarden meerijden. Of is dat de laatste jaren verandert?

Ja dat mag opzich wel dacht ik. Maar met hoe dan ook bedoel ik. Het kind is 14, ze heeft geen wedstrijd ervaring, dan is er toch geen lol aan bij de paarden?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:43

die persoon ia afhankelijk van iemand anders der centen en het draait nou niet eenmaal om de ts

Later als ze groot is en werkt, mag ze doen wat ze wilt maar nu komt ze nogal drammerig over.

ik wil ik wil ik wil

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 11:44

ik bedoel dat helemaal niet zo van IK WIL IK WIL ..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:45

nou is goed hoor, toch lees ik je eerste post zo.

ergens las ik ook nog dat je je paard niet kwijt wilde, ik kan niet kijken in jullie situatie dus je zou als eerste gewoon moeten overleggen met je ouders

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 11:46

dankje wel voor jullie reacties iniedergeval ik ga eerst met mijn ouders even overleggen...

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:47

Tja dan heb ik daar een andere kijk op. Er zijn nou eenmaal mensen die het GELUK hebben dat ze ouders hebben die achter de sport staan en het kunnen betalen. Dan is het gewoon een ander verhaal. Ze heeft dit paard al 6 jaar, ze was toen dus 8 jaar. Een klein meisje op een recreatie paard is leuk, maar na jaren rijden ga je toch uiteindelijk opzoek naar iets uitdagenders.

Vind je het een ander verhaal als een volwassen vrouw zegt. Ik betaal voor mijn paard maar die kan niet meer op wedstrijd en heeft slechte benen, dus nu wil ik een ander paard. Dat is toch ook ikikik

Bovendien is het hele paardrijden gebaseerd op IK IK IK, want als de keus bij het paard lag liepen ze allemaal in het land met oneindig eten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:55

ja zal best bubsj ik ben dan dus anders heb de mijne nu alweer 15 jaar en ik kan ook niet meer starten.

Dus heb ik me een paar jaar zoet gehouden met buitenritten en gewoon trainingen thuis, nu eindelijk na jaren wachten (ruim 6 jaar) verwacht ik binnen 2 jaar een opvolger te hebben.

Ik heb er wel het een en ander voor moeten laten dus ik zie dit anders

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:11

Maar als jou echte passie in wedstrijd rijden zou liggen zou je wel een ander paard hebben gekocht. Kijk ik zou mijn paard ook niet wegdoen hoor, maar zo ontzettend geweldig vind ik wedstrijden nou ook niet. Maar je kan niet ontkennen dat het gewoon bij de paardensport hoort. Ik roep ook altijd, als die van mij een hele dure operatie moet met minder dan 50% kans van slagen, denk ik dat ik haar ook laat afmaken. Evenals een leven vol pijn door bijvoorbeeld verkeerde rugwervels. Nou kan het natuurlijk altijd nog veranderen als ik echt op dat punt sta, maar zo denk ik er voorlopig over.

En dat een meisje die naar 6 jaar recreatief hobbelen graag wedstrijden wil rijden, dat niet op haar paard kan doen en daarom graag een andere wil, zie ik het probleem niet. Niets zegt dat ze het beest afschrijft of naar de slacht doet. Ze heeft het zelfs over rusthuizen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:14

rusthuizen zijn niet gratis gemiddeld kost een rusthuis tussen de 150-250 euro per maand

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:17

sorry maar je komt bij mij heel erg over als een verwend kind.
wees blij dat je een paard hebt, en dat je een nieuwe mag kopen over zo'n 2 jaar!!!

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:24

Bubsj schreef:
Bovendien is het hele paardrijden gebaseerd op IK IK IK, want als de keus bij het paard lag liepen ze allemaal in het land met oneindig eten.

Afgod

@ Wendy_x: Zo'n opmerking heeft zij dus echt helemaal niks aan en als je het topic had gelezen is er al een keer zo'n opmerking gemaakt met bijbehorende ontkrachting ervan. Dus ik adviseer je om volgende keer eerst te lezen en dan te reageren, want hier help je haar niet mee.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:25

Volgens mij lees ik hier posts van jaloerse mensen. Vork

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:26

waar zou ik jarloers op moeten zijn

een niet bestaande wedstrijpaard en een recreatiepony en een meisje van 14

ikke niet jaloers

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:33

tita schreef:
rusthuizen zijn niet gratis gemiddeld kost een rusthuis tussen de 150-250 euro per maand

Daar ben ik van op de hoogte, al zijn ze er hier (groningen) ook wel voor rond de 100. Ik hoop dat ts er ook van op de hoogte is, hoe dan ook ze zegt ook niet dat haar huidige paard meteen de deur uit moet. Er gaat toch tijd in zitten wil je een nieuw paard kopen, maar 2 jaar is wel heel veel Lachen

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:40

Grappig, ik vind de TS in dit topic redelijker reageren dan een stel posters.

De TS heeft nergens aangegeven dat ze haar pony niet goed genoeg vind en er daarom vanaf wil voor een nieuw sportpaard. Ze wil gewoon een kans om haar doel te bereiken.
Ik zou er inderdaad eens rustig met je vader over praten. Zoals eerder gezegd, alvast een selectie maken van paarden die je aanspreken.
Let wel: je vader heeft het nu waarschijnlijk druk, dus het is ook wel begrijpelijk als hij nee zegt.

Succes Lachen

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:42

Gewoon even met je pa over hebben! Ja Nee heb je, ja kun je krijgen!
Als het nu nog niet mag, moet je gewoon wachten tot na de verbouwing! Lachen

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 12:44

ja ik ga het er zeker met mijn vader over hebben!!
dankje wel:D

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:23

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:46

das een hengst en volgens mij heeft TS een merrie.
Krijg je wel mooie veulentjes van trouwens.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:45

Mag ik vragen hoelang je dit paard nu hebt en wat er precies mankeert aan de benen? En had hij dit al toen je het paard kocht?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:04

stel het lukt, je vader zegt ja en dan?
je kunt wel wedstrijden willen rijden maar wie gaat jou dan daarheen brengen, daar heb je denk ik wel je vader voor nodig en een trailer, heb je dat ook allemaal al of kun je dat lenen? daar zitten ook een hoop kosten aan vast, wie gaat dat betalen? Het is niet alleen een paard hebben en dan hup we gaan wedstrijden rijden.... er hoort nog wat bij. Lachen

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:22

Waar het mij omgaat is dat ze al toestemming van haar ouders heeft gekregen maar moet wachten op de verbouwing.
Dat ze dan nú wedstrijden wil gaan rijden en dus ook nú een ander paard wil komt op mij ook iets verwend over terwijl haar ouders midden in de verbouwing zitten.
Waarom niet 2 jaar wachten. Spaar alvast wat spulletjes bij elkaar, spaar voor lessen en probeer op een rijtje te krijgen wat voor paard je dan graag zou willen.
En ik ben het met Crissy eens, het rijden van wedstrijd is ontzettend duur en daar hoor je de ts ook niet over.
Ik gun haar een leuk paard waar ze wedstrijden mee kan rijden maar krijg niet het idee dat er echt goed over nagedacht is.
Geeft niets, ze is ook nog jong, maar waarom mogen we haar daar niet op wijzen?
Ik krijg nu het idee dat je alleen mag reageren als je het met haar eens bent.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:30

Ben ik niet helemaal met je eens. Tuurlijk is voorbereiden goed, en ts heeft al aan haar ouders duidelijk gemaakt dat dit nieuwe paard (die haar dus al is toegezegt) voor de wedstrijden is dus ik neem aan dat die de extra kosten ook mee hebben genomen in dat besluit.

Wat ik in mijn eerste post ook zei, het gaat om de reden achter die 2 jaar. Is het omdat het verbouwen gewoon een dure zaak is (en dat is het) en het daarom financieel nu gewoon niet haalbaar is of is het omdat haar ouders het heel druk met de verbouwing hebben. Groot verschil, vooral als ze zelf al een boel dingen uitzoekt, wat paarden selecteerd die ze leuk vind, voorwerk dus. Ik was vroeger ook verwend wat dat betreft, maar ik moest wel alles van te voren regelen. Mijn ouders gingen echt niet voor mij op zoek naar een pony, dat was aan mij.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:37

Heb ik erover heen gelezen of heb je nog geen reactie gehad op je vraag waarom het nu niet kan?

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:40

Nee nog niet Lachen