Reading: geloof jij er in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Reading: geloof jij er in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:54

Fijn dat het topic weer open is Ja
Iddel: mooi verwoord!
hopla: ook mooi je mening verwoord Ja
En ben het ook voor een deel met je eens.
Deels, want ik geloof wel dat readen bestaat Haha!
Maar ik denk ook dat er maar weinig goede readers zijn. Die daadwerkelijk een gave hebben. Veel dingen kun je ook intuïtief aanvoelen. Of afleiden uit een foto. Dat gaat vaak niet bewust. En ja, een klein deel zal de informatie ergens anders vandaan halen. Die mensen heb je ook.

Ook ben ik het met je eens dat als je echt wanhopig bent, je een reading ook niet objectief bekijkt. Omdat je emoties meespelen en je hoort wat je wilt horen. Aan de andere kant heb ik readings gelezen en meegemaakt waarbij ik echt versteld stond van de informatie die eruit kwam. Die klopte, heel gedetailleerd, maar absoluut nergens bekend was. Ongelofelijk!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:01

Hier nog iemand die zeker in reading geloofd. Ik vraag me alleen af in hoeverre het belangrijk is dat de degene die de reading doet met het dier zelf helemaal in balans moet zijn. Kan me voorstellen dat als diegene zelf iets mankeerd je mogelijk dat ook door krijgt in plaats van alleen betreffende het dier??

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:05

Poohbeer schreef:
Hier nog iemand die zeker in reading geloofd. Ik vraag me alleen af in hoeverre het belangrijk is dat de degene die de reading doet met het dier zelf helemaal in balans moet zijn.

Leg dat eens uit.
Dit begrijp ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:06

Amanda schreef:
Maar ik denk ook dat er maar weinig goede readers zijn. Die daadwerkelijk een gave hebben. Veel dingen kun je ook intuïtief aanvoelen. Of afleiden uit een foto. Dat gaat vaak niet bewust. En ja, een klein deel zal de informatie ergens anders vandaan halen. Die mensen heb je ook.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik geloof wel dat er een paar readers zijn die echt kunnen readen, die informatie 'doorkrijgen' die verder gaat dan een goed ontwikkelde intuïtie. Maar ik denk dat het vaker om dat laatste gaat dan om echte reading'skills'. Dat reading-experiminent bijvoorbeeld had ook foto's van mensen. Met een beetje mensenkennis waren die echt wel te 'readen'.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:08

hopla schreef:
Poohbeer schreef:
Hier nog iemand die zeker in reading geloofd. Ik vraag me alleen af in hoeverre het belangrijk is dat de degene die de reading doet met het dier zelf helemaal in balans moet zijn.

Leg dat eens uit.
Dit begrijp ik niet.

Als je al reader zelf niet helemaal in orde bent, geestelijk of lichamelijk. Of dat dan misschien verkeerde dingen kan doorgeven tijdens een reading.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:09

RedPassion schreef:
Amanda schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik geloof wel dat er een paar readers zijn die echt kunnen readen, die informatie 'doorkrijgen' die verder gaat dan een goed ontwikkelde intuïtie. Maar ik denk dat het vaker om dat laatste gaat dan om echte reading'skills'. Dat reading-experiminent bijvoorbeeld had ook foto's van mensen. Met een beetje mensenkennis waren die echt wel te 'readen'.

Ja, maar mensenkennis is ook een vorm van intuitie. Veel mensen hebben dit, alleen is het bij de ene beter ontwikkeld dan bij de ander.
Wat ik met mijn laatste zin bedoelde is dat er een klein deel van de readers de informatie bijvoorbeeld van internet haalt.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:10

Amanda schreef:
Wat ik met mijn laatste zin bedoelde is dat er een klein deel van de readers de informatie bijvoorbeeld van internet haalt.

Het is wel het overgrote deel hoor.
De rest zit te raden. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:11

Amanda schreef:
Ja, maar mensenkennis is ook een vorm van intuitie. Veel mensen hebben dit, alleen is het bij de ene beter ontwikkeld dan bij de ander.

Ja, dat bedoelde ik ook, staat er alleen dus niet zo duidelijk Knipoog
Dat is inderdaad bij de 1 meer ontwikkeld dan bij de ander, maar dan noem ik het nog geen readen.

Amanda schreef:

Dat begreep ik Ja

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:13

maar hoe weet je dat iemand 'echt' kan readen of je bij de benen heeft?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:17

ik geloof er wel in, heb mijn pony ook laten readen en maar 1 vraag gesteld, verder geen info gegeven alleen foto. er kwamen dingen uit die ze gewoon niet kon weten, die ook niet op internet staan. Daarbij heb ik een vriend die dit soort dingen ook kan met mensen en dieren

voor de readers onder ons, ik wil mijn pony graag weer laten readen doen jullie dit en wat vraag je ervoor?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:20

hopla schreef:
Amanda schreef:

Het is wel het overgrote deel hoor.
De rest zit te raden. Haha!

Daar ben ik het dus weer niet mee eens Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:25

Na het nog eens gelezen te hebben vind ik het eerste (onderstaande) stuk wat minder. Je schrijft dit alsof het een vaststaand feit is. En dat is het niet. Het is jouw mening. Dat is dan jammer, want de rest van je bericht is gewoon goed onderbouwd.

hopla schreef:
Readen bestaat niet en is gewoon fantasy.
Er zijn twee soorten fantasy.
* De eerste is dat je doet alsof je kan readen en en opzettelijk mensen mislijd.
Dit is echt bedrog.
* Het tweede zijn de readers die denken een gave te hebben.
Zij hebben zo'n rijke fantasy dat zij in zichzelf geloven en niet meer met beide benen op de grond staan.

RedPassion: dan begrijpen we elkaar Clown Knipoog

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:32

Ik meld me ook in dit topic, gewoon omdat ik erin geinteresseerd ben. Ik ken zelf ook iemand die readingen geeft/doet. Ik vind het altijd reuze interessant en geloof er wel in, al moet ik zeggen dat ik er niet altijd in geloof, zo zit er bijvoorbeeld bij astrotv iemand waar ik dus totaal niet in geloof... Bloos (ik noem nu maar een voorbeeld hoor Haha! )

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:35

Amanda schreef:
Na het nog eens gelezen te hebben vind ik het eerste (onderstaande) stuk wat minder. Je schrijft dit alsof het een vaststaand feit is. En dat is het niet. Het is jouw mening. Dat is dan jammer, want de rest van je bericht is gewoon goed onderbouwd.

Amanda, het is ook een vaststaand feit.
Dat is in het vorige topic al uitgebreid besproken.
Was het niet zo dat readen of eigenlijk paranormale begaafdheid nog nooit bewezen is dat het bestaat.
Randy heeft er zelfs een miljoen dollar voor over, voor diegene die aan kan tonen door testen,
dat hij echt paranormaal begaafd is.
Dus ik vertel hier gewoon de echte feiten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:36

Er is nooit bewezen dat het bestaat nee. Maar er is ook nooit bewezen dat het niet bestaat. En dus geen vaststaand feit Lachen
Edit: maar dat heeft imo niets te maken met de discussie of je er in gelooft of niet.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:02

er wordt toch ook om een mening gevraagd; of je er in gelooft of niet? Wat is dan het probleem met vaststaande feiten?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:10

Er is niks mis met feiten. Maar wel met hoe ze gebracht worden Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:13

Amanda schreef:
RedPassion schreef:

Naar mijn idee is mensenkennis eerder een vorm van analyseren dan intuïtie, en als je daar op oefent kan je aardig wat mensen versteld laten staan. Dat heb ik toch ondervonden

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:16

Ja, analyse is zeker ook wel een onderdeel inderdaad Ja
Maar ook intuitie. En met die 2 dingen samen kun je ook ver komen.
Overigens vind ik dit geen bedriegen, maar gewoon goed kijken en interpreteren.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:20

Ik kom me ook even bemoeien met het topic Tong uitsteken
Mijn pony wordt binnenkort geread en ben heel benieuwd wat daar uit komt. De reden dat ik dat wil doen is dat het af en toe even niet meer weet met haar, ligt het aan mij, ligt het aan haar. Ik zie veel uitingen, maar weet niet of dat komt door een probleem van binnenuit oid of dat het gewoon allemaal losse dingen zijn (wat dierenartsen wel vinden).
Als de reading is gedaan zal ik wel eens plaatsen wat er is gezegd en waar ze last van heeft ed, ik hoop dat je vinger op de juiste plek gelegd wordt en dat ik er wat mee kan!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:24

Amanda schreef:

precies, maar niet helemaal van toepassing op de naam van het topic, namelijk geloof jij erin. Dat is een mening Knipoog

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:26

Dela schreef:
maar hoe weet je dat iemand 'echt' kan readen of je bij de benen heeft?

Dat vraag ik me nou ook af?
Het lijkt me echt een hele leuke ervaring om het een keer bij mn pony te doen, maar er zijn zoveel mensen die zeggen dat ze kunnen readen.. En ik ken maar heel weinig mensen die het hebben laten doen, en die hadden iemand uit verweggistan zeg maar..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:28

mellamoshan schreef:
Amanda schreef:

precies, maar niet helemaal van toepassing op de naam van het topic, namelijk geloof jij erin. Dat is een mening Knipoog

Eeeh ja, volgens mij bedoelde ik dat ook Haha!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:31

Joopiexx: Tjah dat is denk ik iets dat je van horen zeggen of uit eigen ervaringen moet leren. Als er veel dingen zijn die je helemaal niets zeggen of een omschrijving die totaal niet past, dan denk ik ook al snel dat het onzin is Tong uitsteken

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:32

Zo heb ik eens een keer een etentje gehad, en daar zou volgens het restaurant een waarzegster zitten.
En waar denk je dan aan in de eerste instantie, juist een vrouw met een glaze bol.
Niks van dit alles, een gewone vrouw, iets in mij zij dat ik er naar toe moest, en heb een foto laten zien van mijn paard.
Niks verteld, alleen dat hij een blesure had gehad en dat het weer goed ging, ik wilde alleen maar weten of het echt goed ging met hem.
Deze vrouw kon mij precies vertellen waar hij last van had gehad.
De diagnose was een paar weken daarvoor gesteld door middel van een scintie grafie.
Ze vertelde me ook nog dat ze nog een hoop prijzen zag, en die zijn er daarna ook nog gekomen