UPDATE Spaanse schone: uiteindelijk weer weg...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 01:40

Hej gaaaf, is het toch doorgegaan? Ik ben ook benieuwd naar de foto's!
Ik verzin ook steeds namen voor de paarden hier die ter verkoop worden aangeboden, ik zal er een paar neerzetten:

Rubiño
Bonito (mooi)
Bolero
Chaparito
Flambeau
Soñador (dromer)
Cartijo (Cartigo, een sierlijke hagedis)
Rondeño
Cameron
Gitano (zigeuner)
Cierco (allebei de C's op z'n Spaans uitgesproken, lispelend)
Mysterioso
Magnifico
Bailador (danser)
Moreno (bruine)
Danubio

Alle u's worden als "oe" uitgesproken. Als me nog meer te binnen schiet PB ik je wel even!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:56

Leuk zeg dat je een andalusier hebt gekocht.
Ik ben ook heel erg benieuwd naar je foto,s!
Ik heb zelf ook een andalusierhengst,hij is bijna twee jaar.
Hij heet Argento,dat betekent zilver in het poetisch spaans.
Succes met het zoeken naar een leuke naam en veel plezier met je paard.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 23:47

Vandaag dus mijn kanjer gaan ophalen. Van bij mij thuis tot in Ede: 3 uur rijden... Wij paard opgeladen en betaald. Hij ging zoooo braaf de trailer in!! Naar het paardenziekenhuis in België bij ons in de buurt? Klinische keuring om te beginnen. Buigproef: rechtervoorbeen afgekeurd. KLOTE!!! Voel mij echt superslecht...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:46

Dat is echt heel erg balen maar kan hij zich niet verstapt hebben in de trailer? Ik vind buigproeven toch vaak nogal momentopnamen en ik zou zeker nog voor een foto van dat been gaan. Bij twijfel natuurlijk niet doen maar het kan best meevallen.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:47

Wat een teleurstelling is dat he! Ik weet hoe het voelt, heb ook zoiets meegemaakt.
Wat ga je nu doen? Kan je hem nog terug brengen? Laat je hem later herkeuren?
sterkte!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:49

Ik zou voor foto's in het been gaan hoor. Een buigproef zegt helemaal niets, en een dierenarts kan een paard ook kreupel buigen....

Ik zou foto's laten maken, helemaal als het het paard is van je dromen...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:58

balen zeg!maar laat je niet afschrikken door een buigproef hoor!dat is slechts een moment opname!

laat foto's maken, als er echt een ernstig gebrek op staat dan kan je hem beter naar de vorige eigenaar terugbrengen, is er op de foto's niets te zien en loopt hij aan de longeerlijn&onder t zadel enz helemaal goed, dan zou ik me door een buigproef niet laten weerhouden

en om nog ff aan te geven hoe slecht buigproeven zijn mn pony met spat komt vlekkeloos door een klinische keuring heen, maar wordt op foto's dus afgekeurd ivm spat
mn met foto's goedgekeurde paard komt niet door een klinische keuring heen, zeker niet als het n beetje koud is dan is ie zo stijf als iets en reageert ie ook slecht op de buigproef!
maar die is dus wel 100% goedgekeurd, en mn pony is dus inmiddels afgekeurd(heb ik nog wel want had haar al n tijdje toen ze spat kreeg)

dus laat foto's maken, en laat hem ff lopen en doe dan bv na het longeren nog een keer een buigproef, dan is ie opgewarmt, als jij net uit bed ofzo komt ben je ook veel stijver dan wanneer je al ff hebt gelopen!

succes en hou ons op de hoogte!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 01:00

Ik had een overeenkomst met de handelaar: niet gezond, geld terug. We hebben hem dan ook onmiddellijk teruggebracht en geld terug gekregen. Ik heb hem met tranen in mijn ogen weer opgeladen.
Ik heb vier weken lang gezocht en gezocht en gezocht naar mijn ideale Spanjaard. En deze sprong er echt zoooo hard bovenuit!! En dat terwil ik eigenlijk niet eens op zoek was naar een jong paard, maar eerder naar een paard met wat ervaring en kennis. Maar ik ben zo ongelooflijk verliefd op hem!!! Wat een teleurstelling...

De eerste keer dat hij de buigproef deed rechtsvoor vertrok hij wat moeizaam in draf. Daarom wou de DA het nog eens doen, dit nadat hij een vijftal minuutjes op harde ondergrond had gedraafd. De tweede keer kon hij er bijna niet meer op lopen. Maar als ik hem oplaadde ofzo geen teken van kreupelheid en tijdens het longeren ook niet! Voor de rest alles in orde met hem... En het liefste paard at ik al ooit ben tegengekomen! Wat denken jullie??

De handelaar gaat er een foto van laten maken en als die niet goed is, gaat hij terug naar Spanje. Ik wil niet weten wat ze daar met hem gaan aanvangen....

Moet ik vragen of hij de uitslag van de foto doorbeld of vinden jullie dit sowieso een slecht idee? En desnoods nog wat van de prijs af?

Ik denk niet dat ik ooit nog een paard tegenkom dat aan hem kan tippen...

Had trouwesn net een naam voor hem: Desperado. Mooi??

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 01:02

Ook nog effie een vraagje: maakt het wat uit of hij beslagen is of niet? Hij is dus beslagen, maar niet zo goed, want in Spanje zijn de hoefsmeden naar het schijnt wat onhandig. Kan het daar iets mee te maken hebben?

HELP!!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:16

Ligt helemaal aan de hoefsmid, die van mij stond er keurig op in Spanje...
Maar je schrijft dat je 4 weken gezocht had, das niet veel toch? ik heb 4 maanden gezocht eer ik die vond die ik wilde kopen, trouwens ik ga met de vorige schrijvers mee dat een buigproef niet alles zegt hoor, ik had zelf fotos laten maken van dat been....

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 01:20

In tijd ben ik eigenlijk al een jaar op zoek. Via advertenties enzo. Ben pas echt serieus beginnen rondrijden en uitproberen de laatste maanden.... Eerst dus een half jaar advertenties uitgezocht, dan alles dat nog niet verkocht was in een aantal weken gaan bekijken...

Ik ga zeker die foto nemen dan!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:25

ik zou toch vragen of je de uitslag van de foto's mag weten!en als je kon zien dat ie slecht was beslagen kan het ook daar aan liggen!

ik had mijn paardje niet gelijk na alleen een klinische keuring teruggebracht!kon je niet toen je bij de DA was foto's laten maken of had de DA het te druk?

ik zou zelf zeker voor foto's gaan!en al helemaal als dit je droompaardje is!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 01:30

DA was niet zo vriendelijk en ik stond er een beetje verbouwereerd bij... Hij zei dat het niet de moeite was dat ik nog foto's liet maken en gaf gewoon een negatief aankoopadvies, hij stond ook niet echt open voor vragen. Hij had het idd ook heel erg druk en het was de eerste keer dat we in die kliniek kwamen, dus... Idd, misschien hadden we niet zo snel hem terug moeten brengen, maar ja, ik dacht dat heeeeel erg was.... Mijn vorig paard is nooit gekeurd geweest, dus ik had er nog geen enkele praktische ervaring mee... Domme ik!!! Ik ga zeker voor die foto gaan...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:31

Ik ben het met Renske eens, wacht de foto's eens af. In Nederland heb je hoefsmeden die paarden kreupel kunnen krijgen, die zal je er in Spanje ook wel tussen hebben.

Elk paard is wel eens kreupel, als je net de pech hebt dat dat tijdens de keuring is laat je misschien een volkomen gezond paard schieten op iets wat zo weer over is.

Toen ik een paard verkocht liep hij ook opeens onregelmatig tijdens de buigproef en dat terwijl hij nooit kreupel was geweest of overbelast was. Wel was hij de dag ervoor over de omheining gesprongen.
De koper wilde hem toch hebben en ik heb gezegd dat, als er problemen zouden ontstaan met dat been, ik hem terug zou nemen. Dat is nu 1,5 jaar geleden en sindsdien is hij nooit meer onregelmatig geweest.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:37

Idra schreef:
DA was niet zo vriendelijk en ik stond er een beetje verbouwereerd bij... Hij zei dat het niet de moeite was dat ik nog foto's liet maken en gaf gewoon een negatief aankoopadvies, hij stond ook niet echt open voor vragen. Hij had het idd ook heel erg druk en het was de eerste keer dat we in die kliniek kwamen, dus... Idd, misschien hadden we niet zo snel hem terug moeten brengen, maar ja, ik dacht dat heeeeel erg was.... Mijn vorig paard is nooit gekeurd geweest, dus ik had er nog geen enkele praktische ervaring mee... Domme ik!!! Ik ga zeker voor die foto gaan...

ja ik dacht het in t begin ook, maar na vele uren rondhangen met zieke&kreupele paarden(zefs alle2 mn paarden tegelijk in kliniek!)heb ik zoveel gehoord&gezien dat ik inmiddels heel wat wijzer ben geworden!

dus vraag idd of je de uitslag van de foto's mag weten of laat zelf foto's maken(dan weet je zeker dat de verkoper je niet kan oplichten of uitslag beter maakt dan ie is)en als ie op de foto's goed is zou ik hem kopen!en sowieso opzoek gaan naar een goede hoefsmid, want als de hoeven niet in orde zijn kan het paard allerlei gebreken krijgen, de hoeven zijn echt superbelangrijk!

succes!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 02:11

Idra schreef:
In tijd ben ik eigenlijk al een jaar op zoek. Via advertenties enzo. Ben pas echt serieus beginnen rondrijden en uitproberen de laatste maanden.... Eerst dus een half jaar advertenties uitgezocht, dan alles dat nog niet verkocht was in een aantal weken gaan bekijken...

Ik ga zeker die foto nemen dan!

Op de fotos van Piropo zag de d.a. ook wat, nieuwe fotos laten nemen want de foto was ook nog onderbelicht, en ook op die foto zag hij wat, ik heb die foto naast een foto bij hem gehouden van een paard die afgekeurd was (cat4) en ik zag echt geen overeenkomsten, enfin foto opgestuurd naar de verzekering, en die keurden hem gelijk goed, wat er te zien was (als dat er al was) vonden zij absoluut niet noemenswaardig... De d.a. die Piropo dus wilde afkeuren was gewoon in een slechte dag die dag en zeker niet van plan om mij uitgebreid te woord te staan..
Als ik niet zo mondig was geweest had ik nu mijn Pipo niet gehad en was hij dus afgekeurd op iets wat er niet was..

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 02:22

Goede hoefsmid is geen probleem! Ik heb een superhoefsmid.

Ik krijg sowieso zes weken garantie met geldteruggave als het paard ongezond is. Ik heb een contract met de handelaar waarin dat staat. Dus foto nemen, en dan zes weken afwachten en als er echt problemen komen terugbrengen? Ben ik wel nog meer gehecht, maar is het proberen zeker waard!

Bedankt voor jullie leerzaam advies!!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 02:22

Ik zal mijn hoefsmid dan ooknaar hem laten kijken.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 02:23

Idra schreef:

Ik krijg sowieso zes weken garantie met geldteruggave als het paard ongezond is. Ik heb een contract met de handelaar waarin dat staat. Dus foto nemen, en dan zes weken afwachten en als er echt problemen komen terugbrengen? Ben ik wel nog meer gehecht, maar is het proberen zeker waard!

Als er dan iets mis is, dat weet je gewoon dat het niet zo heeft moeten zijn, maar dat heb je het geprobeerd, en als je niets doet dat laat je je droompaard zomaar gaan..........

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 02:26

Idd, ga morgen nog eens nadenken en dan handelaar bellen.

Ik hoop dat ik kan slapen want ik ben helemaal nerveus en teleurgesteld, maar jullie hebben me al een beetje opgebeurd! Thanx!

Dromen

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 03:38

Hoe erg kan het zijn? Misschien valt het wel mee joh!! Ik zou hem niet zomaar weer inleveren als je zo gek op hem bent.....denk nog maar eens goed na!

muurbloempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 03:54

Als hij ej nou verteld dat de foto's goed zijn en je wil em dan nog nemen
Moet je em zelf ook nog ff op de foto laten zetten je weet het nooit met een handelaar
Ik vertrouw een handelaar of verkoper niet snel ze willen toch dat paard verkopen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 11:59

Ik weet het wel van handelaars onbetrouwbaar enzo. Ik zal waarschijnlik ook een tweede foto laten nemen als ik hem dan thuis heb. Maar de handeaar schrok er zelf ook heel erg van. Hij koopt die paarden in Spanje bij een handelaar met de garantie dat ze gezond zijn, als ze dat niet zijn doet hij ze terug. Dus als de foto slecht is, gaat hij waaarschijnlijk naar Spanje voor hondevoer ofzo... Aaargh!

Ja, ik ben echt heeeel verliefd op hem, mijn vader trouwens ook en dat pleit, want hij is altijd heel wantrouwig t.o.v. vreemde paarden, en zeker als het dan nog hengsten zijn. Daar merk je echt niets van bij hem...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 13:04

Ik zou, helemaal als je zo verliefd bent, foto's laten maken.

En mag ik de naam weten van de handelaar? Mag via PB als je dat liever hebt...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 13:42

Idra schreef:

ik zou er echt voor gaan!als je foto's laat maken heb je al wat meer zekerheid, maar zelfs foto's kunnen soms fout beoordeeld worden enzo, maar als je hem 6 weken mag rijden, dan komt het er in die 6 weken echt wel uit als hij kreupel is hoor!

succes!en alvast veel plezier met je paardje!